abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162894353
Als het goed is studeer ik eind deze maand af. Ik weet nog niet precies welke datum, maar het is rond de 24e. Heeft dit invloed op de laatste keer dat ik stufi krijg? Natuurlijk is het een lening geworden ondertussen.. Maar ik probeer uit te zoeken of ik nog 1 maand DUO geld kan ontvangen. Ik hoop het namelijk wel, ik ga nog niet rondkomen van mijn komende salaris. Volgende maand kan ik volop werken, dus dan zal het waarschijnlijk wel lukken.. hoop ik..

Maar goed, ik weet dus dat je je OV reisproduct direct stop moet zetten, want anders kost het een hoop geld. Maar hoe werkt dat met de lening? Als mijn opleiding mij per 1 juli uitschrijft, krijg ik dan 24 juni nog wel stufi (want dat is je geld voor juli) of krijg ik dat niet meer? Ten slotte is het een lening, dus terug betalen moet ik het sowieso..

Ik kan het zelf in ieder geval niet vinden! Misschien dat iemand het hier toevallig weet. Anders pleeg ik natuurlijk even een belletje naar DUO.

Bedankt!
pi_162894721
Afstuderen staat niet gelijk aan uitschrijven van de universiteit/hogeschool. Dat moet je na je afstuderen zelf doen en dat gaat per de eerste van de maand, dus dat is ook de maand dat je geen stufi meer mag krijgen. (In jouw voorbeeld mag je dan natuurlijk geen stufi voor juli krijgen als je dan uitgeschreven bent)

Misschien kan je jezelf gewoon tot 1 september ingeschreven laten, als je zo aan het eind van het jaar toch geen collegegeld meer terugkrijgt.
gr gr
pi_162914553
Ik ben al bijna een jaar langer bezig dus ik kan gewoon elke maand uitschrijven, waarna ik geen collegegeld meer betaal voor de laatste maanden. Dus ingeschreven blijven staan zou me juist extra geld kosten (aangezien ik die stufi natuurlijk ook moet terugbetalen).

Maar duidelijk antwoord! Bedankt!
pi_162914602
Je hebt in ieder geval geen recht op het geld. stel dat je je 25 juni uitschrijft heb je het geld al ontvangen.
of je het terug moet betalen of dat het bij de lening opgeteld wordt weet ik niet 1,2,3 maar ik denk het eerste.
pi_162915112
quote:
Als mijn opleiding mij per 1 juli uitschrijft, krijg ik dan 24 juni nog wel stufi (want dat is je geld voor juli) of krijg ik dat niet meer? Ten slotte is het een lening, dus terug betalen moet ik het sowieso..
Studiefinanciering wordt achteraf uitbetaald. Het geld dat je eind juni ontvangt, is dus niet je geld voor juli, maar voor juni. Verder heb je recht op studiefinanciering tot en met de maand waarin de onderwijsinstelling je uitschrijft. Word je op de eerste dag van de maand uitgeschreven? Dan sta je die maand niet meer ingeschreven en heb je over die maand geen recht meer op studiefinanciering. (bron)

Merk dus ook op dat je je studentenreisproduct niet per direct hoeft stop te zetten, maar uiterlijk op de vijfde werkdag van de eerste maand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Bij uitschrijven per 1 juli is dat dus uiterlijk op de vijfde werkdag van juli.
pi_162915156
Als je in juni afstudeert heb je geen restitutie collegegeld. Ik ben vorig jaar in juni afgestudeerd voor mijn bachelor en kreeg toen ook niks terug.
  Milf zaterdag 11 juni 2016 @ 14:24:11 #7
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_162915201
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 14:21 schreef DoubleDip het volgende:
Als je in juni afstudeert heb je geen restitutie collegegeld. Ik ben vorig jaar in juni afgestudeerd voor mijn bachelor en kreeg toen ook niks terug.
Precies. Dus kun je ook tot 31 aug ingeschreven blijven staan en, als je wilt, tot en met augustus stufi ontvangen en je ov gebruiken.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_162955685
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 14:19 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Studiefinanciering wordt achteraf uitbetaald. Het geld dat je eind juni ontvangt, is dus niet je geld voor juli, maar voor juni. Verder heb je recht op studiefinanciering tot en met de maand waarin de onderwijsinstelling je uitschrijft. Word je op de eerste dag van de maand uitgeschreven? Dan sta je die maand niet meer ingeschreven en heb je over die maand geen recht meer op studiefinanciering. (bron)

Merk dus ook op dat je je studentenreisproduct niet per direct hoeft stop te zetten, maar uiterlijk op de vijfde werkdag van de eerste maand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Bij uitschrijven per 1 juli is dat dus uiterlijk op de vijfde werkdag van juli.
Ah, bedankt voor de info! Dat van m'n OV wist ik inderdaad, maar die zeg ik zo snel mogelijk op, omdat veel vrienden daar ook al de fout mee in zijn gegaan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 14:21 schreef DoubleDip het volgende:
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 14:24 schreef nikky het volgende:

[..]

Precies. Dus kun je ook tot 31 aug ingeschreven blijven staan en, als je wilt, tot en met augustus stufi ontvangen en je ov gebruiken.
Oh wauw, dat is ook raar.. Want als ik in het midden van het collegejaar zou afstuderen, dan zou ik het wel terug krijgen. Dus aangezien je dan nog meer twee maanden zogezegd hoeft te betalen, worden die maar verplicht? Dat is wel vreemd.. Dan moet ik mijn lening wel aan blijven houden, want met mijn magere salaris nu red ik het net niet met collegeld erbij :(

Manmanman.. Nouja, het is niet anders! In ieder geval bedankt voor de duidelijke info! Ik zoek het zelf verder nog even uit hoe het zit met uitschrijfdatum enz. Maar dit heeft me op de goede weg geholpen, bedankt! ^O^
pi_162955828
quote:
14s.gif Op zondag 12 juni 2016 20:40 schreef Voetnoot het volgende:

[..]

Ah, bedankt voor de info! Dat van m'n OV wist ik inderdaad, maar die zeg ik zo snel mogelijk op, omdat veel vrienden daar ook al de fout mee in zijn gegaan.

[..]

[..]

Oh wauw, dat is ook raar.. Want als ik in het midden van het collegejaar zou afstuderen, dan zou ik het wel terug krijgen. Dus aangezien je dan nog meer twee maanden zogezegd hoeft te betalen, worden die maar verplicht? Dat is wel vreemd.. Dan moet ik mijn lening wel aan blijven houden, want met mijn magere salaris nu red ik het net niet met collegeld erbij :(

Manmanman.. Nouja, het is niet anders! In ieder geval bedankt voor de duidelijke info! Ik zoek het zelf verder nog even uit hoe het zit met uitschrijfdatum enz. Maar dit heeft me op de goede weg geholpen, bedankt! ^O^
Klopt. Maar in juli en augustus volg je geen college dus is er geen teruggave. Ik zou gewoon ingeschreven blijven staan zodat je je rechten tot eind augustus behoudt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')