abonnement Unibet Coolblue
pi_163218797
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:17 schreef FredvZ het volgende:
Over Russische maatschappijen en 747-8's gesproken. Is er al iets bekend over de twee 747-8i die voor Transearo zouden zijn?
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:44 schreef Iemand91 het volgende:
Naar mijn weten niet. Ze staan beide opgeslagen op Paine Field:
[ link | afbeelding ]747-8i LN1519 & LN1523 by Woodys Aeroimages, on Flickr

Al ging een van de twee naar het fuel dock begin deze maand:

[ link | afbeelding ]Fuel Dock on 6.10.2016 by Woodys Aeroimages, on Flickr

Dus mogelijk wordt die (of beide) elders opgeslagen.
Ja; deze gaat inderdaad opgeslagen worden in de woestijn voor 'long term storage' i.p.v. 'short term storage' op Paine Field:

Transaero (NTU) 747-8i C/N 42416 / LN 1519 by Woodys Aeroimages, on Flickr

quote:
En nu gaan er volgens ingewijden ook 747-8i toestellen bij de deal zitten.
Misschien zien we dit dus ooit eens werkelijkheid worden:

pi_163231887
Stukje omvliegen vanwege het onweer:

I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_163233966
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 00:57 schreef biertapper het volgende:
Stukje omvliegen vanwege het onweer:

[ afbeelding ]
Zozo, hadden ze daar wel genoeg brandstof voor bij zich, of hebben ze maar weer een noodsituatie aangekondigd? :+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 23 juni 2016 @ 09:40:13 #79
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_163234049
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 09:36 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Zozo, hadden ze daar wel genoeg brandstof voor bij zich, of hebben ze maar weer een noodsituatie aangekondigd? :+
Misschien hebben ze een aantal koffers overboord gekieperd.
  Moderator donderdag 23 juni 2016 @ 10:32:53 #80
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163235131


Laatste vlucht? ;(
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163235646
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 10:32 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]

Laatste vlucht? ;(
Nee, maar wel een van de laatste rotaties.
Nog een keer naar Zuid-Amerika en nog een rotatie naar Caïro. Dan is het wel echt voorbij.
Volgende week vrijdag vertrekt PH-MCU voorgoed uit Nederland naar Miami en dan door naar de woestijn.
Vrijdag 8 juli vertrekt de allerlaatste Nederlandse MD-11 PH-MCP ook naar Miamia en door naar de woestijn.
pi_163254174
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:17 schreef FredvZ het volgende:
Over Russische maatschappijen en 747-8's gesproken. Is er al iets bekend over de twee 747-8i die voor Transearo zouden zijn?
Weer een update.
Een van de gebouwde Transaero 747-8i's was in beweging op Paine Field de afgelopen dagen.
En dat lijkt dus nu bekend waarom.

De toestellen voor Iran Air lijken bekend.
Lease met Boeing support:
- 29 737NG

Direct buy:
- 6 737NG
- 40 737 MAX
- 15 777-300ER
- 15 777-9
- 4 747-8i

Totaal 109 toestellen.
De 4 orders voor 747-8i's van Transaero gaan naar Iran Air.
De twee gebouwde toestellen worden voorbereid voor testvlucht om daarna opgeslagen te worden totdat de deal helemaal rond is. Helaas dus feitelijk geen extra orders voor de 747-8i. ;(

Dit is dus naast Airbus orders van 118 toestellen:
- 21 A320ceo
- 24 A320neo
- 27 A330ceo
- 18 A330-900neo
- 16 A350-100
- 12 A380

Alle 227 toestellen dus voor Iran Air alleen. Overige Iraanse maatschappij zijn (nog) niet meegerekend.

En ander nieuws: de vliegtuigen met meeste aantal stoelen ooit komen naar Nederland: op 3, 6 en 7 juli komen de 615 stoelen tellende - business- and economy-only - A380 naar Amsterdam.

Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr

En over Emirates A380's gesproken; vandaag vloog hun 91e A380 voor het eerst.
Wat zo bijzonder hieraan is; is het feit dat dit hun eerste A380 met Rolls Royce motoren wordt.
Hun eerste 90 (waarvan dinsdag de 80e is geleverd) hebben Engine Alliance GP7000 motoren.
Vanaf nu worden de nieuwe geleverd met Rolls-Royce Trent 900 motoren.

Emirates A380-842 msn 225 by dn280tls, on Flickr

De levering van hun 80e toestel afgelopen dinsdag:



[ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 24-06-2016 03:27:48 ]
pi_163255927
Altijd mooi deze weetjes!
pi_163258004
Is er niet ooit een ultra high density 747 geweest met meer stoelen? Of was dat alleen een noodvlucht met meer pax?

Edit: gewoon even Googlen is inderdaad het handigste: http://www.guinnessworldr(...)gers-on-an-aircraft/

1000+ man in een 747. _O-
Jack does it in real time...
  vrijdag 24 juni 2016 @ 08:02:44 #85
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_163259046
Flightradar

  vrijdag 24 juni 2016 @ 08:41:08 #86
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_163259600
Zo'n Brexit is niet best voor de Britse luchtvaartmaatschappijen.
  Moderator vrijdag 24 juni 2016 @ 10:05:27 #87
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163261285
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 08:41 schreef Sunri5e het volgende:
Zo'n Brexit is niet best voor de Britse luchtvaartmaatschappijen.
Op zich geen ramp toch als er wat maatschappijen verdwijnen. Tenminste, de markt is gezien de marges behoorlijk verzadigd toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 24 juni 2016 @ 10:08:57 #88
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163261392
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:47 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Weer een update.
Een van de gebouwde Transaero 747-8i's was in beweging op Paine Field de afgelopen dagen.
En dat lijkt dus nu bekend waarom.

De toestellen voor Iran Air lijken bekend.
Lease met Boeing support:
- 29 737NG

Direct buy:
- 6 737NG
- 40 737 MAX
- 15 777-300ER
- 15 777-9
- 4 747-8i

Totaal 109 toestellen.
De 4 orders voor 747-8i's van Transaero gaan naar Iran Air.
De twee gebouwde toestellen worden voorbereid voor testvlucht om daarna opgeslagen te worden totdat de deal helemaal rond is. Helaas dus feitelijk geen extra orders voor de 747-8i. ;(

Dit is dus naast Airbus orders van 118 toestellen:
- 21 A320ceo
- 24 A320neo
- 27 A330ceo
- 18 A330-900neo
- 16 A350-100
- 12 A380

Alle 227 toestellen dus voor Iran Air alleen. Overige Iraanse maatschappij zijn (nog) niet meegerekend.

En ander nieuws: de vliegtuigen met meeste aantal stoelen ooit komen naar Nederland: op 3, 6 en 7 juli komen de 615 stoelen tellende - business- and economy-only - A380 naar Amsterdam.

[ link | afbeelding ]Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr

En over Emirates A380's gesproken; vandaag vloog hun 91e A380 voor het eerst.
Wat zo bijzonder hieraan is; is het feit dat dit hun eerste A380 met Rolls Royce motoren wordt.
Hun eerste 90 (waarvan dinsdag de 80e is geleverd) hebben Engine Alliance GP7000 motoren.
Vanaf nu worden de nieuwe geleverd met Rolls-Royce Trent 900 motoren.

[ link | afbeelding ]Emirates A380-842 msn 225 by dn280tls, on Flickr

De levering van hun 80e toestel afgelopen dinsdag:

[ afbeelding ]
Waarom bestellen ze ook bij Boeing? Zodat ze sneller geleverd krijgen?
A350/A330 kan toch ook wat een 777/747 kan. En een 737 of een a320 scheelt ook weinig
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163262857
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 10:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarom bestellen ze ook bij Boeing? Zodat ze sneller geleverd krijgen?
A350/A330 kan toch ook wat een 777/747 kan. En een 737 of een a320 scheelt ook weinig
Een dikke middelvinger naar de republikeinen misschien :P?
Trotse Twentenaar
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:21:22 #90
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_163264664
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 08:41 schreef Sunri5e het volgende:
Zo'n Brexit is niet best voor de Britse luchtvaartmaatschappijen.
Dat zal wel meevallen. De Britten handen er voor de EU nog wel eens een handje van om korte vluchten of boottripjes te maken om zo taxfree te kunnen shoppen. Als ze straks uit de EU zijn, komt die markt weer helemaal terug.

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 10:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarom bestellen ze ook bij Boeing? Zodat ze sneller geleverd krijgen?
A350/A330 kan toch ook wat een 777/747 kan. En een 737 of een a320 scheelt ook weinig
Ik gok idd op snelle levering en spreiden van risico.
So we just called him Fred
pi_163267696
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 08:02 schreef spapaars het volgende:
Flightradar

[ afbeelding ]
Zag hem net geparkeerd staan op het platform aan het einde van de Zwanenburgbaan, gaaf ding in het echt!
Jack does it in real time...
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:01:07 #92
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_163269606
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:32 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Zag hem net geparkeerd staan op het platform aan het einde van de Zwanenburgbaan, gaaf ding in het echt!
Wat doe jij in NL :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_163271222
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:01 schreef flipsen het volgende:

[..]

Wat doe jij in NL :?
Vliegtuigspotten. :+ Nee, even op bezoek bij familie dit weekend. :Y)

Voor de sportieve luchtvaartmedewerkers een aanrader:

http://www.anna.aero/2016(...)-iata-slots-hamburg/

Ga dit jaar proberen aan de start te staan in Budapest! *O*
Jack does it in real time...
  vrijdag 24 juni 2016 @ 17:48:21 #94
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_163271442
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 17:33 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Vliegtuigspotten. :+ Nee, even op bezoek bij familie dit weekend. :Y)

Voor de sportieve luchtvaartmedewerkers een aanrader:

http://www.anna.aero/2016(...)-iata-slots-hamburg/

Ga dit jaar proberen aan de start te staan in Budapest! *O*
Schopje naar LIF / [Hardlopen] #1118 Over toppen en door dalen naar de top 2 :P Wel leuk :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_163273908
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 05:30 schreef DeeBee het volgende:
Is er niet ooit een ultra high density 747 geweest met meer stoelen? Of was dat alleen een noodvlucht met meer pax?

Edit: gewoon even Googlen is inderdaad het handigste: http://www.guinnessworldr(...)gers-on-an-aircraft/

1000+ man in een 747. _O-
Corsair heeft wel een rondgevlogen met 587 stoelen in een 747-400 maar dat is na een nieuwe indeling ook verminderd.

En Operation Salomon was niet bepaald een feestje. Ook niet bepaald een manier om reguliere vluchten te doen:


quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 10:08 schreef derLudolf het volgende:
Waarom bestellen ze ook bij Boeing? Zodat ze sneller geleverd krijgen?
A350/A330 kan toch ook wat een 777/747 kan. En een 737 of een a320 scheelt ook weinig
Dit dus:
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:21 schreef FredvZ het volgende:
Ik gok idd op snelle levering en spreiden van risico.
Iran heeft een shitload aan vliegtuigen nodig.

Maar nog niets is zeker. Er hoeft maar weinig te gebeuren of er gaat een dikke streep door dit alles.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 16:49:37 #96
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_163290184
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 10:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Op zich geen ramp toch als er wat maatschappijen verdwijnen. Tenminste, de markt is gezien de marges behoorlijk verzadigd toch?
Als er een beetje hardball gespeeld wordt, zijn we zowel easyJet als Ryanair kwijt ^O^
  Moderator zaterdag 25 juni 2016 @ 18:13:28 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163291980
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:49 schreef OEM het volgende:

[..]

Als er een beetje hardball gespeeld wordt, zijn we zowel easyJet als Ryanair kwijt ^O^
Dat zijn toch Ierse bedrijven? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 25 juni 2016 @ 19:27:09 #98
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_163293427
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat zijn toch Ierse bedrijven? :)
EasyJet is Brits, Ryanair is Iers. Beiden leven vooral van de routes tussen Londen en de EU en die vrijheden kunnen op die routes zomaar wegvallen.

Stel dat de UK geen open-skies afspraken met de EU wil maken, dan heeft vooral Ryanair een probleem (bedrijf uit land A die wil vliegen van land B naar land C)
pi_163295957
Vanaf morgen weer een nieuwe maatschappij op Schiphol.
Vanaf zondag vliegt China Eastern Airlines viermaal per week naar Amsterdam; op zondag, maandag, woensdag en vrijdag. Aankomst is om 18:30 uur, vertrek om 20:15 uur.

Samen met de 13 wekelijkse vluchten van KLM maakt dit totaal 17 vluchten van/naar Shanghai deze zomer.
Op de route wordt de Airbus A330-200 ingezet. Voor morgen staat deze kist ingepland:

  zondag 26 juni 2016 @ 00:39:55 #100
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_163302727
Wat een lelijke livery. Zo wit, saai hoor.
Tics van je petten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')