Walgelijke uitspraak.quote:Op maandag 6 juni 2016 09:36 schreef TheJanitor het volgende:
Mogen ze nog wel aanranden en misdaden plegen?
Ik heb althans een zeer intieme relatie met mijn rechterhand en soms ga ik vreemd met de linker.quote:Op maandag 6 juni 2016 09:45 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Alsof mensen die FOK! lezen ooit vrijen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zoek de gulden middenweg.quote:Op maandag 6 juni 2016 10:04 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik heb althans een zeer intieme relatie met mijn rechterhand en soms ga ik vreemd met de linker.
Wees gerust, wat ze missen bij daglicht halen ze na het ondergaan van de zon dubbel en dwars inquote:Op maandag 6 juni 2016 09:36 schreef TheJanitor het volgende:
Van wie verwacht je een antwoord op je schandalige retorische uitspraak ?quote:
Van tong80.quote:Op maandag 6 juni 2016 10:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Van wie verwacht je een antwoord op je schandalige retorische uitspraak ?
Je zou denken dat juist in de ramadan men zich voorbeeldig gedraagt. Echter is het overal alle hens aan dek bij de politie... Want de lokale islamitische jeugd misdraagt zich nogal eens in deze tijd...quote:Op maandag 6 juni 2016 09:36 schreef TheJanitor het volgende:
Dat is nogal tegenstrijdig... maar bedankt voor je antwoord. Volgens tong80 was het een schandalige vraag, maar het was gewoon de waarheid.quote:Op maandag 6 juni 2016 10:10 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Je zou denken dat juist in de ramadan men zich voorbeeldig gedraagt. Echter is het overal alle hens aan dek bij de politie... Want de lokale islamitische jeugd misdraagt zich nogal eens in deze tijd...
Laat maarquote:Op maandag 6 juni 2016 10:11 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat is nogal tegenstrijdig... maar bedankt voor je antwoord. Volgens tong80 was het een schandalige vraag, maar het was gewoon de waarheid.
Het lijkt me ook niet gezond voor je stofwisseling. En een verstoorde stofwisseling veroorzaakt weer aanvullend gedrag.quote:Op maandag 6 juni 2016 10:10 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Je zou denken dat juist in de ramadan men zich voorbeeldig gedraagt. Echter is het overal alle hens aan dek bij de politie... Want de lokale islamitische jeugd misdraagt zich nogal eens in deze tijd...
No hate, just truth.quote:Op maandag 6 juni 2016 10:12 schreef TeenWolf het volgende:
Ik zie veel haat prachtig, maak je zelf maar kapot heerlijk.
Dat mogen ze ook buiten de ramadan niet, he.quote:Op maandag 6 juni 2016 09:36 schreef TheJanitor het volgende:
quote:Op maandag 6 juni 2016 10:12 schreef TeenWolf het volgende:
Ik zie veel haat prachtig, maak je zelf maar kapot heerlijk.
Bij alle vier vrouwen, want hij wil geen vrouw tekort doen.. Zouden ze ook fivesomes doen?quote:Op maandag 6 juni 2016 10:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wees gerust, wat ze missen bij daglicht halen ze na het ondergaan van de zon dubbel en dwars in
Ik moest lachen.quote:Op maandag 6 juni 2016 09:36 schreef TheJanitor het volgende:
Ben ik straks wel goedkoop uit. Alleen thee voor mij in de bieb met mijn taalmaatje.quote:
compleet ongezond...quote:Op maandag 6 juni 2016 10:43 schreef Glazenmaker het volgende:
17 uur niet drinken![]()
Toch raar dat zowel de bijbel verhalen als de tradities van islam gebaseerd lijken te zijn op lokale omstandigheden. Net alsof de schrijvers en profeten niet veel meer wisten van de wereld, dan hun directe omgeving.
Wie schreef er ooit op dat Jezus over water liep en water in wijn veranderde ?quote:Op maandag 6 juni 2016 10:43 schreef Glazenmaker het volgende:
17 uur niet drinken![]()
Toch raar dat zowel de bijbel verhalen als de tradities van islam gebaseerd lijken te zijn op lokale omstandigheden. Net alsof de schrijvers en profeten niet veel meer wisten van de wereld, dan hun directe omgeving.
Nee, had wat teveel magic mushrooms gehad. Kan gebeurenquote:Op maandag 6 juni 2016 10:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wie schreef er ooit op dat Jezus over water liep en water in wijn veranderde ?
Die moet wel strontbezopen zijn geweest.
Alle moslims wereldwijd, sowieso. Het is zwaar.quote:Op maandag 6 juni 2016 11:14 schreef Yasmin23 het volgende:
Wens alle moslims op fok een fijne ramadan en zo.
K moet er niet aan denkenquote:Op maandag 6 juni 2016 11:34 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Alle moslims wereldwijd, sowieso. Het is zwaar.
Ik heb ook een werknemer. Ik zeg tegen hem dat je vasthoudt aan de Mekka-tijden (dat zou ongeveer 13 uur vasten zijn). Maar niet zo lang als hier.quote:Op maandag 6 juni 2016 10:43 schreef Glazenmaker het volgende:
17 uur niet drinken![]()
quote:Op maandag 6 juni 2016 11:19 schreef Atak het volgende:
TS maakt de veronderstelling dat de meeste moslims seksueel actief zijn. Voor de meeste is het gewoon 1 maand niet fappen.
Zeg er dan wel bij dat ze de 'schade' later altijd moeten inhalen, dus onder dat vasten komen ze niet uit. Zwangere en ongestelde vrouwen worden bovendien ook afgezonderd en geïsoleerd, want dat vindt men 'smerig'.quote:De ramadan is voor moslims een periode van opoffering en bezinning. Zieken, zwangere vrouwen en reizigers hoeven niet te vaste
ho ho 1 maand niet fappen tijdens daglicht, dus in de donkere uurtjes is er genoeg in te halen.quote:Op maandag 6 juni 2016 11:19 schreef Atak het volgende:
TS maakt de veronderstelling dat de meeste moslims seksueel actief zijn. Voor de meeste is het gewoon 1 maand niet fappen.
Yo tong, trek je niets aan van al die mensen met onzinnige reacties.quote:Op maandag 6 juni 2016 09:27 schreef tong80 het volgende:
Voor moslims begint maandag de ramadan. Ze mogen tijdens de islamitische vastenmaand dertig dagen niet eten, drinken, roken en vrijen tussen zonsopgang en zonsondergang.
[ afbeelding ]
De ramadan is voor moslims een periode van opoffering en bezinning. Zieken, zwangere vrouwen en reizigers hoeven niet te vasten, net zo min als jonge kinderen en soldaten. Kinderen mogen al van jongs af aan meedoen als ze dit willen, maar beginnen meestal rond hun tiende of twaalfde levensjaar met vasten. Ouderen doen ook mee, als hun gezondheid dat toelaat.
De ramadan duurt dit jaar tot 5 juli. De vastenmaand wordt traditioneel afgesloten met het Suikerfeest. Er mag dan weer volop worden gegeten.
Wat mag je nog wel tijdens de Ramadan ? En wat is het nut ?
Van drinken en eten was ik op de hoogte. Had collega's die in de pauzes inslaap vielen. Maar dat het zo ver gaat wist ik niet.
Had men 400 nC ook al derde wereld landen? Oh wacht, de hele wereld was toen een derde wereldland. Alleen dan was er niets te voelen want de meeste mensen hadden standaard altijd hongerquote:Op maandag 6 juni 2016 14:27 schreef Logic91 het volgende:
Het nut van de ramadan is om de moslims te laten voelen hoe het zou zijn als men leefde in een derdewereldland. Op deze manier kan men solidariteit creëren binnen de moslimgemeenschap met de mensen die minder goed af zijn dan ons. Daarnaast helpt het de moslims eraan te herinneren dat God barmhartig is door ons voedsel te geven.
Ja, dat is wat de mensen in mijn omgeving me altijd vertelden. Dan kom ik terug met het argument dat het beter zou zijn om aan een goed doel te doneren in plaats van jezelf te verhongeren en dan weten ze meestal niets te zeggen! xDquote:Op maandag 6 juni 2016 14:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Had men 400 nC ook al derde wereld landen? Oh wacht, de hele wereld was toen een derde wereldland. Alleen dan was er niets te voelen want de meeste mensen hadden standaard altijd honger
De actuele discussie erover blijft het Nieuws maken.quote:
Wat bedoel je met 'laten voelen'??? , deze gewoonte is ontwikkeld in een 3de wereld land.. en de meeste moslims op aarde leven nog steeds in een 3de wereld land... Ik zou de stelling wel willen verdedigen dat moslim landen de grootse kans hebben van alle landen om 3de wereld land te blijven omdat hun religie vooruitgang (onderwijs en wetenschappelijk onderzoek) tegenwerkt. De feiten spreken voor zichzelf...quote:Op maandag 6 juni 2016 14:27 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Yo tong, trek je niets aan van al die mensen met onzinnige reacties.
Ben zelf niet gelovig maar verreweg iedereen binnen mijn familie is moslim. De een praktiseert het geloof wat meer dan de ander.
Het nut van de ramadan is om de moslims te laten voelen hoe het zou zijn als men leefde in een derdewereldland. Op deze manier kan men solidariteit creëren binnen de moslimgemeenschap met de mensen die minder goed af zijn dan ons. Daarnaast helpt het de moslims eraan te herinneren dat God barmhartig is door ons voedsel te geven.
Ja, dat is wat de mensen in mijn omgeving me hebben verteld. Je moet letterlijk honger lijden om meer solidair te worden met de minder bedeelden in armere landen. Ik vind het zelf ook maar raar bedacht. Die mensen hebben er veel meer aan als je geld doneert aan een goed doel lijkt me maar ja...quote:Op maandag 6 juni 2016 16:27 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'laten voelen'??? , deze gewoonte is ontwikkeld in een 3de wereld land.. en de meeste moslims op aarde leven nog steeds in een 3de wereld land... Ik zou de stelling wel willen verdedigen dat moslim landen de grootse kans hebben van alle landen om 3de wereld land te blijven omdat hun religie vooruitgang (onderwijs en wetenschappelijk onderzoek) tegenwerkt. De feiten spreken voor zichzelf...
Vasten is heel gezond. Echter religieuze idiotie niet zo.quote:Op maandag 6 juni 2016 10:12 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het lijkt me ook niet gezond voor je stofwisseling. En een verstoorde stofwisseling veroorzaakt weer aanvullend gedrag.
Vasten werd vroeger gedaan in een ander samenlevingsverband dan binnen de drukke en hectische welvaartstaat van vandaag. Maar ik heb begrepen dat je mag zondigen. Als je het later maar weer inhaalt.
Nee hoor , na het eten naar de moskeequote:Op maandag 6 juni 2016 10:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wees gerust, wat ze missen bij daglicht halen ze na het ondergaan van de zon dubbel en dwars in
Het heeft dan ook helemaal niks te maken met,voelen wat arme mensen voelen.quote:Op maandag 6 juni 2016 17:00 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Ja, dat is wat de mensen in mijn omgeving me hebben verteld. Je moet letterlijk honger lijden om meer solidair te worden met de minder bedeelden in armere landen. Ik vind het zelf ook maar raar bedacht. Die mensen hebben er veel meer aan als je geld doneert aan een goed doel lijkt me maar ja...
En dat de Islam vooruitgang (en dan voornamelijk wetenschappelijk) tegenwerkt is zeker een feit. Dat is naar mijn mening vooral te wijten aan Hamid Al-Ghazali die in de woorden van deGrasse Tyson ''de knieschijven van wetenschap in de islamitische wereld heeft verwijderd''. Daarvoor was de islamitische wereld juist het bakermat van wetenschappelijke vooruitgang en het trok intellectuelen van verschillende landen aan.
Maar je weet wat ze zeggen. Kennis is macht en juist daar zijn religieuzen zo bang voor.
"Voelen met wat arme mensen voelen" is een simpele manier om uit te leggen aan Nederlanders wat Ramadan is zodat je snel klaar kan zijn met die mensen. Als het ze echt boeide zochten ze het wel zelf op.quote:Op maandag 6 juni 2016 21:20 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Het heeft dan ook helemaal niks te maken met,voelen wat arme mensen voelen.
Wonderlijke manier om om te gaan met mensen die interesse in je tonen.quote:Op maandag 6 juni 2016 22:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
"Voelen met wat arme mensen voelen" is een simpele manier om uit te leggen aan Nederlanders wat Ramadan is zodat je snel klaar kan zijn met die mensen. Als het ze echt boeide zochten ze het wel zelf op.
Dat soort nep interesse heb ik vaak genoeg gezien en gehoord. Zoals ik al zei, als het je echt boeide, kon je het zelf opzoeken. Het is geen groot geheim.quote:Op maandag 6 juni 2016 22:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wonderlijke manier om om te gaan met mensen die interesse in je tonen.
Lolquote:Op maandag 6 juni 2016 22:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
"Voelen met wat arme mensen voelen" is een simpele manier om uit te leggen aan Nederlanders wat Ramadan is zodat je snel klaar kan zijn met die mensen. Als het ze echt boeide zochten ze het wel zelf op.
Lekker hypocriet inderdaad. Toch mooi dat je jezelf zo voor de gek kan houden.quote:Op maandag 6 juni 2016 22:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Al die islamitische landen die geen fuck doen voor de Syrische oorlogsvluchtelingen gaan nu wel Ramadan volgen om zich zo begaan te tonen met diegene die niets hebben
Daar draait de ramadan niet omquote:Op maandag 6 juni 2016 22:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Al die islamitische landen die geen fuck doen voor de Syrische oorlogsvluchtelingen gaan nu wel Ramadan volgen om zich zo begaan te tonen met diegene die niets hebben
Ik woon op mezelf, maar wel bij mijn ouder gegeten en daar heeft mij moeder zoals altijd het eten klaargemaakt ,met alle plezier.quote:Op maandag 6 juni 2016 22:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jouw moeder en zusters alles klaar maken natuurlijk..
quote:Op maandag 6 juni 2016 22:34 schreef TeenWolf het volgende:
Dat was dag 1 elhamdullah.
altijd de 'moeilijkste' dag
Dat het je mag bevallen.quote:Op maandag 6 juni 2016 22:37 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ik woon op mezelf, maar wel bij mijn ouder gegeten en daar heeft mij moeder zoals altijd het eten klaargemaakt ,met alle plezier.
Was lekker!
Ja na 10 min al , zit na een kop soep en wat dadels alweer vol.quote:Op maandag 6 juni 2016 22:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat het je mag bevallen..
Maar nu al klaar dan?
Okee, rustig eten duurt het langst. We zijn met het personeel een keer naar zo'n wok-restaurant eten zoveel je wilt geweest. Collega had een hele theorie opgesteld om er zoveel mogelijk uit te halen. Veel pauzes nemen, oplopend in tijd, niet veel drinken tussendoor, was zijn theorie, geloof ik.quote:Op maandag 6 juni 2016 22:41 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ja na 10 min al , zit na een kop soep en wat dadels alweer vol.
Dadelijk weer wat eten en veel water drinken
Bless u bro.quote:
Is de beste tactiek , maar wanneer je heel de dag niks hebt gegeten ben je geneigd alles naar binnen te proppen .quote:Op maandag 6 juni 2016 22:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Okee, rustig eten duurt het langst. We zijn met het personeel een keer naar zo'n wok-restaurant eten zoveel je wilt geweest. Collega had een hele theorie opgesteld om er zoveel mogelijk uit te halen. Veel pauzes nemen, oplopend in tijd, niet veel drinken tussendoor, was zijn theorie, geloof ik.
Akkoord maar volgens die theorie vult water wel, maar vult ook niet, als je begrijp wat ik bedoel.quote:Op maandag 6 juni 2016 23:01 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Is de beste tactiek , maar wanneer je heel de dag niks hebt gegeten ben je geneigd alles naar binnen te proppen .
Minimaal 2 liter water gaat er sowieso wel in tussen 22:00 en 3:30
quote:
Ik denk dat vasten oorspronkelijk meer bedoeld is voor de spirituele introspectie en het tegengaan van overmatige hechting aan wereldse zaken. Alleen leg dat maar eens uit aan je kinderen.quote:Op maandag 6 juni 2016 14:27 schreef Logic91 het volgende:
Wie, wat, waar?quote:Op maandag 6 juni 2016 23:59 schreef Nerdslayer het volgende:
Ik heb meer respect voor de moslims die zich het hele jaar inzetten voor de samenleving
Ik wil niet cynisch doen eigenlijk hoor. Maar minderbedeelden in het M-O?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 00:07 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Ik ken er een paar die door het hele jaar geld inzamelen voor minder bedeelden
Nederland, en ook niet-moslimsquote:Op dinsdag 7 juni 2016 00:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik wil niet cynisch doen eigenlijk hoor. Maar minderbedeelden in het M-O?
Het zal velen verbazen maar niet elke moslim stemt Erdogan, wil zwarte piet verbieden, aanbidt ISof wil homo's van flata gooienquote:Op dinsdag 7 juni 2016 00:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Okee, sta ik wel van te kijken als het waar is.
Je post is klein maar overvol met aannames en vooroordelen.quote:Op maandag 6 juni 2016 23:59 schreef Nerdslayer het volgende:
Het hele jaar niet begaan zijn met anderen maar jezelf helemaal geweldig vinden omdat je een hele maand lang een paar uur niet eet
Ik heb meer respect voor de moslims die zich het hele jaar inzetten voor de samenleving
Waar in de Koran staat dat? Niet met een hadith komen aanzetten die 2 a 300 jaar na de dood van Mohammed zijn geschreven. De halal en haram staan in de Koran en niet in de hadith.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 00:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dit is dus haram.
(Ik ben een echte moslim).
Hadith, hadith, zuig aan een tiet.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 00:39 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Waar in de Koran staat dat? Niet met een hadith komen aanzetten die 2 a 300 jaar na de dood van Mohammed zijn geschreven. De halal en haram staan in de Koran en niet in de hadith.