abonnement Unibet Coolblue
pi_162663093
Mijn excuses als hier al een topic over is, ik kon hem niet vinden.

quote:
Realityprogramma waarin het werk van deurwaarders centraal staat. Schuldenaren doen hun soms schrijnende verhaal, waarbij de emoties geregeld hoog oplopen.
pi_162663363
Aflevering 6:

Voormalig asielzoeker. Binnengekomen als alleenreizende minderjarige asielzoeker. Opgevangen, volledig in levensonderhoud voorzien in een AZC... en toen een eigen huurwoning en bijstandsuitkering. In no-time oplopende huurachterstand en schulden. Uit zijn huis gezet en ingetrokken bij zijn vriendin (waarmee hij volgens zijn geloof getrouwd was) en zijn pasgeboren kind. Inboedel is van de moeder dus zolang ze niet voor de wet trouwen (wat hij wel van plan is) kan er geen beslag gelegd worden op de inboedel.
>Misschien is een cursus financiën in Nederland een goed idee voor asielzoekers?<

Pools gezin. Ze hebben beiden onregelmatig werk in de kassen. Dan 3 dagen, dan 4 dagen per week. Hun inkomen is dus nogal wisselend. Ze hebben een hypotheek, dus een koophuis. De man vertelt dat ze naar Nederland zijn gekomen omdat hij onvoldoende kon verdienen in Polen om van te leven; soms maar ¤1,50 per uur. ( :? ) Ze kunnen met hun inkomen de vaste lasten niet betalen en moeten dus elke maand kiezen welke rekeningen ze zullen betalen. De zorgpremie wordt daarom vaak niet betaald. Het gezin komt om in de schulden en moeten al ¤1800.- per maand aflossen ( :? ). Na het gesprek met de deurwaarder zegt de man tegen de camera dat hij nu wél 6 dagen in de week werk heeft en wil sparen om zijn schulden af te betalen.
>Het lijkt er op dat ze ook in Nederland onvoldoende verdienen om van te leven. Niet door het lage loon maar door de hoge vaste lasten. Dus wat zijn ze opgeschoten met hun vertrek uit Polen?<
pi_162663691
Goede OP. Lekker beknopt.

Op de BBC heb je "The Sheriffs are Coming", wat de "High Court Enforcement Officers", zeg maar de uitvoerders van het hooggerechtshof, volgt. Het gaat dan om zaken waarin de rechter uitspraak gedaan heeft, en de verliezende partij nog geld verschuldigd is. Dat zijn dan meestal mensen of bedrijven die wel kunnen betalen, maar laks of dwars geweest zijn. De schuldeisers zijn echter steeds particulieren. Dat maakt het een redelijk positief programma, omdat mensen geholpen worden om hun recht te halen bij slecht functionerende bedrijven.

Bij het RTL-programma zijn juist de schuldenaars particulieren en de schuldeisers bedrijven. En dat geeft toch een heel andere toon.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator woensdag 1 juni 2016 @ 11:04:41 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_162663945
Mooie TV is dit altijd. :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_162664139
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:53 schreef Jordy-B het volgende:
Goede OP. Lekker beknopt.
Sorry. Ik wist niet dat je voor een tv programma in dit subforum een hele lap tekst neer moest kalken in de OP. Dit is gewoon de tekst die uitzending gemist zelf opgeeft.
Wat had je gewild dat ik daar aan toevoegde?
pi_162664288
Ik verbaas me trouwens wel over de hoge schulden soms. Dat Nederlandse gezin in afl. 6... ¤65.000.-?!? Nog geen 30 jaar oud. Die deurwaarder vertelde ook dat veel jonge gezinnen torenhoge schulden hebben.
Die vrouw vertelde iets over een persoonlijke lening die ze aangegaan waren voor een verbouwing. En toen raakte eerst zij en toen hij hun baan kwijt.
Maar deze deurwaarder kwam voor de kinderopvang :? die niet betaald was. Raar verhaal allemaal. Wat zou dat zijn? Het gevoel van onschendbaarheid? De maakbaarheid van het leven? Zulke hoge schulden aangaan, buiten je hypotheek om... denkende dat je nooit werkloos kunt raken buiten je schuld om?

Vast voormalige VVD adepten ;)
pi_162664327
ik word altijd zo treurig van die lui... van de softe, begripvolle toontjes van de deurwaarders, tot de jammerende flutexcuusjes van die paupers... brr... slap gedoe.
gewoon geen zin om te betalen voor de vaste lasten, maar liever lekker doorroken, gemaksvoer eten, autorijden, huis vol spullen... beetje ruggengraat zou toch niet misstaan.

maar toch kijken, he... :D
pi_162664544
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:18 schreef Ouder1 het volgende:
Ik verbaas me trouwens wel over de hoge schulden soms. Dat Nederlandse gezin in afl. 6... ¤65.000.-?!? Nog geen 30 jaar oud. Die deurwaarder vertelde ook dat veel jonge gezinnen torenhoge schulden hebben.
Die vrouw vertelde iets over een persoonlijke lening die ze aangegaan waren voor een verbouwing. En toen raakte eerst zij en toen hij hun baan kwijt.
Maar deze deurwaarder kwam voor de kinderopvang :? die niet betaald was. Raar verhaal allemaal. Wat zou dat zijn? Het gevoel van onschendbaarheid? De maakbaarheid van het leven? Zulke hoge schulden aangaan, buiten je hypotheek om... denkende dat je nooit werkloos kunt raken buiten je schuld om?

Vast voormalige VVD adepten ;)
Betaal een rekening 6 maanden niet en kijk maar hoeveel boetes erbovenop komen.
pi_162664716
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:29 schreef loni55 het volgende:

[..]

Betaal een rekening 6 maanden niet en kijk maar hoeveel boetes erbovenop komen.
Nou ja.. ¤50.000 en meer loop je niet zo maar op hoor.

Waar jij op doelt zijn dan vaak rekeningen tot max ¤5.000.- Er komen in het programma zat schulden onder de ¤1000.- voorbij. Die begrijp ik beter. Dat kunnen idd fouten zijn, brieven die niet aankomen e.d.
pi_162664942
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:18 schreef Ouder1 het volgende:
Ik verbaas me trouwens wel over de hoge schulden soms. Dat Nederlandse gezin in afl. 6... ¤65.000.-?!? Nog geen 30 jaar oud. Die deurwaarder vertelde ook dat veel jonge gezinnen torenhoge schulden hebben.
Die vrouw vertelde iets over een persoonlijke lening die ze aangegaan waren voor een verbouwing. En toen raakte eerst zij en toen hij hun baan kwijt.
Maar deze deurwaarder kwam voor de kinderopvang :? die niet betaald was. Raar verhaal allemaal. Wat zou dat zijn? Het gevoel van onschendbaarheid? De maakbaarheid van het leven? Zulke hoge schulden aangaan, buiten je hypotheek om... denkende dat je nooit werkloos kunt raken buiten je schuld om?

Vast voormalige VVD adepten ;)
Het mooie daaraan was de stereotype verzameling lege bierflesjes in het raamkozijn, en de kerstboom die alleen een bh als versiering erin had hangen :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_162665004
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:44 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Het mooie daaraan was de stereotype verzameling lege bierflesjes in het raamkozijn, en de kerstboom die alleen een bh als versiering erin had hangen :')
Die bierflesjes vielen mij idd ook op. ;) Een schril contrast met de toch behoorlijk modern uitziende inrichting. Die bank moet bv toch best wat gekost hebben.
  Moderator woensdag 1 juni 2016 @ 12:31:15 #12
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_162666223
Dat zijn gewoon mensen die niet met geld om kunnen gaan. Maar er zijn natuurlijke bepaalde stereotypen die je vaak terug ziet. Die stereotypen berusten gewoon op waarheid.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')