Met dropshippen veranderd de levertijd nietquote:Op maandag 13 juni 2016 09:26 schreef Coritchando het volgende:
Waarom zou ik bij jouw meer geld betalen voor hetzelfde product en levertijd?
Meestel krijg je als webshop wat korting en dat is dan je winst. Je kan product dus voor dezelfde prijs (of minder als je daar genoegen mee neemt) en levertijd aanbieden.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:26 schreef Coritchando het volgende:
Waarom zou ik bij jouw meer geld betalen voor hetzelfde product en levertijd?
Nee, dat zeg ik toch ook?quote:Op maandag 13 juni 2016 09:31 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Met dropshippen veranderd de levertijd niet
Ik weet hoe het werkt. Maar voor mij als klant is er 0 voordeel in principe.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:32 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Meestel krijg je als webshop wat korting en dat is dan je winst. Je kan product dus voor dezelfde prijs (of minder als je daar genoegen mee neemt) en levertijd aanbieden.
Maar wat vaak vergeten wordt is dat jij de gene bent die aan de particulier levert.
Als er dus problemen zijn ben jij het aanspreekpunt (B2C).
Het kan dus zo maar voorkomen dat jij 100euro verdient op een fotocamera van 3000 euro, maar dat die na twee weken weer bij je op de deurmat ligt.. Dat recht heeft een consument.
Jij moet dan die 3000 vergoeden en dat weer terug zien te krijgen van jouw leverancier (die dat mag weigeren, want hij levert B2B).
Om de rede denk ik dat dropshipping vooral werkt kan werken bij kleine bedragen. Je kan het ook combineren. Een deel voorraad opbouwen van goedlopende artikelen en de verkoop van minder lopende uitbesteden.
Verder is dropshipping niets gek en gebeurt het vaker dan je denkt. Of dacht je werkelijk dat BOL.COM alles op voorraad heeft dat op zijn website staat?
Ja maar wel 300 euro startkapitaal ja!quote:Op maandag 13 juni 2016 09:57 schreef mime_negert het volgende:
Je wilt een webwinkel beginnen maar hebt nog geen flauw idee wat je gaat verkopen?
Dat ligt eraan, de dropshipper kan ook een groothandel zijn waar jij als particulier niet kan bestellen.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:59 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Ik weet hoe het werkt. Maar voor mij als klant is er 0 voordeel in principe.
Niet ten opzichte van andere dropshippers.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:31 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Met dropshippen veranderd de levertijd niet
Dat kan. Maar dat ben ik nog nooit tegengekomenquote:Op maandag 13 juni 2016 10:02 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dat ligt eraan, de dropshipper kan ook een groothandel zijn waar jij als particulier niet kan bestellen.
Ik dacht dat ze alles op voorraad hadden ja.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:32 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Meestel krijg je als webshop wat korting en dat is dan je winst. Je kan product dus voor dezelfde prijs (of minder als je daar genoegen mee neemt) en levertijd aanbieden.
Maar wat vaak vergeten wordt is dat jij de gene bent die aan de particulier levert.
Als er dus problemen zijn ben jij het aanspreekpunt (B2C).
Het kan dus zo maar voorkomen dat jij 100euro verdient op een fotocamera van 3000 euro, maar dat die na twee weken weer bij je op de deurmat ligt.. Dat recht heeft een consument.
Jij moet dan die 3000 vergoeden en dat weer terug zien te krijgen van jouw leverancier (die dat mag weigeren, want hij levert B2B).
Om de rede denk ik dat dropshipping vooral werkt kan werken bij kleine bedragen. Je kan het ook combineren. Een deel voorraad opbouwen van goedlopende artikelen en de verkoop van minder lopende uitbesteden.
Verder is dropshipping niets gek en gebeurt het vaker dan je denkt. Of dacht je werkelijk dat BOL.COM alles op voorraad heeft dat op zijn website staat?
Meer technische skills dan creatieve skills.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:57 schreef mime_negert het volgende:
Je wilt een webwinkel beginnen maar hebt nog geen flauw idee wat je gaat verkopen?
Ik probeer maar iets nuttigs te doen met het geld wat ik heb in plaats van het geld 'weggooien'. Niet zo pessimistisch doen.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja maar wel 300 euro startkapitaal ja!
Dr zijn genoeg groothandels die dit aanbieden en genoeg webshops die er gebruik van maken. Doorgaans wel als aanvullende dienst.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:07 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Dat kan. Maar dat ben ik nog nooit tegengekomenDaarvoor het AliBaba de markt al te ver open gegooid
In B2C mag de klant alles terugsturen zonder opgaaf van redenen. Dus de kans dat je een keer een kabeltje of ander flutdingetje terugkrijgt die jij niet meer kunt retourneren bij jouw leverancier acht ik vrij groot (ik schat zo'n 100%).quote:Op maandag 13 juni 2016 10:57 schreef Frank_Underwood het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze alles op voorraad hadden ja.
Natuurlijk ben niet gek om elektronica te verkopen in verband met garantieclaims.. dat wil ik natuurlijk minimaliseren door een product te kiezen waarop de kans op garantie nihil is.
Hoe groot is de kans dat als je een kabel koopt dat die weer teruggebracht wordt in tegenstelling tot een televisie? Nou heel klein.
Geloof me, ik heb zelf een webwinkel. Je wilt niet weten wat mensen terugsturen.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:57 schreef Frank_Underwood het volgende:
Hoe groot is de kans dat als je een kabel koopt dat die weer teruggebracht wordt in tegenstelling tot een televisie? Nou heel klein.
Nog leuker inderdaad dat 'zonder opgave van rede'. Vraag ik een klant wat de rede van terugzending is. Ook wel handig om te weten, misschien was het kapot of kan ik nog een advies geven hoe het gebruikt moet worden. Krijg je gewoon een grote mond omdat je niet naar de rede mag vragen.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:08 schreef emil23 het volgende:
In B2C mag de klant alles terugsturen zonder opgaaf van redenen
Ik denk dat jij zonder het te weten al veel vaker bij een dropshipper hebt gekocht zonder dat je het zelf weet. En het valt of staat bij hoe de dropshipper klachten oplost, maar dat is bij een gewone webwinkel niet anders.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:22 schreef Hallmark het volgende:
Als klant heb ik niet zo'n goede ervaringen met dropshipping.
Zo bestelde ik eens een hardcase voor een laptop. Toen die aankwam, bleken twee dingen: het was voor een model van vorig jaar, plus het was de verkeerde kleur.
De dropshipper mailt dan zijn supplier in het verre oosten, en die vraagt om bewijs. Dus de dropshipper zegt: kun je een foto sturen? Dat is natuurlijk raar, weinig Nederlandse suppliers vragen dat. Die zeggen gewoon, prima stuur maar terug, en we doen een nieuw product op de post.
Bovendien wist de dropshipper niet eens dat er een nieuw model laptop was. De (oude) case bedekte op mijn nieuwe model MacBook Air de tweede microfoon.
Lees op Engelse websites juist dat het bieden van 1 product (niche) volkomen kansloos is aangezien je je doelgroep behoorlijk verkleint. Hoe meer producten je aanbiedt hoe groter de kans op verkoop.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:08 schreef emil23 het volgende:
[..]
In B2C mag de klant alles terugsturen zonder opgaaf van redenen. Dus de kans dat je een keer een kabeltje of ander flutdingetje terugkrijgt die jij niet meer kunt retourneren bij jouw leverancier acht ik vrij groot (ik schat zo'n 100%).
En geloof me, een aantal van zulke gevallen en weg is je startkapitaal.
Als ik jou was zou ik me richten op 1 product, iets wat (bijna) niemand anders aanbiedt en waar toch veel vraag naar is, waardoor mensen haast gedwongen bij jou moeten kopen. Neem daar veel van op voorraad, zorg dat je verpakkingsmateriaal op voorraad hebt. Zorg dat je met een pakketdienst strakke afspraken hebt zodat je goedkoop en snel kunt verzenden. Dan kan het misschien wat worden.
Weet ik een voorbeeld van zo'n product? Nee. (Anders was ik het zelf wel gaan verkopen)
Klopt, dropshipping is zeker niet kansloos.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:28 schreef Frank_Underwood het volgende:
Daarnaast las ik dat dropshipping niet kansloos is, maar ook gewoon kansrijk mits je het goed aanpakt.
ow sorry, verkeerd gelezenquote:Op maandag 13 juni 2016 09:58 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik toch ook?
Als ik nu in China bestel voor 2 euro met een levertijd van 30 dagen. Wat is dan het voordeel van de dropship winkel van TS? Betaal ik nog steeds 2 euro en moet ik 30 dagen wachten.
Je kunt als beginnend webshopper beter 1 product hebben dat wél verkoopt, dan 10.000 producten die een ander scherper de markt in kan zetten omdat ie eigen voorraad heeft. Je kunt je productenrange later altijd uitbreiden.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:28 schreef Frank_Underwood het volgende:
[..]
Lees op Engelse websites juist dat het bieden van 1 product (niche) volkomen kansloos is aangezien je je doelgroep behoorlijk verkleint. Hoe meer producten je aanbiedt hoe groter de kans op verkoop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |