‘Peter R. de Vries: Internetpesters Aangepakt’ vanaf dinsdag 26 april om 20.30 uur bij RTL 5quote:Persbericht
In ‘Peter R. de Vries: Internetpesters Aangepakt’ helpt Peter R. de Vries mensen die via internet of social media worden getreiterd, gestalkt of bedreigd. Vaak is er sprake van regelrechte terreur. Honderdduizenden Nederlanders hebben er jaarlijks mee te maken, waaronder veel jongeren. Samen met zijn team ontmaskert Peter de (vaak anonieme) daders en confronteert hij hen met hun verwerpelijke praktijken, om zo de ellende voor eens en altijd te stoppen. Op dinsdag 26 april vanaf 20.30 uur start het tweede seizoen van het programma bij RTL5, dat minstens zo geruchtmakend belooft te zijn als de eerste serie in 2015.
In deze nieuwe reeks komen slachtoffers van cyberpesten in beeld. Peter R. de Vries: “In het eerste seizoen hebben wij de noodzaak van dit programma direct bewezen met de 'Facebook-zaak', een kwestie die wereldwijd de pers heeft gehaald en nog steeds onderwerp is van rechtszaken. Ik weet zeker dat we in het tweede seizoen opnieuw baanbrekende reportages gaan brengen die de (politieke) agenda weer gaan beheersen.”
Programmadirecteur RTL 5 Werner van Es: “We zijn trots dat na een succesvol eerste seizoen internetpesten en de ernst hiervan door Peter R. de Vries op de kaart is gezet. Het is dan ook logisch dat RTL 5 met dit tweede seizoen opnieuw de strijd aangaat tegen internetterreur.”
idd, klonk mooiquote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:30 schreef Pizzalucht het volgende:
Morgen ga ik ook weer zakelijke zaken doen
Wie peter?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:38 schreef Paxcon het volgende:
Deze man heeft TBS met dwangverpleging nodig
bepaal ik zelf welquote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:38 schreef Isane het volgende:
TV / [TV SC #2532] Timo houdt van spetterpoep.
Hier verderr
Geert Jan is een meester.. Ga ik ook doen, beetje slapend rijk worden op die manier.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:40 schreef FlipjeHolland het volgende:
Die geert jan is net zon klootzak als die spek nek. onder ede glashard leugens vertellen.
Het was in Haarlem.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:36 schreef Sked het volgende:
Ze zijn ondertussen half Aalsmeer doorgelopen?
Geen idee, ik heb niet alles kunnen volgen maar die laatste confrontatie was in Haarlem, ze stonden op de Prins Hendrikbrug.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:39 schreef syndroom het volgende:
[..]
Zit dat bedrijf van hem in Amsterdam?
Het volledige zielige verhaal van Geert-Jan:quote:Wanneer je wordt bedreigd door een werknemer
Jarenlang werkte it’er Dennis naar volle tevredenheid bij Arfos, het detacheringsbedrijf van Geert Jan Heijstek. Hij had tussen de opdrachten door nooit ‘op de bank’ hoeven zitten, maar toen het tijdens de crisis slechter ging met Arfos, had hij ineens niets meer om handen. “
Dat bracht hem uit balans, maar toen ik hem even later vertelde over zijn ontslag, raakte hij pas echt de kluts kwijt.” Dennis werd ontzettend boos, ging na het gesprek op Facebook tekeer en dreigde met fysiek geweld. “Ik zou hem belazeren, zo luidde zijn eerste verwijt. Daarna maakte hij collega’s zwart en uitte meer bedreigingen op social media.”
"Goede it’ers zijn vaak aparte karakters. Ik nam de beslissing toen op gevoel, hij dreigde bij een ander bedrijf tussen wal en schip te vallen en ik kon hem goed gebruiken. Ik ga uit van het goede van mensen en geef ze graag een kans. Hij leverde bovendien prima werk.”
Toen er mindere tijden aanbraken, had Heijstek zo’n 25 mensen voor zich werken. Heijstek kon niet anders dan tijdelijk inkrimpen. Hij probeerde gedwongen ontslagen te voorkomen, maar begin 2012 draaiden de zaken dermate slecht dat er een ontslagronde volgde onder de vaste medewerkers.
“Geen leuke tijd. Bij elk gesprek zag ik de gezinnen van mijn medewerkers voor me, de gevolgen van werkloosheid zijn groot.”De twee jaar daaropvolgend leek het bedrijf uit het dal te kruipen, maar in 2015 moesten er weer een aantal mensen uit, waaronder Dennis. Toen hij na die mededeling zijn dreigementen uitte, zette Heijstek het gewone ontslag om in ontslag op staande voet.
Dennis kon daardoor niet automatisch aanspraak maken op een werkloosheidsuitkering. “Daar draaide hij helemaal van door.” Hij dreigde langs te komen met een geladen geweer en mijn familie en personeel wat aan zou doen, en meldde daarna hij dat hij een medewerker had doodgeschoten en onderweg was naar de volgende.”
Heijstek deed aangifte bij de politie, en klopte voor juridische bijstand aan bij zijn neef die jurist is. Ze verzamelden gezamenlijk bewijzen waaronder screenprints van de beschuldigingen en bedreigingen op Facebook die Dennis onder zijn eigen naam had geplaatst.
Juni 2015 diende de kwestie voor de rechter. De uitspraak pakte gunstig uit: het ontslag op staande voet bleef overeind. Heijstek wil de hele zaak nu het liefst vergeten “Ik wil niemand kapot maken. Het ontslag op staande voet had ik best willen intrekken, als de scheldpartijen en zwartmakerij maar stopten.Maar zelfs na de uitspraak van de rechter weigert hij om zijn leaseauto en laptop in te leveren. Ik moet dus opnieuw een zaak aanspannen om mijn bedrijfseigendommen terug te krijgen. Ik ben het goed zat.”
De ondernemer heeft er een behoorlijke tik van gekregen. “Ik ben minder goed van vertrouwen, heel jammer.Als ondernemer moet je eigenlijk bij binnenkomst van een nieuwe medewerker een dossier aanleggen. Dat hoort niet bij mij, maar ik denk toch dat ik dat moet gaan veranderen.”
Om redenen van privacy is de naam Dennis gefingeerd
Dit had-ie zelf naar zichzelf geschreven, maar onder de naam van die Rene.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 23:23 schreef Voszje het volgende:
Vrouw? Kinderen? Kan me niet voorstellen dat die speknek dat heeft.
Ja, dat had ik begrepen inderdaadquote:Op woensdag 1 juni 2016 10:38 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Dit had-ie zelf naar zichzelf geschreven, maar onder de naam van die Rene.
Maar als die verschijning echt vrouw en kinderen heeft, dan is er misschien nog hoop voor mij.
Ze zeggen zoveelquote:Op woensdag 1 juni 2016 10:40 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ja, dat had ik begrepen inderdaadWat een ongelooflijke kneus.
Ze zeggen "op ieder potje past een dekseltje", toch?
Het gaat. Beetje last van uitstelgedrag. Maar hey, ik kan altijd nog mezelf gaan bedreigen via Facebook en er proberen een slaatje uit te slaan.quote:Op woensdag 1 juni 2016 11:53 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Ze zeggen zoveel
Hoe is het met onze matroesjka?
Hahaquote:Op woensdag 1 juni 2016 12:48 schreef Voszje het volgende:
[..]
Het gaat. Beetje last van uitstelgedrag. Maar hey, ik kan altijd nog mezelf gaan bedreigen via Facebook en er proberen een slaatje uit te slaan.![]()
Hoe gaat het met de forumkikker?
Ben ik tenminste niet de enige!quote:Op woensdag 1 juni 2016 13:37 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Hahaherkenbaar wel
Hier gaat alles prima ondanks de drukte
Haha ja eindelijk iets wat doel heeftquote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:45 schreef Flitskikker het volgende:
Wat een ge-wel-dige uitzending
Die "pitbull" FOK!'er
Die overduidelijke geacteerde "bekentenis" van die Geert-Jan aan Joost
Peter die zo uit de auto stapt en weer even gaat informeren
Die confrontatie![]()
Bram is een neef van Geert Jan.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:37 schreef Lavenderr het volgende:
Ik vind Bram een klootzak maar zijn neefje Geert-Jan minstens zo erg.
Ja en?quote:
Ok twee klootzakkenquote:
Haha dat is bijna een grappige bedreigingquote:
Bijna? Ik moest lachen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:15 schreef gosschalks het volgende:
[..]
Haha dat is bijna een grappige bedreiging
In de uitzending werd er gesproken over nepaccounts die die Bram had aangemaakt, maar we kregen hier niet echt duidelijkheid/bewijzen over.quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:20 schreef PaarseStabilo het volgende:
1. Ging het nou om een fake Facebook of is de echte van Joost gehackt? Hoe kan dit als er sprake is van hacken en hoe zat het met de andere slachtoffers?
Peter wilde het politieonderzoek niet in de weg zitten..quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:23 schreef PaarseStabilo het volgende:
Waarom deed Peter dat niet bij Bram? Is dat omdat Bram toch twee keer aangehouden werd en de politie die gegevens vast al heeft?
Wat typt-ie opeens ABNquote:Op donderdag 2 juni 2016 01:46 schreef FlipjeHolland het volgende:
Ook leuk:
de burgervader van aalsmeer speelt de vermoorde onschuld over de hele zaak, dit wordt ontkracht door de redactie van internet pester aangepakt die contact heeft gezocht met hem. speknek bram reageert zelf ook in de comments.
REDACTIE INTERNETPESTERS AANGEPAKT : 3 UREN GELEDEN
Het team van Internetpesters Aangepakt heeft Bram Heijstek natuurlijk wel -herhaaldelijk zelfs- om wederhoor gevraagd. Per SMS, per email en tot tweemaal toe per post. Maar Bram, die volgens zijn site 'zeer ontvankelijk is voor berichten en doorgaans binnen een paar minuten antwoordt,' heeft deze keer nergens op gereageerd....
Ook zo opmerkelijk is de verraste reactie van burgemeester Nobel. Wij hebben hem in een eerder stadium om commentaar gevraagd, maar (ook) hij dook weg...
BRAM HEIJSTEK : 5 UREN GELEDEN
Het verhaal van Peter R. de Vries klopt van geen kanten. Weleens aan de optie gedacht dat ik zelf gehackt ben geweest? Maar zoals gebruikelijk is er geen hoor en wederhoor. Ik heb binnenkort een gesprek met Arjen en zal bewijzen laten zien, die zullen aantonen dat er nogal wat schort aan de uitzending. Ik heb het in ieder geval niet gedaan.
http://www.aalsmeervandaa(...)dig-tot-veroordeling
Die acties zijn echt hilarisch en de gesprekken lijken altijd zo op elkaar. :pquote:Op donderdag 2 juni 2016 15:22 schreef W00fer het volgende:
Die lui hebben allemaal een griffier of een secretaresse.
Overigens niemand opgevallen dat Peter een Pieter Storms actie doet? Precies dezelfde busen er dan zo uit springen.
quote:Op donderdag 2 juni 2016 16:20 schreef Physsic het volgende:
[..]
Die acties zijn echt hilarisch en de gesprekken lijken altijd zo op elkaar. :p
Hier zei hij na de sprong uit de bus "Hallo. Ik kwam even vragen waarom jij je werknemer..."
Laatst zag ik een oude Misdaadverslaggever-aflevering terug waarbij hij ook zo voor iemands neus uit de auto sprong en meteen zei "Hallo. Ik kwam even vragen waarom jij je vrouw vermoord hebt en in de septic-tank hebt gedumpt."
Het verschil was dat bij deze man gewoon zijn collega's er naast stonden. xD
Wat bijvoorbeeld ook regelmatig in zo'n confrontatie voorbij komt is;
Dader: "Ik heb hier geen zin in."
Peter: "Neeeee, dat begrijp ik ja, dat je hier geen zin in hebt. Maar [slachtoffer] had ook geen zin in...etc."
Fixed.😊quote:Op woensdag 1 juni 2016 22:04 schreef Physsic het volgende:
Geert-Jan is geen neef van Bram. Dat bedoelt zij volgens mij te zeggen.
Even teruggekeken.quote:
Ik zag het ja.quote:Op donderdag 2 juni 2016 20:13 schreef RipCity het volgende:
[..]
Even teruggekeken.
En ook toevallig: gisteren was deze case opens in het nieuws: http://denhaagfm.nl/2016/(...)orensisch-onderzoek/
De uitzending van Peterrrr liet iets heel anders zien.quote:Op donderdag 2 juni 2016 23:47 schreef Physsic het volgende:
Bram Heijstek heeft gereageerd op de uitzending. Het is allemaal een misverstand. Hij is mogelijk zelf gehackt.
http://m.dichtbij.nl/amstelland/artikel/4254374/-
Kan iedereen overkomen.
Ik werk zelf bij de televisie en wij moeten ook altijd bepaalde scenes duizend keer doen. Dit komt omdat dingen niet goed gefilmd zijn op de een of andere manier.quote:Op donderdag 2 juni 2016 22:48 schreef Sirolf het volgende:
De aflevering van dinsdag was trouwens op sommige punten best wel duidelijk in scene gezet...
"We hebben een shot nodig dat je aan het bellen bent, doe even alsof"
[ afbeelding ]
En Peter R. die vóór de deur van z'n kantoor op het Mediapark in Hilversum in een auto stapt en een koptelefoon op zet om naar een gesprek in een restaurant in (wat later in de uitzending te horen is) Hoofddorp te luisteren. Kon dat niet gewoon binnen achter z'n bureau OF tijdens het gesprek in de buurt van dat restaurant?
[ afbeelding ]
Klopt helemaal, maar dan zou je denken dat ze nog wel iets meer moeite zouden doen om het geloofwaardig te houden...quote:Op vrijdag 3 juni 2016 08:29 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
Ik werk zelf bij de televisie en wij moeten ook altijd bepaalde scenes duizend keer doen. Dit komt omdat dingen niet goed gefilmd zijn op de een of andere manier.
Rijdende rechter waar mensen tien keer achter elkaar hun ruzies uitvechten in de studio en elke keer precies dezelfde zinnen en intonaties.![]()
Je zou bijna denken dat het acteurs zijn.
En dat hij zelf gehackt zou zijn..? Er is toch juist niks uit zijn eigen naam gepost?quote:Op vrijdag 3 juni 2016 08:28 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
De uitzending van Peterrrr liet iets heel anders zien.
Nee idd?quote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:57 schreef Physsic het volgende:
[..]
En dat hij zelf gehackt zou zijn..? Er is toch juist niks uit zijn eigen naam gepost?
Als jij nog geen politie aan de deur hebt gehad, nog niet he.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 20:48 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Is die zaak met dat pijpfilmpje inmiddels opgelost?
Volgende week in de laatste uitzending de ontknoping van de "Facebook zaak" (het filmpje van de pikzuigende Chantal uit Werkendam)quote:Op vrijdag 3 juni 2016 20:48 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Is die zaak met dat pijpfilmpje inmiddels opgelost?
Promo:quote:Op zaterdag 4 juni 2016 18:48 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Volgende week in de laatste uitzending de ontknoping van de "Facebook zaak" (het filmpje van de pikzuigende Chantal uit Werkendam)
Geen reactie/aandacht lijkt mequote:Op zaterdag 4 juni 2016 19:05 schreef Flitskikker het volgende:
De week erna wordt aflevering 1 opnieuw herhaald volgens de gids. Waarom, geen idee. Mevrouw Kluivert hunkert vast naar nóg meer aandacht.
Ik hoop voor Joost echt dat die tweede werkgever die uitzending heeft gezien en heb opnieuw een baan aanbiedt.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 20:18 schreef Devz het volgende:
Hij had die Geert-Jan en zeker ook Bram wel wat harder aan mogen pakken. Uiteindelijk is Joost er weinig mee opgeschoten.
In zekere zin hoop ik dat ook, maar tegen beter weten in eigenlijk. Juridisch ligt dat veel lastiger dan zomaar iemand weer aannemen of een ontslag ongedaan maken.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 21:16 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik hoop voor Joost echt dat die tweede werkgever die uitzending heeft gezien en heb opnieuw een baan aanbiedt.
Hij zal daar wel in zijn proeftijd gezeten hebben. Een andere werkgever is ook goed.quote:Op zondag 5 juni 2016 00:25 schreef W00fer het volgende:
[..]
In zekere zin hoop ik dat ook, maar tegen beter weten in eigenlijk. Juridisch ligt dat veel lastiger dan zomaar iemand weer aannemen of een ontslag ongedaan maken.
Is toch goed als ouders dit programma kijken en denken "nou misschien moet ik ook maar eens gaan letten op mijn puberzoon"quote:
filmpje van Chantal zit al een jaar in dat dossier denk ikquote:Op zaterdag 4 juni 2016 19:54 schreef MacorgaZ het volgende:
Ja, is dat filmpje zelf nou al boven water of nog niet?
Voor wetenschappelijk onderzoek naar IP-adressen, Facebook, videosharing- en streaming en zulke zaken lijkt het bronmateriaal mij wel handig.
Ik hoor het wel!
Dat was bij Alberto, in Den Bosch. Op Kijk.nl kun je die wel vinden.quote:Op maandag 6 juni 2016 23:37 schreef zerokil het volgende:
Iemand die weet welke afleving met "het cola over het toetsenbord gooien" is?
http://www.kijk.nl/sbs6/u(...)ttt6V/aflevering-118quote:Op maandag 6 juni 2016 23:37 schreef zerokil het volgende:
Iemand die weet welke afleving met "het cola over het toetsenbord gooien" is?
quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:51 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dat was bij Alberto, in Den Bosch. Op Kijk.nl kun je die wel vinden.
quote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:17 schreef Sked het volgende:
[..]
http://www.kijk.nl/sbs6/u(...)ttt6V/aflevering-118
Net bij RTL Boulevardquote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:14 schreef Physsic het volgende:
Waar gaan ze de hele uitzending mee vol krijgen dan? Tenzij het gevonden IP-adres ondertussen naar een dader heeft geleidt, lijkt me dat er weinig te zeggen valt.
Ze zullen misschien het eerste halfuur wel een samenvatting geven van eerdere uitzendingen..
Beste confrontatie ever.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 19:16 schreef Max23 het volgende:
[..]
Net bij RTL Boulevard
Gaat behalve de seksfilm ook over een besloten PVV FB pagina waar duizenden lid van zijn en waar veel grove uitlatingen gedaan worden. Bijvoorbeeld ook over Humberto Tan, die er naar aanleiding van nu aangifte gaat doen.
Je zag net ook een fragment dat Peter iemand gaat confronteren die hem op die pagina een landverrader noemt die een kogel door zijn kop verdient.
Peter: "Jij vond dat ik een landverrader ben die een kogel verdiende, nou hier ben ik"
![]()
Welk filmpje?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 20:15 schreef Mr.Ping het volgende:
Heeft al iemand een linkje naar dat filmpje?
Dat is geen nieuwsquote:Op dinsdag 7 juni 2016 20:34 schreef MissJ het volgende:
Ik heb trouwens onlangs uit betrouwbare bron vernomen dat Peter op een kinky seksparty is gespot
dat verbaast me dan weer niets, want vind het wel echt wat voor Peter om naar zoiets te gaanquote:
2 uur genotquote:
Idd zal een mooie boel wordenquote:Op dinsdag 7 juni 2016 20:40 schreef StephanL het volgende:
Privacy bij ZiggoPeter begrijpt toch ook wel dat hij geen poot heeft om op te staan, als particulier?
quote:Op dinsdag 7 juni 2016 20:47 schreef Stimorol- het volgende:
Priscilla is het stalken ook niet meer waard
I love em Chubby bbyquote:Op dinsdag 7 juni 2016 20:54 schreef RickoKun het volgende:
[..]Inmiddels niet meer want ben echt chubby aan het worden.
Hou je onzin voor je.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 21:00 schreef RubenSosa het volgende:
Het zou richting een moslim moeten gebeuren. Stond er dezelfde nog 2 agenten voor de deur.
4 dan?quote:
ach gebeurt zo veel.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 21:01 schreef Lavenderr het volgende:
Wat een walgelijke buurman is dat. Ik begrijp echt niet dat hier niets aan gedaan kan worden. Dat Peter R daarvoor in de bres moet springen.
Antisemitisme wordt toch aangepakt? Of niet?
De politie haat de joden gewoonquote:Op dinsdag 7 juni 2016 21:03 schreef Lavenderr het volgende:
In een verkeerde box terecht gekomen. Tuurlijk.
genoeg voorbeelden hoor linkse wijffiequote:
Ow ja, vul meteen maar in dat ik links ben, mannetje.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 21:04 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
genoeg voorbeelden hoor linkse wijffie
Gelukkig ben jij er, dan kunnen we in het topic ook losquote:
Heyquote:Op dinsdag 7 juni 2016 21:06 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij er, dan kunnen we in het topic ook los
quote:
jellyquote:Op dinsdag 7 juni 2016 21:09 schreef YazooW het volgende:
Peter moet weer even zijn waggie showen hoor.
man man man
Blijkbaar. Dit is toch onthutsend of ben ik nou gek dat ik dit vreselijk vind? Alsof het heel normaal is om dit soort dingen te schrijven.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 21:08 schreef Disana het volgende:
Ja en nu? Wordt die vrouw nu verder aan haar lot overgelaten?
Marokko.nlquote:Op dinsdag 7 juni 2016 21:11 schreef RubenSosa het volgende:
Gaat peturrrr ook lid worden van een moslimfacebook groepje ? Of is het weer van 1 kant ??
Nee, is niet normaal. Maar het ergste vind ik nog dat ze haar huis wordt uitgezet.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 21:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Blijkbaar. Dit is toch onthutsend of ben ik nou gek dat ik dit vreselijk vind? Alsof het heel normaal is om dit soort dingen te schrijven.
quote:
BESTE TV OOITquote:
Heerlijk een type Sked in dit topic.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 21:13 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Gelukkig kan ik altijd op mijn vrinden rekenen
Weet jij waarom dat is?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 21:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, is niet normaal. Maar het ergste vind ik nog dat ze haar huis wordt uitgezet.
Kan ook wel op een andere manier dan zo heftig.quote:
Moet jij eens opletten. Ik duw 'm er zo achterin bij je.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 21:16 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Even kieken of mannen die stoer doen op internet nu wel praatjes hebben irl.
voel je niets vanquote:Op dinsdag 7 juni 2016 21:17 schreef Sked het volgende:
[..]
Moet jij eens opletten. Ik duw 'm er zo achterin bij je.
ik wil wel eens gekieteld wordenquote:
TRquote:Op dinsdag 7 juni 2016 21:17 schreef Sked het volgende:
[..]
Moet jij eens opletten. Ik duw 'm er zo achterin bij je.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |