abonnement Unibet Coolblue
pi_163154446
quote:
Het is voor expats in Nederland erg moeilijk om vrienden te maken.
Dat blijkt uit een peiling van Z Today en DutchNews.nl, meldt RTL Z. Bijna 60 procent van de 1.100 respondenten zeggen dat het vrijwel onmogelijk is bevriend te raken met een Nederlander. Dit komt vooral doordat Nederlanders met name afspreken met vrienden die ze al jaren kennen, blijkt uit het onderzoek.

Ook misverstanden over gemaakte afspraken in de avond worden als reden opgegeven. Zo vinden de meeste Nederlanders het logisch dat mensen voor 20.00 uur al gegeten hebben als er rond dat tijdstip een afspraak gepland staat. Een expat is dit vaak niet gewend en gaat ervan uit dat er dan nog gegeten moet worden. In Spanje eten mensen bijvoorbeeld tussen 21.00 en 23.00 uur.

Een ander probleem zou de taalbarrière zijn. Nederlanders gaan vaker dan in andere landen over op het spreken van Engels met elkaar wanneer een expat zich bij de groep voegt. Dit zou het integratieproces, ondanks alle goede bedoelingen, juist tegenwerken.

Buurvrouw
Daarnaast komt uit de peiling naar voren dat Nederlanders niet berekend zijn op een onverwachte extra bezoeker bij bijvoorbeeld een etentje. Wanneer je in het buitenland bijvoorbeeld je buurvrouw meeneemt, wordt ze hartelijk ontvangen. In Nederland is dit veel minder normaal, stellen de expats.

De beste plekken om toch Nederlandse vrienden te maken, zijn volgens de expats: op het werk (53 procent), op een sportclub (46 procent), tijdens het uitgaan (38 procent), op school (31 procent), online (12 procent) of door het doen van vrijwilligerswerk (10 procent).

In totaal wonen in Nederland 57.000 expats, waarvan tweederde man is. De meeste expats in Nederland komen uit Duitsland (7.350) en het Verenigd Koninkrijk (6.860). De Verenigde Staten staat op de zesde plaats. Expats zijn meestal aan het werk bij een groot internationaal bedrijf en hebben vaak niet de intentie om lang in Nederland te blijven.

Door: NU.nl
Herkenbaar, niet alleen voor expats maar ook voor autisten. Hoe leer je nieuwe vrienden kennen als je zelf nooit vrienden hebt gehad? Waar moet ik beginnen? Het lijkt alsof iedereen al voorzien is en niet zit te wachten op nieuwe contacten.
  maandag 20 juni 2016 @ 03:29:43 #2
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_163154793
Naast het feit dat dit soort topics al duizend keer geopend zijn op Fok en je die zo kan terugzoeken dmv de zoekfunctie, staan de de beste plekken om vrienden te maken al in de tekst.
Dus ik zou beginnen met het stuk wat je quote te lezen.
pi_163155110
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 02:35 schreef syndroom het volgende:
Waar moet ik beginnen?
Een sova-cursus, zodat je sociaal beter kan leren functioneren. Zeker als je nooit vrienden hebt gehad, een prima startpunt om eens te leren begrijpen hoe die shizzle werkt. Dat verhoogt je kansen en geeft je meer tools in handen om die dan optimaal te kunnen benutten.
  maandag 20 juni 2016 @ 07:46:51 #4
27699 Ravage
thinking about you
pi_163155329
quote:
Ook misverstanden over gemaakte afspraken in de avond worden als reden opgegeven. Zo vinden de meeste Nederlanders het logisch dat mensen voor 20.00 uur al gegeten hebben als er rond dat tijdstip een afspraak gepland staat. Een expat is dit vaak niet gewend en gaat ervan uit dat er dan nog gegeten moet worden. In Spanje eten mensen bijvoorbeeld tussen 21.00 en 23.00 uur.
Dat gebeurt je toch maar 1x? En dan nog regel je als club op dat moment wat te eten voor je gast?
i'm not living, i'm just killing time
pi_163155382
tja, een expat die verwacht dat zijn afwijkende gewoontes hier worden overgenomen.... die maakt inderdaad moeilijk vrienden.
als ik in het buitenland ben, check ik toch echt even wat normaal is en wat niet, en pas me aan.
en was ik een expat in nederland, dan ging ik dus niet onverwacht rond etenstijd lansgkomen, en wel verwachten dat er al gegeten is na 8 uur....

en TS, gewoon met mensen praten en hopen dat het klikt.
pi_163155526
Heb je het hele artikel selectief gelezen? Het staat er toch echt in: werk, sportclub, school, online, uitgaan en vrijwilligerswerk.

Gezien je beperking kun je het beste beginnen bij lotgenoten en vanuit daar verder te kijken. Wellicht hebben zij tips voor je om meer vrienden te maken. Zij weten beter hoe lastig dat kan zijn met autisme.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163155648
Je kunt jezelf moeilijk vergelijken met expats. Zij hebben namelijk niet dezelfde beperking als jij en als ze iemand ontmoeten kunnen ze daar wel iets mee opbouwen. Bij hen zit het meer in het ontmoeten. Bij jou zit het euhm op zijn minst overal
pi_163155740
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 02:35 schreef syndroom het volgende:

[..]

Herkenbaar, niet alleen voor expats maar ook voor autisten. Hoe leer je nieuwe vrienden kennen als je zelf nooit vrienden hebt gehad? Waar moet ik beginnen? Het lijkt alsof iedereen al voorzien is en niet zit te wachten op nieuwe contacten.
Hoezo zouden expats nooit vrienden hebben gehad? Het lijkt me juist dat je behoorlijk zeker en sociaal vaardig moet zijn om in het buitenland te gaan wonen en werken; dat zie ik de gemiddelde autist nog niet doen. Expats kunnen dus in beginsel prima vrienden maken, alleen vanwege andere omstandigheden in Nederland is dat lastiger. In hun thuisland lukt het ze prima, in tegenstelling tot autisten die het op de maan nog niet zou lukken
  maandag 20 juni 2016 @ 08:49:22 #9
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163155755
Potentieel goed topic in de OP al meteen om zeep geholpen door te vragen naar de bekende weg.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163155817
Misschien willen die expats zich wel helemaal niet aanpassen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_163155839
CTRL+F --> zoeken

Oplossing: sova cursus.
pi_163155857
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 08:56 schreef DoubleDip het volgende:
CTRL+F --> zoeken

Oplossing: sova cursus.
quote:
sova cursus. sova cursus. sova cursus. sova cursus. sova cursus. sova cursus. sova cursus. sova cursus. sova cursus. sova cursus. sova cursus. sova cursus. sova cursus. sova cursus. sova cursus. sova cursus. sova cursus. sova cursus. sova cursus. sova cursus. sova cursus. sova cursus. sova cursus. sova cursus. sova cursus. sova cursus. sova cursus. sova cursus.
misschien helpt dit

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2016 08:57:06 ]
pi_163156039
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 08:54 schreef dimmak het volgende:
Misschien willen die expats zich wel helemaal niet aanpassen.
Dat hebben ze dan gemeen met sommige mensen met autisme. Die willen of kunnen zich ook niet aanpassen.
pi_163156798
Ik vind dat je niet moet zeuren Syndroom. We wonen tien kilometer van elkaar vandaan en zouden prima eens ergens een biertje kunnen drinken in de buurt. In plaats daarvan kies je er voor om enorm vaag te gaan doen en te willen afspreken in Amsterdam met als doel daar samen vrouwen te gaan aanspreken. :') Je gedraagt je gewoon als een creep en dat is de reden dat mensen geen sociaal contact met je willen.
pi_163157183
waar te beginnen?
topic openen op fok
o wacht
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_163157425
Ik begrijp niet zo goed hoe mensen nog "nooit vrienden kunnen hebben gehad".. Er is toch ooit wel iemand geweest waar je mee op kon schieten? Zeker naarmate je ouder wordt.

En zoniet, zijn lotgenoten vrij eenvoudig te vinden op internet. Daarmee heb je al snel een band, ze strugglen met hetzelfde.

quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:05 schreef Bananenpap het volgende:
Ik vind dat je niet moet zeuren Syndroom. We wonen tien kilometer van elkaar vandaan en zouden prima eens ergens een biertje kunnen drinken in de buurt. In plaats daarvan kies je er voor om enorm vaag te gaan doen en te willen afspreken in Amsterdam met als doel daar samen vrouwen te gaan aanspreken. :') Je gedraagt je gewoon als een creep en dat is de reden dat mensen geen sociaal contact met je willen.
Wait, wut?
Lambo of Rekt
pi_163157854
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:05 schreef Bananenpap het volgende:
Ik vind dat je niet moet zeuren Syndroom. We wonen tien kilometer van elkaar vandaan en zouden prima eens ergens een biertje kunnen drinken in de buurt. In plaats daarvan kies je er voor om enorm vaag te gaan doen en te willen afspreken in Amsterdam met als doel daar samen vrouwen te gaan aanspreken. :') Je gedraagt je gewoon als een creep en dat is de reden dat mensen geen sociaal contact met je willen.
Ja natuurlijk, je moet vrouwen eerst aanspreken voordat je ermee naar bed kunt.

quote:
3s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:40 schreef EggsTC het volgende:
Ik begrijp niet zo goed hoe mensen nog "nooit vrienden kunnen hebben gehad".. Er is toch ooit wel iemand geweest waar je mee op kon schieten? Zeker naarmate je ouder wordt.

En zoniet, zijn lotgenoten vrij eenvoudig te vinden op internet. Daarmee heb je al snel een band, ze strugglen met hetzelfde.

[..]

Wait, wut?
Ik baal gewoon meer van het feit dat ik de boot gemist heb, nu al 26 ben en ik die 10 jaar niet meer in kan halen. Zelfs 14-jarigen zijn verder. Als je als 26 jarige maagd ook nog nooit gezoend hebt lijkt me zo ongemakkelijk als je dan ook nog uit moet gaan leggen dat je nauwelijks tot geen sociaal contact hebt.
pi_163157909
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:04 schreef syndroom het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, je moet vrouwen eerst aanspreken voordat je ermee naar bed kunt.

Dus de enige rede waarom jij sociaal contact wilt is omdat je dan met vrouwen naar bed kunt? Dat is wat je hier zegt?

quote:
[..

Ik baal gewoon meer van het feit dat ik de boot gemist heb, nu al 26 ben en ik die 10 jaar niet meer in kan halen. Zelfs 14-jarigen zijn verder. Als je als 26 jarige maagd ook nog nooit gezoend hebt lijkt me zo ongemakkelijk als je dan ook nog uit moet gaan leggen dat je nauwelijks tot geen sociaal contact hebt.
Klopt, maar afhankelijk van je doel kan je alsnog nu iets ermee doen. Als jij alleen als doel hebt om naar bed te gaan met vrouwen zoals je hierboven impliceert, zal het bijzonder moeiijk gaan worden ja. Als je gewoon een biertje doet met Bananenpap, zal de drempel naar vrouwen lager worden naarmate je vaker sociaal contact hebt, met mannen ook vooral.

Vrouwen kan je beter voorlopig uit je hoofd zetten, als je al moeite hebt met contact an sich.
Lambo of Rekt
pi_163158003
En daar komt de aap uit de mouw.

Het gaat helemaal niet over geen vriendschappen te kunnen sluiten. Het gaat over het niet kunnen krijgen van seks.

Off-topic in je eigen topic. ^O^
pi_163158180
Als je zo wanhopig op zoek bent naar seks merken/voelen vrouwen dat. Grootste afknapper van de eeuw. Als ik namelijk alleen maar seks wil zoek ik iemand die zelfvertrouwen en ervaring heeft voor de leukste ervaring. En als ik meer zoek dan dat (relatie), wil ik niet iemand die alleen maar desperate oversekst is/doet. Kortom: zoals je nu doet maak je geen kans. Logisch ook.

Ga eerst eens bezig met vrienden maken en een sociaal netwerk opbouwen, en laat dit los.
pi_163158254
Het niet kunnen krijgen van seks symboliseert wel een onderliggend probleem. Namelijk geen aansluiting kunnen vinden met leeftijdsgenoten. Ondertussen al jaren in een sleur waar het moeilijk uit te komen is, mede door slecht betaalde baantjes en hoge vaste lasten hou ik structureel nauwelijks wat over. Dan wordt je wel in je mogelijkheden beperkt om uit te gaan.
pi_163158383
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:23 schreef syndroom het volgende:
Het niet kunnen krijgen van seks symboliseert wel een onderliggend probleem. Namelijk geen aansluiting kunnen vinden met leeftijdsgenoten. Ondertussen al jaren in een sleur waar het moeilijk uit te komen is, mede door slecht betaalde baantjes en hoge vaste lasten hou ik structureel nauwelijks wat over. Dan wordt je wel in je mogelijkheden beperkt om uit te gaan.
Een praatje maken is gratis en met the interwebz zou je je ook goedkoop in kunnen lezen over allerhande shizzle om over te babbelen. Zou ook wat beter over komen, alsof je daadwerkelijk interesse hebt in een persoon en/of de wereld om je heen enzo..
pi_163158393
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:23 schreef syndroom het volgende:
Het niet kunnen krijgen van seks symboliseert wel een onderliggend probleem. Namelijk geen aansluiting kunnen vinden met leeftijdsgenoten. Ondertussen al jaren in een sleur waar het moeilijk uit te komen is, mede door slecht betaalde baantjes en hoge vaste lasten hou ik structureel nauwelijks wat over. Dan wordt je wel in je mogelijkheden beperkt om uit te gaan.
je moet, als autist, wel aven accepteren dat je sociale situaties niet goed aanpakt. dat lijkt me hier ook nogal duidelijk.
dus luister dan ook een beetje naar anderen, als het hierover gaat. anders heeft het geen zin om iets te gaan proberen. je kan niet alleen die dingen eruit pakken die je aanstaan, en de rest weggooien.

dus als iemand met je wilt afspreken (is een begin) ga dan niet gelijk zeggen dat het dna in amsterdam moet en ook vrouwen aanspreken want je wil neuken. neem gewoon dat aanbod aan.

anders werk je jezelf tegen. en daar wil je nou juist vanaf.
pi_163158538
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:13 schreef ElDinosaur het volgende:
En daar komt de aap uit de mouw.

Het gaat helemaal niet over geen vriendschappen te kunnen sluiten. Het gaat over het niet kunnen krijgen van seks.

Off-topic in je eigen topic. ^O^
Zo gaat het altijd met hem en met die insteek gaat hij nooit vrienden krijgen en zeker geen seks. Om vrienden te krijgen moet je namelijk oprechte interesse in mensen toen en tijd en energie in het opbouwen van de vriendschappelijke band willen steken.

Vrouwen lijkt hij ook alleen te zien als lustobjecten die hij alleen wil gebruiken om zijn behoeften te bevredigen.
pi_163158658
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:23 schreef syndroom het volgende:
Het niet kunnen krijgen van seks symboliseert wel een onderliggend probleem. Namelijk geen aansluiting kunnen vinden met leeftijdsgenoten. Ondertussen al jaren in een sleur waar het moeilijk uit te komen is, mede door slecht betaalde baantjes en hoge vaste lasten hou ik structureel nauwelijks wat over. Dan wordt je wel in je mogelijkheden beperkt om uit te gaan.
Denk je dat één keer seks, alle problemen voor je op zal lossen? Dan heb je ineens aansluiting en veel vrienden en alles?
Lambo of Rekt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')