abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 3 augustus 2016 @ 00:26:51 #51
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_164190905
Al nieuws over huisvesting of zit je voorlopig nog aan het hotel vast?
pi_164214869
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 00:26 schreef Tinos85 het volgende:
Al nieuws over huisvesting of zit je voorlopig nog aan het hotel vast?
Nog altijd in het hotel. Gelukkig zijn er vandaag weer 2 mensen vertrokken dus ik heb wel het idee dat ik ver aan het begin van de rij zit nu. Hoop deze week te kunnen vertrekken, heb niet echt zin om nog een weekend in een hotel te zitten.

Werk gaat goed, enorme orkaan aan informatie komt op ons af deze dagen. Philips wordt binnen de muren ook als een van de heftigere projecten omschreven, dat gaf Toto ook al eens eerder aan hier ergens op het forum. Veel dingen te leren, veel dingen te doen. We zetten door. :)
  donderdag 4 augustus 2016 @ 00:41:35 #53
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_164215158
Wat foto's zouden prettig zijn. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_164356959
Hoe bevalt het je na een dikke week daar?
pi_164644511
Hij zou toch niet ergens afgetuigd in de bosjes liggen?
pi_164644725
Laatste bezoek gisteravond dus dat zal wel meevallen.
Eerste weken is gewoon erg veel settlen en ook nog dik 40 uur training per week met keiveel info.

komt wel goed.
pi_164696030
Hier ben ik weer! Afgelopen tijd heb ik me even rustig gehouden omdat de standaardreactie op mijn posts was: "foto zouden leuk zijn", terwijl ik nog geen fatsoenlijk internet had.

Anyway, er is een hoop gebeurd de afgelopen weken. Aanstaande zondag is het twee weken geleden dat ik samen met 2 Nederlanders en 2 Duitsers ons appartement heb betrokken. We wonen in Estrela, niet ver van Bairro Alto, in het oude deel van Lissabon. Appartement is gloednieuw, nieuwe keuken en badkamers. Mogen niet klagen hier. Sinds vandaag hebben we eindelijk internet, dus tijd voor wat foto's?

Enkele kiekjes uit Lissabon:

https://www.dropbox.com/s(...)%2019.12.51.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s(...)%2012.39.38.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s(...)%2016.47.32.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s(...)53.07%20HDR.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s(...)%2015.53.58.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s(...)%2014.21.01.jpg?dl=0

De hut:

https://www.dropbox.com/s(...)%2018.09.46.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s(...)11.32%20HDR.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s(...)%2018.13.00.jpg?dl=0

Het werk bevalt goed tot nu toe! Vandaag was de laatste dag van de training en mocht ik als 1 van de eersten naar HR om mijn contract op te halen en te tekenen. :) Dus voorlopig blijf ik nog wel even hier. Van de 9 man hebben 8 de training overleeft. Het leven bevalt me hier wel tot nu toe. Portugezen zijn erg vriendelijk en warm tegen buitenlanders, moedigen me ook echt aan bepaalde dingen te ondernemen. Begin me wel al een beetje thuis te voelen hier, dinsdag ben ik al 4 weken hier.

Sorry voor de Dropbox links maar als ik ze als afbeelding invoeg worden ze niet weergegeven....

Tijd gaat snel...
pi_164696765
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 23:34 schreef Mandéra het volgende:
Hier ben ik weer! Afgelopen tijd heb ik me even rustig gehouden omdat de standaardreactie op mijn posts was: "foto zouden leuk zijn", terwijl ik nog geen fatsoenlijk internet had.

Anyway, er is een hoop gebeurd de afgelopen weken. Aanstaande zondag is het twee weken geleden dat ik samen met 2 Nederlanders en 2 Duitsers ons appartement heb betrokken. We wonen in Estrela, niet ver van Bairro Alto, in het oude deel van Lissabon. Appartement is gloednieuw, nieuwe keuken en badkamers. Mogen niet klagen hier. Sinds vandaag hebben we eindelijk internet, dus tijd voor wat foto's?

Enkele kiekjes uit Lissabon:

https://www.dropbox.com/s(...)%2019.12.51.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s(...)%2012.39.38.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s(...)%2016.47.32.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s(...)53.07%20HDR.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s(...)%2015.53.58.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s(...)%2014.21.01.jpg?dl=0

De hut:

https://www.dropbox.com/s(...)%2018.09.46.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s(...)11.32%20HDR.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s(...)%2018.13.00.jpg?dl=0

Het werk bevalt goed tot nu toe! Vandaag was de laatste dag van de training en mocht ik als 1 van de eersten naar HR om mijn contract op te halen en te tekenen. :) Dus voorlopig blijf ik nog wel even hier. Van de 9 man hebben 8 de training overleeft. Het leven bevalt me hier wel tot nu toe. Portugezen zijn erg vriendelijk en warm tegen buitenlanders, moedigen me ook echt aan bepaalde dingen te ondernemen. Begin me wel al een beetje thuis te voelen hier, dinsdag ben ik al 4 weken hier.

Sorry voor de Dropbox links maar als ik ze als afbeelding invoeg worden ze niet weergegeven....

Tijd gaat snel...
Bom noite Mandéra!

Fijn dat het zo goed bevalt en dat je je training gehaald hebt. Leuke foto's ook :) doet me Lisboa missen.
pi_164696909
Wie is je teamleider btw, Pascal? Of zit die er niet meer? En zit Remco er nog? Agent bij Philips ook als íe er nog zit. Blond haar, vrij lang.
pi_164697785
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 23:47 schreef Toto69 het volgende:
Wie is je teamleider btw, Pascal? Of zit die er niet meer? En zit Remco er nog? Agent bij Philips ook als íe er nog zit. Blond haar, vrij lang.
Pascal is de Assistant Call Center Manager ondertussen. Hij verhuisd binnenkort naar een ander project overigens. Hij gaat dat helemaal opzetten en leiden. Kwam er deze week per stom toeval achter dat ik met zijn zus in Nederland heb gewerkt 2 jaar terug. De beste man leefde 4 km van mij vandaan, de wereld is klein soms.

Er zit wel een Remco maar die heeft geen blond haar. Dus weet niet zeker of we het over dezelfde hebben. :p
pi_164698148
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 00:09 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Pascal is de Assistant Call Center Manager ondertussen. Hij verhuisd binnenkort naar een ander project overigens. Hij gaat dat helemaal opzetten en leiden. Kwam er deze week per stom toeval achter dat ik met zijn zus in Nederland heb gewerkt 2 jaar terug. De beste man leefde 4 km van mij vandaan, de wereld is klein soms.

Er zit wel een Remco maar die heeft geen blond haar. Dus weet niet zeker of we het over dezelfde hebben. :p
Tof :D wil je hem de groeten doen van Bryan van 2 jaar geleden?

Ehm, Remco B.? :P
pi_164702021
Hoe is het contact met andere Nederlanders daar? Welke leeftijd werkt er vooral? Voornamelijk mannen of ook vrouwen?
pi_164703805
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 00:21 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Tof :D wil je hem de groeten doen van Bryan van 2 jaar geleden?

Ehm, Remco B.? :P
Yes Remco B. inderdaad! Zal als ik Pascal maandag zie het aan hem doorgeven.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 07:36 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Hoe is het contact met andere Nederlanders daar? Welke leeftijd werkt er vooral? Voornamelijk mannen of ook vrouwen?
Het contact met andere Nederlanders is bijna niet te verwijden, sinds een aantal weken is bol.com naar ons kantoor verhuisd. Er zitten honderden Nederlanders in het gebouw. Leeftijden lopen alle kanten op. In mijn training met 9 man was de jongste 22 en de oudste 55. Man/vrouw verhouding ligt wel behoorlijk gelijk bij ons geloof ik. Iedereen heeft ook zijn eigen reden om naar hier te komen, al moet ik zeggen dat ik af en toe wel verbaasd ben over sommige verhalen. Mensen slaan soms letterlijk op de vlucht naar hier van Nederland of België.

Ik gelukkig niet, zit wel op mijn plek hier. Philips is dikke prima, voor mij althans. Menig traninggenoot heeft er moeite mee. Het is behoorlijk veel informatie over behoorlijk veel producten in een behoorlijk korte tijd. Deze week moesten we ons toch maar bewijzen.

Buiten werktijd probeer ik eigenlijk zo weinig mogelijk met Nederlanders om te gaan, merk wel dat de meesten daar heel erg van houden, lekker veilig. Ik niet, probeer altijd wel wat meet-ups op te zoeken hier om reizende mensen of locals te ontmoeten. Nederland en Nederlanders zijn al 40 uur per week mijn hoofddoel.

We zoeken nog steeds mensen trouwens! Heel TP eigenlijk als een malle, maar Philips start met trainingen op de eerste maandag van september en oktober. Bol.com start elke 2 weken met training momenteel. Geďnteresseerden kunnen me altijd even een berichtje sturen voor meer informatie of vragen. :)
pi_164703979
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 11:11 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Yes Remco B. inderdaad! Zal als ik Pascal maandag zie het aan hem doorgeven.

[..]

Het contact met andere Nederlanders is bijna niet te verwijden, sinds een aantal weken is bol.com naar ons kantoor verhuisd. Er zitten honderden Nederlanders in het gebouw. Leeftijden lopen alle kanten op. In mijn training met 9 man was de jongste 22 en de oudste 55. Man/vrouw verhouding ligt wel behoorlijk gelijk bij ons geloof ik. Iedereen heeft ook zijn eigen reden om naar hier te komen, al moet ik zeggen dat ik af en toe wel verbaasd ben over sommige verhalen. Mensen slaan soms letterlijk op de vlucht naar hier van Nederland of België.

Ik gelukkig niet, zit wel op mijn plek hier. Philips is dikke prima, voor mij althans. Menig traninggenoot heeft er moeite mee. Het is behoorlijk veel informatie over behoorlijk veel producten in een behoorlijk korte tijd. Deze week moesten we ons toch maar bewijzen.

Buiten werktijd probeer ik eigenlijk zo weinig mogelijk met Nederlanders om te gaan, merk wel dat de meesten daar heel erg van houden, lekker veilig. Ik niet, probeer altijd wel wat meet-ups op te zoeken hier om reizende mensen of locals te ontmoeten. Nederland en Nederlanders zijn al 40 uur per week mijn hoofddoel.

We zoeken nog steeds mensen trouwens! Heel TP eigenlijk als een malle, maar Philips start met trainingen op de eerste maandag van september en oktober. Bol.com start elke 2 weken met training momenteel. Geďnteresseerden kunnen me altijd even een berichtje sturen voor meer informatie of vragen. :)
:D zit die ouwe baas er gewoon al dik 3 jaar he. Hij was m'n huisgenoot, trok heel veel met hem op. Doe hem dan ook maar de groetjes als je wilt :)
pi_164706769
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 11:11 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Yes Remco B. inderdaad! Zal als ik Pascal maandag zie het aan hem doorgeven.

[..]

Het contact met andere Nederlanders is bijna niet te verwijden, sinds een aantal weken is bol.com naar ons kantoor verhuisd. Er zitten honderden Nederlanders in het gebouw. Leeftijden lopen alle kanten op. In mijn training met 9 man was de jongste 22 en de oudste 55. Man/vrouw verhouding ligt wel behoorlijk gelijk bij ons geloof ik. Iedereen heeft ook zijn eigen reden om naar hier te komen, al moet ik zeggen dat ik af en toe wel verbaasd ben over sommige verhalen. Mensen slaan soms letterlijk op de vlucht naar hier van Nederland of België.

Ik gelukkig niet, zit wel op mijn plek hier. Philips is dikke prima, voor mij althans. Menig traninggenoot heeft er moeite mee. Het is behoorlijk veel informatie over behoorlijk veel producten in een behoorlijk korte tijd. Deze week moesten we ons toch maar bewijzen.

Buiten werktijd probeer ik eigenlijk zo weinig mogelijk met Nederlanders om te gaan, merk wel dat de meesten daar heel erg van houden, lekker veilig. Ik niet, probeer altijd wel wat meet-ups op te zoeken hier om reizende mensen of locals te ontmoeten. Nederland en Nederlanders zijn al 40 uur per week mijn hoofddoel.

We zoeken nog steeds mensen trouwens! Heel TP eigenlijk als een malle, maar Philips start met trainingen op de eerste maandag van september en oktober. Bol.com start elke 2 weken met training momenteel. Geďnteresseerden kunnen me altijd even een berichtje sturen voor meer informatie of vragen. :)
Klinkt goed. Voor mij misschien ook een optie als ik hier geen huurwoning krijg, weet dat waarschijnlijk komende week. Dan heb ik hier in Nederland eigenlijk ook niks te zoeken. Consumentenproducten van Philips als waterkokers, senseo en scheerapparaten?
pi_164707252
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 13:40 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Klinkt goed. Voor mij misschien ook een optie als ik hier geen huurwoning krijg, weet dat waarschijnlijk komende week. Dan heb ik hier in Nederland eigenlijk ook niks te zoeken. Consumentenproducten van Philips als waterkokers, senseo en scheerapparaten?
Yes: keukenapparatuur, koffieapparaten, persoonlijke verzorging, lichttherapie, stofzuigers en noem maar op. Persoonlijke en huishoudelijke producten.
pi_164707397
Wat voor werk laat een bedrijf als Bol of Philips in Portugal doen? En wat doen alle Nederlanders daar? Is het goedkoper om bepaald werk vanuit Portugal te doen en waarom?
pi_164707642
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 14:18 schreef ufopiloot het volgende:
Wat voor werk laat een bedrijf als Bol of Philips in Portugal doen? En wat doen alle Nederlanders daar? Is het goedkoper om bepaald werk vanuit Portugal te doen en waarom?
Callcenterwerk. Het is daar veel goedkoper voor zulke bedrijven en de lonen lager.
pi_164707691
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 14:18 schreef ufopiloot het volgende:
Wat voor werk laat een bedrijf als Bol of Philips in Portugal doen? En wat doen alle Nederlanders daar? Is het goedkoper om bepaald werk vanuit Portugal te doen en waarom?
Ze betalen je daar minder dan het Nederlandse minimumloon, maar Portugal is ook net zo goedkoop als Oost-Europa en bovendien met zon en strand dus al met al kan het toch aantrekkelijk zijn.

Je hebt hetzelfde ook in landen zoals Tsjechië, Bulgarije, Zuid-Afrika, Suriname enz. Op 10 september is er een beurs voor dit soort werkgevers in Amsterdam (zie hier).

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2016 14:35:42 ]
pi_164707992
Interessant. In Bulgarije weet ik inderdaad dat er veel bedrijven zitten. Zelfs Engelssprekende Bulgaren verdienen er al snel 1500-1800 euro netto in de maand terwijl het gemiddelde loon 300-350 euro is.

Ik ben benieuwd of dit werk ook op de lange termijn nog aantrekkelijk is of dat het vooral leuk en tijdelijk is. Zitten er ook Nederlanders die het jaren doen en zie je jezelf er over 20 jaar ook nog wonen?

Mijn vriendin is Bulgaars en mijn zwager doet bijv. dit soort werk, voor hem prachtig natuurlijk. Mijn vriendin is op zoek naar een mooie baan in Sofia om tzt naar Bulgarije te verhuizen.

Zelf zoek ik dan iets in engineering maar is er niet echt een markt voor (het hele land zit vol met doe het zelvers :D ), maar een callcenterbaan zou wel een goede tijdelijke oplossing zijn totdat ik wel iets kan vinden wat meer in mijn straat past. Ondanks dat het qua niveau een makkelijke baan is, is het salaris heel goed te doen.
pi_164708024
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 14:45 schreef ufopiloot het volgende:
Interessant. In Bulgarije weet ik inderdaad dat er veel bedrijven zitten. Zelfs Engelssprekende Bulgaren verdienen er al snel 1500-1800 euro netto in de maand terwijl het gemiddelde loon 300-350 euro is.

Ik ben benieuwd of dit werk ook op de lange termijn nog aantrekkelijk is of dat het vooral leuk en tijdelijk is. Zitten er ook Nederlanders die het jaren doen en zie je jezelf er over 20 jaar ook nog wonen?

Mijn vriendin is Bulgaars en mijn zwager doet bijv. dit soort werk, voor hem prachtig natuurlijk. Mijn vriendin is op zoek naar een mooie baan in Sofia om tzt naar Bulgarije te verhuizen.

Zelf zoek ik dan iets in engineering maar is er niet echt een markt voor (het hele land zit vol met doe het zelvers :D ), maar een callcenterbaan zou wel een goede tijdelijke oplossing zijn totdat ik wel iets kan vinden wat meer in mijn straat past. Ondanks dat het qua niveau een makkelijke baan is, is het salaris heel goed te doen.
Vraag het dven eens, die zit al jaren in Bulgarije.
pi_164714239
Zelf hoop ik binnen TP door te groeien richting de wat meer leidinggevende functies. Al vind ik het absoluut geen straf om aan de telefoon te zitten nu. Laag instappen, hoog eindigen. :)

Gedurende komende periode zal dat allemaal wel zijn weg vinden. Ik ben nog steeds volop aan het settelen en begin nu na een kleine maand wel m'n draai te vinden hier. Het is niet altijd even makkelijk of leuk maar tot nu toe is het uiteindelijke gevoel nog steeds goed. Nederland mis ik eigenlijk niet, heb nu mijn handvatten hier gevonden. Komt wel goed. :)

Ik kan het iedereen die in mijn vaarwater zit (afgestudeerd maar niet weten wat te doen) dit aanraden. Voor mij was het een perfect match aangezien ik ambieerde naar het buitenland te gaan voor een tijdje en toch graag wat vastigheid onder mijn voeten heb. Dat heb ik nu. :)

In mijn training zaten er ook mensen die alles in NL hebben opgezegd (vaste baan, woning e.d.) en naar hier zijn gekomen voor een nieuwe start. Iedereen heeft zo zijn eigen verhaal en dat maakt heel dit gebeuren zo leuk en divers.
pi_164714860
Hoe zit het trouwens met je 'flexibele' rooster? Wat zijn ongeveer je werktijden en heb je twee aaneengesloten dagen vrij of ook werk, vrij, werk, vrij? :) Heb je naast even settelen, straks het idee dat je wat met je vrije tijd kunt, loszien van werk dus. Als echt twee gescheiden levens in Nederland, vrijdagmiddag de deur uit en in het weekend en de avond niks met je werk doen, hobby's, vriendin, uitgaan etc.

Heb je nog specifiek voor Lissabon gekozen? Praag, Athene, Sofia zit TP of een branchegenoot ook.
pi_164714914
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 19:38 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Hoe zit het trouwens met je 'flexibele' rooster? Wat zijn ongeveer je werktijden en heb je twee aaneengesloten dagen vrij of ook werk, vrij, werk, vrij?
Ik had:

Ma t/m vrijdag, zeer zelden een zaterdag.
7:00-16:00, 8:00-1700, 9-18 of 10-19 diensten, afwisselend al kon je best een voorkeur aangeven
pi_164714984
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 19:40 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ik had:

Ma t/m vrijdag, zeer zelden een zaterdag.
7:00-16:00, 8:00-1700, 9-18 of 10-19 diensten, afwisselend al kon je best een voorkeur aangeven
Ah, dus niet de ene dag van 9 tot 17u en de andere dag van 13u tot 21u ofzo. Beetje dezelfde tijden is wel fijn ja. Bol.com is volgens mij 24/7 bereikbaar al zit een deel ook gewoon in Maastricht las ik. Wat doen ze in Portugal dan voor bol?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')