abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_163829592
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:32 schreef Karstman het volgende:
http://nos.nl/artikel/211(...)aven-ter-wereld.html
De titel doet iets anders vermoeden dan de inhoud. Schiphol is tweede in het aantal verbindingen met de rest van de wereld...
Tja, je kunt de grootste luchthaven zijn op tig verschillende manieren.
Fysiek het grootst, meest aantal passagiers, meeste verbindingen etc. etc.

Desalniettemin doet Schiphol het tegenwoordig enorm goed.
Ze zijn pas door de 60 miljoen passagiers in 12 maanden tijd gegaan (tussen mei 2015 en april 2016), meerdere nieuwe maatschappijen zijn erbij gekomen, heel veel uitbreiding qua routes (veelal ook bij KLM), bijna 10% groei in het eerste half jaar van 2016 etc. etc.

Echter ook deels 'te danken' aan de stakingen in Frankrijk, de situatie in Turkije.
  Moderator maandag 18 juli 2016 @ 19:00:03 #227
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163835483
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:46 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Tja, je kunt de grootste luchthaven zijn op tig verschillende manieren.
Fysiek het grootst, meest aantal passagiers, meeste verbindingen etc. etc.

Desalniettemin doet Schiphol het tegenwoordig enorm goed.
Ze zijn pas door de 60 miljoen passagiers in 12 maanden tijd gegaan (tussen mei 2015 en april 2016), meerdere nieuwe maatschappijen zijn erbij gekomen, heel veel uitbreiding qua routes (veelal ook bij KLM), bijna 10% groei in het eerste half jaar van 2016 etc. etc.

Echter ook deels 'te danken' aan de stakingen in Frankrijk, de situatie in Turkije.
Het moet ergens vandaan komen, maakt niet uit waar :)

Waarom zou Frankfurt eigenlijk zo zijn gedaald?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 18 juli 2016 @ 19:17:33 #228
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_163835889
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 19:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Het moet ergens vandaan komen, maakt niet uit waar :)

Waarom zou Frankfurt eigenlijk zo zijn gedaald?
Misschien nog een nasleep van de ramp met het Germanwings toestel en vakantievluchten die naar mijn idee tegenwoordig meer vanaf Keulen vertrekken?
So we just called him Fred
pi_163836379
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 19:00 schreef derLudolf het volgende:
Waarom zou Frankfurt eigenlijk zo zijn gedaald?
Stakingen van Lufthansa, stagnerende markt voor vliegvakanties.
pi_163837051
Grotere toestellen... net niet.

Aircrafts.... daar gaan we weer :-)

[ Bericht 38% gewijzigd door inkjet op 18-07-2016 20:07:29 (Deel vergeten) ]
--
  maandag 18 juli 2016 @ 20:05:49 #231
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_163837221
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:04 schreef derLudolf het volgende:

Vind het ook vreemd dat ze nu trekkers (New Holland - T5.95 volgens mij) gebruiken voor bagagekarren ipv die kleine karretjes die anders worden gebruikt.
Dat ligt aan de desbetreffende afhandelaar, niet aan de luchthaven ;)
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  dinsdag 19 juli 2016 @ 13:21:48 #232
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_163854048
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Te groot voor Schiphol? :D In vergelijking met een vliegtuig stelt zo'n bus niet zoveel voor toch :P

Vind het ook vreemd dat ze nu trekkers (New Holland - T5.95 volgens mij) gebruiken voor bagagekarren ipv die kleine karretjes die anders worden gebruikt.
Op sommige plekken konden ze niet draaien en moest de infrastructuur worden aangepast. Die elektrische zijn een stuk beter!

Die New Holland trekkers worden door veel vrachtbedrijven gebruikt voor het transport, daar is de luchthaven niet echt blij mee..
  dinsdag 19 juli 2016 @ 13:24:45 #233
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_163854136
Leuk filmpje van Schiphol over de MD11


Gister heeft een 747 van EVA AIR ook een behoorlijke schade opgelopen in MNL.

http://avherald.com/h?article=49b59d6b&opt=0

[ Bericht 22% gewijzigd door airportmadness op 19-07-2016 13:33:47 ]
pi_163855803
PH-BFW "Shanghai" is eindelijk weer op weg naar Amsterdam.
Op 4 mei vloog ze naar Jakarta voor D-check.
Hier heeft ze ook de nieuwe livery gekregen; ze is nu de 3e 747 met deze nieuwe livery.
Naar wat mij bekend is volgt PH-BFY nog eind dit jaar voor een D-check; naar mijn weten de laatste keer dat een KLM pax-747 deze check krijgt.

https://www.flightradar24.com/KLM9866/a62ba4f





  dinsdag 19 juli 2016 @ 16:50:03 #235
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_163859051
Mijn eerste werkweek achter de rug gehad op Schiphol, het meest gewerkt bij E/F-pier/filters. Het regende ook alleenreizende kinderen (UM'metjes) deze week.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_163859194
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 16:50 schreef G-Pier het volgende:
Mijn eerste werkweek achter de rug gehad op Schiphol, het meest gewerkt bij E/F-pier/filters. Het regende ook alleenreizende kinderen (UM'metjes) deze week.
Wat voor een werk doe je?
  dinsdag 19 juli 2016 @ 16:58:13 #237
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_163859204
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 16:57 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Wat voor een werk doe je?
Axx. Airport Caddy, stagiair host aan de balies en de filters en heel soms floorwalken.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_163859273
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 16:58 schreef G-Pier het volgende:

[..]

Axx. Airport Caddy, stagiair host aan de balies en de filters en heel soms floorwalken.
Leuk ^O^ zal een drukke tijd zijn idd. Have fun!
  dinsdag 19 juli 2016 @ 17:04:52 #239
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_163859343
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 17:01 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Leuk ^O^ zal een drukke tijd zijn idd. Have fun!
Dankjewel! Ik zit er tot 11 december. Ik vind het echt heel leuk om deel uit te maken van de operatie en dat ik tot 'the AMS-family' toebehoor. Heb al veel contacten gemaakt met floormanagers en andere collega's. Hoewel ik stagiair ben mag ik helaas de brug niet in en het platform niet op dus ben gelimiteerd aan een groen pasje. Wat doe jij voor werk?
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 17:11:26 #240
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_163859469
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 17:04 schreef G-Pier het volgende:

[..]

Dankjewel! Ik zit er tot 11 december. Ik vind het echt heel leuk om deel uit te maken van de operatie en dat ik tot 'the AMS-family' toebehoor. Heb al veel contacten gemaakt met floormanagers en andere collega's. Hoewel ik stagiair ben mag ik helaas de brug niet in en het platform niet op dus ben gelimiteerd aan een groen pasje. Wat doe jij voor werk?
Geniet ervan! Tot nu toe heb ik zelf nooit spijt gehad om te gaan werken op Schiphol!
  dinsdag 19 juli 2016 @ 17:22:45 #241
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_163859695
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 17:11 schreef airportmadness het volgende:

[..]

Geniet ervan! Tot nu toe heb ik zelf nooit spijt gehad om te gaan werken op Schiphol!
Dankjewel! Als er iets is wat mijn beweging stimuleert is het werken op Schiphol wel haha! Vooral van de G via de passage naar Bemanningscentrum.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  Moderator dinsdag 19 juli 2016 @ 21:35:31 #242
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163865717
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:21 schreef airportmadness het volgende:

[..]

Op sommige plekken konden ze niet draaien en moest de infrastructuur worden aangepast. Die elektrische zijn een stuk beter!

Die New Holland trekkers worden door veel vrachtbedrijven gebruikt voor het transport, daar is de luchthaven niet echt blij mee..
Hoezo zijn ze daar niet zo blij mee? Omdat ze groter, hoger en zwaarder zijn?

Zijn die normale wagentjes zo duur dan, want zo'n trekker kost ook wel een duizendje of 30.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 19 juli 2016 @ 21:38:02 #243
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163865789

Moet zoiets trouwens geen registratie hebben?

Op flightradar was ie niet te zien :+

[ Bericht 24% gewijzigd door derLudolf op 19-07-2016 23:00:24 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163868773
quote:
[
PH-BFW "Shanghai" is eindelijk weer op weg naar Amsterdam.
Op 4 mei vloog ze naar Jakarta voor D-check.
Hier heeft ze ook de nieuwe livery gekregen; ze is nu de 3e 747 met deze nieuwe livery.
Naar wat mij bekend is volgt PH-BFY nog eind dit jaar voor een D-check; naar mijn weten de laatste keer dat een KLM pax-747 deze check krijgt.
Het duurde inderdaad erg lang, er staat meen ik vijf weken voor. De planning was 9 mei tot 19 juni oorspronkelijk. Voor de BFY zag ik ergens 20 november 2017. Zouden de toestellen dan de volle vier jaar tot de volgende D-check in dienst blijven? Ik het me nauwelijks voorstellen want maar enkele toestellen van een type is erg inefficient.
De BFK/A/D en P zouden in 2016 vertrekken, de BFN/E/R/C in 2017 dan zitten we nog op 12. Vliegen ze die allemaal 'op' tot de volgende D-check?
--
pi_163869500
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 23:01 schreef inkjet het volgende:
Het duurde inderdaad erg lang, er staat meen ik vijf weken voor. De planning was 9 mei tot 19 juni oorspronkelijk. Voor de BFY zag ik ergens 20 november 2017. Zouden de toestellen dan de volle vier jaar tot de volgende D-check in dienst blijven? Ik het me nauwelijks voorstellen want maar enkele toestellen van een type is erg inefficient.
De BFK/A/D en P zouden in 2016 vertrekken, de BFN/E/R/C in 2017 dan zitten we nog op 12. Vliegen ze die allemaal 'op' tot de volgende D-check?
2020 werd genoemd als eindjaar voor de 747's. Ik gok dus na het zomerseizoen van 2020 dat de laatst overgebleven toestellen uitfaseren. Die kunnen ze dan waarschijnlijk nog prima gebruiken in het hoogseizoen; ook al hebben ze er dan dus geen 'grote' vloot meer van..

Zal wel net als de voorgaande toestelseries die eruit zijn gegaan (767, MD-11 etc.); die hebben uiteindelijk zo weinig routes over (en ook relatief korte routes) dat ze voornamelijk stilstaan. Kunnen ze her en der nog even inspringen als er een tekort is (of capaciteit zoals ook de MD-11 wel eens op Londen werd ingezet)

Nu KLM's social media volspammen met vragen dat ze de laatste 747 (-BFY) tijdens de komende beurt in de originele 747 kleuren gaan verven :9 .
Mooi voor 100-jarig KLM.



[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 19-07-2016 23:28:52 ]
  dinsdag 19 juli 2016 @ 23:27:21 #246
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_163869620
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoezo zijn ze daar niet zo blij mee? Omdat ze groter, hoger en zwaarder zijn?

Zijn die normale wagentjes zo duur dan, want zo'n trekker kost ook wel een duizendje of 30.
De luchthaven doet er alles aan om de uitstoot van schadelijke stoffen te verminderen, zoals elektrische voertuigen, APU die maar 15 min voor vertrek aan mag etc etc.. Die trekkers zijn nou niet echt milieu vriendelijk.
pi_163870648
De foto's van deze user op Airliners.net _O-



En ik lees altijd maar dat de eisen enorm hoog zijn om daar je foto's te krijgen. :')
pi_163871545
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 00:05 schreef Iemand91 het volgende:
De foto's van deze user op Airliners.net _O-

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/photos/(...)bae8b32b4]afbeelding[/url] ]

En ik lees altijd maar dat de eisen enorm hoog zijn om daar je foto's te krijgen. :')
What the fuck :')

Overigens was ik altijd in de veronderstelling dat het gewoon vrij uploaden was? Zit daar nog een moderator tussen dan?
pi_163873681
quote:
De luchthaven doet er alles aan om de uitstoot van schadelijke stoffen te verminderen, zoals elektrische voertuigen, APU die maar 15 min voor vertrek aan mag etc etc..
Heel fijn met het weer van vandaag. NOT. He, waarom staan de frequent flyers ditmaal niet te dringen bij de gate? :-)
--
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 10:10:11 #250
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163874574
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 23:27 schreef airportmadness het volgende:

Die trekkers zijn nou niet echt milieu vriendelijk.
Valt mee. Weet niet hoe oud ze precies zijn maar ik vermoed dat die gewoon aan de Stage IV norm voldoen en SCR en/of EGR gebruiken :)

https://www.dieselnet.com/standards/eu/nonroad.php#s3
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')