deze staat bij het begin vd de Maartensdijkseweg in Hilversumquote:Op zondag 19 juni 2016 22:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Als die 2,3 en 3,0 overigens kilometeraanduidingen zijn dan zal het toch wel over dezelfde melding gaan denk ik. Twee aanrijdingen met een persoon in de nacht, op 700 meter van elkaar. Dat zal toch niet. Misschien dat de machinist zich een paar honderd meter heeft vergist of dat de locatie bij de verkeersregeling van de NS niet helemaal goed is afgelezen. Dat zou volgens mij gewoon kunnen. Dan zou de tweede oproep extra inzet kunnen betreffen met een nauwkeurigere plaatsbepaling.
hahaquote:
Over jou vooral......... Blij dat ik je man niet benquote:
ik heb gemeten vanaf station Hilversum tot aan de spoorwegovergang enquote:Op zondag 19 juni 2016 22:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het gaat dus wel om de kilometers. De bron die je zelf geeft zegt het al: "kilometrering Hvs-Ln 3.0". Of in gewoon Nederlands: tussen Hilversum en Lunetten na 3.0 kilometer.
[ afbeelding ]
bron: http://www.somda.nl/spotpunten/Noord-Holland/Hilversum/
Het is nu wel duidelijk dat de betreffende melding van 112 met als titel "Hilversum - Blauwkapel 2,3 Hilversum" betekent "Op het traject Hilversum - Blauwkapel, op 2,3 kilometer". Dat is dus gezien de locatie van Hilversum sportpark (zie hierboven) een paar honderd meter van Hilversum sportpark. Dat is toch wel heel erg de plek waar Dascha is aangereden.
Dit is de locatie van 3.0, gevonden op basis van de geolocatie (52.1999, 5.1856) van de somda.nl bron die hierboven werd genoemd:quote:Op zondag 19 juni 2016 22:12 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
deze staat bij het begin vd de Maartensdijkseweg in Hilversum
[ afbeelding ]
Als je het weet mag je het zeggen....quote:
Of er verwarring is geweest over de locatie waardoor de hulpdiensten volgens zeggen pas na een uur arriveerden. Of dat waar is weet ik nietquote:Op zondag 19 juni 2016 22:25 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als je het weet mag je het zeggen....
Wellicht nog duidelijker:quote:Op zondag 19 juni 2016 22:23 schreef bladwijzer het volgende:
Kan verwarrend zijn
De stopplaats Blauwkapel lag aan de Centraalspoorweg. Het mag niet verward worden met de stopplaats Blauwkapel HSM. Het station werd in het jaar 1928 gesloten voor het reizigersvervoer..
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Blauwkapel
Blauwkapel HSM
http://www.stationsweb.nl/station.asp?dir=blauwkapel
Blauwkapel was dus lang geleden de naam van twee stopplaatsen/stations, maar is tegenwoordig voor wat betreft het spoor alleen nog de naam van een spoorwegknooppunt.quote:Blauwkapel (geografische afkorting Bkp) is de naam van een spoorwegknooppunt bij de wijk Blauwkapel. De viersporige spoorlijn Utrecht–Amersfoort, waarvan de twee noordelijkste op een viaduct, waar links wordt gereden, kruist hier de tweesporige spoorlijn Hilversum - Lunetten, onder een hoek van ongeveer 70°. De kruising is dus deels gelijkvloers, deels ongelijkvloers.
[... knip ...]
Blauwkapel was ook de naam voor twee voormalige stopplaatsen. Deze stopplaatsen lagen vlak bij elkaar, beide aan een overweg in de Voordorpsedijk:
Aan de spoorlijn Hilversum - Lunetten. Deze stopplaats Blauwkapel was geopend van 10 juni 1874 tot 1911 en lag tussen de huidige stations Utrecht Overvecht en Hollandsche Rading.
Aan de Centraalspoorweg tussen Utrecht en Zwolle. Deze stopplaats lag tussen de huidige stations Utrecht Overvecht en Bilthoven.
Dat begrijp ik dan niet helemaal, want op het trajectplaatje hier:quote:Op zondag 19 juni 2016 22:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dit is de locatie van 3.0, gevonden op basis van de geolocatie (52.1999, 5.1856) van de somda.nl bron die hierboven werd genoemd:
[ afbeelding ]
Locatie 2,3 is daar 700 meter boven. 3.0 is een logische plaats om hulpdiensten heen te dirigeren omdat daar een weg loopt, jawel: de Maartensdijkseweg waar de paddestoel uit jouw foto staat.
Met 5,5km zit je al in Hollandse Radingquote:Op zondag 19 juni 2016 22:27 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dan niet helemaal, want op het trajectplaatje hier:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Hilversum_-_Lunetten
Staat 5,5km.
Maar kan een in 1928 gesloten station nu nog voor verwarring zorgen bij de hulpdiensten?quote:Op zondag 19 juni 2016 22:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wellicht nog duidelijker:
[..]
Blauwkapel was dus lang geleden de naam van twee stopplaatsen/stations, maar is tegenwoordig voor wat betreft het spoor alleen nog de naam van een spoorwegknooppunt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorwegknooppunt_Blauwkapel
Daar kon toch ook geen twijfel over bestaan?quote:Op zondag 19 juni 2016 22:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Mijn oordeel op basis van bovenstaande feiten is dat de genoemde 112-melding prima past bij de aanrijding waar Dascha bij om het leven is gekomen en dat ik er niets verdachts aan kan ontdekken.
Meldingstijdstip en locatie komen overeen met de tijd en plaats van aanrijding waar Dascha bij om het leven is gekomen.
Hier zie je 3.0 op basis van de coordinaten die somda.nl gaf. Klopt exact: de kruising van het spoor met de Maartensdijkseweg in Hilversum.quote:Op zondag 19 juni 2016 22:27 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dan niet helemaal, want op het trajectplaatje hier:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Hilversum_-_Lunetten
Staat 5,5km.
Kennelijk wel, omdat men de naam "Blauwkapel" in de melding als locatie opvatte en niet als deel van de benaming van een spoortraject. Maar goed, ik denk wel dat dat misverstand nu de wereld uit is.quote:Op zondag 19 juni 2016 22:33 schreef hottentot het volgende:
[..]
Daar kon toch ook geen twijfel over bestaan?
Als ze daar toen ook zo lang over gedaan hebben, klopt dat wel met het late arriveren van de hulpdiensten...quote:Op zondag 19 juni 2016 22:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Kennelijk wel, omdat men de naam "Blauwkapel" in de melding als locatie opvatte en niet als deel van de benaming van een spoortraject. Maar goed, ik denk wel dat dat misverstand nu de wereld uit is.
Nieuwe Wetering ligt bij Groenekanquote:Op zondag 19 juni 2016 22:37 schreef bladwijzer het volgende:
Ik bedoel of het verwarring kan hebben gegeven met Blauwkapel HSM want dan zit je op 3.1. in Nieuwe Wetering
http://www.stationsweb.nl/station.asp?station=blauwkapelhsm
Blauwkapel HSM is al in 1910 gesloten, dus dat lijkt me niet. En bovendien denk ik dat je er wel vanuit mag gaan dat hulpdiensten weten hoe meldingen gelezen dienen te worden.quote:Op zondag 19 juni 2016 22:37 schreef bladwijzer het volgende:
Ik bedoel of het verwarring kan hebben gegeven met Blauwkapel HSM want dan zit je op 3.1. in Nieuwe Wetering
http://www.stationsweb.nl/station.asp?station=blauwkapelhsm
neequote:Op zondag 19 juni 2016 22:38 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Nieuwe Wetering ligt bij Groenekan
Ik zie toch echt ook Nieuwe Wetering liggen bij de A27 en de N234quote:Op zondag 19 juni 2016 22:42 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
nee
https://www.google.nl/map(...).6158037!2d52.204891
quote:Op zondag 19 juni 2016 22:42 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
nee
https://www.google.nl/map(...).6158037!2d52.204891
nog een nieuwe wetering, oke hoe ligt dat tov de plaats aanrijding?quote:Op zondag 19 juni 2016 22:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik zie toch echt ook Nieuwe Wetering liggen bij de A27 en de N234
Het is maar klein maar er wonen toch echt mensen, Boshuis sr en Boshuis jr.
Het ligt langs de A27 onder Maartensdijk.quote:Op zondag 19 juni 2016 22:51 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
nog een nieuwe wetering, oke hoe ligt dat tov de plaats aanrijding?
Nou dat ligt bij de Bilt, dus uit de buurt. Waar het ontgaat me even hoe dat relevant is.quote:Op zondag 19 juni 2016 22:51 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
nog een nieuwe wetering, oke hoe ligt dat tov de plaats aanrijding?
vanwege 3.1 Blauwkapel HSM en een mogelijke verwarring hiermeequote:Op zondag 19 juni 2016 22:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nou dat ligt bij de Bilt, dus uit de buurt. Waar het ontgaat me even hoe dat relevant is.
Dat is vanaf Hilversum gezien dichterbij dan plaats van aanrijding.quote:Op zondag 19 juni 2016 22:30 schreef hottentot het volgende:
[..]
Met 5,5km zit je al in Hollandse Rading
Denk je dat echt? Ik denk dat de hulpdiensten wel weten hoe ze dit soort locatieaanwijzingen moeten lezen, zeker als er ook nog expliciet bij wordt vermeld dat het een adres in Hilversum is. Ik kan me niet goed voorstellen dat zo een verwarring ontstaat bij mensen die dagelijks met dit systeem werken.quote:Op zondag 19 juni 2016 22:54 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
vanwege 3.1 Blauwkapel HSM en een mogelijke verwarring hiermee
quote:Op zondag 19 juni 2016 22:56 schreef bladwijzer het volgende:
vanwege een mogelijke verwarring hiermee dus een melding die begrepen is als Blauwkapel HSM 3.0
Ik denk het niet echt, ik opper de mogelijkheid. Omdat er getuigen waren die zeiden dat de hulpdiensten pas na een uur kwamen.quote:Op zondag 19 juni 2016 22:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Denk je dat echt? Ik denk dat de hulpdiensten wel weten hoe ze dit soort locatieaanwijzingen moeten lezen, zeker als er ook nog expliciet bij wordt vermeld dat het een adres in Hilversum is. Ik kan me niet goed voorstellen dat zo een verwarring ontstaat bij mensen die dagelijks met dit systeem werken.
De melding "Hilversum-Blauwkapel 2,3 Hilversum" moet je lezen als " Op het traject van [station] Hilversum naar [spoorknooppunt] Blauwkapel op 2,3 kilometer van [station] Hilversum".quote:Op zondag 19 juni 2016 22:56 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat is vanaf Hilversum gezien dichterbij dan plaats van aanrijding.
En vanaf Blauwkapel (12,9) ben je met 3,0km richting Hilversum volgens dat plaatje nog laaaang niet bij de plaats van aanrijding.
Daarom snap ik het niet. Ik geloof best dat 2,3 en 3,0 de plek van de aanrijding aangeeft, maar dan snap ik dus niet waarom dat plaatje op wiki niet klopt (of hoe ik dat dan moet intrepreteren).
Ik kan dat van die getuigen nergens terugvinden. Is dat een gerucht of is er ook echt iets over te vinden?quote:Op zondag 19 juni 2016 22:59 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ik denk het niet echt, ik opper de mogelijkheid. Omdat er getuigen waren die zeiden dat de hulpdiensten pas na een uur kwamen.
En helaas gebeurt het toch echt wel eens dat er naar een verkeerde locatie wordt gereden door hulpdiensten...
Zo zou het moeten zijn ja.quote:Op zondag 19 juni 2016 22:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De melding "Hilversum-Blauwkapel 2,3 Hilversum" moet je lezen als " Op het traject van [station] Hilversum naar [spoorknooppunt] Blauwkapel op 2,3 kilometer van [station] Hilversum".
Staat in de docu.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik kan dat van die getuigen nergens terugvinden. Is dat een gerucht of is er ook echt iets over te vinden?
Hoezo is het nu niet zo dan?quote:
3,0 is kruising Maartendijksestraatweg-spoor. Dan zou 2,3 plaats van aanrijding/impact kunnen zijn. Volgens mij klopt dat behoorlijk goed.quote:
700 remweg, dan zit je toch bij de 1.6 dacht ik.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
3,0 is kruising Maartendijksestraatweg-spoor. Dan zou 2,3 plaats van aanrijding/impact kunnen zijn. Volgens mij klopt dat behoorlijk goed.
De docu van vader Graafsma? Maar ik kan het verder nergens terugvinden en zoals je misschien gemerkt hebt ben ik een voorstander van fact-checking. Zomaar iets aannemen omdat iemand dat zegt doe ik niet. Soms gaan verhalen een eigen leven leiden en is niet meer duidelijk wat nou echt is wat alleen maar van horen zeggen. Als je dat wil weten dan moet je dat dus gaan uitzoeken.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Staat in de docu.
Heb je wel de goeie docu gezien? Oprechte vraag.
Geen idee wat de remweg was. Of het 100 meter is of 300 meter is of 700 meter. En geen idee of de exactie plek van de impact op 2,3 km was, maar het was daar in de buurt. Ik denk ook niet dat er binnen enkele minuten daar twee aanrijdingen tussen een trein en een persoon hebben plaatsgevonden op een paar honderd meter van elkaar. Dus het zal toch wel om dezelfde melding gaan.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
700 remweg, dan zit je toch bij de 1.6 dacht ik.
Sta je lekker dan in het bos zo'n 1.4 kilometer van de trein.
ja klopt 600 meter van de overweg vandaanquote:Op zondag 19 juni 2016 23:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
3,0 is kruising Maartendijksestraatweg-spoor. Dan zou 2,3 plaats van aanrijding/impact kunnen zijn. Volgens mij klopt dat behoorlijk goed.
Heel goed, dat probeer ik ook.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De docu van vader Graafsma? Maar ik kan het verder nergens terugvinden en zoals je misschien gemerkt hebt ben ik een voorstander van fact-checking. Zomaar iets aannemen omdat iemand dat zegt doe ik niet. Soms gaan verhalen een eigen leven leiden en is niet meer duidelijk wat nou echt is wat alleen maar van horen zeggen. Als je dat wil weten dan moet je dat dus gaan uitzoeken.
quote:Op zondag 19 juni 2016 22:56 schreef Physsic het volgende:
Daarom snap ik het niet. Ik geloof best dat 2,3 en 3,0 de plek van de aanrijding aangeeft, maar dan snap ik dus niet waarom dat plaatje op wiki niet klopt (of hoe ik dat dan moet intrepreteren).
Dat staat in een van de topics uit april, snelheid trein was ongeveer 140 km, volle vaart en remweg zou dan 700 meter zijn. Wordt ook besproken in de docu.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Geen idee wat de remweg was. Of het 300 meter is of 700 meter. Maar de exacte locatie van de aanrijding is toch bekend? Die was daar in de buurt.
Huh?quote:Op zondag 19 juni 2016 23:08 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja klopt 600 meter van de overweg vandaan
EN dat is het vreemde
want dan zou ze eerst zuidwaarts gelopen zijn door het bos en langs het spoor
richting Hollandse Rading
en bij de overweg weer richting Hilversum zijn gaan lopen
een lus dus
Waarom is dat vreemd?quote:Op zondag 19 juni 2016 23:08 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja klopt 600 meter van de overweg vandaan
EN dat is het vreemde
want dan zou ze eerst zuidwaarts gelopen zijn door het bos en langs het spoor
richting Hollandse Rading
en bij de overweg weer richting Hilversum zijn gaan lopen
een lus dus
Waarom eerst een kilometer moeilijk gaan doen op dat bospad in het pikkedonker?quote:
Mensen handelen niet altijd rationeel. Vanuit je comfortabele stoel achter internet zou je misschien andere beslissingen nemen dan wanneer je emotioneel bent en al een tijdje in het donker en in de kou loopt rond te dwalen.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom eerst een kilometer moeilijk gaan doen op dat bospad in het pikkedonker?
quote:dan zou ze eerst zuidwaarts gelopen zijn door het bos en langs het spoor
richting Hollandse Rading
en bij de overweg weer richting Hilversum zijn gaan lopen
de hond van Peter rd Vries liep over de Utrechtseweg- Zandweg- over het pad in het bos langs het spoor- en kwam toen bij de spoorwegovergang uit .quote:Op zondag 19 juni 2016 23:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Mensen handelen niet altijd rationeel. Vanuit je comfortabele stoel achter internet zou je misschien andere beslissingen nemen dan wanneer je emotioneel bent en al een tijdje in het donker en in de kou loopt rond te dwalen.
Even los daarvan: die beschreven route via de overweg, is het zeker dat ze die is gevolgd of is dat een aanname?
[..]
Omdat ze misschien helemaal niet over dat bospad gelopen heeft?quote:Op zondag 19 juni 2016 23:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom eerst een kilometer moeilijk gaan doen op dat bospad in het pikkedonker?
klopt maar in het bos hebben de vriendinnen niet met de jas gelopenquote:Op zondag 19 juni 2016 23:40 schreef suzi1 het volgende:
die honden zie ik niet als betrouwbaar. het was 2 weken later, vriendinnen hebben met haar jass rondgelopen. zij zelf kwam dagelijks in h'sum. die sporen kunnen dan overal heen leiden.
Dat begrijp ik.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:08 schreef hottentot het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"Hilversum - Blauwkapel" --> Traject deel van het spoor.
2.3 ---> Locatie op dat traject, (tevens 2.3km vanaf beginpunt traject.)
Hetzelfde als bijvoorbeeld A28 - 140.3 Snelweg + Hectometerpaaltje.
Die route is aangewezen door de honden, tot aan de overgang op het spoor bij de Maartendijkse weg. Bron is de uitzending van Opsporing Verzocht.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Mensen handelen niet altijd rationeel. Vanuit je comfortabele stoel achter internet zou je misschien andere beslissingen nemen dan wanneer je emotioneel bent en al een tijdje in het donker en in de kou loopt rond te dwalen.
Even los daarvan: die beschreven route via de overweg, is het zeker dat ze die is gevolgd of is dat een aanname?
[..]
Zo iets denk ik ook, maar de honden hadden een duidelijke route door dat bos.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:39 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Omdat ze misschien helemaal niet over dat bospad gelopen heeft?
Misschien is ze uit een auto gezet (bij de spoorwegovergang), gedesoriėnteerd, in de war, weet ik veel? En van daaruit zomaar een kant op?
Het gaat hier specifiek om de sporen in het bos nabij het spoor. En dat is geen fietspad, lijkt meer op een paardenpad met boomwortels boven de grond.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:40 schreef suzi1 het volgende:
die honden zie ik niet als betrouwbaar. het was 2 weken later, vriendinnen hebben met haar jas rondgelopen. zij zelf kwam dagelijks in h'sum. die sporen kunnen dan overal heen leiden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |