ratatat | vrijdag 10 juni 2016 @ 19:30 |
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. ![]() Wij doen aan Strava Onze D1, die in de Hemel zijt, Uw Hartslag worde geheiligd, Uw Cadans kome, Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel. Geef ons heden onze dagelijkse training en vergeef ons onze luiheid, zoals wij die vergeven aan onze medefokkers en breng ons niet in beproeving maar verlos ons van het bankhangen. Amen. Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje
| |
muzas | vrijdag 10 juni 2016 @ 19:32 |
Van mij mag die ventouxfoto er wel weer uit. Leuk geweest. | |
Captain_Fabulous | vrijdag 10 juni 2016 @ 20:12 |
I like your thinking ratatat, maar je snapt de volle omvang van een C_F in Speedo niet helemaal. Maar ik wil je niet voor het leven tekenen, dus denk er maar verder niet te veel over na... | |
kaasplankje | vrijdag 10 juni 2016 @ 20:22 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
ratatat | vrijdag 10 juni 2016 @ 20:23 |
Kan je zelf de speedo zien? | |
Captain_Fabulous | vrijdag 10 juni 2016 @ 22:04 |
Sinds ik dieet steeds beter :-) De camping loopt vol met ouwe mannetjes in zwembroek of alleen een korte broek, dus relatief gezien, liep ik er best knap bij eigenlijk. Of is dat mentale plaatje nog erger? | |
Z | vrijdag 10 juni 2016 @ 22:04 |
Ik dacht dat die Bowman frames wel betaalbaar waren? | |
ratatat | vrijdag 10 juni 2016 @ 22:27 |
Ze hebben nu ook een kortingscode voor 10% korting wat het nog beter maakt. Maar ik geil er momenteel nog een beetje te hard op. Even wachten tot de ratio weer terug komt voordat ik overhaast zo'n frame bestel. | |
ultra_ivo | vrijdag 10 juni 2016 @ 22:43 |
Net m'n tas gepakt voor de 600 van morgen. Voor de 600 door de Ardennen en door Noord-Frankrijk heb ik minder eten bij me dan voor de 600 door Nederland. Iets met openingstijden ![]() | |
Andyy | zaterdag 11 juni 2016 @ 01:17 |
Ik heb nieuwe kettingbladen er op en de ketting loopt aan tegen het grote blad als die op de kleine blad zit (en hoger in de versnellingen achter). Iemand een oplossing? | |
Tommeke | zaterdag 11 juni 2016 @ 01:24 |
Hoe lang ga je in 't zadel zitten? Succes! | |
ultra_ivo | zaterdag 11 juni 2016 @ 06:34 |
Ik heb 40 uur voor het brevet | |
kaasplankje | zaterdag 11 juni 2016 @ 07:45 |
Hoe kom je bij die Bowman, nog nooit van gehoord. Vind het wel apart. Die palace frameset ziet er wel goed uit. Tenminste wat anders dan een Trek, Canyon of een Giant | |
buzz1291 | zaterdag 11 juni 2016 @ 08:39 |
Originele bladen? Ja: eentje verkeerd om gemonteerd? Nee: kijk daar heb je het, zullen wel te dik zijn. | |
ratatat | zaterdag 11 juni 2016 @ 08:58 |
Hij komt vaak voor in lijstjes van goede alu frames en krijgt ook goede reviews. Maar ze bestaan nog niet zo lang en zijn nog niet heel erg bekend. | |
buzz1291 | zaterdag 11 juni 2016 @ 10:35 |
Wel een mooi specaaltje die Bowman Palace, zeker wannee geanodiseerd ipv gespoten. Maar wanneer je voor het echie gaat, dan meer dit soort werk ![]() | |
poiuytr | zaterdag 11 juni 2016 @ 11:05 |
https://www.mantel.com/blog/fietsreis-noordkaap/ | |
Z | zaterdag 11 juni 2016 @ 11:56 |
Heel verstandig. | |
kanovinnie | zaterdag 11 juni 2016 @ 12:04 |
Tering, wat een dagelijkse afstanden zeg. | |
Blik | zaterdag 11 juni 2016 @ 13:07 |
Ging lekker vanochtend, na 700 meter een lekke band. Toen maar huiswaarts gekeerd en de tijd die ik wilde fietsen gebruikt om de remblokjes en de banden van de fiets te vervangen. Stond toch al op het to-do lijstje | |
#ANONIEM | zaterdag 11 juni 2016 @ 13:10 |
Storingsdienst ![]() ![]() | |
buzz1291 | zaterdag 11 juni 2016 @ 14:24 |
Ik zou 'm kopen wanneer ik een nieuw frame nodig had. Rij je voor zo'n 800 euro toch behoorlijk exclusief in Nederland. Alleen wel een hele lange bovenbuis bij een 58 cm frame. | |
Gripper | zaterdag 11 juni 2016 @ 18:07 |
Ik ben weer binnen, gedoucht, droog en opgewarmd. Wat een dag zeg, de hele dag regen en laaghangende bewolking. Op de grote ballons zat je telkens in de mist. Gevaarlijke natte afdalingen, ergens nog een zwaar ongeluk gezien met twee compleet verwrongen fietsen.. En het blijft toch een lange en zware cyclo. Ook nog wat positiefs naast al dat gemauw? Zeker: m'n tijd uit 2013 met een uur verbeterd ondanks zware omstandigheden! 7:54 en 123e in m'n leeftijdscategorie, 274 overall. Dik tevreden ![]() https://www.strava.com/activities/605838516 Oksel en Marco ook nog ff gespot ![]() | |
Yankee | zaterdag 11 juni 2016 @ 18:23 |
Mooie prestatie gripper ![]() | |
muzas | zaterdag 11 juni 2016 @ 18:45 |
![]() | |
MarcoD | zaterdag 11 juni 2016 @ 19:23 |
Geen goud wel 20 minuten wachten omdat door een ongeluk de weg was afgesloten. Nu heerlijk op het comfortabele hotelbed de nudist uithangen.. Oh en ik had de laatste 50 km last van buitjes en in de laatste 5 een hoosbui waardoor er 3cm water op de weg stond, goed nat dus. Verder wel erg lekker gereden, twee keer lek waardoor ik m'n goede groepjes kwijtraakte 9.12 tov 9.02 in 2013. Had zonder het wachten wel goud gehad en sneller gereden als in 2013 Oh en sinds sport communication is overgenomen (door Belgen volgens mij) is de ravitaillering stukken beter! https://www.strava.com/activities/606036271 [ Bericht 17% gewijzigd door MarcoD op 11-06-2016 19:33:28 ] | |
Yankee | zaterdag 11 juni 2016 @ 19:32 |
![]() | |
ratatat | zaterdag 11 juni 2016 @ 19:34 |
Goed gefietst mannen! | |
muzas | zaterdag 11 juni 2016 @ 19:42 |
20 minuten herstellen bedoel je ![]() ![]() Goed gedaan meneer! ![]() | |
MarcoD | zaterdag 11 juni 2016 @ 20:17 |
Bibberen in de kou | |
Blik | zaterdag 11 juni 2016 @ 20:39 |
Respect! Goed gedaan! | |
Blik | zaterdag 11 juni 2016 @ 20:40 |
Ook netjes! Respect! | |
Tommeke | zaterdag 11 juni 2016 @ 21:12 |
Goed gedaan mannen! Respect! | |
ratatat | zaterdag 11 juni 2016 @ 21:16 |
Ben momenteel een beetje aan het orienteren op zadelpennen. Nu snap ik dat je op moet letten dat je de eentje hebt met ongeveer de juiste setback en correcte diameter. Maar maakt het verder nog een donder uit welke zadelpen je hebt? Is er verschil (in comfort etc.) merkbaar tussen de zadelpennen? Of kan je gewoon het beste eentje halen die je het best vind smoelen. | |
dop | zaterdag 11 juni 2016 @ 21:31 |
Er zijn veel verschillende systemen om je zadel rail te klemmen, en er zijn ook nog wat afwijkende maten en vormen in zadelrail. (95% van de zadels gebruikt standaard systeem). Verder kan een zadelrail van carbon vragen om een specifiek klem systeem, een carbon rail is kwetsbaarder als het om puntbelasting gaat. Comfort zit hem hooguit in de afstel mogelijkheden, of je moet een verende pen zoeken, maar dat is geen porum op een racefiets. Kort gezegd als lengte, en setback kloppen kan je geen buil vallen | |
kaasplankje | zondag 12 juni 2016 @ 07:29 |
Ja ![]() | |
kaasplankje | zondag 12 juni 2016 @ 07:29 |
Ja dat maakt imo wel meer uit. Er zijn verschillende 1 bout bevestiging systemen en verschillende systemen met 2 bout bevestiging. Vind zelf die met 2 bouten in de lengte het prettigst met afstellen van de zadelstand(punt iets omhoog of juist iets naar beneden). Sommige renners wippen ook continue op hun zadel, en 1 bout kan ooit een x daardoor breken, heb dat zelf een paar keer gezien bij team mates met vallen tot gevolg. Vering in een zadelpen wil je imo helemaal niet op een racefiets. Een ieder mag daar een andere mening op hebben uiteraard. Verder is het ontwerp van de kop ook belangrijk, als je een mooie fiets hebt wil je daar ook graag een elegant ontworpen zadelpen op en niet een of ander lomp geval. Althans, ik wel. Verder vind ik het zelf ook het mooist als de zadelpen bij de stuurnok past en de stuurbocht. Dus al die 3 allemaal Ritchey/Deda/3T of wat dan ook. Enne goedkoop is duurkoop. | |
Tommeke | zondag 12 juni 2016 @ 09:28 |
Dat laatste wat kaas zegt is belangrijk. Het moet allemaal een geheel zijn! Een carbon ben heeft wat meer flex en is in theorie wat comfortabeler. Ik heb op m'n racefiets een aero zadelpen. Die geeft klappen wel iets meer door dan de ronde pen van m'n oude fiets. Op m'n crosser had ik een carbon pen van 3T die ik wat te hard heb aangedraaid, met als gevolg dat ie gebroken is. Daar zit nu zo'n Specialized C-GR geval in. Die is merkbaar comfortabeler. Op m'n crosser wel fijn. | |
buzz1291 | zondag 12 juni 2016 @ 09:32 |
![]() Helemaal mee eens. En dan heeft een pen met twee bouten ook nog eens de voordelen van een glad ipv gekarteld oppervlak, dus veel beter af te stellen. Ook zijn dat geen speciale bouten itt die met één bout, dus breekt er ooit eens een, geen echte ramp. Windstil nu, en geprepareerd voor een tweede 100 km toerke van het seizoen. Ben weg ....... | |
the_critic | zondag 12 juni 2016 @ 12:23 |
Gister met jongetjes van mijn werk een rondje Rode route gereden op de atb.. 10 jaar geleden voor laatst op atb gezeten, maar erg leuk. Single track route door Zeister bos.. En gister avond op Eurosport hele tijd reportages over de topcompetitie zitten kijken. Ook erg van genoten.. | |
Patroon | zondag 12 juni 2016 @ 14:31 |
Ja die filmpjes van de Topcompetitie zijn leuk he! | |
Guppy | zondag 12 juni 2016 @ 14:38 |
Op tijd voor de buien binnen en 30km gefietst. Het ging lekker en deze afstand gaat me inmiddels redelijk goed af, dus binnenkort verder uitbouwen ![]() Er waren niet veel fietsers op de weg, veel minder als anders. Zouden veel mensen zich hebben laten weerhouden door de weersverwachtingen? | |
muzas | zondag 12 juni 2016 @ 14:41 |
Denk 't, zelfs de duinen waren heerlijk rustig | |
Tommeke | zondag 12 juni 2016 @ 15:08 |
Ik zapte er toevallig langs. Erg leuk om te zien. Mooi dat ze daar aandacht aan geven. | |
poiuytr | zondag 12 juni 2016 @ 15:11 |
Die routes bij jullie daar schijnen sowieso top te zijn. Aankomende zomer eens allemaal aan elkaar plakken. | |
the_critic | zondag 12 juni 2016 @ 15:20 |
Ja super leuk. Zou meteen weer willen wedstrijd rijden... Helaas en een utopie :-( | |
the_critic | zondag 12 juni 2016 @ 15:21 |
Draaien, keren.. Erg leuk. Veel leuker dan atb'en in mijn herinnering was.. | |
buzz1291 | zondag 12 juni 2016 @ 15:38 |
Waarom heb ik dit altijd? Sta ik me vrijdag uit de naad te werken om die fiets weer helemaal te laten shinen. Zelfs alle tandjes van de kettingbladen en cassette tot bloedens toe staan te ontvetten en alle schakels van de ketting met een pijperagger schoongemaakt, ja echt brandschoon dus, mot ik vandaag 40 kilometer door de zeikregen naar huis fietsen. ![]() Maar wel lekker 95 km weggetrapt! | |
poiuytr | zondag 12 juni 2016 @ 15:45 |
Je kiest van alle mooie dagen de afgelopen weken ook wel een van de kutste dagen uit om te gaan fietsen ![]() | |
dop | zondag 12 juni 2016 @ 16:37 |
beter timen op buienradar hier tot 13:30 prima fiets weer. klein rondje 80km. en tijdritje in parkeergrage bij de rotterdamse dakendagen | |
Oksel | zondag 12 juni 2016 @ 16:50 |
Ik heb ook Trois Ballons gereden. Ging wel prima. Mooie vlakke rit gereden, qua hoogtemeters per uur. Hoog in m'n hartslag gezeten elke klim, maar dat goed volgehouden tot 't eind. Officiele tijd 8:42 uur, dik goud dus, en #650ste overall. Door 't kutweer echt veel tijd verloren in de afdaling, extreme regenval 20km voor de streep. Nadeel dat ik helemaal voorin starte; je haalt geen pannekoeken in, maar wordt wel 649x ingehaald. Beetje demotiverend. Maargoed, klim alsnog als een draak, maar hou dat iig wel vol. Beste van ons groepje (5 anderen) reed 'm in 7:10, was #52. Ik was de traagste. Man, wat was ik blij met m'n Gabba. Verder lagen dus m'n poten ook helemaal open nog van die val. Maargoed. Fucking smerig met losse korsten, vaseline en bloed. ![]() https://www.strava.com/activities/606139993 ![]() Derde van links. We hadden de teambus mee. Dat was wel erg relaxed. Fietsen mooi ophangen enzo, droog omkleden. [ Bericht 8% gewijzigd door Oksel op 12-06-2016 16:55:06 ] | |
Yankee | zondag 12 juni 2016 @ 17:02 |
Mooie prestatie ![]() | |
No-P | zondag 12 juni 2016 @ 17:09 |
Netjes oksel. Ik vandaag weer een triathlon gehad. Een OD deze keer met 40km fietsen. 38.1 gemiddeld, wel tevreden. De snelheid gaat langzaamaan weer wat omhoog. | |
Oksel | zondag 12 juni 2016 @ 17:16 |
Thanks. Gastje rechts heeft voldoende vermogen per kg om met de kopgroep mee te komen. Alleen nog niet de taaiheid die je nodig hebt om dat 217km vol te houden. | |
#ANONIEM | zondag 12 juni 2016 @ 17:19 |
Heeft die gast links 'm gelopen? | |
Oksel | zondag 12 juni 2016 @ 20:32 |
Ja.. en nog 52ste. | |
muzas | zondag 12 juni 2016 @ 20:48 |
Fakeley ![]() Netjes oksel! | |
kaasplankje | maandag 13 juni 2016 @ 12:06 |
Hey ratatat heb je je geld al uitgegeven? | |
kaasplankje | maandag 13 juni 2016 @ 12:12 |
Vandaag reed ik langs pro in noord, zag me daar een Concorde aquila in de etalage staan. Mooi. Vroeger, toen de fietsen nog van staal waren en de renners van ijzer, was dit in NL een heel populair fietsje. Nu zijn ze weer terug op de markt. Zo op 't eerste oog erg raak. Complete fiets met 105 1799.- Niet zo goedkoop als een Canyon, maar wel een heel mooi frame. Vind het frame op de site niet zo goed uit de verf komen maar int echt is heel mooi. ![]() ![]() ![]() http://www.concorde-bikes.com/ http://concorde2.teamartw(...)la-2016-Geometry.pdf [ Bericht 2% gewijzigd door kaasplankje op 13-06-2016 12:22:47 ] | |
#ANONIEM | maandag 13 juni 2016 @ 12:25 |
Nice Oksel! | |
ratatat | maandag 13 juni 2016 @ 12:36 |
Nee, wacht nog even op een reactie van Bowman over garantie en evt. crash replacement. | |
Andyy | maandag 13 juni 2016 @ 15:01 |
Die in het vensterbank is zeker meer dan 1800? | |
kaasplankje | maandag 13 juni 2016 @ 15:13 |
ja denk t wel, zitten die full carbon supra's in en ultegra ipv 105. Maar t frame is erg mooi. | |
muzas | maandag 13 juni 2016 @ 15:41 |
Niet gewoon een of ander open-mold frame? Ik vind m -op deze niet al te duidelijke- fotos lijken op de sensa aquila (toevallig).... | |
RealBizkit666 | maandag 13 juni 2016 @ 15:47 |
Sensa is eigenaar van de merknaam Concorde. ![]() | |
ratatat | maandag 13 juni 2016 @ 15:49 |
Concorde Aqulia en Sensa Aquila, lijkt qua naam ook wel erg op elkaar ![]() | |
muzas | maandag 13 juni 2016 @ 15:50 |
Haha serieus? Kaas en sensa is gewoon een match made in heaven. Eerst die 'lorini' en nu deze ![]() | |
RealBizkit666 | maandag 13 juni 2016 @ 15:51 |
Serieus, sinds 2014: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Intersens | |
muzas | maandag 13 juni 2016 @ 15:53 |
Verklaart ook de supra's in die fiets... Best wel duidelijk eigenlijk. Nou jah, vandaar dat ik m op die sena vond lijken ![]() | |
Tommeke | maandag 13 juni 2016 @ 15:56 |
Nu nog een mooie Target stadsfiets voor Kaassie! | |
muzas | maandag 13 juni 2016 @ 15:58 |
| |
kaasplankje | maandag 13 juni 2016 @ 16:12 |
![]() | |
muzas | maandag 13 juni 2016 @ 16:13 |
Niks mis met een matzwarte Sensa hoor! | |
Z | maandag 13 juni 2016 @ 16:29 |
Marketing. | |
kaasplankje | maandag 13 juni 2016 @ 17:49 |
Nah, Concorde was een merk onder de vlag van Veltec/Rentmeester. Die gingen failliet en nu heeft senseo het overgekocht | |
Andyy | maandag 13 juni 2016 @ 19:04 |
Zijn die gasten van de tyfus wielen? ![]() | |
ratatat | maandag 13 juni 2016 @ 19:27 |
Zover ik heb begrepen komen shifter inclusief kabels, maar zitten er dan ook al die kapjes etc. bij of moet je die los kopen? | |
muzas | maandag 13 juni 2016 @ 19:27 |
Bij sram (force) zaten ze er bij ![]() | |
buzz1291 | maandag 13 juni 2016 @ 19:44 |
Mooie fiets, maar alleen al voor de design van de kabelloop tegen het frame zou ik 'm nooit kopen. Plakplaatjes op je fiets moeten plakken om schuurplekken te voorkomen. Ergenis ten top. ![]() | |
buzz1291 | maandag 13 juni 2016 @ 19:49 |
Wel een beetje erg misleidende verhaal. Zullen ze zelf wel geschreven hebben. Alsof Sensa frames niet gewoon met een container vol uit Taiwan komen. En liggen dan een hele zeereis lang broederlijk naast die van Apex. Beide uit dezelfde fabriek. Net als die Sensa en Quasar wielen. ![]() | |
buzz1291 | maandag 13 juni 2016 @ 19:53 |
Nee! Veltec wielen komen uit Duitsland en daar is niets mis mee. Goed materiaal en handgespaakt met een uitstekende garantie, op papier dan. Veltec.de | |
ratatat | maandag 13 juni 2016 @ 19:53 |
Ik verneem nu via plaatjes dat hij bij die vishengels hetzelfde is ![]() Ben nu maar alles op merlincycles aan het inslaan, die lui zijn echt veel te goedkoop. | |
buzz1291 | maandag 13 juni 2016 @ 19:57 |
Kabelhoedjes horen bij de kabels, kabelverstellers of afdekkapjes aan het frame (die je waarschijnlijk bedoelt) horen bij dus bij het frame. En waarom? Omdat goddelijke Campa kabels nu eenmaal dikker zijn dan die van Sram of Shitmanco. ![]() | |
ratatat | maandag 13 juni 2016 @ 21:08 |
De anodized black met celeste is pas weer in september verkrijgbaar ![]() Grijs is wel ok, maar wel een beetje understated terwijl groen wel weer heel erg opvalt. ![]() ![]() | |
kaasplankje | maandag 13 juni 2016 @ 21:16 |
Ik zeg grijs want dan neem je de groene | |
Z | maandag 13 juni 2016 @ 21:22 |
Dan zeg ik ook grijs. | |
ratatat | maandag 13 juni 2016 @ 21:39 |
Ik neig wel naar groen, kan je ook nog eens wat veel te vrolijke kleuren bartape erop doen enzo. | |
Andyy | maandag 13 juni 2016 @ 22:09 |
De Veltec Typhus ja ![]() | |
Captain_Fabulous | maandag 13 juni 2016 @ 22:17 |
Groen! En verder bijna thuis, door die stakende kutfransen moest ik via Zwitserland en Duitsland thuis komen. Gisteren tot Basel gekomen, vandaag met boemeltjes naar Venlo, en dan naar huis. Kan geen Fransoos of trein meer zien zo langzamerhand. | |
muzas | maandag 13 juni 2016 @ 22:44 |
Die lage full carbon enve hoepels ![]() Ik vind de grijze mooier. Vind dat groen/celeste niet mooi. | |
Patroon | maandag 13 juni 2016 @ 22:50 |
Ik vind de Sensa Guilia G2 custom paint ook erg mooi. Ook nog eens de juiste geometrie maten voor me. Kan best eens de opvolger van mijn Canyon scheurbak zijn. ![]() ![]() En dan het blauwe in groen | |
muzas | maandag 13 juni 2016 @ 22:52 |
Critic heeft zo'n nieuwe Guiullia, ik vind het ook een mooi frame. | |
Tommeke | maandag 13 juni 2016 @ 22:55 |
Frame is qua vormen mooi. Maar die paintjob is zo saai en goedkoop. | |
muzas | maandag 13 juni 2016 @ 22:56 |
Daarom in dat geval ook de mat zwarte pakken. Kaas zou 'm goedkeuren. | |
Patroon | dinsdag 14 juni 2016 @ 09:10 |
Ik hou juist wel van wat wit in een frame...oogt frisser dan volledig mat zwart | |
kaasplankje | dinsdag 14 juni 2016 @ 14:04 |
Hmm ja vind ik ook. | |
poiuytr | dinsdag 14 juni 2016 @ 15:16 |
Ik vind het drie keer niks. Was mooi op je Canyon blijven rijden Patroon tig keer mooier ![]() Dit jaar hopelijk een aeroroad op de kop tikken tijdens eindejaars sale, heb toch een kut maat qua fiets dus blijft hopelijk weer voldoende over. Kan ik mijn Canyon familie mooi aanvullen. ![]() Belachelijk dik apparaat ![]() | |
Blik | dinsdag 14 juni 2016 @ 15:25 |
Kost da? | |
Fretwork | dinsdag 14 juni 2016 @ 16:58 |
Aeroad ![]() | |
Z | dinsdag 14 juni 2016 @ 17:26 |
Ik vind dat dus een gedrocht. Maar het fietst vast heel lekker. Leuk tourtochtje dit: http://cyclingtips.com/20(...)-bike-race-on-earth/ | |
#ANONIEM | dinsdag 14 juni 2016 @ 17:53 |
Wat te doen als ik niet goed bij mijn shifters kan? Zadel staat al helemaal voorruit en lijkt al een korte stuurpen te zijn... | |
kaasplankje | dinsdag 14 juni 2016 @ 17:54 |
Kortere fiets kopen | |
buzz1291 | dinsdag 14 juni 2016 @ 18:32 |
Ik zou er maar eens zwaar over gaan denken om er een stadsfiets van te maken. Want zo wordt het nooit wat. | |
#ANONIEM | dinsdag 14 juni 2016 @ 18:34 |
Dat is nogal kort de bocht. | |
#ANONIEM | dinsdag 14 juni 2016 @ 18:35 |
Hoezo? | |
kaasplankje | dinsdag 14 juni 2016 @ 18:35 |
Ik ga altijd zeer kort door de bocht ja. | |
muzas | dinsdag 14 juni 2016 @ 18:40 |
mss zoiets leo;![]() | |
dop | dinsdag 14 juni 2016 @ 19:03 |
misschien ff wat over de afmetingen vertelen eigen lengte, frame maat stuurpen heb je tot 40mm, maar kans is dat je met 80mm al een eind de goede kant op gaat verder hoe soepel ben je in je rug, kun je je tenen aanraken met gestrekte benen. | |
kaasplankje | dinsdag 14 juni 2016 @ 19:17 |
| |
ratatat | dinsdag 14 juni 2016 @ 19:37 |
Zet je zadel weer eens terug zoals die hoort, anders zit je straks weer met knieklachten. | |
#ANONIEM | dinsdag 14 juni 2016 @ 19:38 |
Dan kan ik nog minder bij mijn shifters ![]() | |
muzas | dinsdag 14 juni 2016 @ 19:40 |
Je zadel naar voren zetten is niet de oplossing als je te lang zit... Hoewel het minder kwaad kan dan te ver naar achteren zitten is het evengoed niet optimaal voor de knieeen. Idd kortere stuurpen is een optie, en mss dat er nog wat winst te halen valt als je nog niet zo soepel in de rug bent; maar dat laatste gaat niet in 4 dagen. Heb je je fiets niet gewoon te groot gekocht? Want je hebt 'm net toch? of is het model te lang? Ik bied 100 euro onder je minimumprijs. | |
ratatat | dinsdag 14 juni 2016 @ 19:44 |
Liever niet bij de shifters kunnen dan niet meer kunnen fietsen. Hoelang is de stuurpen die je nu hebt (hart-hart)? | |
kaasplankje | dinsdag 14 juni 2016 @ 19:51 |
Wat is je uiterste prijs Leo? | |
#ANONIEM | dinsdag 14 juni 2016 @ 20:02 |
Ga ik zo even meten. 450 euro. | |
poiuytr | dinsdag 14 juni 2016 @ 20:07 |
~4k. Vorig jaar wou ik er één kopen maar omdat ik nog geen goede positie had op mijn huidige racer niet gedaan. Nu weet ik na mijn fietsmeting, wat mijn maat ongeveer is. Hopen dat rode model dit jaar ook met leuke korting weggaat dan koop ik er denk ik 1. Dan nog een Lux en heb niks meer te wensen ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 14 juni 2016 @ 20:10 |
ik bied je 200.- cash | |
#ANONIEM | dinsdag 14 juni 2016 @ 20:14 |
Verklaart trouwens wel waarom ik de laatste weken zo'n pijn in mijn knie heb ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 14 juni 2016 @ 20:17 |
Ruilen voor een Defy Sora? | |
MarcoD | dinsdag 14 juni 2016 @ 20:17 |
![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 14 juni 2016 @ 20:19 |
Had je dat ding bij een fietsenmaker gekocht? | |
Z | dinsdag 14 juni 2016 @ 20:20 |
Zadel normaal zetten en flink wat kms maken. Je wordt vanzelf soepeler in de rug. | |
#ANONIEM | dinsdag 14 juni 2016 @ 20:32 |
Oke, dom verhaal! Toen ik mijn fiets net had, kon ik ook al niet echt bij mijn shifters. Dus ik net naar beneden, terug naar de oude positie zetten want heb last van mijn knie. Ik schroefje los draaien, zadel schuiven, denk hey! Hij staat eigenlijk helemaal naar achteren! Bleek dus dat ik hem in het begin per ongeluk naar achter gezet had ![]() ![]() ![]() | |
ratatat | dinsdag 14 juni 2016 @ 20:36 |
![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 14 juni 2016 @ 20:39 |
Pfffrttmgftkt. Dus... | |
Z | dinsdag 14 juni 2016 @ 20:58 |
Mijn gotti. | |
Tommeke | dinsdag 14 juni 2016 @ 22:19 |
Haha lekker ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 14 juni 2016 @ 22:28 |
Een paar weken geleden twee Castellibroeken besteld bij Le Mag (de Endurance, door jullie aanbevolen). Ik maar wachten en wachten.... niks bezorgd. Contact opgenomen, blijkt dat onze zwakzinnige vrienden van DPD geen briefje bij me in de bus hebben gedaan toen ik niet thuis was en het ding naar een DPD-punt hebben gebracht. Ligt dat pakket daar dus al twee weken stof te verzamelen zonder dat ik dat wist ![]() Kudo's voor Le Mag overigens wat betreft communicatie. | |
poiuytr | dinsdag 14 juni 2016 @ 22:34 |
Waarom bestel je daar eigenlijk? Had er namelijk nog nooit van gehoord. Of leuke deal? | |
#ANONIEM | dinsdag 14 juni 2016 @ 22:35 |
Mooie deal op dat moment, 106 euro per stuk incl. verzenden naar NL. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2016 22:36:37 ] | |
buzz1291 | dinsdag 14 juni 2016 @ 22:38 |
Hier, met een stuurpen waarvan jij vast een natte droom krijg. ![]() | |
muzas | dinsdag 14 juni 2016 @ 22:45 |
Zit een garmin op, dus kaas vindt t niks. ...en t is geen sensa. | |
poiuytr | dinsdag 14 juni 2016 @ 22:56 |
Ben op de koop voor een nieuw paar schoenen omdat ik graag twee paar zomerschoenen wil hebben. Nu draag ik normaal vaak maat 44-46 schoenen (nette schoenen, laarzen/ boots of sneakers. Heb qua fietsschoen nu paar shimano van 47 en Northwaves van 46. Hoe vallen die Sidi schoenen bij jullie? Volgens maattabel kom ik op 48 uit ![]() | |
poiuytr | dinsdag 14 juni 2016 @ 22:57 |
Zadel staat ook end omhoog zeg | |
muzas | dinsdag 14 juni 2016 @ 23:00 |
vooral smaller dan de merken die je noemt. Ik heb sidis mt45, zoals al mn schoeisel. | |
Andyy | dinsdag 14 juni 2016 @ 23:16 |
Godverdomme, wat een kuthobby. Ik heb de derailleurs perfect afgesteld op montagestandaard. Schakelt die weer kut na 14 km en na 2 km schakelt die voor niet meer ![]() ![]() ![]() ![]() | |
ratatat | woensdag 15 juni 2016 @ 00:12 |
Zeker te dunne armpjes om de boel fatsoenlijk aan te kunnen draaien. ![]() | |
MarcoD | woensdag 15 juni 2016 @ 05:28 |
Die andy toch.. | |
kaasplankje | woensdag 15 juni 2016 @ 06:17 |
Laat je hond er anders ff naar kijken. | |
kaasplankje | woensdag 15 juni 2016 @ 06:17 |
sensa ![]() | |
Fretwork | woensdag 15 juni 2016 @ 08:34 |
Verdomme man, loop te grinniken als een astmatische hyena in de trein. | |
Flipmoehoe | woensdag 15 juni 2016 @ 09:09 |
qua breedte vallen ze smaller uit als de shimano's, Heb normale schoenen maat 43, shimano maat 46!! en de nieuwe sidi's maat 44 | |
Captain_Fabulous | woensdag 15 juni 2016 @ 09:14 |
Audio opname or it didn't happen. | |
buzz1291 | woensdag 15 juni 2016 @ 09:20 |
Dat kan heel goed kloppen. Hier voor normale patta's en bordeelslijpers 42,5 - 43 maar Sidi schoenen maat 45. Hetzelfde gold voor een paar Aquasparta sneakers in Italia gekocht (tsja, waar anders.... ![]() | |
Captain_Fabulous | woensdag 15 juni 2016 @ 09:24 |
Maat 47 Shimano MTB schoenen, 44 tot 45 in een normale maat... | |
Tommeke | woensdag 15 juni 2016 @ 09:31 |
Ik heb normaal schoenmaat 44. Bij sneakers en fietsschoenen van Shimano, Specialized, Northwave en Gaerne 45. De Gaerne viel wel iets kleiner uit. Had wel een 44,5 of 46 moeten zijn. Shimano valt tegenwoordig ook vrij klein uit. Sidi valt niet veel kleiner, maar is vooral veel smaller. En van vooral aan de voorzijde. | |
muzas | woensdag 15 juni 2016 @ 09:36 |
Wat voor mijn voeten dus onwijs geschikt is. Heb de goeiekoopste sidi's maar ze zitten als gegoten. Wil nu wel een setje 'erbij', Had laatst paar mooie groene aangetrokken met boa-systeem FOKKING DUUR. Wil best wat uitgeven maar 350 gaat me te ver. | |
Z | woensdag 15 juni 2016 @ 10:43 |
Ik heb fokking dure Sidi's maar voor weinig gekocht. Ik heb ze 1 maat groter dan mn normale maat. Ik heb een hoge wreef. Heerlijke schoenen. | |
Fretwork | woensdag 15 juni 2016 @ 10:50 |
Ik zat toch te lezen, kan moeilijk alles opnemen. Maar het was niet gelogen. | |
kaasplankje | woensdag 15 juni 2016 @ 11:38 |
Ik heb sidi's met carbon zool maat gemaakt, leer van ongeboren kalf en met diamanten ingelegd. Schoenplaatjes zijn van puur goud. | |
Captain_Fabulous | woensdag 15 juni 2016 @ 11:44 |
Niet eens inlegzooltjes van kameel voorhuid? Beetje shabby hoor. | |
muzas | woensdag 15 juni 2016 @ 11:51 |
Op een bepaalde leeftijd maakt gewicht niet meer uit he? | |
Andyy | woensdag 15 juni 2016 @ 12:37 |
Gewoon je eigen schoenen maken van carbon | |
ratatat | woensdag 15 juni 2016 @ 14:20 |
http://dopedbikes.com/ 50 Watt voor 20 minuten met batterijen die volledig in de zitbuis / zadelpen zitten. Lang niet gek. | |
buzz1291 | woensdag 15 juni 2016 @ 17:52 |
Ik zoek nog naar zo'n 100 Watt, maar dan voor 6 uur, en wel voor een klein prijsje, mag niet meer dan een halve kilo wegen en moet volledig in de zadelbuis en pen passen. | |
kaasplankje | woensdag 15 juni 2016 @ 18:38 |
Bij Ahoy controleren ze toch niet. En 50 Watt is goed denk ik, das niet zoveel anders loopt het in de gaten. Je zou mss nog beter 20Watt hebben oid. | |
Tommeke | woensdag 15 juni 2016 @ 20:45 |
Lijkt me wel wat, beetje Strava segmentjes pakken enzo ![]() | |
Captain_Fabulous | donderdag 16 juni 2016 @ 12:54 |
Heeft iemand ooit de (Haacht) Primus Classic gereden? | |
muzas | donderdag 16 juni 2016 @ 13:24 |
Nee maar ik hou me aanbevolen voor de Oetinger Omloop, of de vrije veltins tocht | |
Z | donderdag 16 juni 2016 @ 14:03 |
Ik mis een beetje de testimonials. Dat zou lachen zijn. | |
Andyy | donderdag 16 juni 2016 @ 20:51 |
![]() | |
ratatat | donderdag 16 juni 2016 @ 21:12 |
Wat? Niet eens een nieuw frame gekocht? Je had dat ding al iets van 2 maanden... | |
Andyy | donderdag 16 juni 2016 @ 21:24 |
Wel een groepset en powermeter ![]() | |
Tommeke | donderdag 16 juni 2016 @ 21:27 |
Mooi! | |
ratatat | donderdag 16 juni 2016 @ 21:31 |
Ziet er vet uit! Ik heb zelf vandaag m'n eerste pakketje mogen ontvangen, morgen volgt als het goed is de rest en dan kan ik gaan opbouwen. ![]() En ik heb nu van die pressfit lagers. Schijnbaar willen die nog wel eens gaan kraken. Is het handig om er dan iets tussen te smeren? Lagerbehuizing is plastic en trapas is alu. | |
Andyy | donderdag 16 juni 2016 @ 21:56 |
..Ik zie dat ik 'm op groot achter en klein voor heb laten staan. | |
Andyy | donderdag 16 juni 2016 @ 21:58 |
Thx! Welke frame hebt gescoord? Loctite lees ik hier en daar | |
ratatat | donderdag 16 juni 2016 @ 22:20 |
Bowman Palace in het groen. 5800 groep (had ik al het crankstel van) met een 6800 voorderrie. | |
Z | donderdag 16 juni 2016 @ 22:23 |
Koel. Ben benieuwd naar het eindresultaat! En hoe het frame bevalt. | |
ddx | donderdag 16 juni 2016 @ 23:36 |
Is achterderailleurkabel niet beetje te lang ? | |
Patroon | donderdag 16 juni 2016 @ 23:46 |
dacht ik ook idd. En die carbon reparatie moet veel mooier kunnen. Maar mooi dat ie weer heel is. | |
kaasplankje | vrijdag 17 juni 2016 @ 06:54 |
Daar kan hij de was op te drogen hangen. | |
Andyy | vrijdag 17 juni 2016 @ 10:32 |
Dit was de goedkoopste optie met goede recensies, anderen konden inderdaad hetzelfde carbonsoort gebruiken op de bovenste laag zodat het minder opvalt. En ik had eerst een te korte kabel, nu een langere omdat dat soepeler zou moeten schakelen doordat er minder wrijving op zit ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Andyy op 17-06-2016 10:48:31 ] | |
muzas | vrijdag 17 juni 2016 @ 10:45 |
Dit is een lasso, geen kabel. En wat win je? Niet meer dan wat een beetje kabelslijtage teniet zou doen. Zit ook genoeg spanning op die force-veer dat een beetje wrijving gene bal uitmaakt. Zou er een meter of 12 afknippen. Zolang de buitenkabel recht in de achterderrie gaat is het goed. Verder wel een mooi fietsje zo hoor. | |
kaasplankje | vrijdag 17 juni 2016 @ 10:49 |
Ik had na montage met die record groep ook schakelissues, op de bok prima maar op de weg net niet. Bleek uiteindelijk met een compleet nieuwe shifterkabel verholpen. Zat ws toch ergens een braampje oid waardoor het afschakelen te langzaam ging. | |
muzas | vrijdag 17 juni 2016 @ 10:50 |
Maakt ook niet uit eigenlijk, want hij koopt toch vast over een week of wat etap. | |
muzas | vrijdag 17 juni 2016 @ 10:54 |
Dat is een beetje mijn punt. Dat soort dingen hebben veel meer invloed op schakelen dan een langere achterkabel. t.o.v. eentje goed op lengte uiteraard; een te korte is nooit goed. Ik heb overigens ook de standaard sram kabels vrij snel weggemikt en er jagwire op gegooid. Coating van die sram kabels kwam vrij snel los. Maar bij andy heb ik het idee dat er nog wet wat ruimte zit tussen 'te kort' en waar ie nu zit. | |
Andyy | vrijdag 17 juni 2016 @ 10:57 |
Te kort? | |
muzas | vrijdag 17 juni 2016 @ 11:01 |
| |
Andyy | vrijdag 17 juni 2016 @ 11:03 |
Overgecompenseerd he. Kijk wel bij de volgende beurtje of ik 'm wat in kan korten. Misschien andere remkabel, de huidige zijn niet super soepel | |
muzas | vrijdag 17 juni 2016 @ 11:05 |
Powermeter zit in je pedalen begreep ik? Welke zijn dat? | |
ratatat | vrijdag 17 juni 2016 @ 11:06 |
http://www.dcrainmaker.com/2015/09/favero-depth-review.html | |
Flipmoehoe | vrijdag 17 juni 2016 @ 11:54 |
Ik had hier ook gekut met schakelen toen ik de 105 shifters erop gezet had. Bleek ook dat de oude kabel ergens wat haperde waar hij onder het frame doorgaat. Er zat blijkbaar een soort coating op de kabel die daar wat versleten was. Daardoor wat meer wrijving en gevolg slecht schakelen. Hele dagen bezig geweest met afstellen, maar een nieuwe binnenkabel was de truc. Fiets schakelt toch wel lekkerder/strakker met deze 105 shifters ipv de tiagra ![]() | |
muzas | vrijdag 17 juni 2016 @ 12:30 |
Wat een gehannes om ze er op te krijgen | |
kaasplankje | vrijdag 17 juni 2016 @ 12:33 |
toeters en bellen | |
MarcoD | vrijdag 17 juni 2016 @ 13:20 |
Dat die coating vrij snel loslaat viel mij ook al op laatst.. | |
ratatat | vrijdag 17 juni 2016 @ 13:45 |
Een beetje fatsoenlijk verven kunnen ze iig niet bij die fabriek waar Bowman de frames laat maken. ![]() | |
muzas | vrijdag 17 juni 2016 @ 13:45 |
hahaha je hebt 'm binnen? | |
kaasplankje | vrijdag 17 juni 2016 @ 13:54 |
Verven? Dat frame was toch geadoniseerd? | |
kaasplankje | vrijdag 17 juni 2016 @ 13:55 |
hij bedoelt anodiseren mensen | |
muzas | vrijdag 17 juni 2016 @ 13:59 |
| |
ratatat | vrijdag 17 juni 2016 @ 14:07 |
Nee, alleen die zwarte is geanodiseerd. Helaas pas weer verkrijgbaar in september. | |
kaasplankje | vrijdag 17 juni 2016 @ 14:30 |
Maarre, doe es plaatje dan van wat je bodoel? | |
ratatat | vrijdag 17 juni 2016 @ 15:12 |
Krijg het er niet lekker op de foto. Maar op de eerste foto zie je bij het celeste kleine vlekjes. Daar is het laagje celeste eraf en komt het groen er weer door. Bij de voorvork, in het verlengde van waar het groen een beetje spiegelt. Waar het celeste moet zijn is het een beetje schmutzig geverfd en dekt het het groen niet helemaal goed.
| |
kaasplankje | vrijdag 17 juni 2016 @ 15:18 |
Nah, lijkt op een beetje haastwerk. Kan je ermee leven? | |
muzas | vrijdag 17 juni 2016 @ 15:47 |
zie je ook alleen als je er met je neus op zit. | |
MarcoD | vrijdag 17 juni 2016 @ 17:23 |
Wat is je minimumprijs? En hoever wil je daar onder gaan? | |
Fretwork | vrijdag 17 juni 2016 @ 17:44 |
Ik hoorde m'n naam? | |
dop | vrijdag 17 juni 2016 @ 17:53 |
een keer op je bek en je ziet er niks meer van ![]() | |
buzz1291 | vrijdag 17 juni 2016 @ 20:08 |
Kijk, die B-frames slijten ze natuurlijk ook wel en dan het liefst aan de kniepers met een kortingscode ![]() | |
ratatat | vrijdag 17 juni 2016 @ 21:48 |
Het kan mij verder niet heel veel boeien. Over een maand zit dat ding toch vol krassen. Opbouw ging bijna helemaal goed. Kom er alleen net achter dat ik de remmen verkeerd om heb zitten. ![]() | |
Z | vrijdag 17 juni 2016 @ 22:10 |
Detail. | |
kaasplankje | zaterdag 18 juni 2016 @ 07:40 |
Voorrem rechts? Dat is Italiaans. Mijn pa rijdt al zijn hele leven zo. [ Bericht 0% gewijzigd door kaasplankje op 18-06-2016 07:46:09 ] | |
dop | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:36 |
Achter rechts, voor links geeft bij de meeste frames een iets mooiere kabel loop naar achter, maar vooral doen wat je zelf het prettigst vind en waar je aan gewend bent. Iemand die veel motor/brommer rijd is al gewend aan voorrem rechts en die doet er dus vaak zelfs verstandig aan om rechts voor te houden. | |
buzz1291 | zaterdag 18 juni 2016 @ 11:32 |
Hoe gaat dat dan met de kabelloop? Niet dat ik het ooit geprobeerd heb, maar volgens mij werkt dat alleen behoorlijk bij die onovertroffen mooie Campa Delta remmen, die overigens slecht remden en vreselijk moeilijk af te stellen waren. Maar ik heb na zo'n dertig jaar fietsen nog steeds moeite met links is voor. Zal nog wel stammen uit mijn korte carriere als motorcoureur. Binnenkort alle Sram kabels toch maar eens vervangen door iets beters en dan gelijk maar eens rechts is voor uitproberen. ![]() | |
ultra_ivo | zaterdag 18 juni 2016 @ 13:43 |
Dia Compe en Shimano hebben in de loop van de 80-er jaren nog remmen geproduceerd waar de kabelloop beter was bij rechts voor. Bijvoorbeeld de remhoeven van de Shimano Golden Arrow groep (voorloper van de 105). | |
Tommeke | zaterdag 18 juni 2016 @ 13:43 |
Ik zou dan Jagwire doen Buzz. | |
buzz1291 | zaterdag 18 juni 2016 @ 13:51 |
BuZz nu onderweg naar Mantel voor, inderdaad, een setje Jagwire en Lizard Skin (de dikke versie) ![]() | |
Flipmoehoe | zaterdag 18 juni 2016 @ 14:33 |
Net ook ff bij mantel lopen neuzen. Lekker Ff kwijlen bij alle mooie fietsen ![]() ![]() | |
muzas | zaterdag 18 juni 2016 @ 14:42 |
Nog een ouwe man in full mapei-kit en een bmc gezien? | |
Flipmoehoe | zaterdag 18 juni 2016 @ 15:10 |
Wel een grijze oude opschepper gezien. Ik dit. . Ik dat.. maar hij was niet in fiets outfit ![]() | |
Reljem | zaterdag 18 juni 2016 @ 15:12 |
Gister wel redelijk gedronken. Klopt het dat je hartslag dan de volgende dag bij een tochtje gemiddeld 15 slagen hoger ligt? Wtf zeg ![]() | |
Andyy | zaterdag 18 juni 2016 @ 15:16 |
Nee, normaal gesproken ligt je hartslag 13.5 hoger als je hebt gedronken. Waarschijnlijk heb je je ook te veel hentai gekeken, daarvan gaat je hartslag 1.5 hoger dan normaal bij een tochtje | |
Reljem | zaterdag 18 juni 2016 @ 15:31 |
Dit klopt ook nog ![]() | |
kaasplankje | zaterdag 18 juni 2016 @ 17:41 |
Wat een kennis. ![]() Net nieuwe veloce drivetrain op mijn Gazelle demax gezet en de oude shifters weggegooid. Was echt nodig. Heb jij nog iets aan een 9S campa derailleur? | |
ultra_ivo | zaterdag 18 juni 2016 @ 17:50 |
Nou ja, op m'n stads Koga zit zo'n Golden Arrow groep, dus ik heb iedere ochtend een kabel die raar loopt voor m'n neus. Ik ben net van 9 naar 10 speed om aan het bouwen, de Bob Jackson is vandaag aan de beurt. Tenzij het uiteraard 9 speed crosscommandeurs zijn, dan wordt het weer interesant ![]() Ergopower gaat er bij mij uit, zowel Ergopower als STI hebben teveel onderhoud nodig bij lange brevetten, ik stap daarvoor nu helemaal over op crosscommandeurs. Ik heb gemerkt dat ik bij lange brevetten (1000km en meer) tijdens de rit vaak 15-30 minuten bezig was met onderhoud aan de schakeling. Crosscommandeurs zijn minder gevoelig en hebben dit niet nodig. Vandaar dat ik nu overstap, ik verlies echt niet 15-30 minuten de tijd door het langzamere schakelen van crosscommandeurs, zelfs niet op 1400km. Daarnaast wordt je met crosscommandeurs gedwongen regelmatig je handen van de remgrepen te halen, dat is beter voor je handen en je schouders, ff de druk wegnemen. | |
kaasplankje | zaterdag 18 juni 2016 @ 17:53 |
Naja anders houd ik ze zelf wel. Het zijn chorus derailleurs voor en achter. Die zijn nog goed alleen de shifters willen echt niet meer na 18 jaar. | |
ultra_ivo | zaterdag 18 juni 2016 @ 17:55 |
Bij Campa 9 speed eind vorige eeuw is het altijd ff opletten met de shifters, er zijn shifters met spitse en met ronde punten. Daar horen verschillende derailleurs bij. | |
kaasplankje | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:03 |
Ik heb allebei, 1 met de knobbel en 1 zonder. | |
Tommeke | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:10 |
Wat voor onderhoud hebben die STI's en Ergopowers dan nodig onderweg Ivo? Bij mijn fietsen zijn de shifters ongeveer het enige waar ik nooit wat aan doe ![]() | |
MarcoD | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:18 |
Gewoon nieuwe kopen, wegwerpmaatschappij ja tog | |
kaasplankje | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:15 |
Zelfs Ivo gaat al naar 10 speed. | |
buzz1291 | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:30 |
Die trek ik alleen aan op een zonnige zondag voor een rondje rond het Como meer met minstens twee cappucino stops onderweg ![]() ![]() | |
buzz1291 | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:37 |
Waarom? Een derrie is toch een derrie en ik heb nooit gehoord dat de breedte van de cassette van een Campa 9 speed ooit is aangepast. Dan blijft één klik toch altijd dezelfde verplaatsing achter? Of is dit een nieuw leermomentje voor mij? | |
kaasplankje | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:38 |
Die vreet een andere lengte kabel Buzz | |
ratatat | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:50 |
Ah leuk. Ik zat vorige week nog te kijken op een website over shifters, derries etc. en ik snapte niet zo goed wat ze bedoelde met oud / nieuw bij Campagnolo. Maar ze zijn dus bij de 9 speed overgestapt naar een nieuwe shift ratio ![]() https://en.wikibooks.org/(...)ns#Rear_Shift_Ratios | |
buzz1291 | zaterdag 18 juni 2016 @ 22:41 |
Ah, ik snap 'm. Kortere kabel pull, aangepaste design van de derrie met meer hefboom werking en dan dus dezelfde zijdelingse verplaatsing van die derrie. Tsja, mechanica deden ze bij ons op school niet aan. Maar met nadenken kom je er ook wel, en #durftevragen | |
ultra_ivo | zaterdag 18 juni 2016 @ 23:13 |
Kabels en vooral de kabeldoorgangen onder het bracket schoonhouden, kabels nastellen. Bij ritjes van 200-500km is dit niet zo'n punt, bij 1200km door Bretonse of 1400 door Schotse regen is het toch anders, dan moet je daar toch wat onderhoud plegen. of alles gaat heel zwaar lopen. Heb je dan de oude Mirage shifters dan breekt je Ergopowerhevel af (is me gebeurd bij LEL 1997) of je schouder gaat klagen (PBP 2007). | |
ultra_ivo | zaterdag 18 juni 2016 @ 23:20 |
ik kreeg vanavond bericht van de organisator van de Silkroute 1200, hij heeft dit brevet moeten afblazen, problemen met het krijgen van genoeg vrijwilligers. Jammer, het was 4 jaar terug een heel mooi brevet, ik had het graag nog eens gereden. Dan blijft voor dit jaar als grote rit alleen de 1000 uit Maastricht over. | |
Tommeke | zondag 19 juni 2016 @ 07:10 |
Ach so, ik maak die doorgang onder het bracket wel vaak schoon. Komt toch vaak troep uit m'n bidon op. Dan hoor je dat met schakelen. Kan me voorstellen dat 't met zo'n lange rit in de regen behoorlijk op z'n flikker krijgt. Ff goed schoonmaken en een flinke spuit Brunox of wd40 erop. Maar dat ga je onderweg niet doen nee ![]() | |
cafca | zondag 19 juni 2016 @ 13:32 |
Je schouder gaat klagen vanwege moeilijk schakelen? Dan schakelt ie wel héél zwaar.... | |
Guppy | zondag 19 juni 2016 @ 14:07 |
Zo, weer een rondje erop zitten. 35km dit keer ![]() Ik krijg er echt lol in. Het is leuk om te zien dat je actieradius zo snel groter wordt. En hoewel ik nog steeds niet echt hard ga, ga ik wel steeds harder. De fiets en ik worden ook steeds betere vrienden en ik raak er steeds meer mee vertrouwd. Zelfs nog een noodstop/ontwijkmanouvre gedaan voor een auto waarvan ik zeker weet dat ik die een paar weten terug nooit gered zou hebben. Ik vind het allemaal niet meer zo verschrikkelijk eng, al durf ik nog steeds niet te drinken op de fiets ![]() Dinsdag begint m'n triatlon-cursus, spannend! | |
ultra_ivo | zondag 19 juni 2016 @ 15:15 |
Of je schouder is wrak. Een oudere Fransman vertelde me voor PBP toen we het over dit thema hadden dat hij wel eens met z'n linkerhand achter moest schakelen omdat z'n rechterhand te beschadigd was van een zwaar lopende STI/Ergopower. | |
ratatat | zondag 19 juni 2016 @ 16:51 |
![]() Kom maar door met het commentaar ![]() | |
Yankee | zondag 19 juni 2016 @ 16:56 |
Ik vind het eigenlijk best wel een geinig fietsje ![]() | |
kaasplankje | zondag 19 juni 2016 @ 17:18 |
Mooie fiets. 105 erop? En wat een mini stuurpen is dat 40mm ofzo? | |
ratatat | zondag 19 juni 2016 @ 17:23 |
Idd 105 met ultegra voorderrie. Stuurpen 90mm zodat ik hetzelfde zou moeten komen te zitten, maar heb het idee dat ik toch wat korter zit nu. | |
Z | zondag 19 juni 2016 @ 19:00 |
Mooi! | |
Z | zondag 19 juni 2016 @ 19:01 |
Volgende keer nog een fototje in de volle zon. | |
Gripper | zondag 19 juni 2016 @ 20:00 |
Ik ben weer terug van de sportful. Kanonne, dat was zwaar vandaag. Regelmatig kleine felle buien, elke keer precies boven op een col dus hele koude afdalingen. Ben serieus onderkoeld geraakt in de afdaling van de passo rolle, een 30 km lange afdaling. Normaal genieten; nu ff niet. Tijd was ongeveer 8,5 uur, stuk langzamer en lager gemiddelde dan de 3B vorige week. Het zat er gewoon niet in vandaag denk ik. Wel een prachtige cyclo, goed georganiseerd, en met perfecte bevoorradingen, broodjes vers gesneden prosciutto, goeie pasta achteraf, en prima afgezette wegen. Echt een aanrader, maar dan wel met iets lekkerder weer volgende keer... https://www.strava.com/activities/614241772 Vanavond chillen, bijslapen. morgen weer richting Nederland | |
No-P | zondag 19 juni 2016 @ 20:13 |
Passo manghen. Vet | |
#ANONIEM | zondag 19 juni 2016 @ 20:18 |
Sjieke fiets. | |
buzz1291 | zondag 19 juni 2016 @ 20:30 |
Niks mis mee hoor, alleen door die korte stuurpen zal het wel aardig nerveus, of wel erg direct, sturen. Wielen nog een keertje upgraden en je snoept er zo nog 300 gram af denk ik. En een hogere velg zal ook iets beter smoelen. | |
Andyy | zondag 19 juni 2016 @ 20:31 |
Whatsup met je zadel? Lijkt wel alsof die een tour door Irak en Afghanistan heeft gedaan. En je stuurpen lijkt op een stompje. Waar zijn de ventieldopjes? Verder kek ding hoor | |
ratatat | zondag 19 juni 2016 @ 20:40 |
Ik vind'm eigenlijk al een stuk stabieler sturen dan m'n vorige fiets. Al zat daar een 80mm pen op. Ligt er maar net aan wat je gewend bent. ![]() | |
ratatat | zondag 19 juni 2016 @ 20:44 |
Zadel heeft intiem kennis gemaakt met de grond. Zit erover te denken om een bikefit te doen en hopelijk krijg ik dan ook meteen advies voor een nieuw zadel. Helaas geen ventieldopjes, wel van die ringetjes om het ventiel op z'n plek te houden ![]() | |
Andyy | zondag 19 juni 2016 @ 20:57 |
Je kan die ringetjes eraf halen en ducttape plakken, de pro manier. De Antares is wel een chille zadel, Zit die bij jou niet goed? | |
ratatat | zondag 19 juni 2016 @ 21:08 |
Het is een Arione VS. Op de een of andere manier zit ik nooit ver genoeg naar achter waardoor ik niet op m'n zitbotjes zit. | |
No-P | zondag 19 juni 2016 @ 21:13 |
Podium gereden bij een triathlon vandaag. 2de fietstijd van de dag en slechts 11de looptijd; meestal is het andersom. Niveau was niet bijster hoog, maar toch leuk. | |
Andyy | zondag 19 juni 2016 @ 21:26 |
Antares VS kopen? ![]() Zadel iets verder naar voren schuiven? | |
Guppy | zondag 19 juni 2016 @ 21:29 |
Wauw! Knap gedaan! | |
muzas | zondag 19 juni 2016 @ 21:37 |
Ik hang ook altijd op het puntje van mn zadel. Vooral als de intensiteit hoger ligt. Maar dat gaat zonder enig last dus vind het wel best. | |
poiuytr | zondag 19 juni 2016 @ 21:39 |
| |
poiuytr | zondag 19 juni 2016 @ 21:54 |
http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=95890 Wellicht hoort het hier niet echt maar denk dat de meeste hier de verhalen, foto's en tochten wel kunnen waarderen. Vanaf pagina 5 beginnen zijn reizen in Scandinavië, heb alles in een ruk uitgelezen prachtige avonturen. | |
the_critic | maandag 20 juni 2016 @ 07:27 |
Armstrong zijn overwinningen terug graag... http://www.ad.nl/wielrenn(...)nde-renner~a19f9d39/ | |
Tommeke | maandag 20 juni 2016 @ 08:05 |
Speedman? Goed bezig! | |
muzas | maandag 20 juni 2016 @ 09:00 |
Hij had toch wel meer dan alleen epo achter z'n kiezen? Opmerkelijk resultaat wel. Ben benieuwd naar het hele artikel. | |
the_critic | maandag 20 juni 2016 @ 09:09 |
Uiteraard.. Maar dat had die hele generatie. Maar jalabert een virenque zijn helden en anderen... Nou ja, laten we maar niet wederom een doping discussie starten. Ik vind het ook een bijzondere ontdekking. Zeker als je klim tijden uit epo tijdperk vergelijkt met nu.. Lijkt mij niet verklaarbaar met enkel placebo effect.. | |
kanovinnie | maandag 20 juni 2016 @ 09:11 |
Hoe kan je twee groepen zo met elkaar vergelijken? Dat is toch geen betrouwbaar resultaat? | |
muzas | maandag 20 juni 2016 @ 09:13 |
Daarom ben ik dus benieuwd naar het artikel. Want wat er op zo'n nieuwssiteje staat is natuurlijk ook niet echt uitgebreid, dus lastig oordelen. [ Bericht 16% gewijzigd door muzas op 20-06-2016 09:19:59 ] | |
muzas | maandag 20 juni 2016 @ 09:19 |
Ze hebben nu dan (waarschijnlijk, wat ik begrijp) alleen naar epo gekeken. De tijden van de onmenselijke klimtijden hebben de renners ws. wel meer gebruikt. En wellicht dat epo icm met dat soort meuk (hormonen, etc) wel een bevorderend resultaat geeft, oid, weet ik het, maar daar is nu niet naar gekeken. | |
MarcoD | maandag 20 juni 2016 @ 09:31 |
Als je als onderzoeker(s) voordat je alle data uitvoerig heb geanalyseerd al een conclusie heb getrokken klopt er al iets niet... Tweede lijns info van het fiets.nl forum
| |
ratatat | maandag 20 juni 2016 @ 09:32 |
Ze gingen ook maar tot 52%, Riis lacht ze uit. | |
kaasplankje | maandag 20 juni 2016 @ 10:33 |
Geen opmerkelijk resultaat en eigenlijk een dom onderzoek. Van epo ga je intrinsiek ook niet harder fietsen. Van groeihormonen wel, en zeker in combinatie met epo kan je dan mss wel 30% harder trainen dan iemand die dat niet doet omdat je sneller hersteld.. | |
kaasplankje | maandag 20 juni 2016 @ 10:35 |
Goed gedaan No-P/Gripper En kanovinnie is terug, hoe is de achilles? | |
kaasplankje | maandag 20 juni 2016 @ 10:38 |
Ik verdenk ddx ook sterk van epogebruik, kan toch geen cleane renner zijn? | |
Z | maandag 20 juni 2016 @ 10:39 |
Dom zou ik het onderzoek nou ook weer niet noemen. Het toont aan dat Epo alleen niet helpt (onder bepaalde randvoorwaarden). Dat is een waardevol resultaat. Verder onderzoek is nodig. | |
kaasplankje | maandag 20 juni 2016 @ 10:40 |
Wij hebben een onderzoek gedaan en concluderen dat verder onderzoek vereist is. | |
Z | maandag 20 juni 2016 @ 10:42 |
Exact. Daar eindigt praktisch elk onderzoeksrapport mee. | |
BORRREETJEEE | maandag 20 juni 2016 @ 10:52 |
Je vergeet: Geef ons meer geld om dat te doen. | |
Blik | maandag 20 juni 2016 @ 11:01 |
Het toont niks aan omdat ze het onderzoek niet goed hebben uitgevoerd. Nu hebben ze gewoon 24 man epo gegeven en 24 man niet, en de tijden van de Ventoux uitgemiddeld. Hoeven maar 1 of 2 gemiddeld heel goede klimmers in de placebo-groep te zitten om de resultaten al compleet te saboteren. | |
kaasplankje | maandag 20 juni 2016 @ 11:03 |
Ja, en van epo alleen maak je van een gewone sterveling geen topatleet. Dat wist ook iedereen al. | |
Z | maandag 20 juni 2016 @ 11:06 |
Ik zou graag eerst het rapport en de gebruikte analysetechnieken willen zien en dan pas conclusies trekken. Met dit soort zaken is rekening te houden in analyses. Je stelt natuurlijk wel een legitieme vraag. Zou jij een andere opzet van het experiment kunnen bedenken? | |
Z | maandag 20 juni 2016 @ 11:07 |
Dat is niet echt wetenschappelijk. | |
kanovinnie | maandag 20 juni 2016 @ 11:08 |
Geen last meer van. Wilde deze week weer beginnen met fietsen maar ik lig nu ziek op de bank. Wel lekker gelopen in Schotland ![]() | |
Z | maandag 20 juni 2016 @ 11:08 |
Er was laatst toch een artikel van een Engelse journalist die epo ging gebruiken en wel veel harder ging fietsen? | |
ratatat | maandag 20 juni 2016 @ 11:10 |
Laat ze op z'n minst hetzelfde trainen. | |
kanovinnie | maandag 20 juni 2016 @ 11:10 |
Precies, of 1 of 2 in de EPO groep die hun best niet deden. Ik zou ze een solo 5 km op de wielerbaan laten rijden, epo/placebo geven en dan weer solo 5 km laten rijden. En dan kijken waar de meest progressie zit. Dat lijkt mij als test veel eerlijker ipv 1 keer een ventoux op rijden. Of ik ze een trainingsscheme mee zou geven weet ik niet. | |
kanovinnie | maandag 20 juni 2016 @ 11:11 |
Waarom? Lijkt mij ook niet ideaal. Want het zijn nu geen toprenners he? Gewoon dus blijkbaar studenten die lekker fietsen. Als je ze dan een trainingsschema geeft zul je zien dat er mensen zijn die daardoor een flinke ontwikkeling maken. Als je het effect van epo wilt laten zien lijkt mij dat je beter de huidige trainingsarbeid kan aanhouden. Maar dan moet je denk ik wel twee testen doen ipv 1. | |
Fretwork | maandag 20 juni 2016 @ 11:14 |
Gisteren enorme last van de buitenkant van mijn voet tijdens en na het fietsen, iemand tips? | |
kaasplankje | maandag 20 juni 2016 @ 11:15 |
Ja een hele club studenten een week lang in de provence zich de pleuris zuipen en een onderzoek publiceren wat iedereen allang weet. | |
muzas | maandag 20 juni 2016 @ 11:21 |
![]() ![]() Beetje neuken in de lavendelvelden | |
Blik | maandag 20 juni 2016 @ 11:21 |
Denk dat het grote probleem in deze test-opzet hem vooral zit in de lange tijd tussen de start en deze beklimming. Zit teveel tijd tussen om goed te trainen en op die manier progressie te maken, los van epo/placebo Epo zorgt volgens mij slechts voor een procentuele verbetering, maar als je op je top zit is een procentuele verbetering het verschil tussen topprestatie en bij de beteren horen. Als je een gewone sporter bent, krijg je die paar procent extra ook wel door betere training | |
kanovinnie | maandag 20 juni 2016 @ 11:21 |
Ik ga er van uit dat het wel iets beter aangepakt is dan jij hier omschrijft. En zonder wetenschappelijk onderzoek, hoe onzinnig het ook lijkt, zaten we nog steeds in een gat in de grond te schijten. | |
ratatat | maandag 20 juni 2016 @ 11:22 |
Gewoon puur om het effect van epo beter te isoleren. Als je nu een paar renners hebt die placebo kregen een stuk meer/beter zijn gaan trainen heeft dat wel invloed op de resultaten. | |
kanovinnie | maandag 20 juni 2016 @ 11:24 |
Dat is misschien wel zo, aan de andere kant is het veel makkelijker om een spuit epo te nemen dan door de regen te gaan trainen. Net dat het makkelijker is om een lichtere wielset te kopen dan een training te gaan doen. Uiteindelijk wordt je er wel sneller van. | |
kaasplankje | maandag 20 juni 2016 @ 11:24 |
Echt weer bedacht door een stel lullo's op een bierviltje in het dispuut dit. En wij maar betalen. | |
kanovinnie | maandag 20 juni 2016 @ 11:26 |
Maar er was uitdrukkelijk gezegd om dat niet te doen. Gewoon blijven trainen zoals ze daarvoor deden. Dan isoleer je het toch ook? En misschien wel beter dan dat je iedereen trainingsschema's geeft. | |
ratatat | maandag 20 juni 2016 @ 11:29 |
Schoen te strak? Anders misschien schoenplaatje wat meer naar binnen zetten | |
Blik | maandag 20 juni 2016 @ 11:34 |
Onderzoek startte direct na de winter, waarin iedereen dus de training weer volop oppakt. Dat hadden ze wmb veel beter moeten structureren. Daarnaast krijg je een soort van target mee om de Ventoux zo hard mogelijk op te fietsen. Nogal wiedes dat je dan meer gaat trainen dan normaal, ook al word je opgedragen dat niet te doen | |
Andyy | maandag 20 juni 2016 @ 11:44 |
Hoe wil je anders een experiment opzetten? Er is een controlegroep een een experimentele groep, zo worden zo ongeveer alle experimenten gedaan. De data is er dus al en de resultaten zijn ook bekend, deze geven ze nu. Het onderzoeksrapport is gewoon nog niet afgerond Hoezo dom onderzoek? Ze onderzoeken nu EPO op zich, niet ook nog andere soorten doping. Daarvoor moet weer een ander onderzoek opgezet worden. Ze hebben een voor en na meting gedaan, er zal vast ook gecorrigeerd zijn voor trainingseffecten. En outliers worden bijna altijd verwijderd uit data omdat deze zoals je zegt de resultaten sterk kunnen beinvloeden. | |
kanovinnie | maandag 20 juni 2016 @ 11:47 |
De progressie van de renners opzich meten. Want het enige wat ze nu weten is dat de groep met epo sneller is. Niet of die sneller zijn vanwege de epo. | |
muzas | maandag 20 juni 2016 @ 11:50 |
andersom. Volgens dit 'onderzoek' maar op 1,5-2 uur fietsen vind ik 38 seconden verschil verwaarloosbaar, of in ieder geval binnen je meetonzekerheid vallen. En daarbuiten is discussiëren over de methodiek redelijk nutteloos als er nog niks over bekend is. Hoewel ik er dus ook (ongefundeerde) vraagtekens bij zet. Ik vraag me af of zo'n geintje als dit onder de WMO valt, want dan zullen ze toch echt een degelijk onderzoeksvoorstel ingediend moeten hebben bij een erkende METC. Maar dat garandeert nog geen juiste methodiek overigens. [ Bericht 2% gewijzigd door muzas op 20-06-2016 12:02:46 ] | |
Fretwork | maandag 20 juni 2016 @ 11:52 |
Zou kunnen, maar hij leek eerder wat los te zitten. Ik wilde misschien mijn zadel ook nog 5-10mm lager zetten voor mijn gevoel. Kan dat meespelen? | |
muzas | maandag 20 juni 2016 @ 11:52 |
Nu hebben er gewoon een paar journalisten naar die dronken studenten gebeld en gevraagd "EN EN EN EN?!" dan krijg je ook half antwoord. | |
muzas | maandag 20 juni 2016 @ 12:13 |
In ander nieuws; Fraumuzas wil een fiets. Canyon endurace, uiteraard, want geld/spul-verhouding Voor die 150 euro meer toch maar de 105 pakken he? Die Tiagra is 10spd, en zitten andere wielen in. Zelf zegt ze die 150 euro liever in schoenen enzo te steken, mjah. | |
kaasplankje | maandag 20 juni 2016 @ 12:15 |
Zeg dan tegen haar krijg je van mij die schoenen + die 150.- kusje muzas. | |
muzas | maandag 20 juni 2016 @ 12:25 |
Ja zeg wil zelf ook nog schoenen, en het groeit me niet op de rug, heb net 2 weken in de provence zitten zuipen ![]() | |
Andyy | maandag 20 juni 2016 @ 12:25 |
Je hebt altijd een controlegroep nodig die hetzelfde doet. Ze hebben dat ding ook twee keer opgefietst dus er is sowieso een voor en na 38 seconden op de Mt Ventoux was het, niet over de hele rit | |
Andyy | maandag 20 juni 2016 @ 12:26 |
Het was geen onderzoek van een uni ![]() | |
Andyy | maandag 20 juni 2016 @ 12:26 |
Vol |