Knap van die persoon! Maar rechten, fiscaal recht en notarieel recht overlapt toch? Dus lijkt mij juist dat de persoon goed weet wat hij/zij wil(de).quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:47 schreef DoubleDip het volgende:
Ik niet, maar ik ken iemand die vier studies tegelijk deed. Het ging om Rechten, Criminologie, Fiscaal Recht en Notarieel Recht.
Met Criminologie is die persoon snel gestopt. Rechten en Notarieel heeft hij een bachelor in, nu bezig met een Rechtenmaster en Notarieel. Hij deed nog een tweede Rechtenmaster maar daar is hij mee gestopt. Fiscale master wil hij geloof ik niet, bachelor is bijna klaar maar naar ik begreep wil hij die niet afmaken ivm nog een jaar uitstel vragen.
Het kan dus wel, maar je moet er wel talent en discipline voor hebben. Bovendien vraag ik me af hoe erg werkgevers dit waarderen. Je moet toch ook iets kiezen en twee/drie/vier masters geeft aan dat je blijkbaar niet goed weet wat je wil.
Bij twee studies krijg je vrijstelling voor de tweede keer collegegeld, dus je betaalt maar een keer. Denk dat het zelfde geldt voor vier studies.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:53 schreef wegmetdeEU het volgende:
[..]
Knap van die persoon! Maar rechten, fiscaal recht en notarieel recht overlapt toch? Dus lijkt mij juist dat de persoon goed weet wat hij/zij wil(de).
Wat is de financiële kant van 4 studies tegelijk? Vier keer het wettelijk collegegeld?
Ik zit nog niet in 6VWO, maar denk er wel de hele tijd over na. Eerst twijfelde ik tussen uiteenlopende studies, maar nu denk ik hoe meer studies hoe beter. Twee studies is meer kennis dan een studie, drie studies is meer kennis dan twee studies en vier studies is meer kennis dan drie. Dus ik zie, naast het goed plannen van het vele werk, geen keerzijde.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:01 schreef Allures het volgende:
Ik heb het gedaan en iemand die ik ken ook
Ik heb ze beide afgemaakt, die ander heeft er 1 laten vallen en is gaan werken
Tja het vraagt wat van je. Je moet door kunnen zetten, plannen, discipline hebben, je sociaal leven soms helemaal aan de kant zetten
en het lukte mij niet om overal 8en voor te halen dus als je dat belangrijk vind kun je misschien beter op 1 ding focussen
Waarom wil je het doen?
Twee studies kan wel nuttig zijn, maar uiteindelijk ga je toch één baan krijgen. Het hangt natuurlijk vooral van de combinatie af. Maar discipline heb je sowieso nodig. Bovendien zou ik eerst maar eens een studie kiezen en daarmee beginnen voordat je er een tweede bij pakt. Het is best zwaar en je hebt ook nog een BSA natuurlijk.quote:Op woensdag 22 juni 2016 06:59 schreef wegmetdeEU het volgende:
[..]
Ik zit nog niet in 6VWO, maar denk er wel de hele tijd over na. Eerst twijfelde ik tussen uiteenlopende studies, maar nu denk ik hoe meer studies hoe beter. Twee studies is meer kennis dan een studie, drie studies is meer kennis dan twee studies en vier studies is meer kennis dan drie. Dus ik zie, naast het goed plannen van het vele werk, geen keerzijde.
Terug naar jou; was het roostertechnisch allemaal wel mogelijk? En waar studeerde je?
alleen door mijn dagen echt ram vol te zettenquote:Op woensdag 22 juni 2016 06:59 schreef wegmetdeEU het volgende:
[..]
Ik zit nog niet in 6VWO, maar denk er wel de hele tijd over na. Eerst twijfelde ik tussen uiteenlopende studies, maar nu denk ik hoe meer studies hoe beter. Twee studies is meer kennis dan een studie, drie studies is meer kennis dan twee studies en vier studies is meer kennis dan drie. Dus ik zie, naast het goed plannen van het vele werk, geen keerzijde.
Terug naar jou; was het roostertechnisch allemaal wel mogelijk? En waar studeerde je?
En ik denk ook dit. Niet alleen moet het leuk zijn, meeste hebben al ervaring met studeren, weten wat de valkuilen zijn enzovoorts.quote:Op woensdag 22 juni 2016 09:34 schreef Allures het volgende:
[..]
alleen door mijn dagen echt ram vol te zetten
Ik raad het niet aan. Je studententijd moet ook leuk zijn. Ik zou gewoon met 1 beginnen en dan kun je na een jaar nog 1 er bij nemen
Voor mij was het mijn 2e en 3e studie dus ik had al een paar jaar lang leve de lol gehad
Daar noem je ook wel twee studies, rechten en bedrijfskundequote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:15 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Ken wel mensen die het deden (sommige met gemak). Ik heb er respect voor. Ik denk dat je vooral goed moet kunnen plannen (+ de discipline hebben om dat te volgen) en heel goed moet zijn in het snel oppikken van de kern en belangrijke zaken van een vak.
Vriend van mij was daar erg goed in. Bladerde in het begin de course manual en het boek even door en kon je dan al op papier geven wat er gevraagd ging worden op tentamen en wat niet. Hij zat er zelden naast. Op die manier kon hij heel effectief studeren. Deed twee studies (rechten en bedrijfskunde) en haalde altijd cijfers van 7 of hoger.
Oké manquote:Op woensdag 22 juni 2016 18:35 schreef TheSolution het volgende:
[..]
Daar noem je ook wel twee studies, rechten en bedrijfskunde
Mijn cavia kan die twee nog naast elkaar doen vermoed ik.
1. Nee je krijgt vrijstelling voor collegegeld tweede studie dus kosten zijn gelijk.quote:Op woensdag 22 juni 2016 21:36 schreef kdricklamar het volgende:
wow ik wist niet dat dat kon![]()
ik twijfel zo erg tussen 2 verschillende studies maar is het niet veel duurder?
en wat als je examens op dezelfde tijdstip plaatsvinden?
dus voor je eerste studie bijv. betaal je 2k lesgeld en bijv 1k voor boeken, maar dan hoef je voor die andere opleiding alleen nog je boeken te kopen voor ook 1k ongeveer?quote:Op woensdag 22 juni 2016 21:53 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
1. Nee je krijgt vrijstelling voor collegegeld tweede studie dus kosten zijn gelijk.
2. Zelfde plaats en tijd kan iets voor geregeld worden. Je maakt het tweede tentamen dan na het eerste, in de zelfde ruimte en als ik het goed heb allebei in quarantaine. Overigens kan het ook zijn dat je met anderen zit, ik doe geen twee studies maar heb met een keuzevak wel eens overlap gehad. Toen zat ik van 9 tot 16.00 in een lokaal samen met anderen die meer tijd nodig hadden bij tentamens, plus nog wat mensen die het zelfde probleem hadden.
Jawel hoor, ik ken mensen die twee studies in verschillende steden deden, lijkt me stug dat je dan dubbel betaalt.quote:Op woensdag 22 juni 2016 21:56 schreef kdricklamar het volgende:
[..]
dus voor je eerste studie bijv. betaal je 2k lesgeld en bijv 1k voor boeken, maar dan hoef je voor die andere opleiding alleen nog je boeken te kopen voor ook 1k ongeveer?
dus je kan sowieso geen 2 opleidingen van verschillende scholen doen?
ik twijfel tussen bio-informatia/biologisch labonderzoek en accountancy op hoge school rotterdam, maar is op verschillende locaties, maar wel mooi voor mensen die studies willen doen die op elkaar lijken en zelfde school zitten maar niet kunnen kiezen
wauwquote:Op woensdag 22 juni 2016 21:57 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Jawel hoor, ik ken mensen die twee studies in verschillende steden deden, lijkt me stug dat je dan dubbel betaalt.
Wat je zegt kan maar boekengeld valt mee hoor. Zeg 2k collegegeld en 500 euro boeken per jaar per opleiding, mits je alles koopt natuurlijk want ook dat is niet altijd nodig.
Ik dacht al, 2000 euro voor boeken.quote:Op woensdag 22 juni 2016 21:57 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Jawel hoor, ik ken mensen die twee studies in verschillende steden deden, lijkt me stug dat je dan dubbel betaalt.
Wat je zegt kan maar boekengeld valt mee hoor. Zeg 2k collegegeld en 500 euro boeken per jaar per opleiding, mits je alles koopt natuurlijk want ook dat is niet altijd nodig.
Ik zou ook niet aanraden om met twee studies te beginnen, beter eerst eentje en je BSA dan gelijk twee en weggestuurd worden.quote:Op woensdag 22 juni 2016 22:01 schreef kdricklamar het volgende:
[..]
wauwhad ik hier maar eerder aan gedacht.. ik ga na de zomer waarschijnlijk vwo doen omdat ik niet kon kiezen
Roostertechnisch kan het echt lastig zijn ja. In mijn eerste jaar zat een jongen die ook in Rotterdam studeerde. In Leiden gold aanwezigheidsplicht, maar omdat hij overlap had met Rotterdam kon hij niet overal voldoende aanwezig zijn om alle tentamens te mogen maken. Helaas heeft hij het daarom niet gered hier. Denk er dus wel goed over na.quote:Op woensdag 22 juni 2016 22:02 schreef wegmetdeEU het volgende:
[..]
Ik dacht al, 2000 euro voor boeken.
Als ik het goed begrijp, betaal je ook een keer collegeld als je je studies aan verschillende universiteiten volgt? Ik neem aan dat je het dan roostertechnisch wel erg moeilijk gaat krijgen.
Hoe oud is die dan? 30 of zo?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:47 schreef DoubleDip het volgende:
Ik niet, maar ik ken iemand die vier studies tegelijk deed. Het ging om Rechten, Criminologie, Fiscaal Recht en Notarieel Recht.
Met Criminologie is die persoon snel gestopt. Rechten en Notarieel heeft hij een bachelor in, nu bezig met een Rechtenmaster en Notarieel. Hij deed nog een tweede Rechtenmaster maar daar is hij mee gestopt. Fiscale master wil hij geloof ik niet, bachelor is bijna klaar maar naar ik begreep wil hij die niet afmaken ivm nog een jaar uitstel vragen.
Het kan dus wel, maar je moet er wel talent en discipline voor hebben. Bovendien vraag ik me af hoe erg werkgevers dit waarderen. Je moet toch ook iets kiezen en twee/drie/vier masters geeft aan dat je blijkbaar niet goed weet wat je wil.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |