abonnement Unibet Coolblue
pi_162827938
Hoi!

Omdat ik het echt heel stom vind dat ik geen lekker plekje heb om te zitten met dit lekkere weer heb ik het plan om eerst de garage af te maken alvorens aan de tuin te beginnen maar laten varen...

Ik heb besloten dat ik n het weekeind van de 18e een flinke slag aan de tuin wil maken, dagje extra vrij genomen, minegravertje en trilplaat gereserveerd voor dat weekeind.

Nu moet ik nog weten wat ik precies wil. En daar kan ik nog wel wat input voor gebruiken.

Eerst even een situatieschets (ik hoop dat de fotos het (blijven) doen want mijnalbum is kapot en heb nu een andere...

Tekening met de maten er bij


Wat fotos









Hoe ik het op dit moment in mn hoofd heb is als volgt:

Het huidige terras tegen het huis aan opnieuw bestraten, even groot.

Tegen de achterkant van de tuin aan komt nog een groot terras, over de hele breedte van de tuin, uiteindelijk moet hier (deels) een veranda boven komen.

Naast de garage komt een border van een cm of 60 breed, en daarnaast een recht pas van het ene terras naar het andere terras.

Tegen het voorste terras komt een kunstgrasveldje aan waar minimaal zon rond zwembad op moet kunnen staan.

En dan tussen het grasveldje en het achterste terras wil ik een mooie grote vijver, wel een natuurlijk ogende, alleen tegen het terras aan wil ik met betonnen L elementen werken zodat hij daar direct diep word.

en dan in de hoek bij het kleine schuurtje wil ik graag een waterval maken.

De rest naast de vijver en de borders moeten planten komen, wat boompjes en er tussenin worteldoek. Met grind of schors er op (ben ik nog niet over uit...)

Snappen jullie het? En wat vinden jullie van mn ideen? Nu moet ik nog de tegels kiezen en zorgen dat alles hier optijd is...
alle input, tips, dingen om rekening mee te houden is welkom trouwens!

En let niet op de %$#&%&# zooi nu :+
  Knikkerking dinsdag 7 juni 2016 @ 22:15:55 #2
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162828158
Whoa vet man! Ik vind het een super idee om toch "effe" eerst die tuin aan te pakken 8-) Genieten hoort er namelijk ook bij.

Ben dan ook zeer benieuwd naar het resultaat. De plannen klinken alvast goed *O*

Volgmodus staat aan ;) En veel succes alvast!!

[edit] je kunt misschien alvast overal een beetje pvc buis in de grond leggen zodat je straks makkelijk nog hier en daar verlichting, stroom en muziek kunt aanleggen. Heb ik 3 jaar geleden ook gedaan, en pluk daar nu de vruchten van!

[edit2] en misschien nog een buitendouche, buitenkeuken, pizza-oven ofzo? Lekker chillen, ijskastje onder je veranda of in je garage...

Zelf heb ik me 4 RVS palen laten lassen met handvaten en haken eraan die ik op diverse plekken in de tuin kan neerzetten (in cement gestorte buizen) zodat ik daar m'n hangmatten aan kan hangen. Misschien is dat ook iets voor jou?

[ Bericht 15% gewijzigd door Atmoz op 07-06-2016 22:21:48 ]
pi_162828315
tot nu toe vind ik zelf deze stenen mooi



Mn vriendin vind ze te donker...
pi_162828362
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 22:15 schreef Atmoz het volgende:
Whoa vet man! Ik vind het een super idee om toch "effe" eerst die tuin aan te pakken 8-) Genieten hoort er namelijk ook bij.

Ben dan ook zeer benieuwd naar het resultaat. De plannen klinken alvast goed *O*

Volgmodus staat aan ;) En veel succes alvast!!

[edit] je kunt misschien alvast overal een beetje pvc buis in de grond leggen zodat je straks makkelijk nog hier en daar verlichting, stroom en muziek kunt aanleggen. Heb ik 3 jaar geleden ook gedaan, en pluk daar nu de vruchten van!
Thanks man! Heb er ook wel zin in. Beetje met zon kraantje spelen enzo ;D

Dat is wel een goeie ja, effe 50mm pvc hier en daar in de grond drukken.
pi_162829989
Cool. Morgen ff plattegrond en de plannen naast elkaar leggen. Ben benieuwd :)
pi_162830127
fotos doen het hier niet :(
pi_162832256
eerst maar ff een rondje opruimen , dan heb je wat meer "beeld" over wat je nu wil verwezenlijken . En zoals atmoz al zegt klap er een zooi pvc pijpen alvast in . Dat scheelt een hoop geleuter achteraf (moffies verlijmen ondergronds !) Verder niet kiezen voor een betonnen tegel. Kijk of zoek naar een partij gebakken stenen . blijven langer mooi :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  woensdag 8 juni 2016 @ 00:41:40 #8
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_162832495
Hij zit onder de duim van zijn vriendin :D :+
  Knikkerking woensdag 8 juni 2016 @ 06:35:58 #9
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162833731
Aan je vijver zou je bijvoorbeeld ook een beekloopje kunnen maken waar je dan relax "tussen" kunt zitten op bijvoorbeeld een stukje vlonder, rots of grasveldje. In combinatie met wat boompjes (sowieso leuk om dat "open geheel" wat te breken) en verlichting krijg je volgens mij een super gezellig geheel.

Ik zou ook eens kijken voor buitenspeakers. Hoeft niet hard te staan, maar gewoon zo'n chill-cd op laag volume op de achtergrond, lijkt je dat niets voor de warme zomeravonden/nachten? Heerlijk in combinatie met wat hangmatten (over beekloopje heen :9~) etc :7

Je kunt het natuurlijk zo gek maken als je wilt, maar ik denk dat boompjes/haagjes/beplanting in combinatie met verschillende verlichting (grondspots, langs je garagemuur, ledstrips her en der (het hoeft niet altijd aan te staan, het kán ;)) echt cool kan zijn.

Over "gekke" ideeën gesproken O-) Is zo'n buizenpost systeem, maar dan met blikjes bier, niets voor jou? Heb je weer een mooi projectie wat je in/om je garage kan maken. De koelkast staat dan binnen, en met een luchtdruksysteem "schiet" je zo je bier naar de hangplek. Ik wil(de) dit gaan maken, maar heb echt zo weinig tijd dat ik eerst de "normale" dingen een beetje moet afmaken...

Ik zou ook eens kijken op Pinterest, Houzze en hoe heten die ideeën websites allemaal? Als je daar nog niets leuks ziet weet ik het ook niet meer ^O^
pi_162840210
quote:
[img]
Mn vriendin vind ze te donker...
Die worden vanzelf licht
  Moderator woensdag 8 juni 2016 @ 18:07:59 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_162845692
Voor planten, bomen e.d. zou je eens kunnen kijken bij directplant.nl, heb daar zelf erg goede ervaringen mee.
Maar denk eerst dat je de boel eens moet opruimen, dan hebben we ook een beter overzicht over de ruimte e.d. :)
  woensdag 8 juni 2016 @ 19:27:35 #12
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_162847941
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 22:19 schreef Makrolon het volgende:
Mn vriendin vind ze te donker...
Die kan je inruilen voor een ander ;) :P
pi_162849249
Ik snap je drang naar een vijver niet. Je hebt t als eigen ondernemer druk zat. Waarom zou je je dat op de hals halen?
pi_162850442
Kan dat houten schuurtje er niet uit?
En een tekening in de juiste verhoudingen lijkt mij wat makkelijker brainstormen...
pi_162854097
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 00:24 schreef Cybersijp het volgende:
En zoals atmoz al zegt klap er een zooi pvc pijpen alvast in . Dat scheelt een hoop geleuter achteraf (moffies verlijmen ondergronds !)
In plaats van Pvc pijp in de grond stoppen, is flexibele mantelbuis makkelijker denk ik.
https://pvcvoordeel.nl/kabelbeschermingsbuis/
pi_162863485
Jaja, het is duidelijk, ik moet opruimen :+ Ga ik van t weekeind mee aan de slag, ook nog even wat stenenhandels bezoeken om een en ander in het echt te bekijken.

@ Atmoz
Haha, jij bent wel van de over de top ideeen he :+ Bier drink ik niet, en een glas baco gaat niet goedkomen denk ik. :9 En ik heb echt chronisch tijd tekort, dus aan zulke dingen denk ik nu helemaal niet. Ik wil gewoon bestrating er in, vijver klaar, wat plantjes en dan is het voorlopig prima :)
pi_162863573
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 00:24 schreef Cybersijp het volgende:
eerst maar ff een rondje opruimen , dan heb je wat meer "beeld" over wat je nu wil verwezenlijken . En zoals atmoz al zegt klap er een zooi pvc pijpen alvast in . Dat scheelt een hoop geleuter achteraf (moffies verlijmen ondergronds !) Verder niet kiezen voor een betonnen tegel. Kijk of zoek naar een partij gebakken stenen . blijven langer mooi :)
Ja, ik wil ook geen duizenden euros kwijt eigenlijk... De stenen die ik eerder poste zijn 13 eu/m2. Ik hoop niet heel veel duurder uit te komen eigenlijk. Worden betonnen stenen snel leijk dan?

quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 19:27 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Die kan je inruilen voor een ander ;) :P
Is dit een aanbod? :+

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 20:12 schreef Puala het volgende:
Ik snap je drang naar een vijver niet. Je hebt t als eigen ondernemer druk zat. Waarom zou je je dat op de hals halen?
Als zon vijver eenmaal ligt valt t onderhoud volgens mij best mee. Ik vind t iig supermooi en leuk, beetje visjes kijken enzo. En ik zou niet weten wat ik anders met de ruimte moet.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 20:49 schreef DarkE het volgende:
Kan dat houten schuurtje er niet uit?
En een tekening in de juiste verhoudingen lijkt mij wat makkelijker brainstormen...
Is sowieso samen met de buren, dus voorlopig gaat ie niet weg, misschien in de toekomst...
Ik zal kijken of ik vanavond wat tijd heb voor een goede tekening..

quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 22:26 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

In plaats van Pvc pijp in de grond stoppen, is flexibele mantelbuis makkelijker denk ik.
https://pvcvoordeel.nl/kabelbeschermingsbuis/
Dat is ook nog een idee ja :) Maar trek je daar makkelijk kabels doorheen?
pi_162863772
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 12:44 schreef Makrolon het volgende:

Ja, ik wil ook geen duizenden euros kwijt eigenlijk... De stenen die ik eerder poste zijn 13 eu/m2. Ik hoop niet heel veel duurder uit te komen eigenlijk. Worden betonnen stenen snel leijk dan?

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 00:24 schreef Cybersijp het volgende:
Verder niet kiezen voor een betonnen tegel. Kijk of zoek naar een partij gebakken stenen . blijven langer mooi :)
Binnen 2 - 3 jaar is het mooie eraf en dan zijn ze grauw, vies en verkleurd tot een gore betonkleur. Gebakken steentjes is veel langer mooi, alternatief is een betonsteen met gebakken bovenlaag. Ik heb zelf betonsteentjes en ben er al 10 jaar op uitgekeken. Deels vervangen door Marlux en dat blijft zoals 't bij aanschaf was.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_162863787
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 22:09 schreef Makrolon het volgende:
Omdat ik het echt heel stom vind dat ik geen lekker plekje heb om te zitten
Ik zie anders stoelen genoeg hoor :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162863825
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 22:26 schreef bluemoon23 het volgende:

In plaats van Pvc pijp in de grond stoppen, is flexibele mantelbuis makkelijker denk ik.
https://pvcvoordeel.nl/kabelbeschermingsbuis/
Daarnaast kan je alvast een tyleenslang onder de grond leggen. Voor toekomstig ledingwater in schuur / garage / tuin.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_162864761
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 12:44 schreef Makrolon het volgende:
Dat is ook nog een idee ja :) Maar trek je daar makkelijk kabels doorheen?
Een jaar of wat terug heb ik dat gebruikt bij het huis van mijn moeder om stroom naar een kapschuur te krijgen.
Daar loopt 2 kabels door, 1x 3 aders en 1x 5aders, trekken gaat wel makkelijk voor zover ik mij kan herinneren.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 12:56 schreef blomke het volgende:
Daarnaast kan je alvast een tyleenslang onder de grond leggen. Voor toekomstig leidingwater in schuur / garage / tuin.
Ik heb bij de bouw van mijn eigen schuur een mantelbuis van 125mm van de kruipruimte van het huis naar de schuur aangelegd, in de schuur komt hij weer omhoog door de betonvloer.
De buis had ik toch nog, er moesten alleen wat bochten en moffen bijkomen.

Daar wil ik nog een keer een tyleenslang doortrekken voor perslucht.
De compressor staat in de schuur, in de garage die aan het huis vast zit moet dan een persluchtaansluiting komen. (de compressor is van het lompe soort zeg maar :7 , die verplaats je niet even naar de schuur om daar de bandjes op te pompen)

[ Bericht 42% gewijzigd door bluemoon23 op 09-06-2016 13:47:58 ]
  Moderator zondag 12 juni 2016 @ 11:48:44 #22
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_162939172
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 12:40 schreef Makrolon het volgende:
Jaja, het is duidelijk, ik moet opruimen :+ Ga ik van t weekeind mee aan de slag, ook nog even wat stenenhandels bezoeken om een en ander in het echt te bekijken.
Hoe gaat het met het opruimen ? :9
pi_162939190
Goed! Het is al een stuk netter. Ook gister tegels besteld. Vanavond zal ik een update posten :9
  zondag 12 juni 2016 @ 12:09:27 #24
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_162939692
Hoe laat begint de BBQ O-) :?
pi_162955430
We zijn benieuwd ! :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')