quote:
Op zaterdag 11 juni 2016 14:19 schreef Tochjo het volgende:[..]
Studiefinanciering wordt achteraf uitbetaald. Het geld dat je eind juni ontvangt, is dus niet je geld voor juli, maar voor juni. Verder heb je recht op studiefinanciering tot en met de maand waarin de onderwijsinstelling je uitschrijft. Word je op de eerste dag van de maand uitgeschreven? Dan sta je die maand niet meer ingeschreven en heb je over die maand geen recht meer op studiefinanciering. (
bron)
Merk dus ook op dat je je studentenreisproduct niet per direct hoeft stop te zetten, maar uiterlijk op de vijfde werkdag van de eerste maand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Bij uitschrijven per 1 juli is dat dus uiterlijk op de vijfde werkdag van juli.
Ah, bedankt voor de info! Dat van m'n OV wist ik inderdaad, maar die zeg ik zo snel mogelijk op, omdat veel vrienden daar ook al de fout mee in zijn gegaan.
quote:
Op zaterdag 11 juni 2016 14:21 schreef DoubleDip het volgende:Als je in juni afstudeert heb je geen restitutie collegegeld. Ik ben vorig jaar in juni afgestudeerd voor mijn bachelor en kreeg toen ook niks terug.
quote:
Op zaterdag 11 juni 2016 14:24 schreef nikky het volgende:[..]
Precies. Dus kun je ook tot 31 aug ingeschreven blijven staan en, als je wilt, tot en met augustus stufi ontvangen en je ov gebruiken.
Oh wauw, dat is ook raar.. Want als ik in het midden van het collegejaar zou afstuderen, dan zou ik het wel terug krijgen. Dus aangezien je dan nog meer twee maanden zogezegd hoeft te betalen, worden die maar verplicht? Dat is wel vreemd.. Dan moet ik mijn lening wel aan blijven houden, want met mijn magere salaris nu red ik het net niet met collegeld erbij

Manmanman.. Nouja, het is niet anders! In ieder geval bedankt voor de duidelijke info! Ik zoek het zelf verder nog even uit hoe het zit met uitschrijfdatum enz. Maar dit heeft me op de goede weg geholpen, bedankt!