Wat ik ga zeggen is misschien hard, maar ik zal het lief proberen te verwoorden. Ik denk dat je simpelweg gewoon nog niet klaar bent voor het dateleven. Volgens mij weet je dat zelf ook wel een beetje maar wil je kosten wat het kost 'meedraaien' met de rest. Je weet niet hoe je overkomt op mensen en dat moet je zien te beheersen. Je generaliseert en stopt mensen in hokjes, ook dat moet je zien te beheersen. Daarnaast ben je denk ik gewoon niet interessant genoeg; je hebt geen passies, je onderneemt weinig en hebt een vrij negatieve kijk op het leven. Ik probeer je nu niet in de grond te trappen, maar ik zou aan dat soort punten werken als ik jou was. Ik geloof niet dat je als een zuurpruim op zo'n date aankomt, maar ik denk wel dat er snel door je pessimisme heen wordt geprikt.
Of mensen je er op afrekenen dat je geen sociale kring hebt; de één misschien wel, de ander misschien niet. Als ik iemand zou treffen zonder vrienden, maar ik kan er wel mee lachen zie ik het probleem niet. Tegelijkertijd zou ik wel mijn vraagtekens zetten bij zo'n iemand. Klinkt misschien lullig, maar bij iemand van 25 zonder vrienden weet je wel dat er ergens iets niet klopt. Sorry, maar dat is gewoon zo.
Over die Franse; ze was ontzettend impulsief. Wie weet heeft ze gewoon die app verwijderd zonder er verder bij na te denken, je weet het niet. Je hoeft niet meteen van het negatieve uit te gaan. Het meest verkeerde wat je nu kan doen is doordat ze je een vinger heeft gegeven nu heel haar arm te pakken. Na drie dagen voor haar deur te staan vind ik echt heel raar en echt niet chill, ik denk dat zo'n vrij iemand dat niet kan waarderen. Je had eigenlijk haar nummer moeten vragen toen je haar afzette bij haar deur, les voor de volgende keer. Ik zou het gewoon laten varen, ze trekt toch de wereld rond. Je hebt een leuke middag gehad en je spontaniteit werd beloond. Verpest dat moment nou niet voor jezelf.
Als ik jou was zou ik gewoon wat meer ondernemen en de contacten komen (als je daar voor openstaat) aangewaaid. In januari zat ik ook in een dalletje; m'n leven was een sleur en ik begon het contact met mijn vrienden steeds oppervlakkiger te vinden. Ik was echt toe aan een frisse wind in mijn leven. Ik heb een andere bijbaan genomen waar veel leeftijdsgenoten zaten en heb weer tientallen nieuwe contacten opgedaan. Van de zomer staan er al allerlei feestjes gepland met die mensen, echt een contrast met hoe ik er in januari voor stond. Alles kan heel snel veranderen, zolang je er maar voor open staat. Je concentreert je teveel op dat dategebeuren terwijl je die tijd eigenlijk beter in jezelf kunt stoppen. Je wilt toch niet op je dertigste spijt hebben dat je nooit wat aan jezelf hebt laten doen gast, werk aan jezelf!