Ik ben normaal gesproken ook niet van de Chinese 230V spul, maar mits betrouwbare fabrikant/seller heb ik er al een stuk meer vertrouwen in.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 14:50 schreef DJSmiley het volgende:
Ik ben zelf niet zo van de Chinese powersupply's. Tenzij je zelf dat ding kan beoordelen op interne constructie/veiligheid zou ik t laten.
Een simpelere/goedkopere optie is passief POE gebruiken. Een camera heeft genoeg aan 100Mbit, dus je kan met 4 adertjes af. De andere kun je dan gebruiken voor de voeding
https://www.aliexpress.co(...)48v/32688457659.html
Je kan dan een fatsoenlijke adapter gebruiken en toch alles over 1 kabeltje. Ik heb meer vertrouwen in een gebruikte PSU die bij een product zat wat in NL geleverd is, dan in een elcheapo chinees ding. Imho iets teveel bagger op de markt.
En bij meerdere cameras kun je ook gewoon een echte POE switch kopen. Een 100Mbit poorts Cisco kost 2e hands 50 eur, en dan kun je 20 camera's zonder problemen voeden...
Zover was ik ook al, maar om nu meteen zo een camera aan te schaffen wil ik eerst wat meer informatie. ikzelf heb geen enkele praktische ervaring met IP camera's. Vandaar mijn vragen.quote:Op woensdag 7 juni 2017 08:54 schreef -wtf- het volgende:
Dat moet volgens mij gewoon kunnen .............
Sorryquote:Op woensdag 7 juni 2017 17:55 schreef -wtf- het volgende:
Door jou heb ik nu bij banggood de spycam wifi besteld ..........
De resolutie is 640x480 .....
Het moet inderdaad p2p zijn dit om lokaal in te loggen.
Het nadeel is wel dat je dan geen 4G verbinding meer hebt..............
.........
2m is echt te weinig voor de caravan combinatie waarvoor ik een p2p ip wifi camera wil toepassen.quote:Op woensdag 7 juni 2017 21:24 schreef -wtf- het volgende:
..........
Ik denk dat het bereik goed te doen is +- 2 meter schat ik.
In de omschrijving van deze staat al dat hij het zonder netwerk connectie doet..........
Ja, even de zoekfunctie gebruiken en teruglezen. Escam QD900 bijv.quote:Op zondag 23 april 2017 12:39 schreef Gruj0 het volgende:
Ik zoek een camera die moet voldoen aan de volgende wensen:
- Redelijk tot goede beeldopnames
- Bij beweging foto's naar een e-mailaccount/telefoon verzendt
- Video's kan opslaan op een geheugenkaart en/of videorecording bak
Iemand tips?
Als je de beschrijving leest van de Xiaofang lijkt het erop dat ook hier een verbinding nodig is met een server via de app. Over p2p wordt niet gesproken. Wel over een "direct mode"quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:17 schreef Eric_Cantona het volgende:
De Xiaofang zou het moeten kunnen, .....
Net geprobeerd, duurde even voordat 't lukte maar moest 'n andere camera selecteren (met in de titel iets van direct). Connecten verloopt via de Mi Home app. Komt erop neer dat je het uitgezonden signaal van de camera oppikt en selecteert als wifi, je hebt op dat moment geen internetverbinding (niet via 4g, etc).quote:Op donderdag 8 juni 2017 22:33 schreef elinx het volgende:
[..]
Als je de beschrijving leest van de Xiaofang lijkt het erop dat ook hier een verbinding nodig is met een server via de app. Over p2p wordt niet gesproken. Wel over een "direct mode"
Het zou dus kunnen dat het wel mogelijk is en dat de camera zelf als server dienst kan doen, net als bij action cams via een wifi accespoint.
Dus als je het wilt proberen zou ik dat zeer op prijs stellen. Indien het lukt zou ik ook graag het bereik willen weten. Bij voorbaat dank
Bedankt voor je experiment. 25m is meer dan ik verwachtte en inderdaad is er een mogelijkheid dat dit kan werken.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 19:20 schreef Eric_Cantona het volgende:
Net geprobeerd, ................
Ik zie mogelijkheden!...................
Roep maar als je nog iets wil weten!
Het is inderdaad een indoor camera, maar wel met magnetische voet, dus je kunt 'm op een metalen oppervlak plaatsen tijdelijk.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 20:25 schreef elinx het volgende:
[..]
Bedankt voor je experiment. 25m is meer dan ik verwachtte en inderdaad is er een mogelijkheid dat dit kan werken.
Ik ging in de eerste instantie uit van een outdoor ip camera, met externe wifi antenne, omdat ik die eventueel buiten de caravan kan monteren als het bereik tegen zou vallen.
De Xiaofang moet ik echter binnen plaatsen voor het achterraam en de gsm/tablet komen in de auto. Ik neem aan dat er geen externe antenne kan worden aangesloten. In dat geval wordt het wifi signaal zowel door het aluminium van de caravanwanden en plaatwerk van de auto sterk beperkt. Hoeveel is natuurlijk de vraag.
Ik zou dus een experiment met wat meer hindernissen op prijs stellen (muren en vloeren ed). Als dit ook zo positief verloopt ga ik er meteen één bestellen om verder te experimenteren.
Nogmaals bedankt voor het snelle testen. Ik denk zeker dat de Xiaofang een goede kanshebber is om eea te gaan proberen.quote:Op zondag 11 juni 2017 10:48 schreef Eric_Cantona het volgende:
.............
Net getest met de telefoon in de huiskamer en camera op zolder. Hemelsbreed zo'n 8m ...............
Ik vermoedde al zo iets toen je naar deze camera verwees.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 16:54 schreef -wtf- het volgende:
............
Dus ben bang dat het niets is voor een caravan.........
edit, im dumb...quote:Op zaterdag 17 juni 2017 17:55 schreef -wtf- het volgende:
Beeld kwaliteit is prima overdag.
Ik heb hem nog niet buiten geprobeerd.
Maar het keurig weg werken is bij deze goed te doen de lens zit vast aan een platte kabel.
De lens is denk ik 6 bij 6 mm op de doos staat waterproof maar vraag het me af.
Morgen probeer ik het door het modem in huis uit te zetten omdat anders mijn telefoon weer terug gaat naar de wifi van het modem en dan kijken hoever ik kom.
Verklaar je eens nader, want mi gaat dit heel ergens anders overquote:Op woensdag 28 juni 2017 08:57 schreef AnjaEnvaeva het volgende:
....... en gewoon canon of nikon nemen.
En...... weet je al wat meer? Kan je misschien ook iets zeggen over de vertraging? Want deze vond ik bij mijn Yi experiment nogal groot.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 17:55 schreef -wtf- het volgende:
...............
Morgen probeer ik het door het modem in huis uit te zetten .............. dan kijken hoever ik kom.
Uiteindelijk de 3 camera's weer aan de praat gekregen via de volgende firmware:quote:Op woensdag 28 juni 2017 01:29 schreef Eric_Cantona het volgende:
Sinds gisteren geen beeld meer op m'n 3 Small Ants Cam's, geen idee wat er gebeurd is. Naar mijn weten niet per ongeluk geüpdate (dan zou Mi Home ook nog moeten werken). Mi Home heeft aan dat de camera's niet online zijn en TinyCam krijgt ook geen beeld meer.
Ik had al tijden 'n oudere firmware, dus zal snel eens bovenstaande gaan proberen. Toch wel handig om de kids en de oprit in de gaten te kunnen houden.
quote:http://forums.hardwarezon...ra-xiaoyi-4908669-61.html
uitgevoerd op mijn 2 12cn cameras en inderdaad de allernieuwste update tot nu werkend met rstp toegang en alle toeters en bellen eraan, zelfs in het engels.succes mensen!
bericht aldaar:
Guys,
I managed to upgrade my Xiaoyi ip camera 720p china to version 1.8.7.0C...
Support telnet,tftp,rtsp,no logo.
Please note this not for 17CN(Tested on 12CN only)
Download and extract content of 1.8.7.0C to sd card. The reboot..
https://www.dropbox.com/s/g3wupeohqy...elnet.zip?dl=0
eg. If your sd card is F:
it should look like this
F:/home
F:/test/
Ah, vaag dat het ineens niet werkt. Mijn eerste versie moet ik ook nog eens updaten, want daar kan ik nu niets mee, welke firmware zou je aanraden?quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:59 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Uiteindelijk de 3 camera's weer aan de praat gekregen via de volgende firmware:
[..]
Ik heb 'n oude versie zonder nachtzicht, die heb ik met dezelfde firmware geüpdate. Heeft meer moeite met verbinden (maar dat was al eerder), maar doet 't wel. Weet zo niet welke versie 't is, één van de eerste.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:20 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Ah, vaag dat het ineens niet werkt. Mijn eerste versie moet ik ook nog eens updaten, want daar kan ik nu niets mee, welke firmware zou je aanraden?
Geen ervaring maar ik zie nergens dat hij onvif ondersteund dus dan is het apparaat waarschijnlijk niet te gebruiken met NVR/Synology/Qnap etc.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 16:00 schreef ridsel het volgende:
Iemand ervaring met deze camera?
https://nl.aliexpress.com(...)3c-a1ec-1c5e99a3cac5
Goed dat je mij daar op atent maakt, wel de bedoeling dat mijn Synology die herkend. Iemand een andere suggestie van goeie indoor camera dan?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 20:40 schreef -wtf- het volgende:
[..]
Geen ervaring maar ik zie nergens dat hij onvif ondersteund dus dan is het apparaat waarschijnlijk niet te gebruiken met NVR/Synology/Qnap etc.
Escam QD900. Heb er drie nu, en werken perfect met CSM en Synology. Ik heb er twee die opnemen op de Synology. Geen zin om een licentie te kopen namelijk.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 11:06 schreef ridsel het volgende:
[..]
Goed dat je mij daar op atent maakt, wel de bedoeling dat mijn Synology die herkend. Iemand een andere suggestie van goeie indoor camera dan?
quote:Dahua recorders are being hacked and vandalized around the world, as confirmed by dozens of reports to IPVM since the attacks surged 5 days ago.
Key points:
•If you have Dahua recorders and you port forwarded it (as they unfortunately recommend), check your recorders immediately for impact.
•Disable port forwarding immediately and block public access to these recorders.
•Try to upgrade firmware, if possible for your units, though Dahua regularly had challenges distributing firmware for various models and partners.
•If you have one of the many Dahua OEM recorders (e.g., ADT who we have confirmed multiple reports), disable port forwarding and contact your manufacturer.
Inside, we share full details of the reports we have and the technical elements / vulnerabilities behind this. Dahua says they will provide a response later today.
Wel rekening houden met dat niet alle IP camera's met SD zonder meer 128GB ondersteunen volgens mij.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:24 schreef Iemand91 het volgende:
Een tip voor degene die SD-kaarten gebruikt in z'n IP-camera; Media Markt heeft momenteel de Samsung MicroSDXC EVO 128GB voor ¤39 staan. Toch weer een tientje goedkoper dan de concurrentie.
Twijfel er zelf sterk over; ik kan deze kaart gebruiken of ik koop een Dahua NVR.
Dat laatste met een Purple harde schijf kost wel weer ¤85 meer t.o.v. een 128GB geheugenkaart...
Dat kan, maar mijn Dahua (die dinsdag bezorgd zou moeten worden) wel.quote:Op zondag 29 oktober 2017 00:06 schreef 3rr0r het volgende:
Wel rekening houden met dat niet alle IP camera's met SD zonder meer 128GB ondersteunen volgens mij.
Heb jij ze op WiFi of via Ethernet verbonden? Ik ben het hele netwerk gezeik nu toch wel een keer beu. Ik heb twee cam's, hangen op een locatie waar een perfecte WiFi verbinding is. Kabel aanleggen is helaas geen optie, anders had ik dat wel gedaan. Dus nieuwe zoektocht naar een fatsoenlijke WiFi cam van max. 100 euro per stuk.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 16:27 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Escam QD900. Heb er drie nu, en werken perfect met CSM en Synology. Ik heb er twee die opnemen op de Synology. Geen zin om een licentie te kopen namelijk.
Alle cams zijn bij mij verbonden via wifi. Heel af en toe check ik ze om te kijken of ze nog aan staan. Soms moet ik ze even rebooten maar dat gebeurt niet vaak. Kan ze echt aanraden.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 11:37 schreef davedavy het volgende:
[..]
Heb jij ze op WiFi of via Ethernet verbonden? Ik ben het hele netwerk gezeik nu toch wel een keer beu. Ik heb twee cam's, hangen op een locatie waar een perfecte WiFi verbinding is. Kabel aanleggen is helaas geen optie, anders had ik dat wel gedaan. Dus nieuwe zoektocht naar een fatsoenlijke WiFi cam van max. 100 euro per stuk.
Al gekeken naar Hikvision maar helaas buiten budget icm WiFi model.. Dus ik ben nu aan het kijken voor een Foscam of een Escam.
Hmm en de prijs is zeer goed. Komt de verbinding ook snel tot stand?quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 11:43 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Alle cams zijn bij mij verbonden via wifi. Heel af en toe check ik ze om te kijken of ze nog aan staan. Soms moet ik ze even rebooten maar dat gebeurt niet vaak. Kan ze echt aanraden.
Jazeker.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 11:43 schreef davedavy het volgende:
[..]
Hmm en de prijs is zeer goed. Komt de verbinding ook snel tot stand?
Thanks! Ga ze in overweging nemen! Enigste waar ik een beetje huiverig voor ben is weer die oude Chinese firmware meuk.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 11:45 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Jazeker.
Wat je doet is hem even aan de kabel hangen, en dan via je laptop start je een programma op waarmee je een IP (en DNS dacht ik) toewijst. Dit zorgt ervoor dat ze in lijn liggen met al jouw verbindingen in huis en toegankelijk zijn via je laptop en NAS. Nadat je dit gedaan hebt sla je het op, en kan je de cam van de kabel afhalen en gewoon ophangen. Na de reboot zal hij dan automatisch verbinding maken met je wifi netwerk. Via je NAS kan je hem dan opzoeken (of de web based version gebruiken).
Welke heb je besteld?quote:Op zondag 29 oktober 2017 00:45 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat kan, maar mijn Dahua (die dinsdag bezorgd zou moeten worden) wel.
Hij is vaak in de aanbieding voor rond de 45-50 dollar, en dat is hij meer dan waard.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 21:21 schreef davedavy het volgende:
[..]
Thanks! Ga ze in overweging nemen! Enigste waar ik een beetje huiverig voor ben is weer die oude Chinese firmware meuk.
[..]
Welke heb je besteld?
Even een vraagje, ik ben van plan twee Escam QD900's te kopen (banggood á 45,- incl priority shipping). Deze wil ik dan koppelen aan mijn synology en bij beweging op laten nemen en mij op een of andere manier een notificatie laten sturen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 22:37 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Hij is vaak in de aanbieding voor rond de 45-50 dollar, en dat is hij meer dan waard.
De firmware heb ik geen problemen mee gehad.
Beide camera's waren erg makkelijk om te koppelen aan mijn NAS. Ik gebruik het programma Surveillance station om beelden op te nemen. Vanaf 20GB gaat hij het eerste bestand weggooien om weer een nieuw bestand op te kunnen nemen.quote:Op zaterdag 18 november 2017 14:12 schreef tharonny het volgende:
[..]
Even een vraagje, ik ben van plan twee Escam QD900's te kopen (banggood á 45,- incl priority shipping). Deze wil ik dan koppelen aan mijn synology en bij beweging op laten nemen en mij op een of andere manier een notificatie laten sturen.
Het is hoofdzakelijk de bedoeling om hem te gebruiken als nacht camera, in hoeverre is dit goed bruikbaar? En qua koppeling met de synology, ben je hier ook goed over te spreken?
Ik kom trouwens her en der tegen dat de motion detection door de synology moet worden afgehandeld en dat het niet via de camera zelf te configueren is. Dit kost zeker best wel een beetje performance van de synology?
Bedankt voor je antwoord! Laat ik het maar gewoon eens gaan proberen met een camera. Als het goed bevalt is een tweede ook zo besteld.quote:Op zondag 19 november 2017 13:38 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Beide camera's waren erg makkelijk om te koppelen aan mijn NAS. Ik gebruik het programma Surveillance station om beelden op te nemen. Vanaf 20GB gaat hij het eerste bestand weggooien om weer een nieuw bestand op te kunnen nemen.
M.b.t. de motion detection heb ik dan ook geen antwoord. Hij neemt bij mij namelijk 24/7 op.
Nachtbeelden zijn prima, heb er 1 in de garage hangen en 1 achter in de tuin (gericht naar voren toe). Beide beelden zijn zeer goed bruikbaar.
Welke heb je?quote:Op vrijdag 23 maart 2018 21:01 schreef davedavy het volgende:
Inmiddels 2 Dahua's hangen (i.c.m. powerline). Love it so farEindelijk direct beeld. Opnemen/terugkijken gaat makkelijk via de fatsoenlijk ontworpen software van Dahua zelf.
Ik heb twee keer IPC-HFW2325S-W (Chinese variant met Engelse firmware zonder upgrade). Heb jij de EU of CN versie?quote:Op vrijdag 23 maart 2018 23:38 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Welke heb je?
Hier ook al tijden de IPC-HDW5231R-ZE hangen. Beste camera die je in dit prijssegment (en stuk daarboven) kunt krijgen.
Ook deze week een nieuwe router gekocht; kan ik eindelijk eens een VPN-server op installeren zodat ik via VPN bij de camera (en NAS e.d.) kan komen. Want poorten openzetten kan natuurlijk niet.
Gebruik je de app van Dahua of een andere app? Ik gebruik die van Dahua alleen voor terugkijken; TinyCam Pro voor live want die app is toont het beeld een stuk sneller.
De internationale versie van Andy.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 17:28 schreef davedavy het volgende:
Ik heb twee keer IPC-HFW2325S-W (Chinese variant met Engelse firmware zonder upgrade). Heb jij de EU of CN versie?
Op vaste PC gebruik ik geen app/programma, maar gewoon de webinterface.quote:Ik gebruik gewoon SmartPSS (Mac) van Dahua. Prima programma![]()
Ik moet bij de Dahua app (gDMSS Lite) altijd eerst de camera selecteren voordat ik beeld krijg.quote:Op mobiel gebruik ik gewoon een simpele generieke IP-cam app. Hoelang duurt het bij jou voordat je beeld hebt dan? Bij mij meestal vrij direct; binnen enkele seconden.
Ah op die fiets. Voor de webinterface heb ik (op Mac althans) een vervelende Chrome extensie die ik als programma moet uitvoeren. Wellicht dat dat op de internationale versie anders is?quote:Op zaterdag 24 maart 2018 17:40 schreef Iemand91 het volgende:
Daarom gebruik ik TinyCam Pro. Daar laadt de stream inderdaad vrijwel meteen.
Plus vind ik verder ook wel fijne app met handigheden. Daarnaast Chromecast support.
(als heb je daar flinke vertraging en framedrops op)
Nope, hier ook.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 20:28 schreef davedavy het volgende:
Ah op die fiets. Voor de webinterface heb ik (op Mac althans) een vervelende Chrome extensie die ik als programma moet uitvoeren. Wellicht dat dat op de internationale versie anders is?
Ja en nee, heb er een aantal gehad die wel prima werken. Maar de app is matig at best.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 16:48 schreef shiznuts het volgende:
Niet 100% om cameras, maar hebben mensen een idee of er in China zoiets verkrijgbaar is?
• https://shop.ring.com/pages/security-system
[ afbeelding ]
Sweet.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |