abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 november 2002 @ 18:46:44 #1
21996 mcoenen
Gitarist Sun Caged/Stormrider
pi_7045667
Hallo allen

Ik heb een nieuw videootje online gezet waar ik het solonummer "Fusion" speel van mijn CD "Guitartalk"
uit 1999. Het is een real video, je hebt dus Real PLayer nodig om deze te bekijken, gratis te downen van www.realplayer.com (zorg wel dat je de gratis BASIC versie neemt)

Hier staat de videoclip: (directe link)

http://users.skynet.be/bs223245/fusion.rm

Laat even weten wat jullie ervan vinden

Marcel

pi_7045766
Daar gaan we weer!!!

ik wil ook!!!!

Free people own guns! Slaves do not!
  donderdag 28 november 2002 @ 19:10:06 #3
36035 Night-guardian
One ring to rule them all!
pi_7046031
Gaaf man!!

leuke gezichten trek je btw

pi_7046034
Weahhh, leen mijn je vingers of ik schiet .

Wiew. Dit was het installeren van Realplayer wel waard.

pi_7046049
Sick .
  donderdag 28 november 2002 @ 19:11:47 #6
36035 Night-guardian
One ring to rule them all!
pi_7046054
Krijg zelf ook gelijk weer zin om gitaar te gaan spelen heb alleen me gitaar al een half jaar niet meer aangeraakt
pi_7046063
Cool stuk zeg! Jou stijl lijkt veel op die van mijn gitaar leraar (Joop Wolters, jou misschien wel bekend )

Lijkt wel wat op Steve Vai vind ik...

Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_7046854
quote:
Op donderdag 28 november 2002 19:12 schreef Dezz het volgende:
Cool stuk zeg! Jou stijl lijkt veel op die van mijn gitaar leraar (Joop Wolters, jou misschien wel bekend )

Lijkt wel wat op Steve Vai vind ik...

Ik vond marcel altijd veel meer op joe lijken.

Laatst bij de bas en gitaardag in enschedee was er bij de koch demonstratie zon shred gast en die wwas net iets te steve vai, die had bijna niets origineels, dat was erg zonde want hij was een goede gitarist alleen absoluut niet origineel.

maar ontopic: lekker geshred, weinig op aan te merken, je gebruik redelijk wat technieken en er zitten ook geen fouten in

als je trouwens wat tijd overhebt kunnen we dan wat shred verzoekjes indienen die jij op video gaat opnemen

donderdag 28 november 2002 @ 20:25:11 #9
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_7047430
ff een logje van een conversatie met een vriend van me die ook wel gitaar kan spelen:
quote:
<eendje>http://users.skynet.be/bs223245/fusion.rm
kan jij dat? >)
<dangr>vast niet
<eendje>leren kreng!
<eendje>tis redelijk ziek
<eendje>en tis een nederlander >)
<dangr>i know, tis ook voor een groot gedeelte een effectje, plus wat vlug vinger werk
<eendje>nou tis meer vinger als effect`
<dangr>hijs redelijk slecht die gast )
<dangr>damn die gast is snel (
<eendje>hihi
blijft leuk om te zien hoe mensen veranderen van mening als ze meer van dat stukje zien/horen

tis echt hoor

#things i do to people i love shouldn't be allowed#
pi_7047488
Kan je ook dat independance day nummer spelen op je 7-string zoals je op die speelde op de guitar clinic in Tirolff Roosendaal
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_7047571
quote:
Op donderdag 28 november 2002 19:53 schreef LenL het volgende:

[..]

als je trouwens wat tijd overhebt kunnen we dan wat shred verzoekjes indienen die jij op video gaat opnemen

Goed plan
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_7047608
pi_7047643
Vet...
Erg vet...
Mocht je een tip willen...(ook als je hem niet wilt)

Probeer - ik weet...dat is erg moeilijk - iets beter met die 32en en volgens mij ook 64en in het ritme te blijven...klinkt het waarschijnlijk nog mooier...
BTW...ik doe het je zekers niet na...helaas

Mag ik je trouwens Yngwie noemen? Liever dan Steve iig...

Everything is hot-swappable...if you are fast enough :)
  donderdag 28 november 2002 @ 21:05:28 #14
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_7048158
quote:
Op donderdag 28 november 2002 18:46 schreef mcoenen het volgende:
Hallo allen
Laat even weten wat jullie ervan vinden :)Marcel
Hej Marcel is er weer! HAIL

Marcel, ik heb bij een gitaarclinic (Roosendaal) die solo cd van je gekocht. Wat een gitaargeluid had je, klonk zowat precies hetzelfde als op de mp3's van je site. Je trok trouwens minder gekke bekken bij Four Guilders dan op je site-video. Bij die bassgitaar break waar jij telkens pauzeerde en dan gekke bekken trekte- deed je nu minder. Dat was jammer Maargoed boeie.

Alleen de tracklijst van de solo cd gaat maar tot 9. Dat laatste nummer (12) leek wel echte drums te hebben, vooral die hoge uithalen zijn prachtig, het nummer heeft ook een mooie opbouw. Samen met Inner Alchemy vind ik het wel het beste nummer van de cd. Hoe heb je die nummer 12 opgenomen? Hij klinkt namelijk compleet anders als de rest.

En het is ook tof dat die solo cd zo afwisselend is, zo wordt hij niet zo snel saai. Vooral af en toe vrolijke nummers hoeven voor mij niet weggelaten te worden! Maaruh... ff filmpje downloaden.

quote:
Ik vond marcel altijd veel meer op joe lijken.
Vind je het gek

Trouwens, Inner Alchemy van die solo cd is volgens mij een oude versie, als ik hem vergelijk met die van internet. Op die solo cd versie gebruikt je meer harmonics ofzo.

[EDIT] Dit is dat nummer wat voor afwisseling zorgt, zo'n lekker positief ingesteld nummer. Zelfs mijn ouders konden het waarderen. Ik dacht, hej geen grunts of powermetal peeps! Even aan mijn ouders laten horen.

quote:
iets beter met die 32en en volgens mij ook 64en in het ritme te blijven...klinkt het waarschijnlijk nog mooier..
Volgens mij doet hij dat prima, ik hoor alleen soms een foutje bij snelle arpeggio's. Dat snelle alternaten in triolen is trouwens erg vet, wordt wel vaak gedaan ook. Maar dat stuk vanaf 21 sec, oh zo lekker relax! Zie het filmpje alweer voor de 10e keer.. Dat improvisatie werk is weer puur shred Dat stuk van 2:48, shit hoeveel nootwisselingen per seconde is dat wel niet..

Ik vind je hier nog strakker spelen als op die solo cd. Enfin: vet relax, vet technisch, vet weinig fouten, vet goed!

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 28-11-2002 21:42]

pi_7049065
Heej Marcel, weer geweldig, nog bedankt yokozuna dat je me de url stuurde, echt gaaf, ik heb trouwens een vraagje marcel, ik hoorde dat je ook les geeft, zou je mij daar misschien een mailtje over willen sturen, met wat info enzo(ik woon in maarheeze dus das denkik wel te doen), mijn adres is bram26584@hotmail.com, maarre echt jij rockt van alle kanten, heb laatst nog een yngwie cd-tje gekocht maar vraag me af wie beter is

[Dit bericht is gewijzigd door -dX-11- op 28-11-2002 21:51]

Red een Boom, eet een bever.
  donderdag 28 november 2002 @ 21:50:27 #16
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_7049109
quote:
maar vraag me af wie beter is
Wat techniek betreft zou ik het ook niet weten
  donderdag 28 november 2002 @ 22:37:36 #17
40714 Subhuman
Televised confession
pi_7050208

Dit wil ik ook wel kunnen!

pi_7052804
Ik kan Yngwie niet uitstaan (weet niet waarom) maar Marcel zeker wel
Free people own guns! Slaves do not!
pi_7052878
quote:
Op donderdag 28 november 2002 18:46 schreef mcoenen het volgende:
Hallo allen

Ik heb een nieuw videootje online gezet waar ik het solonummer "Fusion" speel van mijn CD "Guitartalk"
uit 1999. Het is een real video, je hebt dus Real PLayer nodig om deze te bekijken, gratis te downen van www.realplayer.com (zorg wel dat je de gratis BASIC versie neemt)

Laat even weten wat jullie ervan vinden

Marcel

strak!

wat een techniek en wat een geluid!!!

vrijdag 29 november 2002 @ 01:22:10 #20
21996 mcoenen
pi_7053638
Thenks allemaal voor de reacties ))

Yep de solocd heeft 3 extra nummers, het laatste nummer is een cover van Joey Tafolla, die komt binnenkort op een tribute to shrapnel records te staan. Dat nummer is indeed opgenomen in een studio met echte muzikanten, vandaar de betere sound

zondag 1 december 2002 @ 23:00:07 #21
21996 mcoenen
pi_7093923
up
pi_7094038
quote:
Op zondag 1 december 2002 23:00 schreef mcoenen het volgende:
up
Kan je dat independance day nummer op je 7-string ook eens een keer als video opnemen ?
Of een nummer van satriani
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  zondag 1 december 2002 @ 23:56:17 #23
24606 edsuit
kind of blue
  maandag 2 december 2002 @ 15:19:18 #24
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_7102951
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 01:22 schreef mcoenen het volgende:
Thenks allemaal voor de reacties ))

Yep de solocd heeft 3 extra nummers, het laatste nummer is een cover van Joey Tafolla, die komt binnenkort op een tribute to shrapnel records te staan. Dat nummer is indeed opgenomen in een studio met echte muzikanten, vandaar de betere sound

Echte drums zijn veel cooler ja Maaruh, ik vraag me af,

-Weet je ONGEVEER wanneer er iets van Suncaged uitkomt, voorjaar 2003 ofzo? (noem maar wat)
-Waar ze te krijgen zullen zijn enzo...
-Weet je al iets van de vordering met het album, zijn jullie nog bezig met opnames of ....... ?
-En of dit nou het eerste echte Suncaged album wordt of......

Of mag ik dit niet vragen

maandag 2 december 2002 @ 15:24:13 #25
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_7103051
Marcel, vraagje, waar zit voor jou nou *de* uitdaging in de muziek?
Is er een "perfect" om te bereiken, kan het altijd beter? Of ligt voor jou op technisch gebied en instrument-beheersing geen uitdaging meer?
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  maandag 2 december 2002 @ 15:38:05 #26
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_7103325
quote:
Op maandag 2 december 2002 15:24 schreef MrTorture het volgende:
Marcel, vraagje, waar zit voor jou nou *de* uitdaging in de muziek?
Is er een "perfect" om te bereiken, kan het altijd beter? Of ligt voor jou op technisch gebied en instrument-beheersing geen uitdaging meer?
Ik denk dat hij alle gitaartechnieken onderhand wel beheerst ja, daarom besteedt hij meer tijd aan het schrijven van nummers?
pi_7104945
Man, ik had ook niet anders van je verwacht zeg Is echt weer supergoed
  maandag 2 december 2002 @ 16:56:20 #28
12221 Tijn