abonnement Unibet Coolblue
pi_163553438
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 10:56 schreef Hondsdraf het volgende:
Mag je als postbezorger onbetaald verlof opnemen? Heb te weinig vakantie-uren over...
Misschien kan je een tijdje extra werken en de meeruren laten omzetten in vrije tijd?
pi_163553576
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 10:56 schreef Hondsdraf het volgende:
Mag je als postbezorger onbetaald verlof opnemen? Heb te weinig vakantie-uren over...
Gewoon overleggen met je tc.
  woensdag 6 juli 2016 @ 11:32:25 #253
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_163553852
Ja dat kan. Maar alleen met goedkeuring van planning/tc.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_163553964
Dank! Ga er even achteraan.
pi_163558929
Dat dacht ik al wel weer, dat juist die daldagen een probleem zouden worden. 10 minuten eraf. Bij 1 van mijn wijken (van deze week :P) heb ik dan nog zo'n 25 minuten op het moment dat ik er ben. Zou zeggen dat het een gemiddeld wijkje is, 1u45 op donderdag. Niet de grootste, maar ook niet de kleinste. Vond de oorspronkelijke 45 minuten al krap... En dan gaat er over een paar weken waarschijnlijk nog meer tijd zeker :o
Vond het ook niet bijzonder rustig ofzo, gewoon een normale daldag.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 6 juli 2016 @ 15:29:58 #256
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_163559126
*O* Ik heb nieuwe tassen *O*

Dat moest ik even kwijt :)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_163577290
Nice, is soms wel fijn om gewoon weer even goede nieuwe spullen te hebben :Y

Ik heb hier het idee dat ze de tijden nog weer verder korten, op de donderdag en zaterdag is er zo te zien nog weer iets afgesnoept. En het is wel heel gek met die daldagen. Wijk A had woensdag 36 minuten, en wijk B 44. Vrijdag heeft wijk A 40 minuten en wijk B 36 :'). Dat is toch raar? Volgens mij zitten ze gewoon te rommelen met die tijden......
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_163577407
Geen idee trouwens wie bedacht heeft dat het deze week al zomerdal is. Met de Kampioen en Eigen Huis is het drukker dan veel van de voorafgaande weken. En de weken dat ze weten dat de H+M en Ikea komen zitten we nog dieper in het "dal".
pi_163577843
Ja ik vraag me wel echt af hoe dat moet, als ze NU hier al 20 (en vandaag zelfs nog meer) minuten eraf halen op de piekdagen. Ze beginnen hier ook niet met een paar minuutjes, maar meteen voluit.. lijkt het. Ben benieuwd wat ze daar morgen op het overleg over gaan zeggen. Als ze door blijven gaan met korten, dan houd je zo echt niks meer over :')

Dinsdag had ik het overigens wel gehaald, maar als ze op dit tempo doorgaan met korten blijft het niet haalbaar denk ik. Eens zien hoe snel het vandaag gaat ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_163583843
Zomerdal of niet, ik ben kapot 😡 Met voor de tweede keer iemand in opleiding ruim een uur uitgelopen op mijn wijk, is de zomerkorting er nog niet eens van af.
pi_163583880
Zomerdal ja...



Okee dit was wel voor 1 vd drukste straten, maar nr 2 t/m 38 dus maar de halve straat. Zo'n bundel kan ik amper vasthouden :')

Enorm druk hier, dikke kampioen, eigen huis magazine, de tijdschriften, (extra?) dikke tv gidsen, mailing van z.iggo, mailing van loterij. Dat wordt dus echt wel plussen, zat gewoon aan de normale tijden. Zelfs voor een donderdag was het hier gewoon druk, baalde er best wel van want daar had ik dus niet op gerekend....
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_163584016
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 17:35 schreef VixenFromHell het volgende:
Zomerdal ja...

[ afbeelding ]

Okee dit was wel voor 1 vd drukste straten, maar nr 2 t/m 38 dus maar de halve straat. Zo'n bundel kan ik amper vasthouden :')

Enorm druk hier, dikke kampioen, eigen huis magazine, de tijdschriften, (extra?) dikke tv gidsen, mailing van z.iggo, mailing van loterij. Dat wordt dus echt wel plussen, zat gewoon aan de normale tijden. Zelfs voor een donderdag was het hier gewoon druk, baalde er best wel van want daar had ik dus niet op gerekend....
vind dat ze de plank aardig misgeslagen hebben met die zomergein, je geeft zelf al het goede voorbeeld. Ikea kan ook weer wat moois worden :)
pi_163584552
Voor volgende week sta ik maar voor anderhalve wijk ingeroosterd, snel bevestigd 😜
  donderdag 7 juli 2016 @ 18:14:05 #264
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_163584593
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 17:35 schreef VixenFromHell het volgende:
Zomerdal ja...

[ afbeelding ]

Okee dit was wel voor 1 vd drukste straten, maar nr 2 t/m 38 dus maar de halve straat. Zo'n bundel kan ik amper vasthouden :')

Enorm druk hier, dikke kampioen, eigen huis magazine, de tijdschriften, (extra?) dikke tv gidsen, mailing van z.iggo, mailing van loterij. Dat wordt dus echt wel plussen, zat gewoon aan de normale tijden. Zelfs voor een donderdag was het hier gewoon druk, baalde er best wel van want daar had ik dus niet op gerekend....
Wij hadden er nog een krantje voor een kwakzalversbehandeling huis-aan-huis bij. Pikzwarte handen na afloop. :{
pi_163584695
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 18:14 schreef Zelva het volgende:

[..]

Wij hadden er nog een krantje voor een kwakzalversbehandeling huis-aan-huis bij. Pikzwarte handen na afloop. :{
dat wordt plussen ivm aankoop zeep :)
  donderdag 7 juli 2016 @ 18:27:47 #266
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_163584816
Zomerdal mijn reet! Ik had 5 tassen voor mijn wijk. Kampioen, Eigen Huis Magazine, dubbeldikke Elsevier, dubbeldikke TV-gidsen, Libelles, Margrieten. Maar goed, bij ons gaan ze ook pas komende week minnen, dus misschien dat het dan echt rustig wordt, omdat al die dikke dubbelnummers van vandaag er volgende week natuurlijk niet bijzitten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 7 juli 2016 @ 18:28:54 #267
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_163584828
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 18:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zomerdal mijn reet! Ik had 5 tassen voor mijn wijk. Kampioen, Eigen Huis Magazine, dubbeldikke Elsevier, dubbeldikke TV-gidsen, Libelles, Margrieten. Maar goed, bij ons gaan ze ook pas komende week minnen, dus misschien dat het dan echt rustig wordt, omdat al die dikke dubbelnummers van vandaag er volgende week natuurlijk niet bijzitten.
Volgende week sowieso ook Kampioenen. Die worden altijd over drie dagen uitgesmeerd hier.
pi_163585362
Hier gaat zomerdal pas volgende week in. Vandaag was wel aardig druk ja.
pi_163585738
Hier was dus van mijn ene wijk al 22 min af en van de ander 21. Dat wordt dus tijd bijschrijven. De collega's die ik sprak gaan dat ook doen. En ook mooi lullig, sinds deze week is er dus weer een depot dicht, depot lag eerst mooi centraal tussen al hun wijken en nu moeten ze zeker 10 minuten fietsen, maar ze hebben geen extra tijd gekregen. Had medelijden met 1 collega, die moet het nu op de donderdag met 1u12 doen ipv 1u30 (wat eigenlijk ook al te krap was), heeft ze nog een uurtje over als ze bij haar wijk is :') en dat in week 1 van ons zomerdal, terwijl bij anderen zomerdal dus nog niet eens begonnen is. Volgende week zo te zien niet erg veel verandering nog qua tijden tov deze week.

Sowieso blijft het raar met die normtijden. De wijk die ik nu al 2 weken loop, was altijd 1u50 oid met HAH. Nu is ie op dinsdag 1u40 en op donderdag 1u50 (dat is buiten zomerdal dan). Terwijl die wijk van die collega uit het voorbeeldje hierboven, iets van 2u15 was met HAH, 2 uur op een donderdag, en nu 1u30 (wederom buiten zomerdal). Wijk die ik nu loop werd wel altijd gedaan door iemand die dan 2 wijken had, misschien heeft die verzocht om de normtijd vd ene wijk wat ruimer te zetten, ivm fietstijd heen en weer. Maar die verschillen blijven raar.

Hoop dat de collega's van dat inmiddels gesloten depot wel gaan 'vechten' om hun fietstijd bij in de dienst te krijgen. Je kunt niet zomaar het depot een flink stuk verder weg zetten en daar niet extra voor betalen....

[ Bericht 38% gewijzigd door VixenFromHell op 07-07-2016 19:29:39 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 7 juli 2016 @ 19:19:56 #270
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_163585780
Volgende week ook hier zomerdal. Tot wanneer duurt het zomerdal?
Mijn wijk op dinsdag en donderdag is met 23 minuten ingekort. Krijg nog nog maar 42 minuten op een piekdag. Doe er sowieso 10 minuten langer over op een rustige dag. Op woensdag en vrijdag is er 9 minuten afgegaan. Was 25 minuten en nu nog maar 16 minuten. Terwijl je er op een rustige dag al minstens 35 minuten over doet. En op zaterdag een uur en drie minuten eraf. (Is een andere wijk. Een wijk van 3:55 uur. Krijg nu nog maar 2:51)

Dit wordt dus elke dag plussen. Want.. gewerkte tijd is betaalde tijd.
pi_163586080
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:19 schreef Globetrottertje het volgende:
Volgende week ook hier zomerdal. Tot wanneer duurt het zomerdal?

Bij ons 8 weken, dus tm week 35.
pi_163586399
Bij ons week 27 t/m 35. Waarbij het dal in het midden het diepst is. Maar het lijkt er meer op dat ze niet naar postvolumes kijken, maar meer naar hoe ze tijd kunnen aftrekken. H&M en Ikea vallen in het diepste dal. Deze week is natuurlijk ook geen dal, en week 35 is al begin september en dan begint de drukte meestal weer.

Onhandig is ook dat ik niet op mijn werk kan waardoor ik niet direct kan zien hoeveel tijd er nu geboekt is voor een wijk. Dat wordt goed de loonstrook in de gaten houden.

Overigens gaat het hier deze week om 4% moeten gaan en niet om de grote percentages die hier boven genoemd werden. Al weet ik niet wat er daadwerkelijk afgetrokken is.
  donderdag 7 juli 2016 @ 19:56:00 #273
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_163586464
De Ikea's zitten dus ook in een dal.
pi_163586526
Hier is ook overal 20 minuten vanaf gehaald zo te zien.
  donderdag 7 juli 2016 @ 20:51:34 #275
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_163587910
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:19 schreef Globetrottertje het volgende:
Volgende week ook hier zomerdal. Tot wanneer duurt het zomerdal?
Mijn wijk op dinsdag en donderdag is met 23 minuten ingekort. Krijg nog nog maar 42 minuten op een piekdag. Doe er sowieso 10 minuten langer over op een rustige dag. Op woensdag en vrijdag is er 9 minuten afgegaan. Was 25 minuten en nu nog maar 16 minuten. Terwijl je er op een rustige dag al minstens 35 minuten over doet. En op zaterdag een uur en drie minuten eraf. (Is een andere wijk. Een wijk van 3:55 uur. Krijg nu nog maar 2:51)

Dit wordt dus elke dag plussen. Want.. gewerkte tijd is betaalde tijd.
Djiezus! Bij jullie is er wel heel drastisch gekort. Ik heb bij ons nog niet echt een logica weten te vinden in de kortingen (op donderdag is mijn ene wijk van 2.05 met 7 minuten gekort, de andere, die een uur korter is, met 8 minuten), maar kortingen groter dan 25 minuten heb ik nog niet gezien (en dat is op een wijk van 3.30 uur).

Nu weet ik natuurlijk niet of deze korting bij ons de hele zomer geldt, of dat het per week verschilt. Vorig jaar deden ze bij ons gewoon per uur 5 minuten er af, en dat dan elke week. Dat ze in sommige gebieden al wel deze week gekort hebben en in andere niet is natuurlijk omdat de schoolvakanties niet overal synchroon lopen.

Hoe dan ook is het toch een schrale troost dat men op andere kantoren harder en dieper genaaid wordt dan bij ons. Misschien biedt een tubetje vaseline uitkomst. ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')