nou daar ben ik wel blij mee, maar ik denk dat elk weldenkend persoon dat wel vind want toen ik een bepaalde instantie belde hoefde ik niet eens te vragen om maatregelen en onderzoek, ze schrokken zo erg dat ze die uit zichzelf gestart zijn.quote:Op woensdag 15 juni 2016 23:23 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je hebt werkelijk geen idee
Ik gun jou je geld wel, sterker nog ik ben ook geen voorstander van dit soort toestanden, maar dat staat volledig los van dit hele topic.
Een training doen in vrije tijd heeft idd andere regels dan "op zaterdag kom jij langs voor de verplichte training aka inwerken"quote:Op woensdag 15 juni 2016 23:49 schreef hottentot het volgende:
Maar als alle trainingen/opleidingen welke een verplicht karakter hebben betaald zouden moeten worden, dan geld dit ook voor trainingen/opleidingen waarbij de werkgever hierin geen keuze heeft omdat de wetgever dit verplicht stelt voor de werkzaamheden.
Dit heeft mijn inziens grote consequenties, denk alleen al aan al die mensen die in de avond even een NEN3140 of VCA examen doen in de eigen tijd. Dat gaat landelijk echt om zeer grote aantallen mensen.
Dit idd. Ik heb niet eens een diploma gekregen of zo. En aan de informatie van die training heb ik helemaal niets meer. Wat heb ik eraan dat in de huisregels van het bedrijf ken en weet hoe ik de telefoon binnen dat bedrijf moet opnemen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 00:38 schreef r_one het volgende:
[..]
De training is een voorschrift van de werkgever om de werkzaamheden te kunnen doen. Het heeft dus een verplicht karakter, het is niet dat TS de training even 'voor de leuk' of ter zelfontplooiing doet.
Mooi kut voor je, en hier is iedereen het ook wel over ééns dat dit absoluut niet kan en hier zal elke rechter in Nederland ook niet moeilijk over doen en je dat geld toekennen (vergeet de rente nietquote:Op zondag 26 juni 2016 17:00 schreef PaarseStabilo het volgende:
De laatste stand van zaken:
Geen enkel werkuur is uitbetaald. Terwijl dat alleen de training zou zijn? Ik heb gebeld en hoorde dat ik daar geen recht op heb, terwijl nergens uit mijn contract blijkt dat als je slechts 5 dagen in dienst bent geweest en je na twee dagen werk gestopt bent, je dan helemaal niks uitbetaald krijgt.
Er is inmiddels al een verzoek bij de kantonrechter ingediend via de rechtsbijstand.
Met de wettelijke rente ben ik bekend, na 2 weken is het maximaal 50% uit mijn hoofd.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:06 schreef hottentot het volgende:
[..]
Mooi kut voor je, en hier is iedereen het ook wel over ééns dat dit absoluut niet kan en hier zal elke rechter in Nederland ook niet moeilijk over doen en je dat geld toekennen (vergeet de rente niet)
Wel fijn voor het topic dat er dan ook een uitspraak over de training/studie kan komen, ik neem aan dat je die tegelijk meeneemt in deze zaak?
[quote]Wettelijke verhogingquote:Op zondag 26 juni 2016 18:09 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
Met de wettelijke rente ben ik bekend, na 2 weken is het maximaal 50% uit mijn hoofd.
Ik weet niet wat er allemaal geëist mag worden, mogelijk kan de rechtszaak zelfs tegen worden gehouden als ze die gewerkte uren alsnog uitbetalen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |