abonnement Unibet Coolblue
pi_163119133


Voorafgaande delen:

Topicreeks: BMW fantopic

Modellen:

1-serie:
• Oksel, E87 118d
• Scorpie, E87 118i
Impry, E87 130i
• Maart78, E81 118i

3-serie:
• dnzl, E30 316
• piekartz87, e36 323i
• Gkhn, E30 320i
• Jaapie1993, E30 320i
• Youp, E30 320i
• metallicattim, E30 318iA, E30 325i
rival, E30 325i
Twista101, E36 316i
Mavi86, E36 316i
• Fransbreda, E36 316i
justmattie, E36 316i
RPG, E36 316i
• jitzzzze, E36 318tds touring
• Teamlead, E36 318tds
Turquaz52, E36 318i, E36 323i
• Gokhan03, E36 323ti compact
• MrTorture, E36 325i
• pvdplanet, E36 325i Coupe
• YoshiBignose, E36 318i cabrio
Xtr3mE, E46 318ci
mitchelll0181 E46 318i
Maharbal, E46 325ci
SingleCoil E46 325ic
• Mikkie, E46 320d
• Peewee, E46 320d
• xaban06, E46 318d Touring
• Vuurmuis, E46 325ci
• LethalNinja E46 318i sedan
• Mr.Ping, E93 330 cabrio
• Boegschroef, E30 320i
• Leolinedance, F30 BMW 320d
• Moody, F30 320i
Driftkikkerrrrr e30 318i.
daNpy, 2006 E91 325i Touring
• Sie_Scheitern_Epos, E46 323Ci

5-serie:
Rizzeau, E28 525i
• mighty_myte, E34 520i
• disyn, E39 520i
• lezzer, E39 525i
eevebe, E39 528i
Rizkant, E39 528i
• M.O.D, E39 540i
• Boegschroef, F11 530d
• tong_poh, E60 535d
• Catch22-, E39 523iAT
• LoveAtFirstDrive, E34 540iA Touring '94
• Hyperdude, 2011 F11 523iA Touring

6-serie:
• HFdude, E64 (645i CI S)

7-serie:
• Chooselife, E32 735i
Tarado, E38 740iL
• Alicey & SingleCoil, E38 740iL

8-serie:
-

X:
• lezzer, E83 X3 2.0d
• Andyy, E84 X1 sDrive 20i

Z:
• minispilie, E36/7 Z3 1.9
• lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio
k_man, E85 Z4
oYo, E89 Z4 35i
• bluemoon23, E85 Z4 3.0si

M
• Okeuj, E92 M3

Motoren:
Catch22-, K75 RT
Hyperdude, F800GS


Onderdelen
Meer onderdelen

Handige links
Online TIS: http://bmw.workshop-manuals.com/
Online WDS: http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/

Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast.




^O^

Und wir fahren wieder frölich weiter.
pi_163119884
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 12:59 schreef LethalNinja het volgende:
AAhhhh mooie beelden zeg _O_ dat moet ik ook nog eens doen :) Heb jij zo'n tocht wel eens gemaakt?
Ik ben vorig jaar Juni in Oostenrijk en de Dolomieten geweest, en in Juli/Augustus heb ik de Franse Alpen gehad, "Route des Grande Alpes" is daar een hele mooie route. http://www.losapos.com/nl/route_des_grandes_alpes

Van de week ben ik nog een paar dagen in Zwitserland geweest.
Copy-Paste van een ander forum:

Uiteindelijk ben ik Zondag al vertrokken, ik had Zondagavond een hotelletje in Mulhouse en op de weg daar naar toe heb ik de Route de Cretes nog gereden in de Vogezen.
Maandag ben ik via Bern, Thun en Interlaken over de Grimselpas, een stukje van de Furkapas en zo naar de Simplon pas gereden.
Via Simplon naar Lago Maggiore gereden in Italie, even een lasagne gehad daar en toen was het tijd om mijn hotel weer op te zoeken in Zwitserland.
Helaas was ivm werkzaamheden de Gotthardtunnel dicht vanaf 21:00, dus moest ik over de Gotthardpas, normaal is dat wel leuk, maar niet als het mistig en donker is...... :lol:
De dagen erna heb ik nog de Furka, Grimsel, Susten, Oberalp, Nufenen, Splugen en de Klaussenpas gereden.
Het weer was op zich redelijk, af en toe wat regen, en soms wat mistig bovenop een pas.

Maar ik was ook nog van plan om de Stelvio en de Umbrail te rijden in de Dolomieten, het weerbericht daar voorspelde een combinatie van regen en sneeuw, dus die heb ik maar even niet gedaan ;)
Over een paar weken heb ik een vakantie naar Italie in de planning, dan ga ik nog wel een keer door Zwitserland voor de herkansing.
Wat foto`s:
Splugenpas

Koeien liepen over de weg op de Klaussenpas



pi_163120412
Super om daar met een cabriootje te rijden!
Ik ben die van mij ook aan het klaarmaken om die kant op te gaan.
pi_163121921
Ik heb een aantal jaar terug de Stelvio gereden in het hoogseizoen. Erg mooie route, maar vond persoonlijk de route vanaf de top naar Davos veeeel mooier (ook door Top Gear als 1 van de mooiste routes benoemd). De Stelvio is gewoon een must om een keer te doen, maar het is er best wel druk en de bochten zijn echt heel scherp. Na 10x zo een hairpin heb ik dat persoonlijk wel gezien. Aangezien ik met m'n vriendin in een volgeladen auto zat (alle kampeerspullen er in), kon ik ook niet volluit door de bochten. En als je pech hebt kom je nog achter een camper of bus te zitten (had ik geen last van gelukkig) of een ongeduldige motorrijder achter je (en let op, want heb er 2 op hun muil zien gaan).

Maar de route daarna was echt prachtig. Glooiend en af en toe een scherpe bocht. Sorry voor de auto op de pics, want had toen nog een (zeer fijne) Audi A4 Avant 1.9 TDI quattro :7





Franse Alpen zijn ook zeker een aanrader. Het gebied rondom de Route Napoleon bijvoorbeeld, heb ik ook nog een blog over geschreven. Wederom zonder een BMW 8-) Heb die route en in dat gebied ook heel vaak met m'n werkbus gereden, erg mooi.
pi_163122254
2 uitlaten voor 130pk :')
pindazakje
pi_163122423
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 21:27 schreef Hyaenidae het volgende:
2 uitlaten voor 130pk :')
Quattro's hebben altijd een duplex uitlaat systeem. Net als de Passat's met 4Motion dat hebben.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 21:42:33 #7
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163122758
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 21:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Quattro's hebben altijd een duplex uitlaat systeem. Net als de Passat's met 4Motion dat hebben.
Don't feed the troll
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_163123569
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 21:18 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
De Stelvio is gewoon een must om een keer te doen, maar het is er best wel druk en de bochten zijn echt heel scherp. Na 10x zo een hairpin heb ik dat persoonlijk wel gezien.
Die bochten op de Splugenpas waren ook aardig scherp (1e foto van mij).
Ik houd daar wel van.
Maar het ligt er ook aan met wat voor auto je doet, met een licht gemotoriseerd bakje moet je die hele scherpe bochten in de 1e versnelling nemen vaak, dat rijdt niet relaxt.
Een auto met wat meer koppel trekt er wel door in de 2e versnelling, en dan gelijk gas geven tot de volgende bocht :9~

Stelvio en Splugen zijn nog wel redelijk breed, vorig jaar ben ik ook op de Col du Chaussy geweest in de Franse Alpen, die col zat dat jaar ook in de Tour de France.
Dat is een smalle weg, hoge struiken, hagen en rotsen langs de zijkant, dat rijdt een stuk beroerder dan de Stelvio hoor.
Filmpje van Youtube afgeplukt.

Van die "balkonwegen" in Frankrijk die zowat uit een bergwand gehakt lijkt te zijn (is ook vaak zo ;) ) krijg je soms wel het zweet van op het voorhoofd bij een tegenligger net na of in een bocht.
Deze bijvoorbeeld http://www.dangerousroads(...)roads-in-france.html van de wegen in die link heb ik er wel een paar gereden.
pi_163125111
welk bedrijf kunnen jullie aanraden voor het balanceren en uitlijnen van de wielen? Een vriend van mij was laatst naar Kwikfit en koppelde naar mij terug dat ze de uitlijning niet goed hadden gedaan dus ik wilt toch wat anders proberen. Tips?

Regio Noord Holland, omgeving Hoofddorp/ Haarlem/ Heemstede

Reden dat ik er erachteraan ga is omdat 't stuur trilde bij 100-120 kilometer per uur :)

@foto's en verhalen, mooie foto's en verhalen _O_ keep 'm coming!.. Ik ken de Alpen vooral van de wintersport, ik moet echt eens zo'n tocht maken in de zomer of lente.. Ziet er echt awesome uit.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 23:01:51 #10
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_163125162
quote:
5s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 23:00 schreef LethalNinja het volgende:
welk bedrijf kunnen jullie aanraden voor het balanceren en uitlijnen van de wielen? Een vriend van mij was laatst naar Kwikfit en koppelde naar mij terug dat ze de uitlijning niet goed hadden gedaan dus ik wilt toch wat anders proberen. Tips?

Reden dat ik er erachteraan ga is omdat 't stuur trilde bij 100-120 kilometer per uur :)

@foto's en verhalen, mooie foto's en verhalen _O_ keep 'm coming!.. Ik ken de Alpen vooral van de wintersport, ik moet echt eens zo'n tocht maken in de zomer of lente.. Ziet er echt awesome uit.
welke regio?
pi_163125211
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 23:01 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

welke regio?
Noord Holland, omgeving Hoofddorp/ Haarlem/ Heemstede
  zaterdag 18 juni 2016 @ 23:06:53 #12
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_163125303
Trillen bij 100-120 is balanceren
Kan iedereen
pi_163129307
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 21:42 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Don't feed the troll
Just wanted that the poor bastard learned something ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 22:22 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Die bochten op de Splugenpas waren ook aardig scherp (1e foto van mij).
Ik houd daar wel van.
Maar het ligt er ook aan met wat voor auto je doet, met een licht gemotoriseerd bakje moet je die hele scherpe bochten in de 1e versnelling nemen vaak, dat rijdt niet relaxt.
Een auto met wat meer koppel trekt er wel door in de 2e versnelling, en dan gelijk gas geven tot de volgende bocht :9~

Stelvio en Splugen zijn nog wel redelijk breed, vorig jaar ben ik ook op de Col du Chaussy geweest in de Franse Alpen, die col zat dat jaar ook in de Tour de France.
Dat is een smalle weg, hoge struiken, hagen en rotsen langs de zijkant, dat rijdt een stuk beroerder dan de Stelvio hoor.
Filmpje van Youtube afgeplukt.

Van die "balkonwegen" in Frankrijk die zowat uit een bergwand gehakt lijkt te zijn (is ook vaak zo ;) ) krijg je soms wel het zweet van op het voorhoofd bij een tegenligger net na of in een bocht.
Deze bijvoorbeeld http://www.dangerousroads(...)roads-in-france.html van de wegen in die link heb ik er wel een paar gereden.
Splugen heb ik ook gereden, maar da's alweer 9 jaar terug. En weer niet in een BMW, maar in een zeldzame Subaru Legacy Stationwagon 2.0 Turbo 200pk uit 1993 (en nog gechiptuned, weet niet hoeveel pk hij had). Maar toen waren we supervroeg, dus was echt lekker rustig.



Maar ik vind het wel leuk om te rijden hoor, maar denk dat een sportievere auto het wel nog leuker zou maken inderdaad (net een lang weekend de nieuwe Mazda MX5 mee gehad, die was daar super voor geweest). Maar die glooiende wegen zijn ook heel lekker. Maar mijn vriendin is niet zo een held in de auto en dan doe je toch even wat voorzichtiger ;( De A4 was overigens getuned en had gelukkig wel pk en koppel zat (laag in de toeren al max. koppel van rond de 380Nm).

Zo die Col du Chaussy is erg smal inderdaad! Wel gaaf :) Toch ook maar een keertje doen. Met m'n bus ook wel meerdere keren dat soort smalle wegen gereden, dat maakt het net even spannender (7,4 meter lange Sprinter V6 automaat).

Wat ook nog erg mooi is: Noorwegen (zeg maar tussen Oslo, Bergen en Trondheim in). Daar heb je ook supermooie natuur, vrij rustig en toch ook best wel hoge bergen (niet zoals de Alpen).

Maar persoonlijk is dat wel het mooiste wat er is, dat soort tourtjes door de bergen met prachtige natuur en gewoon lekker cruisen. Dit jaar nog kijken waar we heen gaan. Misschien gaan we maar een keer vliegen, anders waarschijnlijk met de 540i naar het zuidelijkste puntje van Italië. Ben alleen nog maar tot Napels geweest (voor werk), dus wel leuk om eens op een nieuwe plek te komen. En LPG is in Italië gelukkig vrij goed te krijgen. Benzine is daar nu wel duur, m'n ouders zeiden dat ze voor 1,80 euro per liter moesten tanken (heb er zelfs met werk eens voor 1,80 euro per liter diesel moeten tanken). Maar LPG is daar als het goed is een beetje zoals in NL, dus dat is goed te doen dan.
pi_163130172
quote:
5s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 23:00 schreef LethalNinja het volgende:
@foto's en verhalen, mooie foto's en verhalen _O_ keep 'm coming!.. Ik ken de Alpen vooral van de wintersport, ik moet echt eens zo'n tocht maken in de zomer of lente.. Ziet er echt awesome uit.
De Sustenpas in Zwitserland was dit jaar pas op 10 Juni open, ik was er 3 dagen later dan rijd je echt nog tussen de sneeuwwallen door.
Maar dan is het nog wel knap koud daar, maar gewoon dak open van de cabrio 8-)

Een maandje later rijd je daar dan rond met de zon op je bol. *O*
pi_163130309
quote:
5s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 23:00 schreef LethalNinja het volgende:
welk bedrijf kunnen jullie aanraden voor het balanceren en uitlijnen van de wielen? Een vriend van mij was laatst naar Kwikfit en koppelde naar mij terug dat ze de uitlijning niet goed hadden gedaan dus ik wilt toch wat anders proberen. Tips?

Regio Noord Holland, omgeving Hoofddorp/ Haarlem/ Heemstede

Reden dat ik er erachteraan ga is omdat 't stuur trilde bij 100-120 kilometer per uur :)

@foto's en verhalen, mooie foto's en verhalen _O_ keep 'm coming!.. Ik ken de Alpen vooral van de wintersport, ik moet echt eens zo'n tocht maken in de zomer of lente.. Ziet er echt awesome uit.
Weet niet of je er veel voor over hebt, maar iets 'nieuws' is Roadforce balanceren. Google er maar naar. Dan wordt eerst gekeken waar bij de band los en het wiel los het zwaarste punt is en deze worden tegenover elkaar gezet, zodat er maar weinig lood nodig is. Als het goed is moet dit dus ook zoveel mogelijk trillingen tegen gaan. Maar dit is t*eringduur.. Ik laat het doen omdat ik een flinke korting krijg als ik er een verhaaltje over schrijf, maar geloof dat het normaal al gauw 250 euro kost.. Ja, voor alleen balanceren :D Overigens kost goed balanceren ook al gauw meer dan bij de Kwik-Fit, maar lang geen 250 euro natuurlijk.

En zeker in de zomer een keer gaan! Echt de moeite waard hoor :7
pi_163131528
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 01:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
En LPG is in Italië gelukkig vrij goed te krijgen. Benzine is daar nu wel duur, m'n ouders zeiden dat ze voor 1,80 euro per liter moesten tanken (heb er zelfs met werk eens voor 1,80 euro per liter diesel moeten tanken). Maar LPG is daar als het goed is een beetje zoals in NL, dus dat is goed te doen dan.
Hou wel rekening met openingstijden. Ik heb er vaker 's avonds rondgereden en dan is er geen pomp meer open. Behalve langs de snelweg, maar die vragen de hoofdprijs. Op een gegeven moment niks meer open, eerste LPG-pomp langs de snelweg in 100km...dat kostte me ongeveer 75ct/liter voor LPG. Duurste die ik ooit heb gekocht :P
Schip ahoy!
pi_163135643
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 08:38 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Hou wel rekening met openingstijden. Ik heb er vaker 's avonds rondgereden en dan is er geen pomp meer open. Behalve langs de snelweg, maar die vragen de hoofdprijs. Op een gegeven moment niks meer open, eerste LPG-pomp langs de snelweg in 100km...dat kostte me ongeveer 75ct/liter voor LPG. Duurste die ik ooit heb gekocht :P
Ja daar moet ik wel opletten, maar dat is overal zo. En liever een keer wat meer voor LPG betalen langs de snelweg dan voor 1,80 euro per liter op benzine rijden ;)
Maar ik zal sowieso langs de snelweg tanken, want met de kleine tank moet ik om de 300/400km tanken als ik rustig rijd. Als ik dan elke keer binnendoor ga rijden voor de tank kom ik nooit in Zuid Italië aan (2400km) :P Met de Audi deed ik dat wel, maar die reed 800/1000km op 1 tank, dan is het niet zo erg.
pi_163135765
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 02:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Weet niet of je er veel voor over hebt, maar iets 'nieuws' is Roadforce balanceren. Google er maar naar. Dan wordt eerst gekeken waar bij de band los en het wiel los het zwaarste punt is en deze worden tegenover elkaar gezet, zodat er maar weinig lood nodig is. Als het goed is moet dit dus ook zoveel mogelijk trillingen tegen gaan. Maar dit is t*eringduur.. Ik laat het doen omdat ik een flinke korting krijg als ik er een verhaaltje over schrijf, maar geloof dat het normaal al gauw 250 euro kost.. Ja, voor alleen balanceren :D Overigens kost goed balanceren ook al gauw meer dan bij de Kwik-Fit, maar lang geen 250 euro natuurlijk.

En zeker in de zomer een keer gaan! Echt de moeite waard hoor :7
Voorlopig heb ik dat er niet voor over. Ik heb in een paar weken tijd al ongeveer 1000 uitgegeven voor optische en motorische werkzaamheden :o.. Ik wil het nu echt even voorzichtig aan doen (voor zover mogelijk) met het uitgeven.

Ik heb net een goede rit gehad, ongeveer 240 kilometer en daar viel het op dat hij tot 100 kilometer per uur trillingsvrij was, ook geen trillingen wanneer ik rem of accelereer. Gaat allemaal smooth máár, tussen de 105 en 120 k/m per uur voel ik 'm trillen. Je ziet 't ook en dat vind ik dan weer niet fijn. Ik wil versnelde slijtage van de wielen wel tegen gaan.

Achja wellicht is 't aanstelleritus hoor ik weet 't niet. Heb in elk geval een heerlijk stuk gereden, eerste 3 kwartier een lekker zonnetje en op de A28 is het op veel stukken lekker doorrijden. Niet veel op en afritten en geen trajectcontroles of dat soort ongein. Climate control en mijn eigen USB muziek maken het natuurlijk helemaal af _O_
pi_163138210
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 13:13 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ja daar moet ik wel opletten, maar dat is overal zo. En liever een keer wat meer voor LPG betalen langs de snelweg dan voor 1,80 euro per liter op benzine rijden ;)
Maar ik zal sowieso langs de snelweg tanken, want met de kleine tank moet ik om de 300/400km tanken als ik rustig rijd. Als ik dan elke keer binnendoor ga rijden voor de tank kom ik nooit in Zuid Italië aan (2400km) :P Met de Audi deed ik dat wel, maar die reed 800/1000km op 1 tank, dan is het niet zo erg.
True. Ik deed het op vakantieritten ook hoor, gewoon langs de snelweg, of een pomp een km van de snelweg. Van tevoren wel een lijstje gemaakt van mogelijke pompen (opgezocht via wat Duitse sites) om te voorkomen dat ik 's nachts een paar keer mis zou grijpen en 1:6 op benzine moest doen :P Nadeel van buitenland is dat als je eenmaal ter plekke bent, je wel naar de lokale stations wil, maar die zijn dan natuurlijk nog steeds niet altijd open. Of ze hebben middagpauze, ook zoiets irritants :D. Omdat LPG toezicht moet hebben, kun je dan meteen niks, terwijl je diesel via de betaalpaal zo volketst en weer doorrijdt.

Ik vind het ook wel een beetje een sport hoor, om die snelwegprijs niet te betalen. Al regelmatig gehad dat ik de afrit nam en na 200m al een tankstation lag dat per liter 10-20ct goedkoper was dan langs de snelweg. Dat is die 500m omrijden wel waard :D. En meestal geen rij, in tegenstelling tot regelmatig aan de snelweg.
Schip ahoy!
pi_163140922
quote:
17s.gif Op zondag 19 juni 2016 13:18 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Voorlopig heb ik dat er niet voor over. Ik heb in een paar weken tijd al ongeveer 1000 uitgegeven voor optische en motorische werkzaamheden :o.. Ik wil het nu echt even voorzichtig aan doen (voor zover mogelijk) met het uitgeven.

Ik heb net een goede rit gehad, ongeveer 240 kilometer en daar viel het op dat hij tot 100 kilometer per uur trillingsvrij was, ook geen trillingen wanneer ik rem of accelereer. Gaat allemaal smooth máár, tussen de 105 en 120 k/m per uur voel ik 'm trillen. Je ziet 't ook en dat vind ik dan weer niet fijn. Ik wil versnelde slijtage van de wielen wel tegen gaan.

Achja wellicht is 't aanstelleritus hoor ik weet 't niet. Heb in elk geval een heerlijk stuk gereden, eerste 3 kwartier een lekker zonnetje en op de A28 is het op veel stukken lekker doorrijden. Niet veel op en afritten en geen trajectcontroles of dat soort ongein. Climate control en mijn eigen USB muziek maken het natuurlijk helemaal af _O_
Haha ik ken het ja, zit ook alweer veel te veel geld in de 540.. Maar juist bij auto's met gevoelige, strakke/sportieve onderstellen schijnt het goed te zijn (zoals BMW's). Maar het is heel veel geld ja, ik zou het ook eerst normaal proberen, maar wel bij een goede garage waar ze gewoon weten wat ze doen.

quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 15:00 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

True. Ik deed het op vakantieritten ook hoor, gewoon langs de snelweg, of een pomp een km van de snelweg. Van tevoren wel een lijstje gemaakt van mogelijke pompen (opgezocht via wat Duitse sites) om te voorkomen dat ik 's nachts een paar keer mis zou grijpen en 1:6 op benzine moest doen :P Nadeel van buitenland is dat als je eenmaal ter plekke bent, je wel naar de lokale stations wil, maar die zijn dan natuurlijk nog steeds niet altijd open. Of ze hebben middagpauze, ook zoiets irritants :D. Omdat LPG toezicht moet hebben, kun je dan meteen niks, terwijl je diesel via de betaalpaal zo volketst en weer doorrijdt.

Ik vind het ook wel een beetje een sport hoor, om die snelwegprijs niet te betalen. Al regelmatig gehad dat ik de afrit nam en na 200m al een tankstation lag dat per liter 10-20ct goedkoper was dan langs de snelweg. Dat is die 500m omrijden wel waard :D. En meestal geen rij, in tegenstelling tot regelmatig aan de snelweg.
Ja vind ik ook wel leuk hoor! Maar met diesel vond ik het toch wel tegenvallen toen ik dat nog met m'n Audi deed. Was niet heel veel goedkoper. 1x ben ik met de Audi vanuit A'dam zonder te tanken naar Schönau am Königssee (aanrader, wel toeristisch maar mooie plek om even pauze te houden). Dus had toen wel echt goedkoop gereden. Maar met LPG moet ik gewoon goed opletten of ik het überhaupt kan tanken, want moet gewoon vaak stoppen nu. Wel echt een groot nadeel en heb al zitten twijfelen of ik niet gewoon een 100 liter tank in de achterbak moet pleuren (dan heb ik 130 liter netto, actieradius van ruim 800km). Maar ik vind het zo zonde om de ruimte in de achterbak op te offeren. Als ik het in de breedte doe heb ik niks meer aan mijn neerklapbare achterbank. Als ik het in de lengte doe ziet het er zo raar uit en in beide gevallen kan ik het vak achter de achterbank niet meer gebruiken (daar zit de krik, trekhaak, etc.).
pi_163141967
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 16:43 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Haha ik ken het ja, zit ook alweer veel te veel geld in de 540.. Maar juist bij auto's met gevoelige, strakke/sportieve onderstellen schijnt het goed te zijn (zoals BMW's). Maar het is heel veel geld ja, ik zou het ook eerst normaal proberen, maar wel bij een goede garage waar ze gewoon weten wat ze doen.

[..]

Ja vind ik ook wel leuk hoor! Maar met diesel vond ik het toch wel tegenvallen toen ik dat nog met m'n Audi deed. Was niet heel veel goedkoper. 1x ben ik met de Audi vanuit A'dam zonder te tanken naar Schönau am Königssee (aanrader, wel toeristisch maar mooie plek om even pauze te houden). Dus had toen wel echt goedkoop gereden. Maar met LPG moet ik gewoon goed opletten of ik het überhaupt kan tanken, want moet gewoon vaak stoppen nu. Wel echt een groot nadeel en heb al zitten twijfelen of ik niet gewoon een 100 liter tank in de achterbak moet pleuren (dan heb ik 130 liter netto, actieradius van ruim 800km). Maar ik vind het zo zonde om de ruimte in de achterbak op te offeren. Als ik het in de breedte doe heb ik niks meer aan mijn neerklapbare achterbank. Als ik het in de lengte doe ziet het er zo raar uit en in beide gevallen kan ik het vak achter de achterbank niet meer gebruiken (daar zit de krik, trekhaak, etc.).
Wat bedoel je met "het schijnt goed te zijn"? Bedoel je daarmee dat 't wat kan trillen? Als ik ga karten trilt 't stuur ook enorm (goede vergelijking of sla ik de plank volledig mis?)...
pi_163142064
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 17:35 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Wat bedoel je met "het schijnt goed te zijn"? Bedoel je daarmee dat 't wat kan trillen? Als ik ga karten trilt 't stuur ook enorm (goede vergelijking of sla ik de plank volledig mis?)...
Nee ik bedoel dat Roadforce balanceren goed schijnt te zijn voor auto's met strakke/sportieve onderstellen. Om dus zoveel mogelijk trillingen weg te halen. Bij oudere auto's is het lastig om echt ALLE trillingen er uit te halen (er is altijd wel iets wat wat uitgelubberd ofzo is). Mijn auto trilt ook (1994), maar dat komt denk ik door de bovenste draagarmen. Dus zal daar ook maar eens een afspraak voor maken..
pi_163142232
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 17:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Nee ik bedoel dat Roadforce balanceren goed schijnt te zijn voor auto's met strakke/sportieve onderstellen. Om dus zoveel mogelijk trillingen weg te halen. Bij oudere auto's is het lastig om echt ALLE trillingen er uit te halen (er is altijd wel iets wat wat uitgelubberd ofzo is). Mijn auto trilt ook (1994), maar dat komt denk ik door de bovenste draagarmen. Dus zal daar ook maar eens een afspraak voor maken..
Wanneer trilt jouw auto? Mijn auto trilde eerst af en toe bij het remmen. Toen zijn 2 draagarmen vervangen en toen was dat weggenomen.
pi_163142276
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 17:51 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Wanneer trilt jouw auto? Mijn auto trilde eerst af en toe bij het remmen. Toen zijn 2 draagarmen vervangen en toen was dat weggenomen.
Ook bij het remmen inderdaad. Er zitten rondom nieuwe remschijven en -blokken (althans, inmiddels zo een 13.000km oud). Het kan soms echt heel erg trillen, vooral als je wat harder moet remmen op wat hogere snelheden en dat doet heel veel afbreuk aan de kwaliteitsgevoel :'( Maar heb gelezen dat bij een E34 dit vaak de rubbers van de bovenste draagarmen zijn.
pi_163142535
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 17:53 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ook bij het remmen inderdaad. Er zitten rondom nieuwe remschijven en -blokken (althans, inmiddels zo een 13.000km oud). Het kan soms echt heel erg trillen, vooral als je wat harder moet remmen op wat hogere snelheden en dat doet heel veel afbreuk aan de kwaliteitsgevoel :'( Maar heb gelezen dat bij een E34 dit vaak de rubbers van de bovenste draagarmen zijn.
Dat bij het remmen was bij mij opgelost toen er twee draagarmen waren vervangen.. Ik heb dus het probleem dat bij bepaalde snelheden trillingen in het stuur ontstaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')