Ik ben vorig jaar Juni in Oostenrijk en de Dolomieten geweest, en in Juli/Augustus heb ik de Franse Alpen gehad, "Route des Grande Alpes" is daar een hele mooie route. http://www.losapos.com/nl/route_des_grandes_alpesquote:Op vrijdag 17 juni 2016 12:59 schreef LethalNinja het volgende:
AAhhhh mooie beelden zeg dat moet ik ook nog eens doen Heb jij zo'n tocht wel eens gemaakt?
Quattro's hebben altijd een duplex uitlaat systeem. Net als de Passat's met 4Motion dat hebben.quote:
Don't feed the trollquote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Quattro's hebben altijd een duplex uitlaat systeem. Net als de Passat's met 4Motion dat hebben.
Die bochten op de Splugenpas waren ook aardig scherp (1e foto van mij).quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:18 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
De Stelvio is gewoon een must om een keer te doen, maar het is er best wel druk en de bochten zijn echt heel scherp. Na 10x zo een hairpin heb ik dat persoonlijk wel gezien.
welke regio?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:00 schreef LethalNinja het volgende:
welk bedrijf kunnen jullie aanraden voor het balanceren en uitlijnen van de wielen? Een vriend van mij was laatst naar Kwikfit en koppelde naar mij terug dat ze de uitlijning niet goed hadden gedaan dus ik wilt toch wat anders proberen. Tips?
Reden dat ik er erachteraan ga is omdat 't stuur trilde bij 100-120 kilometer per uur
@foto's en verhalen, mooie foto's en verhalen keep 'm coming!.. Ik ken de Alpen vooral van de wintersport, ik moet echt eens zo'n tocht maken in de zomer of lente.. Ziet er echt awesome uit.
Just wanted that the poor bastard learned somethingquote:
Splugen heb ik ook gereden, maar da's alweer 9 jaar terug. En weer niet in een BMW, maar in een zeldzame Subaru Legacy Stationwagon 2.0 Turbo 200pk uit 1993 (en nog gechiptuned, weet niet hoeveel pk hij had). Maar toen waren we supervroeg, dus was echt lekker rustig.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:22 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Die bochten op de Splugenpas waren ook aardig scherp (1e foto van mij).
Ik houd daar wel van.
Maar het ligt er ook aan met wat voor auto je doet, met een licht gemotoriseerd bakje moet je die hele scherpe bochten in de 1e versnelling nemen vaak, dat rijdt niet relaxt.
Een auto met wat meer koppel trekt er wel door in de 2e versnelling, en dan gelijk gas geven tot de volgende bocht
Stelvio en Splugen zijn nog wel redelijk breed, vorig jaar ben ik ook op de Col du Chaussy geweest in de Franse Alpen, die col zat dat jaar ook in de Tour de France.
Dat is een smalle weg, hoge struiken, hagen en rotsen langs de zijkant, dat rijdt een stuk beroerder dan de Stelvio hoor.
Filmpje van Youtube afgeplukt.
Van die "balkonwegen" in Frankrijk die zowat uit een bergwand gehakt lijkt te zijn (is ook vaak zo ) krijg je soms wel het zweet van op het voorhoofd bij een tegenligger net na of in een bocht.
Deze bijvoorbeeld http://www.dangerousroads(...)roads-in-france.html van de wegen in die link heb ik er wel een paar gereden.
De Sustenpas in Zwitserland was dit jaar pas op 10 Juni open, ik was er 3 dagen later dan rijd je echt nog tussen de sneeuwwallen door.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:00 schreef LethalNinja het volgende:
@foto's en verhalen, mooie foto's en verhalen keep 'm coming!.. Ik ken de Alpen vooral van de wintersport, ik moet echt eens zo'n tocht maken in de zomer of lente.. Ziet er echt awesome uit.
Weet niet of je er veel voor over hebt, maar iets 'nieuws' is Roadforce balanceren. Google er maar naar. Dan wordt eerst gekeken waar bij de band los en het wiel los het zwaarste punt is en deze worden tegenover elkaar gezet, zodat er maar weinig lood nodig is. Als het goed is moet dit dus ook zoveel mogelijk trillingen tegen gaan. Maar dit is t*eringduur.. Ik laat het doen omdat ik een flinke korting krijg als ik er een verhaaltje over schrijf, maar geloof dat het normaal al gauw 250 euro kost.. Ja, voor alleen balanceren Overigens kost goed balanceren ook al gauw meer dan bij de Kwik-Fit, maar lang geen 250 euro natuurlijk.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:00 schreef LethalNinja het volgende:
welk bedrijf kunnen jullie aanraden voor het balanceren en uitlijnen van de wielen? Een vriend van mij was laatst naar Kwikfit en koppelde naar mij terug dat ze de uitlijning niet goed hadden gedaan dus ik wilt toch wat anders proberen. Tips?
Regio Noord Holland, omgeving Hoofddorp/ Haarlem/ Heemstede
Reden dat ik er erachteraan ga is omdat 't stuur trilde bij 100-120 kilometer per uur
@foto's en verhalen, mooie foto's en verhalen keep 'm coming!.. Ik ken de Alpen vooral van de wintersport, ik moet echt eens zo'n tocht maken in de zomer of lente.. Ziet er echt awesome uit.
Hou wel rekening met openingstijden. Ik heb er vaker 's avonds rondgereden en dan is er geen pomp meer open. Behalve langs de snelweg, maar die vragen de hoofdprijs. Op een gegeven moment niks meer open, eerste LPG-pomp langs de snelweg in 100km...dat kostte me ongeveer 75ct/liter voor LPG. Duurste die ik ooit heb gekochtquote:Op zondag 19 juni 2016 01:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
En LPG is in Italië gelukkig vrij goed te krijgen. Benzine is daar nu wel duur, m'n ouders zeiden dat ze voor 1,80 euro per liter moesten tanken (heb er zelfs met werk eens voor 1,80 euro per liter diesel moeten tanken). Maar LPG is daar als het goed is een beetje zoals in NL, dus dat is goed te doen dan.
Ja daar moet ik wel opletten, maar dat is overal zo. En liever een keer wat meer voor LPG betalen langs de snelweg dan voor 1,80 euro per liter op benzine rijdenquote:Op zondag 19 juni 2016 08:38 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Hou wel rekening met openingstijden. Ik heb er vaker 's avonds rondgereden en dan is er geen pomp meer open. Behalve langs de snelweg, maar die vragen de hoofdprijs. Op een gegeven moment niks meer open, eerste LPG-pomp langs de snelweg in 100km...dat kostte me ongeveer 75ct/liter voor LPG. Duurste die ik ooit heb gekocht
Voorlopig heb ik dat er niet voor over. Ik heb in een paar weken tijd al ongeveer 1000 uitgegeven voor optische en motorische werkzaamheden .. Ik wil het nu echt even voorzichtig aan doen (voor zover mogelijk) met het uitgeven.quote:Op zondag 19 juni 2016 02:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Weet niet of je er veel voor over hebt, maar iets 'nieuws' is Roadforce balanceren. Google er maar naar. Dan wordt eerst gekeken waar bij de band los en het wiel los het zwaarste punt is en deze worden tegenover elkaar gezet, zodat er maar weinig lood nodig is. Als het goed is moet dit dus ook zoveel mogelijk trillingen tegen gaan. Maar dit is t*eringduur.. Ik laat het doen omdat ik een flinke korting krijg als ik er een verhaaltje over schrijf, maar geloof dat het normaal al gauw 250 euro kost.. Ja, voor alleen balanceren Overigens kost goed balanceren ook al gauw meer dan bij de Kwik-Fit, maar lang geen 250 euro natuurlijk.
En zeker in de zomer een keer gaan! Echt de moeite waard hoor
True. Ik deed het op vakantieritten ook hoor, gewoon langs de snelweg, of een pomp een km van de snelweg. Van tevoren wel een lijstje gemaakt van mogelijke pompen (opgezocht via wat Duitse sites) om te voorkomen dat ik 's nachts een paar keer mis zou grijpen en 1:6 op benzine moest doen Nadeel van buitenland is dat als je eenmaal ter plekke bent, je wel naar de lokale stations wil, maar die zijn dan natuurlijk nog steeds niet altijd open. Of ze hebben middagpauze, ook zoiets irritants . Omdat LPG toezicht moet hebben, kun je dan meteen niks, terwijl je diesel via de betaalpaal zo volketst en weer doorrijdt.quote:Op zondag 19 juni 2016 13:13 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja daar moet ik wel opletten, maar dat is overal zo. En liever een keer wat meer voor LPG betalen langs de snelweg dan voor 1,80 euro per liter op benzine rijden
Maar ik zal sowieso langs de snelweg tanken, want met de kleine tank moet ik om de 300/400km tanken als ik rustig rijd. Als ik dan elke keer binnendoor ga rijden voor de tank kom ik nooit in Zuid Italië aan (2400km) Met de Audi deed ik dat wel, maar die reed 800/1000km op 1 tank, dan is het niet zo erg.
Haha ik ken het ja, zit ook alweer veel te veel geld in de 540.. Maar juist bij auto's met gevoelige, strakke/sportieve onderstellen schijnt het goed te zijn (zoals BMW's). Maar het is heel veel geld ja, ik zou het ook eerst normaal proberen, maar wel bij een goede garage waar ze gewoon weten wat ze doen.quote:Op zondag 19 juni 2016 13:18 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Voorlopig heb ik dat er niet voor over. Ik heb in een paar weken tijd al ongeveer 1000 uitgegeven voor optische en motorische werkzaamheden .. Ik wil het nu echt even voorzichtig aan doen (voor zover mogelijk) met het uitgeven.
Ik heb net een goede rit gehad, ongeveer 240 kilometer en daar viel het op dat hij tot 100 kilometer per uur trillingsvrij was, ook geen trillingen wanneer ik rem of accelereer. Gaat allemaal smooth máár, tussen de 105 en 120 k/m per uur voel ik 'm trillen. Je ziet 't ook en dat vind ik dan weer niet fijn. Ik wil versnelde slijtage van de wielen wel tegen gaan.
Achja wellicht is 't aanstelleritus hoor ik weet 't niet. Heb in elk geval een heerlijk stuk gereden, eerste 3 kwartier een lekker zonnetje en op de A28 is het op veel stukken lekker doorrijden. Niet veel op en afritten en geen trajectcontroles of dat soort ongein. Climate control en mijn eigen USB muziek maken het natuurlijk helemaal af
Ja vind ik ook wel leuk hoor! Maar met diesel vond ik het toch wel tegenvallen toen ik dat nog met m'n Audi deed. Was niet heel veel goedkoper. 1x ben ik met de Audi vanuit A'dam zonder te tanken naar Schönau am Königssee (aanrader, wel toeristisch maar mooie plek om even pauze te houden). Dus had toen wel echt goedkoop gereden. Maar met LPG moet ik gewoon goed opletten of ik het überhaupt kan tanken, want moet gewoon vaak stoppen nu. Wel echt een groot nadeel en heb al zitten twijfelen of ik niet gewoon een 100 liter tank in de achterbak moet pleuren (dan heb ik 130 liter netto, actieradius van ruim 800km). Maar ik vind het zo zonde om de ruimte in de achterbak op te offeren. Als ik het in de breedte doe heb ik niks meer aan mijn neerklapbare achterbank. Als ik het in de lengte doe ziet het er zo raar uit en in beide gevallen kan ik het vak achter de achterbank niet meer gebruiken (daar zit de krik, trekhaak, etc.).quote:Op zondag 19 juni 2016 15:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
True. Ik deed het op vakantieritten ook hoor, gewoon langs de snelweg, of een pomp een km van de snelweg. Van tevoren wel een lijstje gemaakt van mogelijke pompen (opgezocht via wat Duitse sites) om te voorkomen dat ik 's nachts een paar keer mis zou grijpen en 1:6 op benzine moest doen Nadeel van buitenland is dat als je eenmaal ter plekke bent, je wel naar de lokale stations wil, maar die zijn dan natuurlijk nog steeds niet altijd open. Of ze hebben middagpauze, ook zoiets irritants . Omdat LPG toezicht moet hebben, kun je dan meteen niks, terwijl je diesel via de betaalpaal zo volketst en weer doorrijdt.
Ik vind het ook wel een beetje een sport hoor, om die snelwegprijs niet te betalen. Al regelmatig gehad dat ik de afrit nam en na 200m al een tankstation lag dat per liter 10-20ct goedkoper was dan langs de snelweg. Dat is die 500m omrijden wel waard . En meestal geen rij, in tegenstelling tot regelmatig aan de snelweg.
Wat bedoel je met "het schijnt goed te zijn"? Bedoel je daarmee dat 't wat kan trillen? Als ik ga karten trilt 't stuur ook enorm (goede vergelijking of sla ik de plank volledig mis?)...quote:Op zondag 19 juni 2016 16:43 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha ik ken het ja, zit ook alweer veel te veel geld in de 540.. Maar juist bij auto's met gevoelige, strakke/sportieve onderstellen schijnt het goed te zijn (zoals BMW's). Maar het is heel veel geld ja, ik zou het ook eerst normaal proberen, maar wel bij een goede garage waar ze gewoon weten wat ze doen.
[..]
Ja vind ik ook wel leuk hoor! Maar met diesel vond ik het toch wel tegenvallen toen ik dat nog met m'n Audi deed. Was niet heel veel goedkoper. 1x ben ik met de Audi vanuit A'dam zonder te tanken naar Schönau am Königssee (aanrader, wel toeristisch maar mooie plek om even pauze te houden). Dus had toen wel echt goedkoop gereden. Maar met LPG moet ik gewoon goed opletten of ik het überhaupt kan tanken, want moet gewoon vaak stoppen nu. Wel echt een groot nadeel en heb al zitten twijfelen of ik niet gewoon een 100 liter tank in de achterbak moet pleuren (dan heb ik 130 liter netto, actieradius van ruim 800km). Maar ik vind het zo zonde om de ruimte in de achterbak op te offeren. Als ik het in de breedte doe heb ik niks meer aan mijn neerklapbare achterbank. Als ik het in de lengte doe ziet het er zo raar uit en in beide gevallen kan ik het vak achter de achterbank niet meer gebruiken (daar zit de krik, trekhaak, etc.).
Nee ik bedoel dat Roadforce balanceren goed schijnt te zijn voor auto's met strakke/sportieve onderstellen. Om dus zoveel mogelijk trillingen weg te halen. Bij oudere auto's is het lastig om echt ALLE trillingen er uit te halen (er is altijd wel iets wat wat uitgelubberd ofzo is). Mijn auto trilt ook (1994), maar dat komt denk ik door de bovenste draagarmen. Dus zal daar ook maar eens een afspraak voor maken..quote:Op zondag 19 juni 2016 17:35 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "het schijnt goed te zijn"? Bedoel je daarmee dat 't wat kan trillen? Als ik ga karten trilt 't stuur ook enorm (goede vergelijking of sla ik de plank volledig mis?)...
Wanneer trilt jouw auto? Mijn auto trilde eerst af en toe bij het remmen. Toen zijn 2 draagarmen vervangen en toen was dat weggenomen.quote:Op zondag 19 juni 2016 17:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat Roadforce balanceren goed schijnt te zijn voor auto's met strakke/sportieve onderstellen. Om dus zoveel mogelijk trillingen weg te halen. Bij oudere auto's is het lastig om echt ALLE trillingen er uit te halen (er is altijd wel iets wat wat uitgelubberd ofzo is). Mijn auto trilt ook (1994), maar dat komt denk ik door de bovenste draagarmen. Dus zal daar ook maar eens een afspraak voor maken..
Ook bij het remmen inderdaad. Er zitten rondom nieuwe remschijven en -blokken (althans, inmiddels zo een 13.000km oud). Het kan soms echt heel erg trillen, vooral als je wat harder moet remmen op wat hogere snelheden en dat doet heel veel afbreuk aan de kwaliteitsgevoel Maar heb gelezen dat bij een E34 dit vaak de rubbers van de bovenste draagarmen zijn.quote:Op zondag 19 juni 2016 17:51 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Wanneer trilt jouw auto? Mijn auto trilde eerst af en toe bij het remmen. Toen zijn 2 draagarmen vervangen en toen was dat weggenomen.
Dat bij het remmen was bij mij opgelost toen er twee draagarmen waren vervangen.. Ik heb dus het probleem dat bij bepaalde snelheden trillingen in het stuur ontstaan.quote:Op zondag 19 juni 2016 17:53 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ook bij het remmen inderdaad. Er zitten rondom nieuwe remschijven en -blokken (althans, inmiddels zo een 13.000km oud). Het kan soms echt heel erg trillen, vooral als je wat harder moet remmen op wat hogere snelheden en dat doet heel veel afbreuk aan de kwaliteitsgevoel Maar heb gelezen dat bij een E34 dit vaak de rubbers van de bovenste draagarmen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |