Koud is niet lekker man, even serieus moet ik ze koken in een pannetje of kunnen ze in de microgolf?quote:Op woensdag 8 juni 2016 12:45 schreef Hallojo het volgende:
Die kun je gewoon zo opeten. Bereiding is niet nodig.
Ik zou ze dan opwarmen in een pannetje. Niet koken.quote:Op woensdag 8 juni 2016 12:45 schreef Argo het volgende:
[..]
Koud is niet lekker man, even serieus moet ik ze koken in een pannetje of kunnen ze in de microgolf?
Beide. Gewoon warm maken zoals jij wil. Ze zijn al gaar.quote:Op woensdag 8 juni 2016 12:45 schreef Argo het volgende:
[..]
Koud is niet lekker man, even serieus moet ik ze koken in een pannetje of kunnen ze in de microgolf?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'De mens leert uit de geschiedenis dat de mens niets leert uit de geschiedenis.'
'Geboren worden is een nodeloos storende episode in de gelukzalige rust van het niets.'![]()
Je weet hopelijk toch wel hoe je ze later weer uit moet poepen hé TS!?!With a Song in my heart and a smile on my face...![]()
Bereiding sperziebonen uit een potje
1. open het deksel van de pot
2. deponeer de inhoud van de pot in het toilet en trek door
3. neem de lege pot mee naar de glasbak
4. loop door naar de winkel en koop een bundeltje kouseband
5. zet thuisgekomen water op, snij de uiteinden van de kouseband af en snij de rest in stukjes van een centimeter of 4.
6. kook die stukjes ongeveer een kwartier (verse sperziebonen moet je een stuk korter koken (8 tot hooguit 10 minuten), sperziebonen uit een potje moet je niet koken maar weggooien)De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.![]()
Wat maakt het eigenlijk uit als ze wel even koken? T is toch al niks.quote:Op woensdag 8 juni 2016 12:50 schreef mitchelll0181 het volgende:
Gewoon in een pan flikkeren en net niet laten koken![]()
Smaak gaat er af, die van HAK zijn wel goed te eten hoor.. Ik hou persoonlijk niet zo van verse bonen..quote:Op woensdag 8 juni 2016 13:01 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Wat maakt het eigenlijk uit als ze wel even koken? T is toch al niks.![]()
Opwarmen, hè! Niet koken! Daarom liever in een pannetje dan de magnetron.The love you take is equal to the love you make.![]()
Klopt.quote:Op woensdag 8 juni 2016 13:23 schreef NoXia het volgende:
Wist je trouwens dat rauwe sperziebonen giftig zijn?
Maar je kan rauwe sperziebonen in een pot stoppen en aanvullen met water met 5% zout totdat ze onder staan; twee tot drie weken op kamertemperatuur laten staan en dan zijn ze prima te eten. En niet giftig meer.![]()
Je bent niet zo een groot licht hè?quote:Op woensdag 8 juni 2016 12:41 schreef Argo het volgende:
Er staat niet op hoe je ze klaar moet maken, moet ik ze koken of kunnen ze ook in de microgolf? Ze zitten in een glazen pot met het merk perfekt.
KLB / Afwas.
Tip voor het bereiden van sperziebonen uit pot: trek het blik open, flikker de inhoud van het blik in de prullenbak, doe de pot in de glasbak, en loop naar de supermarkt voor sperzieboontjes uit de diepvries (of, indien in de aanbieding, vers uit de groente afdeling)Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)![]()
Giftig?quote:Op woensdag 8 juni 2016 13:23 schreef NoXia het volgende:
Wist je trouwens dat rauwe sperziebonen giftig zijn?
Ik eet wel eens een stukje rauw op gewoon om iets te kauwen te hebben. Maar heel lekker is het nit nee, rauw.Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)![]()
quote:Op woensdag 8 juni 2016 12:51 schreef MisterMaster het volgende:
"Wanneer je sperziebonen uit blik of glas hebt, hoef je deze alleen te verwarmen. Koken is in de meeste gevallen dan niet nodig."
http://www.sperziebonenkoken.net/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Godverdomme die hebben veel tijd overSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op woensdag 8 juni 2016 12:58 schreef BaardaapAd het volgende:
sperziebonen uit een potje moet je niet koken maar weggooien![]()
Een stukje kan geen kwaad maar in rauwe bonen zit een lectine dat als je er veel van binnenkrijgt je maag/darmen flink kan ontregelen en als je het langdurig eet kun je er nierschade van krijgen.quote:Op woensdag 8 juni 2016 14:21 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Giftig?
Ik eet wel eens een stukje rauw op gewoon om iets te kauwen te hebben. Maar heel lekker is het nit nee, rauw.![]()
Is dit voor alle boonsoorten zo? Of in een sperzieboon bijvoorbeeld iets meer dan in een snijboon?quote:Op woensdag 8 juni 2016 14:54 schreef Farenji het volgende:
[..]
Een stukje kan geen kwaad maar in rauwe bonen zit een lectine dat als je er veel van binnenkrijgt je maag/darmen flink kan ontregelen en als je het langdurig eet kun je er nierschade van krijgen."I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."![]()
Ja, in principe alle bonen.quote:Op woensdag 8 juni 2016 16:25 schreef Boy_Zonderman het volgende:
[..]
Is dit voor alle boonsoorten zo? Of in een sperzieboon bijvoorbeeld iets meer dan in een snijboon?The love you take is equal to the love you make.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: