In dat geval zouden de dhcpdiscovers niet bij de router zijn aangekomen en dat lijkt wel het geval...quote:Op zondag 11 september 2016 12:51 schreef bondage het volgende:
[..]
Ik heb met mijn Ubuntu installatie (ook 14.04) eenzelfde probleem gehad, kwam erachter dat de interface de naam 'p2p1' had ipv 'eth0'. Misschien even voor de zekerheid checken of dat bij jou ook het geval is.
Jep. De router stuurt nog DHCPoffers terug, maar die komen niet aan.quote:Op zondag 11 september 2016 13:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
In dat geval zouden de dhcpdiscovers niet bij de router zijn aangekomen en dat lijkt wel het geval...
Kan het dan alsnog iets te maken hebben met de beveiliging op de laptop? Dat een of andere firewall de offers tegenhoudt?quote:Op zondag 11 september 2016 14:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Zolang er nog geen dhcpoffer geaccepteerd is heb je met ip-adressen helemaal niks te maken
Het gebruik daarvan probeer je juist met dhcp af te spreken!
Ja, dat is haast de enige optie die overblijft he?quote:Op zondag 11 september 2016 14:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Kan het dan alsnog iets te maken hebben met de beveiliging op de laptop? Dat een of andere firewall de offers tegenhoudt?
Hij lijkt wel te senden maar niet te receiven. Dat kan in principe aan de hardware liggen. Ik heb helaas niets anders liggen om het mee uit te testen.quote:Op zondag 11 september 2016 14:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, dat is haast de enige optie die overblijft he?
Of vage hardware.
Het is vooral raar dat die het dus blijkbaar soms wel doet.
Kan je je gebruikersnaam handmatig invoeren? Wat als je je oude gebruikersnaam invoert?quote:Op woensdag 14 september 2016 16:40 schreef vaginabeheerder het volgende:
Ik kan niet meer inloggen bij ubuntu 16.04
Als ik bij het inlogscherm m'n wachtwoord invoer dan krijg ik weer opnieuw het inlogscherm.
Ik krijg geen foutmelding.
pas geleden heb ik m'n account naam veranderd, zou het daar mee te maken kunnen te hebben?
hoe je moet je handmatig een gebruikersnaam invoeren?quote:Op woensdag 14 september 2016 16:45 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Kan je je gebruikersnaam handmatig invoeren? Wat als je je oude gebruikersnaam invoert?
Die had ik zelf ook allang gevonden, alleen kan ik weinig met dat antwoord dus vraag ik even om wat meer uitleg.quote:Op dinsdag 13 september 2016 10:41 schreef Rene_Froger het volgende:
Bram, wat je eerste probleem betreft, bij de eerste hit op Google, zie hun antwoord: http://askubuntu.com/ques(...)m-due-to-hibernation of dit: http://www.howtogeek.com/(...)stem-drive-on-linux/
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Manually mount the filesystem in read only mode. Check to see if you have a mount point (folder for mounting your partition in) for your Windows partition in the folder /media using this command: ls /media If you don't see a folder for your Windows partition, you should create one with the following command: sudo mkdir /media/windows Next, mount the partition in read-only mode onto this folder with this command: mount -t ntfs-3g -o ro /dev/sda3 /media/windows Note that you should change /media/windows if your mountpoint is called something else. Now you will be able to view/open files on your Windows partition using any program in Ubuntu. However you will not be able to write to the partition or modify any files as it is in read only mode. |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |