quote:Op maandag 20 juni 2016 13:17 schreef FredvZ het volgende:
Over Russische maatschappijen en 747-8's gesproken. Is er al iets bekend over de twee 747-8i die voor Transearo zouden zijn?
Ja; deze gaat inderdaad opgeslagen worden in de woestijn voor 'long term storage' i.p.v. 'short term storage' op Paine Field:quote:Op maandag 20 juni 2016 13:44 schreef Iemand91 het volgende:
Naar mijn weten niet. Ze staan beide opgeslagen op Paine Field:
[ link | afbeelding ]747-8i LN1519 & LN1523 by Woodys Aeroimages, on Flickr
Al ging een van de twee naar het fuel dock begin deze maand:
[ link | afbeelding ]Fuel Dock on 6.10.2016 by Woodys Aeroimages, on Flickr
Dus mogelijk wordt die (of beide) elders opgeslagen.
En nu gaan er volgens ingewijden ook 747-8i toestellen bij de deal zitten.quote:Op woensdag 22 juni 2016 11:46 schreef Iemand91 het volgende:
Iran Air Agrees to Buy Boeing 737, 777 Jets in Landmark Deal
Zozo, hadden ze daar wel genoeg brandstof voor bij zich, of hebben ze maar weer een noodsituatie aangekondigd?quote:Op donderdag 23 juni 2016 00:57 schreef biertapper het volgende:
Stukje omvliegen vanwege het onweer:
[ afbeelding ]
Misschien hebben ze een aantal koffers overboord gekieperd.quote:Op donderdag 23 juni 2016 09:36 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Zozo, hadden ze daar wel genoeg brandstof voor bij zich, of hebben ze maar weer een noodsituatie aangekondigd?
Nee, maar wel een van de laatste rotaties.quote:
Weer een update.quote:Op maandag 20 juni 2016 13:17 schreef FredvZ het volgende:
Over Russische maatschappijen en 747-8's gesproken. Is er al iets bekend over de twee 747-8i die voor Transearo zouden zijn?
Op zich geen ramp toch als er wat maatschappijen verdwijnen. Tenminste, de markt is gezien de marges behoorlijk verzadigd toch?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:41 schreef Sunri5e het volgende:
Zo'n Brexit is niet best voor de Britse luchtvaartmaatschappijen.
Waarom bestellen ze ook bij Boeing? Zodat ze sneller geleverd krijgen?quote:Op donderdag 23 juni 2016 23:47 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Weer een update.
Een van de gebouwde Transaero 747-8i's was in beweging op Paine Field de afgelopen dagen.
En dat lijkt dus nu bekend waarom.
De toestellen voor Iran Air lijken bekend.
Lease met Boeing support:
- 29 737NG
Direct buy:
- 6 737NG
- 40 737 MAX
- 15 777-300ER
- 15 777-9
- 4 747-8i
Totaal 109 toestellen.
De 4 orders voor 747-8i's van Transaero gaan naar Iran Air.
De twee gebouwde toestellen worden voorbereid voor testvlucht om daarna opgeslagen te worden totdat de deal helemaal rond is. Helaas dus feitelijk geen extra orders voor de 747-8i.
Dit is dus naast Airbus orders van 118 toestellen:
- 21 A320ceo
- 24 A320neo
- 27 A330ceo
- 18 A330-900neo
- 16 A350-100
- 12 A380
Alle 227 toestellen dus voor Iran Air alleen. Overige Iraanse maatschappij zijn (nog) niet meegerekend.
En ander nieuws: de vliegtuigen met meeste aantal stoelen ooit komen naar Nederland: op 3, 6 en 7 juli komen de 615 stoelen tellende - business- and economy-only - A380 naar Amsterdam.
[ link | afbeelding ]Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr
En over Emirates A380's gesproken; vandaag vloog hun 91e A380 voor het eerst.
Wat zo bijzonder hieraan is; is het feit dat dit hun eerste A380 met Rolls Royce motoren wordt.
Hun eerste 90 (waarvan dinsdag de 80e is geleverd) hebben Engine Alliance GP7000 motoren.
Vanaf nu worden de nieuwe geleverd met Rolls-Royce Trent 900 motoren.
[ link | afbeelding ]Emirates A380-842 msn 225 by dn280tls, on Flickr
De levering van hun 80e toestel afgelopen dinsdag:
[ afbeelding ]
Een dikke middelvinger naar de republikeinen misschien ?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom bestellen ze ook bij Boeing? Zodat ze sneller geleverd krijgen?
A350/A330 kan toch ook wat een 777/747 kan. En een 737 of een a320 scheelt ook weinig
Dat zal wel meevallen. De Britten handen er voor de EU nog wel eens een handje van om korte vluchten of boottripjes te maken om zo taxfree te kunnen shoppen. Als ze straks uit de EU zijn, komt die markt weer helemaal terug.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:41 schreef Sunri5e het volgende:
Zo'n Brexit is niet best voor de Britse luchtvaartmaatschappijen.
Ik gok idd op snelle levering en spreiden van risico.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom bestellen ze ook bij Boeing? Zodat ze sneller geleverd krijgen?
A350/A330 kan toch ook wat een 777/747 kan. En een 737 of een a320 scheelt ook weinig
Zag hem net geparkeerd staan op het platform aan het einde van de Zwanenburgbaan, gaaf ding in het echt!quote:
Wat doe jij in NLquote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:32 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Zag hem net geparkeerd staan op het platform aan het einde van de Zwanenburgbaan, gaaf ding in het echt!
Vliegtuigspotten. Nee, even op bezoek bij familie dit weekend.quote:
Schopje naar LIF / [Hardlopen] #1118 Over toppen en door dalen naar de top 2 Wel leukquote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:33 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Vliegtuigspotten. Nee, even op bezoek bij familie dit weekend.
Voor de sportieve luchtvaartmedewerkers een aanrader:
http://www.anna.aero/2016(...)-iata-slots-hamburg/
Ga dit jaar proberen aan de start te staan in Budapest!
Corsair heeft wel een rondgevlogen met 587 stoelen in een 747-400 maar dat is na een nieuwe indeling ook verminderd.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:30 schreef DeeBee het volgende:
Is er niet ooit een ultra high density 747 geweest met meer stoelen? Of was dat alleen een noodvlucht met meer pax?
Edit: gewoon even Googlen is inderdaad het handigste: http://www.guinnessworldr(...)gers-on-an-aircraft/
1000+ man in een 747.
Dit dus:quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:08 schreef derLudolf het volgende:
Waarom bestellen ze ook bij Boeing? Zodat ze sneller geleverd krijgen?
A350/A330 kan toch ook wat een 777/747 kan. En een 737 of een a320 scheelt ook weinig
Iran heeft een shitload aan vliegtuigen nodig.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 12:21 schreef FredvZ het volgende:
Ik gok idd op snelle levering en spreiden van risico.
Als er een beetje hardball gespeeld wordt, zijn we zowel easyJet als Ryanair kwijtquote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Op zich geen ramp toch als er wat maatschappijen verdwijnen. Tenminste, de markt is gezien de marges behoorlijk verzadigd toch?
Dat zijn toch Ierse bedrijven?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 16:49 schreef OEM het volgende:
[..]
Als er een beetje hardball gespeeld wordt, zijn we zowel easyJet als Ryanair kwijt
EasyJet is Brits, Ryanair is Iers. Beiden leven vooral van de routes tussen Londen en de EU en die vrijheden kunnen op die routes zomaar wegvallen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |