alleen als die fantastisch is.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:48 schreef Roces18 het volgende:
voor een webwinkel moet je toch minstens 450 euro startkapitaal hebben
Webwinkels zijn altijd al duur geweest.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:48 schreef Roces18 het volgende:
voor een webwinkel moet je toch minstens 450 euro startkapitaal hebben
Zoveelste topic hierover... Misschien de search eens gebruiken? Volgens mij zijn hier ook al diverse topic op tweakers over geweest.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:22 schreef Frank_Underwood het volgende:
Zijn er hier mensen die hier een succesvolle ervaring mee hebben? Of juist niet natuurlijk?
Ik overweeg om te starten met een dropshipping webwinkel met 300 eur startkapitaal en ben nog hevig op zoek naar wat ik allemaal wil dropshippen en hoe ik dat moet doen. Dropshippers binnen NL of buiten NL... heb daar nog geen idee over...
En wat als dat kabeltje nu brand veroorzaakt, of mijn telefoon sloopt. Bij wie klop ik dan aan denk je...quote:Op maandag 13 juni 2016 10:57 schreef Frank_Underwood het volgende:
Hoe groot is de kans dat als je een kabel koopt dat die weer teruggebracht wordt in tegenstelling tot een televisie? Nou heel klein.
Dit hangt weer van de markt af.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:28 schreef Frank_Underwood het volgende:
Lees op Engelse websites juist dat het bieden van 1 product (niche) volkomen kansloos is aangezien je je doelgroep behoorlijk verkleint.
Ook hoe meer werkt.quote:Hoe meer producten je aanbiedt hoe groter de kans op verkoop.
Zo is de staatsloterij winnen ook.quote:Daarnaast las ik dat dropshipping niet kansloos is, maar ook gewoon kansrijk mits je het goed aanpakt.
Waarom is dropshipping kansloos?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:40 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Zoveelste topic hierover... Misschien de search eens gebruiken? Volgens mij zijn hier ook al diverse topic op tweakers over geweest.
[..]
En wat als dat kabeltje nu brand veroorzaakt, of mijn telefoon sloopt. Bij wie klop ik dan aan denk je...
[..]
Dit hangt weer van de markt af.
[..]
Ook hoe meer werkt.
Misschien je bijvoorbeeld eens verdiepen in de belastingen als je iets in het buitenland inkoopt?
[..]
Zo is de staatsloterij winnen ook.
Dorpshipping is eigenlijk niet meer mogelijk. Tenzij je er heel veel werk en effort en kapitaal in gaat steken.
Dus eigenlijk kansloos....
Gebruikt eens de zoek functie van FOK.O-)quote:
Maar jij kan jezelf wel volledig op die kleine doelgroep focussen, en door bijvoorbeeld jouw kennis over de producten en de doelgroep beter het publiek bereiken dan een ander waar het product een van de 10.000 is. Kijk naar Coolblue, die hebben ook een meerdere shops juist om dat "wij zijn de expert op dit gebied" gevoel over te brengen.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:28 schreef Frank_Underwood het volgende:
[..]
Lees op Engelse websites juist dat het bieden van 1 product (niche) volkomen kansloos is aangezien je je doelgroep behoorlijk verkleint. Hoe meer producten je aanbiedt hoe groter de kans op verkoop.
Daar verschiet jij nog vanquote:Op maandag 13 juni 2016 09:32 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Meestel krijg je als webshop wat korting en dat is dan je winst. Je kan product dus voor dezelfde prijs (of minder als je daar genoegen mee neemt) en levertijd aanbieden.
Maar wat vaak vergeten wordt is dat jij de gene bent die aan de particulier levert.
Als er dus problemen zijn ben jij het aanspreekpunt (B2C).
Het kan dus zo maar voorkomen dat jij 100euro verdient op een fotocamera van 3000 euro, maar dat die na twee weken weer bij je op de deurmat ligt.. Dat recht heeft een consument.
Jij moet dan die 3000 vergoeden en dat weer terug zien te krijgen van jouw leverancier (die dat mag weigeren, want hij levert B2B).
Om de rede denk ik dat dropshipping vooral werkt kan werken bij kleine bedragen. Je kan het ook combineren. Een deel voorraad opbouwen van goedlopende artikelen en de verkoop van minder lopende uitbesteden.
Verder is dropshipping niets gek en gebeurt het vaker dan je denkt. Of dacht je werkelijk dat BOL.COM alles op voorraad heeft dat op zijn website staat?
Ligt aan de produktgroep en of ze zelf dingen nog op voorraad hebben, ze hebben en een magazijn en ze gebruiken dropshippingquote:Op maandag 13 juni 2016 21:20 schreef BadderAapje het volgende:
Daar verschiet jij nog van , wat de volgende dag leverbaar is, ligt bij hun in het magazijn. Zo ook bij een wehkamp of coolblue.
Het is bijvoorbeeld bij bol.com ook mogelijk om je eigen producten daar op voorraad te leggen, dan nemen ze dat ook uit handen voor je. Kost wel wat natuurlijk.quote:Op maandag 13 juni 2016 21:20 schreef BadderAapje het volgende:
[..]
Daar verschiet jij nog van, wat de volgende dag leverbaar is, ligt bij hun in het magazijn. Zo ook bij een wehkamp of coolblue.
Misschien werkt de webshop van TS 10x fijner? Usability wordt enorm onderschat en jij weet als consument niet dat hij dropshipt.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:58 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik toch ook?
Als ik nu in China bestel voor 2 euro met een levertijd van 30 dagen. Wat is dan het voordeel van de dropship winkel van TS? Betaal ik nog steeds 2 euro en moet ik 30 dagen wachten.
Het enige verschil voor de klant is vaak dan ook; Er gaat een andere pakbon in de doos met het logo van shop X tijdens het inpakken. En dat pakketje is nog steeds de volgende dag bij de klant, afhankelijk van PostNL.quote:Op maandag 13 juni 2016 22:33 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Misschien werkt de webshop van TS 10x fijner? Usability wordt enorm onderschat en jij weet als consument niet dat hij dropshipt.
correct.quote:Op maandag 13 juni 2016 22:37 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Het enige verschil voor de klant is vaak dan ook; Er gaat een andere pakbon in de doos met het logo van shop X tijdens het inpakken. En dat pakketje is nog steeds de volgende dag bij de klant, afhankelijk van PostNL.
Hoe denk je zonder advertentiebudget klanten te trekken? Dat kan als je in een bepaalde niche zit waar weinig aanbod in is, en dat is precies wat dropshipping over het algemeen niet is omdat het blijkbaar een makkelijk toegankelijk product is voor startende webshop houders.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:14 schreef Frank_Underwood het volgende:
[..]
Waarom is dropshipping kansloos?
Ik gok dat dat nou juist dingen zijn die hij wel precies wilt weten.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:09 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Geloof me, ik heb zelf een webwinkel. Je wilt niet weten wat mensen terugsturen.
En je wilt ook niet weten hoeveel mensen die verschillende lengtes bestellen om te kijken welke ze willen gebruiken.
Een webshop is een webshop. Als je DX, FP, AE, etc. niet begrijpt, dan is de hoop opgegeven.quote:Op maandag 13 juni 2016 22:33 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Misschien werkt de webshop van TS 10x fijner? Usability wordt enorm onderschat en jij weet als consument niet dat hij dropshipt.
voordelen voor de leverancier:quote:Op maandag 13 juni 2016 22:51 schreef pwmh82 het volgende:
Vanuit leveranciers perspectief bekeken ben je al ondernemer die wil gaan drop shippen echt niet altijd interessant.
Natuurlijk zijn er voordelen voor de leverancier, ik geef alleen maar aan dat TS zich wel moet afvragen of het van toepassing is.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:31 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
voordelen voor de leverancier:
Tien etalages in plaats van 1
Groter kunnen inkopen
Geen last van consumenten.
Er zijn zelfs leveranciers die uitsluitend draaien op dropshipping.
quote:Op dinsdag 14 juni 2016 08:59 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Een webshop is een webshop. Als je DX, FP, AE, etc. niet begrijpt, dan is de hoop opgegeven.
En natuurlijk weet ik dat wel als consument. Als ik iets in Nederland bestel en het duurt 30 dagen, dan weet ik echt wel dat het niet uit Nederland komt
Om met je laatste vraag te beginnen:quote:Op woensdag 15 juni 2016 17:07 schreef Frank_Underwood het volgende:
Stel ik wil mijn webwinkel starten: wat zijn de stappen die ik allereerst moet uitvoeren? Ik heb de volgende stappen in willekeurige volgorde die volgens mij uitgevoerd moeten worden:
-PayPal (zakelijke rekening)
-Zakelijke bankrekening (?)
-KvK inschrijving
-Supplier regelen
-Website maken
-Social Media accounts maken
-Social media content creëren
-domein naam huren
-Hosting huren
-Website launchen
Mis ik nog stappen? Zo ja, welke?
In welke volgorde moeten de stappen het beste? Moet ik per se eerst een KvK inschrijving hebben?
Wat dropshipped bol.com zoal dan?quote:Op maandag 13 juni 2016 22:07 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ligt aan de produktgroep en of ze zelf dingen nog op voorraad hebben, ze hebben en een magazijn en ze gebruiken dropshipping
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |