Ik ook. Echt, serieusquote:Op dinsdag 14 juni 2016 08:50 schreef Knuppel1983 het volgende:
Zonder je openingspost te lezen dacht ik meteen aan pindakaas.![]()
En als stucen je ding niet is, dan gaat Muurglad ook je ding niet zijn. In elk geval: ik heb het geprobeerd en uiteindelijk met veel enthousiasme aan de wetenschap gedoneerd. Het werd er he-le-maal niets beter op.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 20:33 schreef BigPaulie het volgende:
Muurglad leek me wel handig, omdat je het met een roller opbrengt. Maar hier heb ik inmiddels ook al enkele negatieve ervaringen over gelezen, en het schijnt voor grote oppervlakken eigenlijk net zo duur te zijn als stucen.
Dat is wel een heel positief filmpje , in praktijk is stuccen een episch drama. Kost qua geld niets (tientje per zak) Maar de uren en met name het stof maakt het heel erg vervelend. Stof wat na 10 keer soppen nog niet weg is en een half jaar later nog overal vandaan komt. Bezint eer ge begint.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 13:23 schreef ciewy het volgende:
Op dezelfde site vind je ook een stappenplan / filmpje.
Met stof bedoel je het gips dat vrij komt tijdens het aanmaken daarvan? Volgens mij is het juist met die stucpasta (waar het filmpje naar linkt) het idee dat je die stap overslaat. Maar goed, als ts geen ervaring heeft met dit soort dingen dan lijkt het me inderdaad een goed idee daar niet te gehaast aan te beginnen...quote:Op woensdag 15 juni 2016 10:02 schreef machtpen het volgende:
[..]
Dat is wel een heel positief filmpje , in praktijk is stuccen een episch drama. Kost qua geld niets (tientje per zak) Maar de uren en met name het stof maakt het heel erg vervelend. Stof wat na 10 keer soppen nog niet weg is en een half jaar later nog overal vandaan komt. Bezint eer ge begint.
Stuccen komt veel stof bij vrij of je het nu zelf doet of door de stucadoor laat doen, met allebei ervaring. Het maakt niet zoveel uit of je dat met pasta of met gips doet, wel kost een zak 10 euro en zo een emmertje 40 euro.quote:Op woensdag 15 juni 2016 11:53 schreef ciewy het volgende:
[..]
Met stof bedoel je het gips dat vrij komt tijdens het aanmaken daarvan? Volgens mij is het juist met die stucpasta (waar het filmpje naar linkt) het idee dat je die stap overslaat. Maar goed, als ts geen ervaring heeft met dit soort dingen dan lijkt het me inderdaad een goed idee daar niet te gehaast aan te beginnen...
Alles wat Dennis deed vond ik sowieso al faalquote:
stuccen is echt een vak apart.quote:Op donderdag 16 juni 2016 10:33 schreef Knuppel1983 het volgende:
[..]
Alles wat Dennis deed vond ik sowieso al faal![]()
Iedereen kan een beetje stucen, net zoals je in de kleuterklas kon vingerverven. Het gaat om het echt strak krijgen van een wand. Dat is een vak apart.
Hier idem. 1 kamertje van 2 bij 2, denk dat ik er 2 weken over gedaan heb. Eerst dun opgesmeerd, maar dan komen de kleine steentjes uit de betonmuur los, en dan begint het grote ergeren. Bij iedere haal zie je weer een nieuwe streepquote:Op donderdag 16 juni 2016 19:51 schreef flibber het volgende:
[..]
stuccen is echt een vak apart.
een wctje sis nog te doen maar als je grote oppervlakten hebt....
Ik heb het 1x geprobeerd... 5 dagen bezig geweest...mijn best gedaan....
heb er maar een prof stuc bijgehaald
(was btw niet om het geld maar omdat ik dat wou "leren". Maar dat moet je in de vingers hebben en heb ik niet...alhoewel....wil ooit nog keer proberen)
behang verwijderen...ff zelf behangafstomer kopen
https://www.ts24.nl/produ(...)tomer-2200W-POWX340/
vaak goedkoper dan huren(heb die zelf ook en doet goed voor incidenteel gebruik)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |