Dat moment dat het niet meer houdbaar was, was dus vanmorgen en gisterenavond, maar helaas wilde de HAP niets doen gisterenavond. Morgen dus maar even overleg met m'n eigen huisarts. Arm moppiequote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:49 schreef BlueEyes het volgende:
Nouk als het je niet lekker zit gewoon de HA even bellen voor overleg hoor.
Ik ben het niet helemaal eens met haar als je ziet dat het zeer doet en/of frustratie oplevert.
En misschien schrijft de HA wel voor voor het geval dat en je het maar in huis hebt voor als het echt niet houdbaar is.
Hoelang heeft ze nu al niet gepoept?quote:Op zondag 10 juli 2016 13:19 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Dat moment dat het niet meer houdbaar was, was dus vanmorgen en gisterenavond, maar helaas wilde de HAP niets doen gisterenavond. Morgen dus maar even overleg met m'n eigen huisarts. Arm moppie
Ik lees juist dat paracetamol als eerste keus wordt gegeven bij pijn, niet ibuprofenquote:Op zaterdag 9 juli 2016 22:05 schreef Marjolijntje het volgende:
Werkt dit?
http://www.lareb.nl//Tera(...)NSAID_s_salicylaten3
http://www.lareb.nl//Tera(...)erige_niet_opioiden1
(paracetamol staat net een stukje naar boven)
Maar waarom precies weet ik niet, ik ben nu echt ff te gammel om er flink op te google-en, maar ibu mag dus ook gewoonEn ik dacht dat het iets te maken had met de overdracht in de moedermelk, dat dat minder is bij ibu dan bij pcm, maar dat is ergens uit mn hoofd komen zetten, niet gebaseerd op bronnen.
Ik lees het ook zo.quote:Op zondag 10 juli 2016 16:34 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ik lees juist dat paracetamol als eerste keus wordt gegeven bij pijn, niet ibuprofenOf lees ik het verkeerde stuk?
Sinds woensdagochtend niet meer. Vanmorgen bijna niets gedronken, net wel..quote:Op zondag 10 juli 2016 16:28 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Hoelang heeft ze nu al niet gepoept?
En hoe gaat het drinken?
Spuugt ze ook na de fles?quote:Op maandag 11 juli 2016 21:58 schreef Dot. het volgende:
Kan het zijn dat na 4 maanden een tsr ineens te sterk is geworden door kolven ofzo? Mini spuugt de laatste week ineens best veel en ze drinkt ook erg onrustig en als ze loslaat zie ik zo drie of vier straaltjes spuiten.
Wat ik begrepen heb, is dat ibuprofen niet in de bv terecht komt. Paracetamol wel, maar is in die hoeveelheden gewoon veilig (als je een zetpil aan je baby geeft, krijgt hij meer werkzame stof binnen).quote:Op zondag 10 juli 2016 17:22 schreef Marjolijntje het volgende:
Beide krijgen iig L1 van Hale, dus veilig bij borstvoeding. Sorry, echt even teveel gedoe hier om erin te duiken.
Op lareb staat dat pcm een eerste keuze middel is, niet hét eerste keuze middel.
Dit heb ik ook ooit zo begrepen.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 12:41 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb, is dat ibuprofen niet in de bv terecht komt. Paracetamol wel, maar is in die hoeveelheden gewoon veilig (als je een zetpil aan je baby geeft, krijgt hij meer werkzame stof binnen).
rechtop houden na een voeding? T spuugde ook veel, maar ik kon geen oplossing vinden. Na een tijdje merkte ik dat het minder werd als ik geen melkproducten gebruikte.quote:Op donderdag 14 juli 2016 21:07 schreef Chanty het volgende:
Amélie spuugt net als haar broer ontzettend veel melk terug. Meer dan het gebruikelijke mondje. Ze heeft er volgens mij geen last van (Lucas huilde heel veel) maar het is wel een natte bende en een zure baby en mama. Iemand nog tips wat ik kan proberen om het spugen te minderen?
Tussentijds loskoppelen en laten boeren heb ik geprobeerd maar zonder resultaat. Nutriton geven wil ik niet.
Dat doe ik sowieso alquote:Op donderdag 14 juli 2016 21:20 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
rechtop houden na een voeding? T spuugde ook veel, maar ik kon geen oplossing vinden. Na een tijdje merkte ik dat het minder werd als ik geen melkproducten gebruikte.
Nee, niet allergisch, ik denk dat hij wat gevoelig was. En nu spuugt hij vrijwel niet meer. Maar de eerste maanden merkte ik heel sterk dat als ik een kom yoghurt at, hij veel meer spuugde. Een tijd was melk in de koffie al teveel, maar dat kon later wel weer. Ik merkte het toen ik opeens ging ontbijten met havermout ipv brood, en hij veeel meer spuugde.quote:Op donderdag 14 juli 2016 21:33 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat doe ik sowieso aldan kan ze vooral extra goed in mijn decolleté en over mijn schouder spugen
Is de jouw echt allergisch voor melkproducten?
Hmmm interessant wel, maar ik herken het niet. Ik gebruik ook niet dagelijks melkproducten en merk geen verschil in spugen. Ze is elke dag een klein fonteintjequote:Op donderdag 14 juli 2016 21:40 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nee, niet allergisch, ik denk dat hij wat gevoelig was. En nu spuugt hij vrijwel niet meer. Maar de eerste maanden merkte ik heel sterk dat als ik een kom yoghurt at, hij veel meer spuugde. Een tijd was melk in de koffie al teveel, maar dat kon later wel weer. Ik merkte het toen ik opeens ging ontbijten met havermout ipv brood, en hij veeel meer spuugde.
40 hydrofielen it is jaquote:Op donderdag 14 juli 2016 21:50 schreef LuDann het volgende:
Fijn dat jullie er vrede mee hebben zo, WupWup.
Superschattig Fazz.Chocomel.
Chanty: Wolk spuugde ook heel erg veel en vaak, zonder daar verder last van te hebben. Achteraf bleken de allergieën hier de oorzaak van te zijn maar ik geloof dat spugen meestal geen specifieke oorzaak heeft, anders dan moeten rijpen van de slokdarm. (hoewel ik dat een vage verklaring vindt altijd, alsof moeder natuur met opzet iets op de wereld heeft gezet wat nog niet af is. Maar goed, je hoort het heel vaak, spugende kleintjes).
Wij hebben ook nooit Nutriton of medicatie gegeven. Wel hebben we 40 hydrofielen gekocht en die overal in huis verspreid.
quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:48 schreef Fazzoletti het volgende:
Mooi afgesloten dan toch Wup?![]()
F drinkt nu nog 3 a 4x per week in de ochtend en dat gaat verder prima zo. Vandaag was ik vrij dus dan is er tijd om te drinken. Het ging zo:
F: mama, ik wil drinken
M: oke![]()
F: die is op, andere kant!!
M: is het lekker?
F: ja is lekker mama
M: waar smaakt het dan naar?
F: Chocolademelk![]()
Bij Lucas was het enige effect dat hij dikkere stuff terugspuugde met als bonus diarreequote:Op donderdag 14 juli 2016 22:05 schreef Hupje het volgende:
Chanty, ik heb mijn spuger wel (pure) jbpm gegeven, dat maakte het spugen 'te doen'. Half uur rechtop na elke voeding en hij heeft veel op schoot en in de wipstoel gezeten. En verder altijd een slab om, want die vervangen was minder vervelend voor hem dan omkleden. En overal in huis spuugdoekjes en hydrofielen.
Geen concrete tips dus, helaas.
Ah ok. Wolk eet wel erg goed vaste voeding maar ze groeit nog steeds niet helemaal optimaal. Ik denk dat we dan nog wel wat langer doorgaan met het aanbieden van bv overdag. Ze heeft er duidelijk wel steeds minder behoefte aan, weigert soms.quote:Op maandag 18 juli 2016 13:30 schreef WupWup het volgende:
Ben ik het toch niet helemaal mee eens. De energiebehoefte halen ze met de eerste verjaardag voor nog zo'n 75% uit moedermelk en langzaamaan verschuift die balans naar nog maar 25% rond de tweede verjaardag. Gemiddeldes, niet geindividualiseerd uiteraard, maar wat mij betreft wel te grote getallen om zomaar van tafel te schuiven. Ik zou zelf ook even goed afwegen hoeveel vaste voeding je kind al eet en of dat dat voldoende is tov de melk.
Bij V duurde het altijd 5 dagen voordat hij weer zichzelf was (na provocatie) .quote:Op maandag 18 juli 2016 14:06 schreef Dot. het volgende:
Maar flesvoedingkinderen stappen met 1 jaar toch ook van flesvoeding af? Wij zijn iig niet meer doorgegaan met dreumesmelk enzo.
Ik doe even een melkvrij dieet om te kijken of het spugen dan minder wordt, maar na hoe lang zou je verbetering moeten zien? Het wordt iig nog niet minder qua spugen na twee dagen melkvrij.
Met flesvoeding ga je ook al met vier maanden starten met vaste voeding en laat je al gauw flessen vallen om die balans maar om te draaien. Dat is natuurlijk heel anders met borstvoeding (althans, zoals wij het geven).quote:Op maandag 18 juli 2016 14:06 schreef Dot. het volgende:
Maar flesvoedingkinderen stappen met 1 jaar toch ook van flesvoeding af? Wij zijn iig niet meer doorgegaan met dreumesmelk enzo.
Ik doe even een melkvrij dieet om te kijken of het spugen dan minder wordt, maar na hoe lang zou je verbetering moeten zien? Het wordt iig nog niet minder qua spugen na twee dagen melkvrij.
Het gaat volgens mij om de eiwitstructuur. Geitenmelk lijkt qua eiwitstructuur veel op koemelk inderdaad. Maar bij sojamelk is dat niet zo. Het lijkt wel in letterlijke zin qua structuur op koemelk. Soja wordt ontraden omdat het sterk allergeen is.quote:Op maandag 18 juli 2016 14:14 schreef LuDann het volgende:
Ik merkte verschil na 3 dagen dieet, als in minder spugen. Maar het duurde nog wel langer voor het helemaal ophield.
Nu ik me er wat meer in verdiept heb weet ik dat je koemelk niet moet gaan vervangen voor geitenmelk of sojaproducten omdat die qua structuur erg veel lijken op koemelk. Houd daar ook rekening mee. En, al is het waarschijnlijk overbodig om te melden maar ik doe het toch omdat ik vaak hoor dat mensen dit anders niet doen: lees alle verpakkingen. Niet alleen melk, kaas en yoghurt schrappen maar alles waar melk of soja inzit. Dus ook dingen als koekjes, pakjes, zakjes, alles.
Ik verwoordde het niet helemaal goed inderdaad. Bij een KMA is de kans op ook een allergie voor geitenmelk ongeveer 92 %. De kans dat er bij een KMA ook een allergie voor soja is, is ergens tussen de 20 en 30 % dacht ik. Het is dan ook verstandig om ook soja te schrappen. In de eerste instantie omdat soja ook een veroorzaker kan zijn van klachten, maar ook om te voorkomen dat een allergie voor soja later nog ontstaat.quote:Op maandag 18 juli 2016 14:27 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Het gaat volgens mij om de eiwitstructuur. Geitenmelk lijkt qua eiwitstructuur veel op koemelk inderdaad. Maar bij sojamelk is dat niet zo. Het lijkt wel in letterlijke zin qua structuur op koemelk. Soja wordt ontraden omdat het sterk allergeen is.
En flesvoeding heeft koemelk als basis, toch? Dan is 'overstappen' naar koemelk eerder logisch dan apartquote:Op maandag 18 juli 2016 14:19 schreef WupWup het volgende:
[..]
Met flesvoeding ga je ook al met vier maanden starten met vaste voeding en laat je al gauw flessen vallen om die balans maar om te draaien. Dat is natuurlijk heel anders met borstvoeding (althans, zoals wij het geven).
Wachten tot 6 maanden mag ook gewoon danquote:Op maandag 18 juli 2016 14:19 schreef WupWup het volgende:
[..]
Met flesvoeding ga je ook al met vier maanden starten met vaste voeding en laat je al gauw flessen vallen om die balans maar om te draaien. Dat is natuurlijk heel anders met borstvoeding (althans, zoals wij het geven).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |