De Zeister horecaondernemer Jop Nieuwenhuizen heeft aangifte gedaan van diefstal en vernieling omdat een buitengewoon opsporingsambtenaar (boa) van de gemeente Zeist zonder aanleiding of waarschuwing twee van zijn reclameborden heeft weggehaald.![meborden_gestolen_door_BOA_5.JPG]()
De klapborden stonden op straat voor restaurant De Heren van Zeist en waren met sloten vastgemaakt. Dinsdagochtend heeft een boa de sloten met een slijptol opengeslepen en de borden meegenomen. Een bewoner van het tegenoverliggende appartementencomplex heeft het gebeuren gefilmd.
Een gemeentewoordvoerster stelt dat Nieuwenhuizen niet over de benodigde vergunning beschikt en dat daarom deze maatregel is getroffen. Navraag in de buurt leert echter dat andere ondernemers in Zeist ook niet over zo’n vergunning beschikken.
De woordvoerder stelt daarnaast dat er wel is gewaarschuwd, maar zowel Nieuwenhuizen als zijn personeel weten van niets. Ook zijn er volgens hen geen brieven of mails verstuurd.
„Volgens mij is er een hetze tegen mij aan de gang. Als ik evenementen organiseer moet ik ook aan regeltjes voldoen die voor niemand anders gelden. Ik ben regelmatig kritisch op het stadsbestuur en het lijkt wel alsof dat mij betaald wordt gezet”, stelt de ondernemer.
Als Nieuwenhuizen zijn borden wil, moet hij eerst de rekening betalen voor het weghalen en terugbrengen. „En denk maar niet dat ik dat ga doen”, briest hij. „De gemeente heeft me ook gevraagd de aangifte in te trekken, maar dat weiger ik. Sec gezien hebben ze mijn spullen vernield en vervolgens gestolen.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)reclameborden__.htmlAlweer 14 jaar geleden.
Sêky en een jaar later Koen. genieten op tv en op FOK!

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !