abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175667595
quote:
14s.gif Op zondag 10 december 2017 20:47 schreef Doublepain het volgende:
Dit is ook een goeie

:D..
pi_175903012
#1 - Maria - Spomen (2000)

#2 - Maria - S Men Budi (2000)

#3 - Maria - Dete Sam (2001)

#4 - Maria - Zhivotut Si Teche (2001)

#5 - Maria - Prikazka (2001)

pi_176251542
topnummertjes weer!!
pi_185244327

Dit liedje van Deep Forest is gezongen door een Roemeense zangeres.

Ik heb het ooit een keer laten horen aan iemand van Bulgaarse afkomst. Het is inderdaad Bulgaars, maar volgens haar wel op een slechte manier uitgesproken. Ze kon het moeilijk verstaan: alsof het een erg afwijkend dialect heeft wat ze nog niet kent. De persoon komt overigens uit Sofia.

Ze zei ook dat ze dingen herkende die typerend zijn voor Bulgaarse volksmuziek, bijvoorbeeld het "dam-dada-dam-dam" wat je hoort in de laatste vocals.

Ik verwoord alleen maar wat ik gehoord heb van haar - ik kan niet verifieren of het klopt. Zij heeft op het conservatorium gezeten en heeft klassiek piano gestudeerd. Dat is natuurlijk anders dan volksmuziek uit Bulgarije.
pi_185244783
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 22:09 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

Dit liedje van Deep Forest is gezongen door een Roemeense zangeres.

Ik heb het ooit een keer laten horen aan iemand van Bulgaarse afkomst. Het is inderdaad Bulgaars, maar volgens haar wel op een slechte manier uitgesproken. Ze kon het moeilijk verstaan: alsof het een erg afwijkend dialect heeft wat ze nog niet kent. De persoon komt overigens uit Sofia.

Ze zei ook dat ze dingen herkende die typerend zijn voor Bulgaarse volksmuziek, bijvoorbeeld het "dam-dada-dam-dam" wat je hoort in de laatste vocals.

Ik verwoord alleen maar wat ik gehoord heb van haar - ik kan niet verifieren of het klopt. Zij heeft op het conservatorium gezeten en heeft klassiek piano gestudeerd. Dat is natuurlijk anders dan volksmuziek uit Bulgarije.
Ik heb even snel wat onderzoek gedaan, want ook al spreek ik geen Bulgaars, ik hoor wel dat dit geen Bulgaars is. De zangeres heet Mrta Sebestyn, en is een Hongaarse folk artiest. Nu weet ik toevallig dat Hongaars geen enkel verband heeft met Indo-Europese talen en is het door de eeuwen heen een gesoleerde taal geworden. De taal wordt ook in bepaalde regios in de balkan gesproken, waaronder Roemeni.

Leuk dat je dit hebt gedeeld
pi_185246503
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 22:33 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik heb even snel wat onderzoek gedaan, want ook al spreek ik geen Bulgaars, ik hoor wel dat dit geen Bulgaars is. De zangeres heet Mrta Sebestyn, en is een Hongaarse folk artiest. Nu weet ik toevallig dat Hongaars geen enkel verband heeft met Indo-Europese talen en is het door de eeuwen heen een gesoleerde taal geworden. De taal wordt ook in bepaalde regios in de balkan gesproken, waaronder Roemeni.

Leuk dat je dit hebt gedeeld
Klopt. Ik heb 'Roemeense zangeres' gezegd terwijl ik eigenlijk Hongaars bedoelde.

De persoon aan wie ik het liet horen, herkende wel Bulgaars erin, maar het is wel op een heel verkeerde manier uitgesproken.

Vergelijkbaar met 'Bedankt voor de bloemen' uitgesproken door de paus :')
pi_185246569

In dit liedje van Kate Bush is Bulgaars verwerkt geperformed door Trio Bulgarka op 3:20. Dat zijn echte Bulgaarse volkszangeressen, dus daarin moet je als het goed is wel de taal herkennen.
pi_185252705
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 00:10 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Klopt. Ik heb 'Roemeense zangeres' gezegd terwijl ik eigenlijk Hongaars bedoelde.

De persoon aan wie ik het liet horen, herkende wel Bulgaars erin, maar het is wel op een heel verkeerde manier uitgesproken.

Vergelijkbaar met 'Bedankt voor de bloemen' uitgesproken door de paus :')
Ja, ik heb de song tekst even gekeken en zitten wel wat meer herkenning in, maar alsnog is het op een soort folk-achtige manier gezongen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')