SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
To do list:
- Samenstelling bestuur
Hieronder een overzicht van de members die zich hiervoor kandidaat hebben gesteld
Benger
µ
Mynheer007, ik dus(Secretaris)
Speekselklier (adviesfunctie)
Het lijkt mij goed als één of meerdere leden van de klankbordgroep aanhaken als bestuurder of in een adviesfunctie
- Schrijven statuten
Ik wil me hier met hulp van anderen wel op storten
- Het bouwen van een website
[ Bericht 1% gewijzigd door Mynheer007 op 03-06-2016 16:27:33 ]
Ik heb mogelijk interesse om lid te worden, maar wacht graag de opzet, doelstellingen en kosten af alvorens te beslissen. Overigens denk ik dat Fok! te klein is om voldoende betalende potentiėle investeerders bij elkaar te krijgen. Het bereiken van de doelgroep is voor belangenverenigingen best een uitdaging.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:10 schreef marathon2000 het volgende:
Dus de inventarisatie:
Wie willen er lid worden van een belangenvereniging voor crowd-investeerders?
Dat denk ik ook. Ik heb wel wat kennissen die ook crowdfunden maar je moet echt de massa zien te bereiken om dit plan haalbaar te maken. Echter zijn er denk ik genoeg mensen die ergeren aan de huidige gang van zaken in de sector.quote:Op donderdag 2 juni 2016 21:57 schreef Groepfunder het volgende:
Dus de inventarisatie:
Wie willen er lid worden van een belangenvereniging voor crowd-investeerders?
Ik heb mogelijk interesse om lid te worden, maar wacht graag de opzet, doelstellingen en kosten af alvorens te beslissen. Overigens denk ik dat Fok! te klein is om voldoende betalende pote
Ja dat denk ik ook wel. Echter moeten er daarvoor wel voldoende leden zijn want een belangenvereniging die namens 10 leden de belangen van alle investeerders wil behartigen is een beetje vreemd en zal ook niet als serieuze gesprekspartner gezien worden.quote:Op donderdag 2 juni 2016 22:08 schreef Benger het volgende:
Tja, ik zou gewoon beginnen. De contacten met de AFM zijn er al. Het lijkt niet heel moeilijk om af en toe de media te halen aangezien crowdfunding een redelijk hot topic is. Ik denk dat de crowdfunding platforms ook best met ons in gesprek willen (om ons niet te dwingen eventuele kritiek via de media te uiten).
Niet helemaal waar,quote:Op donderdag 2 juni 2016 22:48 schreef Mynheer007 het volgende:
Echter moeten er daarvoor wel voldoende leden zijn want een belangenvereniging die namens 10 leden de belangen van alle investeerders wil behartigen is een beetje vreemd en zal ook niet als serieuze gesprekspartner gezien worden.
Top. Je laatste punt is zeker een nuttige rol die de vereniging zou kunnen vervullen. In het reguliere topic kwam langs dat dit ook gebeurd is door een vereniging na het omvallen van boober. Toen heeft een members aangegeven contact te zoeken met die vereniging. Is daar nog wat uitgekomen? (Zij kunnen ons misschien ook wel helpen aan wat emailadressen van potentiėle leden)quote:Op donderdag 2 juni 2016 23:47 schreef Speekselklier het volgende:
Beste mensen,
Ik word zonder twijfel lid en wil me ook wel inhoudelijk bemoeien met zaken.
Bestuurslid (zoals al eerder was voorgesteld) is me een beetje te hoog gegrepen, maar ik zal zeker mijn duit in het zakje doen.
Nog een mogelijkheid
Er komt een moment dat er een platform omvalt en dat er een derdenrekening moet worden beheerd.
(is in het verleden al een keer gebeurd) Ook dat lijkt me een van de functies die we als vereniging kunnen overwegen.
Als ik morgen tijd over heb zal ik wel even een enquźte opzetten om de animo onder fok!members te peilen. Daarin zal ik ook meenemen in hoeverre mensen bereid zijn een financiėle bijdrage te leveren en of en in welke rol ze een bestuurlijke bijdrage willen leveren.quote:Op donderdag 2 juni 2016 23:11 schreef CRWD het volgende:
Even gekscherend gezegd zijn we hier op FOK alleen al denk ik wel goed voor een paar miljoen aan CF kapitaal. Er zou wel iets op poten moeten te zetten zijn als het belang iedereen duidelijk zou zijn.
Die kosten lijken mij meer dan realistisch, maar ik zie de opbrengsten niet zomaar binnen komen.
Daarnaast denk ik dat het doel niet de meeste investeerders zal dienen, men zal toch vetrouwen op de platformen zelf. Pas als dat mis loopt kijkt men misschien verder.
Hier heb je zeker een punt. Ik ben benieuwd naar de reactie van de afmquote:Op donderdag 2 juni 2016 22:08 schreef Benger het volgende:
Tja, ik zou gewoon beginnen. De contacten met de AFM zijn er al. Het lijkt niet heel moeilijk om af en toe de media te halen aangezien crowdfunding een redelijk hot topic is. Ik denk dat de crowdfunding platforms ook best met ons in gesprek willen (om ons niet te dwingen eventuele kritiek via de media te uiten).
Daar heb je helemaal gelijk inquote:Op donderdag 2 juni 2016 23:50 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Niet helemaal waar,
Er is nu een informele belangenvereniging van NRDZ, Obligataire en nog iemand en die wordt naar eigen zeggen ook al serieus genomen. En die spreken formeel namens helemaal niemand. (sorry heren, wil jullie niet schofferen)
Om iets groots te worden moet je toch klein beginnen.
Als je wat verbeteringen op je naam hebt staan dan komen er vanzelf meer leden.
Ik dat als je formeel, met steun van de AFM en namens 100 man spreekt dat je dan toch om tafel zit bij zo'n platform.
Bedenk je dat onze 'tegenpool' de vereniging van platforms, ook maar 10 leden heeft.
Ik heb een mailtje gestuurd naar de oud-voorzitter van die vereniging (PIVN). Nog geen reactie gehad.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 00:19 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Top. Je laatste punt is zeker een nuttige rol die de vereniging zou kunnen vervullen. In het reguliere topic kwam langs dat dit ook gebeurd is door een vereniging na het omvallen van boober. Toen heeft een members aangegeven contact te zoeken met die vereniging. Is daar nog wat uitgekomen? (Zij kunnen ons misschien ook wel helpen aan wat emailadressen van potentiėle leden)
Deze rol kan uiteraard ook binnen de vereniging voortgezet worden. We zouden in de vereniging ook per aantal platforms een soort van coördinator aan kunnen wijzen die de specifieke platformen 'monitort en dan namens de vereniging de platforms aanspreekt.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 09:40 schreef bleyenburg het volgende:
@speekselklier:
De klankbordgroep (geen belangenvereniging) bestaat uit NRDZ, Horsemen en Bleyenburg.
Wel proberen we binnen de klankbordgroep de belangen van de investeerders naar voren te brengen.
Vooralsnog blijkt dat suggesties, daar waar mogelijk, al dan niet deels ter harte worden genomen en er ook naar gehandeld wordt.
Of we daarmee serieus genomen worden is weer een ander verhaal.
Ik zat in elk geval warm, maar de uitleg was een draadje of 30 terug en zo ver gaat mijn geheugen niet.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 09:40 schreef bleyenburg het volgende:
@speekselklier:
De klankbordgroep (geen belangenvereniging) bestaat uit NRDZ, Horsemen en Bleyenburg.
Ik had niet anders verwachtquote:
Ja, dat lijkt me een goed plan.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 14:36 schreef Speekselklier het volgende:
ik zou zeggen niet de GVE, KOM lijsten misbruiken waar je nieuwe projecten aankondigd.
Daar schrik je mensen mee af.
Ik zou dat een keer doen, maar nadat de verening is opgericht en de die-hards van het forum lid zijn.
Dan als de website klaar is en zo 1x de project-mailer misbruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |