Meester-trol.quote:Bron
Kort voor de herdenking van het antiregeringsprotest op het Gezi-plein in Istanboel heeft de Turkse president Recep Tayyip Erdogan het optreden van de Franse politie tegen demonstranten gehekeld. "Momenteel maak ik me zorgen over de gebeurtenissen in Parijs", zei hij op een bijeenkomst in Istanboel. "Ik veroordeel het geweld dat de Franse politie aanwendt tegen mensen die gebruikmaken van hun recht op betogen. Ik wijs met beschuldigende vinger naar de Westerse media, die te weinig aandacht besteden aan de ernstige incidenten in Frankrijk".
De veroordeling komt een dag voor de derde herdenking van het Turkse antiregeringsprotest rond het Gezi Park, waarbij verschillende demonstranten door de politie werden gedood. Kritisch protest wordt in Turkije regelmatig onderdrukt door het inzetten van traangas, de wapenstok en het waterkanon. Erdogan liet als premier de demonstraties op het Gezi-plein brutaal neerslaan.
De protesten waren in 2013 aanvankelijk gericht tegen een omstreden bouwproject in het Gezi Park in Istanboel en breidden zich snel over heel het land uit tot protest tegen Erdogan en zijn regerende islamitisch-conservatieve partij AKP.
In Frankrijk protesteren de vakbonden al maanden tegen een omstreden hervorming van het arbeidsrecht, dat volgens hen ontslagen makkelijker maakt. De betogingen verlopen meestal vreedzaam, maar het kwam ook al tot gewelddadige botsingen met de politie.
Terecht. Ik hoor bijna niks over de demonstraties in Frankrijk terwijl het daar flink aan de gang is.quote:Op donderdag 2 juni 2016 20:47 schreef Ceberut het volgende:
Hij verwijst naar de dubbele standaard ter zake van de berichtgeving. Daar heeft hij natuurlijk een punt.
Een itempje van een minuut waar niks te zien is....quote:Op donderdag 2 juni 2016 21:14 schreef TargaFlorio het volgende:
Volgens mij zijn die stakingen dagelijks in het nieuws hoor.
Mensenrechtenorganisaties zijn ook verdacht stil.quote:Op donderdag 2 juni 2016 22:01 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Een itempje van een minuut waar niks te zien is....
quote:Op donderdag 2 juni 2016 22:06 schreef UpsideDown het volgende:
Hij beseft natuurlijk ook wel dat Turkije verworden is tot een gebruikt condoom van het westen
Na een tijdje zal blijken wie het laatst lacht en zal Europa balen dat het condoompje toch stiekem was lek geprikt.quote:Op donderdag 2 juni 2016 22:06 schreef UpsideDown het volgende:
Hij beseft natuurlijk ook wel dat Turkije verworden is tot een gebruikt condoom van het westen
Komt omdat Obama een achterlijke communist is, natuurlijk steunt hij dan zo'n ratterige marxistische terreurorganisatie.quote:Op donderdag 2 juni 2016 22:17 schreef Zahreddine het volgende:
Niemand neemt Turkije nog serieus, zie Amerika die zich geen bal van wat Erdogan zegt over de YPG.
quote:Op donderdag 2 juni 2016 22:19 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Na een tijdje zal blijken wie het laatst lacht en zal Europa balen dat het condoompje toch stiekem was lek geprikt.
Maar jij loopt gewoon achter Erdogan en het grote geld aan, iets wat de Islam nadrukkelijk verbiedt en waar je voor in de hel gaat branden. Dus je kunt ook net zo goed gaan zuipen, want het maakt toch niets meer uitquote:Op donderdag 2 juni 2016 22:20 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Komt omdat Obama een achterlijke communist is, natuurlijk steunt hij dan zo'n ratterige marxistische terreurorganisatie.
[ afbeelding ]
“O jullie die geloven! Gehoorzaam Allaah en gehoorzaam de Boodschapper enquote:Op vrijdag 3 juni 2016 00:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Maar jij loopt gewoon achter Erdogan en het grote geld aan, iets wat de Islam nadrukkelijk verbied en waar je voor in de hel komt. Dus je kunt ook net zo goed gaan zuipen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |