abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162780981
HELMOND - Installateurs van cv-ketels en elektrische installaties leveren op grote schaal prutswerk af.

Vier binnen de branche als autoriteit te boek staande inspecteurs, die zich bezighouden met elektraveiligheid, slaan alarm. Ze komen dagelijks levensgevaarlijke situaties tegen.

Het verhaal van de deskundigen sluit naadloos aan bij een rapport dat de Onderzoeksraad voor Veiligheid vorig jaar uitbracht. Daarin stond dat de installatiebranche ernstig tekortschiet wat betreft het deugdelijk aansluiten en onderhouden van cv-ketels en geisers.

„Terwijl installaties steeds ingewikkelder werden, nam het kennisniveau van installateurs dramatisch af”, verklaart veiligheidsdeskundige Peter Coppes van het Helmondse bureau C+B de negatieve trend. De inspecteurs krijgen steun van brancheorganisatie Uneto-VNI. Ook die vindt dat de overheid weer toezicht moet houden. Het ministerie van Binnenlandse Zaken studeert naar aanleiding van het OVV-rapport nog op een oplossing.

Bron;

http://www.telegraaf.nl/b(...)lektrabranche__.html

Zou dit nu komen door het ontslaan van ervaren Nederlandse installateurs en ze te vervangen door goedkope werknemers uit het Oostblok?
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_162780997
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 07:48 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
HELMOND - Installateurs van cv-ketels en elektrische installaties leveren op grote schaal prutswerk af.

Vier binnen de branche als autoriteit te boek staande inspecteurs, die zich bezighouden met elektraveiligheid, slaan alarm. Ze komen dagelijks levensgevaarlijke situaties tegen.

Het verhaal van de deskundigen sluit naadloos aan bij een rapport dat de Onderzoeksraad voor Veiligheid vorig jaar uitbracht. Daarin stond dat de installatiebranche ernstig tekortschiet wat betreft het deugdelijk aansluiten en onderhouden van cv-ketels en geisers.

„Terwijl installaties steeds ingewikkelder werden, nam het kennisniveau van installateurs dramatisch af”, verklaart veiligheidsdeskundige Peter Coppes van het Helmondse bureau C+B de negatieve trend. De inspecteurs krijgen steun van brancheorganisatie Uneto-VNI. Ook die vindt dat de overheid weer toezicht moet houden. Het ministerie van Binnenlandse Zaken studeert naar aanleiding van het OVV-rapport nog op een oplossing.

Bron;

Zou dit nu komen door het ontslaan van ervaren Nederlandse installateurs en ze te vervangen door goedkope werknemers uit het Oostblok?
Dat blijkt nergens uit.
pi_162781006
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 07:52 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat blijkt nergens uit.
Ik ben op zoek naar de oorzaak van een gevolg.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_162781018
quote:
7s.gif Op maandag 6 juni 2016 07:53 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Gewoon slecht opgeleide mensen waarschijnlijk.
pi_162781027
quote:
...
Of puur omdat alles snel-snel-snel af moet van de baas omdat het allemaal zo goedkoop mogelijk gedaan moet worden?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 6 juni 2016 @ 07:56:44 #6
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162781032
quote:

Bron;

Studeert op een oplossing.... _O-

Wat dacht je van gedegen opleiding, goed salaris en om de twee jaar een opfris cursus en test?
  maandag 6 juni 2016 @ 07:57:14 #7
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162781034
Geldt voor iedere beroepsgroep. Kneuzen en prutsers everywhere.
  maandag 6 juni 2016 @ 07:57:24 #8
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_162781037
quote:
7s.gif Op maandag 6 juni 2016 07:53 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

„Terwijl installaties steeds ingewikkelder werden, nam het kennisniveau van installateurs dramatisch af”

Dus, veel installateurs met ervaring zijn gestopt of hebben hebben hun kennis niet op het juiste niveau gehouden en de instroom van nieuwe installateurs is gewoonweg slecht opgeleid. Overal hetzelfde liedje.
pi_162781040
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 07:56 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Of puur omdat alles snel-snel-snel af moet van de baas omdat het allemaal zo goedkoop mogelijk gedaan moet worden?
Plausibel.
pi_162781051
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 07:56 schreef DUTCHKO het volgende:

Wat dacht je van gedegen opleiding, goed salaris en om de twee jaar een opfris cursus en test?
Zou het komen door de flexwet?

Daarmee bedoel ik dat mensen in vaste dienst nog wel een opfriscursus van hun werkgever krijgen maar zzp-ers en uitzendkrachten niet?
  maandag 6 juni 2016 @ 08:02:12 #11
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_162781062
Er is dus meer controle nodig. Als die inspecteurs zoveel misstanden tegenkomen, hebben ze blijkbaar uitbreiding en meer bevoegdheden nodig.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 6 juni 2016 @ 08:02:22 #12
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162781063
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2016 07:59 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Zou het komen door de flexwet?

Daarmee bedoel ik dat mensen in vaste dienst nog wel een opfriscursus van hun werkgever krijgen maar zzp-ers en uitzendkrachten niet?
Je kunt niet zomaar als zzp'er een loodgieters bedrijfje beginnen.
Er zijn zat wetgevingen die eisen dat je geschoold bent maar wat je daarna doet met je scholing is een andere zaak.
Het is denk ik een oorzaak van diverse factoren: geld, tijd, mentaliteit.
En die drie dingen beginnen schaars te worden...
pi_162781149
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 08:02 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Er zijn zat wetgevingen die eisen dat je geschoold bent maar wat je daarna doet met je scholing is een andere zaak.
Maar naast de zzp zijn er de uitzendkrachten.
Die krijgen geen opleidingsbudget en krijgen zo weinig betaald dat ze zelf ook niet de ruimte hebben om voor een cursus te sparen.

Situatieschets;

Bedrijf A 10 werknemers in vaste dienst alle werknemers hebben een vakdiploma en moeten om de twee jaar of frequenter een cursus volgen.

Bedrijf B 10 werknemers waarvan 2 in vaste dienst 8 uitzendkrachten (lekker goedkoop!).
De twee vaste werknemers krijgen frequente cursussen maar de uitzendkrachten niet!
Immers ze worden regelmatig eruit gegooid als er een dipje zit in de orderportefeuille.
Daar gaat de werkgever dus geen cursus (lees geld) voor regelen.

Kan het zijn dat het aantal B bedrijven is toegenomen door concurrentie en de flexwet?
pi_162781155
quote:

De inspecteurs krijgen steun van brancheorganisatie Uneto-VNI. Ook die vindt dat de overheid weer toezicht moet houden. Het ministerie van Binnenlandse Zaken studeert naar aanleiding van het OVV-rapport nog op een oplossing.

Bron;

Het topic naar aanleiding van dat onderzoeksrapport vorig jaar staat me nog helder voor de geest.

Maar het komt er dus op neer dat we worden geconfronteerd met de zoveelste gevolgen van de dereguleringsdrang en liberalisering / afbouwen van regelgeving door de overheid van de afgelopen 20 tot 30 jaar.

Installatiebedrijven hadden minder vergunningen nodig waaraan men moest voldoen (alles voor de ondernemer), combineer dat met het heilige geloof in zelfregulering waardoor de overheid het niet zo nauw neemt met het uitvoeren van inspecties en je krijgt dit soort toestanden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 6 juni 2016 @ 08:14:46 #15
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162781161
quote:
2s.gif Op maandag 6 juni 2016 08:12 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Maar naast de zzp zijn er de uitzendkrachten.
Die krijgen geen opleidingsbudget en krijgen zo weinig betaald dat ze zelf ook niet de ruimte hebben om voor een cursus te sparen.

Situatieschets;

Bedrijf A 10 werknemers in vaste dienst alle werknemers hebben een vakdiploma en moeten om de twee jaar of frequenter een cursus volgen.

Bedrijf B 10 werknemers waarvan 2 in vaste dienst 8 uitzendkrachten (lekker goedkoop!).
De twee vaste werknemers krijgen frequente cursussen maar de uitzendkrachten niet!
Immers ze worden regelmatig eruit gegooid als er een dipje zit in de orderportefeuille.
Daar gaat de werkgever dus geen cursus (lees geld) voor regelen.

Kan het zijn dat het aantal B bedrijven is toegenomen door concurrentie en de flexwet?
Ongetwijfeld.
En mensen gaan minder hun best doen naarmate het salaris niet toereikend meer is voor het betalen van de rekeningen.
Je krijgt een soort van "Ik vind het wel best zo" mentalitieit.
  Eindredactie Games maandag 6 juni 2016 @ 08:17:42 #16
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_162781175
Inspecteurs vindrn dat zij meer moeten inspecteren.

Wij van wc eend vinden...
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_162781210
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 08:17 schreef donald_dick het volgende:
Inspecteurs vindrn dat zij meer moeten inspecteren.

Wij van wc eend vinden...
Dat werd vorig jaar in dat veiligheidsrapport al geadviseerd hoor.

Toen werd deregulering en het te grote / naïeve geloof in de zelfregulerende werking van de vrije markt als aanleiding aangedragen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_162781441
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 08:02 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

volgensmij kan dat in nederland gewoon, is geen beschermd beroep.
Althans voor de particuliere markt, bedrijfsinstallaties weet ik niet zo 123 maar daar wil je ook geen prutsers.

Maar iedereen kan een installatiebedrijf beginnen, zeker met die aanwas van ZZP-ers.

Maar ook de "consument" wil voor een dubbeltje op de eerste rang.
Ze willen een goede ketel maar het mag niks kosten. Ze kijken op warmteservice wat een ketel kost (en vergeten de rest van installatiemateriaal). Warmteservice heeft dezelfde prijs voor ketels als waar menig installateur ze kan inkopen of warmteservice is zelfs goedkoper.
Dan wil de consument de goedkoopste, zet nog een advertentie op werkspot (waar de meeste prutsers zitten) en dan krijg je problemen.
(kijk maar eens in klussen en wonen hoeveel fuck-ups er zijn door aannemers/installatiebedrijven).

Een oplossing zou zijn dat vanuit de verzekering eisen worden gesteld en dat je anders een hogere premie krijgt of zeg bij brand maar de helft uitbetaald. Voor bedrijfsinstallaties geld dit al vaak. Dan moet je een nen 3140 goedkeuring hebben. Hoeft niet maar als pand af fikt mag je gaan vechten met de verzekeraar en hun advocaten....

In duitsland is er al strengere wetgeving. Alleen een bedrijf met een "meister" mag installatiewerk doen. De gasleiding moet getest worden (vasthouden druk) en dan ben je verplicht de schoorsteenveger te laten komen die de rookgasafvoer en de gasleiding controleert. Is dit niet in orde dan mag de ketel niet aan... (en nee daar kom je niet onderuit).

Maar ach, zolang er zoveel prutsers zijn is er daardoor wel extra werk :+
pi_162782627
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 08:22 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat werd vorig jaar in dat veiligheidsrapport al geadviseerd hoor.

Toen werd deregulering en het te grote / naïeve geloof in de zelfregulerende werking van de vrije markt als aanleiding aangedragen.
Naja men probeert er een soort apk voor woningen door heen te drukken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_162783245
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Tja,
stel dat jij het goed en vakkundig aan legt. Maar anderen niet. brandjes door fouten waardoor jouw verzekeringspremie ook stijgt. Of erger je buren hebben een handig neefje het elektra laten fixen.
is opeens je huis half afgebrand...

Om zoiets makkelijk te reguleren is het makkelijker dat je een standaard premie hebt voor een opstalverzekering.
Als jij dan door een erkend bedrijf je installatie laat keuren (cq aanpassen) dan krijg je een leuke korting op je premie. En vaak is het dan zo dat je de kosten van keuring en aanpassing er snel weer uit hebt.
  maandag 6 juni 2016 @ 10:54:38 #21
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_162783256
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wat nog niet zo'n gek idee is, gezien de grote hoeveelheid onveilige situaties.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_162783402
In mijn studentenhuisje staat de ketel in een schuurtje. Ik denk dat ik daar qua gassen wel blij mee ben. All in huur, dus we zien de gasrekening nooit, maar ik denk dat het wel een forse is. Ik heb al heel veel beunhazen voor dat ding langs zien komen.
pi_162783410
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:54 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Wat nog niet zo'n gek idee is, gezien de grote hoeveelheid onveilige situaties.
Ik denk dat de problemen grof overschat worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 6 juni 2016 @ 11:05:03 #24
117098 Hathor
Effe niet
pi_162783459
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 07:55 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Gewoon slecht opgeleide mensen waarschijnlijk.
Of een opleiding die niet meer aan de eisen van de tijd voldoet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_162783479
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 11:05 schreef Hathor het volgende:

[..]

Of een opleiding die niet meer aan de eisen van de tijd voldoet.
Dat kan ook. Men vraagt erom op school.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')