Mogelijk dat de auto dus minder presteert dan een auto met correct werkende sensor. Verder ben ik ook wel benieuwd naar de restwaarde van de auto, ik zou niet graag een auto kopen waar documentatie waaruit blijkt dat de motor software is aangepast om een kapotte sensor om de tuin te leiden.quote:Wij passen de software in het motorregelapparaat aan zodat de NOX-sensor niet meer nodig is. Dat doen wij door de verbranding in de motor te veranderen zodat er geen tot nagenoeg geen NOX meer ontstaat. Daardoor kunnen wij de NOX-sensor volledig uitschakelen en kan er geen storing meer optreden op de NOX-sensor. Vervangen is dus niet meer nodig(à 700 euro). De auto zal na deze aanpassing ook beter en zuiniger gaan rijden in vergelijking met een auto die een kapotte sensor heeft
Thanks!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:04 schreef Dennism het volgende:
Tja, ze zeggen:
[..]
Mogelijk dat de auto dus minder presteert dan een auto met correct werkende sensor. Verder ben ik ook wel benieuwd naar de restwaarde van de auto, ik zou niet graag een auto kopen waar documentatie waaruit blijkt dat de motor software is aangepast om een kapotte sensor om de tuin te leiden.
Mogelijk dat het echter wel werkt om van de storing af te komen, software aanpassen is niet ongewoon bij redelijk moderne auto's. De vraag die ik me wel stel is, als deze aanpassing geen negatieve invloeden zou hebben op de rij ervaring, waarom doet VAG het niet zelf op deze manier en kiezen ze voor een veel duurdere NOX sensor + katalysator, ergens zou wat mij betreft dus een addertje moeten zitten.
Edit: Ik zie trouwens dat meerdere auto / tuning bedrijven deze of een soortgelijke service aanbieden voor bedragen rond de 150 euro, lijkt dus wel vaker gedaan te worden. Wordt ook bij aangegeven dat NOX sensoren slechts een beperkte levensduur hebben en dat dit probleem dus vroeg of laat bij alle auto's met deze motoren zal gaan spelen omdat het een slijtage artikel is.
De sensor lijkt trouwens een eurotje of 400 te kosten nieuw, dus die 1300 zal waarschijnlijk ook redelijk wat arbeidsloon in zitten.
Onzin, men kan mapping aanpassen op deellast en vollast gedeelte OEM laten.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:04 schreef Schnitzel_Koning het volgende:
[..]
Thanks!
Ja zuiniger rijden betekend doorgaans minder vermogen inderdaad, maar voor 1150 euro wil ik dat best op de koop toenemen. Wat de prijs van de sensor betreft, mij was vertelt dat deze bij de dealer 800 euro koste, en de totale ingreep dus 1300 (waarbij dus 500 euro arbeidskosten zullen zijn).
Dit dus, die hele fuelmap kan ingesteld worden zoals ze willen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 09:58 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Onzin, men kan mapping aanpassen op deellast en vollast gedeelte OEM laten.
Je kan het doen, zolang de ECU maar naar de O2 sensor luistert, Nox sensor is alleen milieu gedonder.
Dit dus. Een prima oplossing als je je auto naar Afrika exporteert en er nog meer milieuvriendelijke troep uitsloopt en nooit meer naar een keuring hoeft.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:59 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Kun je prima doen. We zien je over een paar maand als je auto inhoud en er een dure nox kat nodig is, omdat hij niet meer een regeneratie uitvoerd.
Wut. Waar haal je dat wegquote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:31 schreef powerflux het volgende:
Meer brandstof is minder NOX is meer verbruik..
Dat is toch het hele VW verhaal? De sofware update die het NOX probleem oplost heeft als tweede effect voor meer verbruik.quote:
Nee. Ten eerste is het NOx en geen NOX. NO= Stikstof Oxide, waarbij de X voor een onbekend aantal staat, ja in de automotive wereld zijn ze luiquote:Op woensdag 1 juni 2016 18:47 schreef powerflux het volgende:
[..]
Dat is toch het hele VW verhaal? De sofware update die het NOX probleem oplost heeft als tweede effect voor meer verbruik.
Was het maar zo simpel voor VW, motortype E189 is bijv. een euro 5 motor zonder SCR,ze hebben dus geen mogelijkheid om meer adblue in te spuiten.quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:46 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
VAG heeft een heel ander probleem, ze gebruiken Adblue voor de NOx reductie kat, omdat de motor
Het gaat hier niet over een Diesel (en al was dit wel zo, zeker geen moderne gezien de leeftijd van 10 jaar), maar om een 1.6 FSI blok.quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:23 schreef Revolution-NL het volgende:
Die moderne diesels van tegenwoordig. Drama! Het blijven stinkende kankerverwekkende apparaten waar tegenwoordig ook nog eens een hoop complexe en dure gevoelige techniek in zit die stuk gaat.
Voor 1300,- kan je flink wat benzine / kWh's weg rijden(=weg diesel voordeel)
Jep, maar ik was ook lui, en op de telefoon scheelt het net een handeling.quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:46 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Nee. Ten eerste is het NOx en geen NOX. NO= Stikstof Oxide, waarbij de X voor een onbekend aantal staat, ja in de automotive wereld zijn ze lui![]()
Ja. Dus meer brandstof is rijker mengsel is lagere temperatuur is minder NOx. Precies wat ik zeg.quote:Dat gezegd te hebbende; NOx onstaat bij een hoge verbrandingstemperatuur, de hoge temp willen wij graag zodat er weinig roet restanten achterblijven. Het nadeel is dus NOx, wat onstaat bij een hoge verbrandings temp. Daarvoor passen wij dus een NOx reductie kat en een NOx sensor met regeleenheid toe.
Een hoge verbrandingstemp krijg je door een ARMER mengsel, dus MINDER brandstof.
Mooi, omdat verbruik tegen te gaan zit er egr opmerkingen die brengt de temperatuur omlaagquote:Op donderdag 2 juni 2016 06:13 schreef powerflux het volgende:
[..]
Jep, maar ik was ook lui, en op de telefoon scheelt het net een handeling.
[..]
Ja. Dus meer brandstof is rijker mengsel is lagere temperatuur is minder NOx. Precies wat ik zeg.
Nonsens, Ferrari gebruikte Mahle TJI en Mercedes iets vergelijkbaars. Anderen volgen dit jaar.quote:Op donderdag 2 juni 2016 22:23 schreef A-Waxxx het volgende:
Sommige F1 teams schijnen er gebruik van te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |