abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_162645953
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:42 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik zou niet te veel tijd meer besteden aan de middelbare school. Lijkt me goed om nu een studie te beginnen, anders ben je wel erg lang bezig, zeker als je nog uitloopt.

Waarom heb je drie jaar gedaan met twee studies? Zonde van de tijd. En heb je in 2010-2011 een tussenjaar genomen ofzo?
O had dat duidelijker aan moeten geven, bedoelde gewoon de overige vakken alsnog halen en tegelijkertijd beginnen met een opleiding.

Heb in principe drie tussenjaren genomen waarin ik fulltime heb gewerkt en me ter orientatie voor korte tijd voor twee opleidingen had ingeschreven om te weten wat te doen als de economie weer beter ging en ik dus een opleiding wilde gaan doen.
pi_162646094
Ik weet het niet hoor, maar het lijkt mij niet bepaald relevant of je ooit een keer vwo hebt gehaald of het via de hbo-p route hebt gedaan. Bovendien lijkt het mij nuttiger om binnen redelijke tijd een studie op te pakken en af te ronden dan je middelbare school te 'fixen'. Lijkt mij sterk dat een werkgever daar om geeft. Als je dan uitloopt met je studie zou het helemaal lang duren, waarbij ik nog niet meetel dat de overstap hbo-p naar uni best groot kan zijn.
pi_162646121
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:53 schreef DoubleDip het volgende:
Ik weet het niet hoor, maar het lijkt mij niet bepaald relevant of je ooit een keer vwo hebt gehaald of het via de hbo-p route hebt gedaan. Bovendien lijkt het mij nuttiger om binnen redelijke tijd een studie op te pakken en af te ronden dan je middelbare school te 'fixen'. Lijkt mij sterk dat een werkgever daar om geeft. Als je dan uitloopt met je studie zou het helemaal lang duren, waarbij ik nog niet meetel dat de overstap hbo-p naar uni best groot kan zijn.
o ja had wel eens gehoord dat kantoren vragen om je vwo cijferlijst.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 15:56:23 #229
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162646150
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:54 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

o ja had wel eens gehoord dat kantoren vragen om je vwo cijferlijst.
Die kantoren zijn sowieso niet heel relevant meer met jouw huidige studieachtergrond. Je kan beter gewoon zo snel mogelijk aan de slag gaan met een wo studie en die proberen te halen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 31 mei 2016 @ 15:58:13 #230
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162646205
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:44 schreef Ashqelon het volgende:
Ja heb wel een havo-diploma maar geen hbo P omdat ik me daar meer had ingeschreven ter orientatie en bovendien was de economie niet al te best toen dus wilde liever wat nuttige werkervaring opdoen en wat geld verdienen.

Is het niet veel rationeler om juist tijdens een economische crisis te gaan studeren en pas te gaan werken als die weer voorbij is :?

Als student ben je namelijk supergoed beschermd tegen de economische conjectuur (je krijgt altijd een vorm van inkomensondersteuning) plus kan je dankzij je studiekeuze en de ontwikkeling die je daarin mee maakt ook economisch weerbaarder worden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_162646209
Overigens, hoezo drie tussenjaren? Had het stukje wel gelezen maar vind het nog steeds een rare keuze. Waar je ook aan begint, je weet toch niet of je aan het einde van de rit een baan gaat krijgen of niet. Niks is zeker, ook bij fiscaal zal het de komende jaren minder gaan worden ivm de plannen van de OESO.

Ik ken overigens iemand die met die instelling Archeologie ging studeren, toen het nog verplicht was om bij nieuwbouw eerst te checken of er niks waardevols in de grond lag. Toen hij (nominaal, master van 2 jaar) afstudeerde waren er haast geen banen meer omdat de verplichting was afgeschaft.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 16:00:46 #232
165633 eriksd
The grand facade...
pi_162646285
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:53 schreef DoubleDip het volgende:
Ik weet het niet hoor, maar het lijkt mij niet bepaald relevant of je ooit een keer vwo hebt gehaald of het via de hbo-p route hebt gedaan. Bovendien lijkt het mij nuttiger om binnen redelijke tijd een studie op te pakken en af te ronden dan je middelbare school te 'fixen'. Lijkt mij sterk dat een werkgever daar om geeft. Als je dan uitloopt met je studie zou het helemaal lang duren, waarbij ik nog niet meetel dat de overstap hbo-p naar uni best groot kan zijn.
Mwa, hbo-p is minder dan vwo. Je zat niet voor niets op de havo toch?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 16:01:29 #233
165633 eriksd
The grand facade...
pi_162646312
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:58 schreef DoubleDip het volgende:
Niks is zeker, ook bij fiscaal zal het de komende jaren minder gaan worden ivm de plannen van de OESO.

Dat denk ik niet, de focus zal alleen verschuiven naar compliance, omzet- en loonbelasting.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_162646323
quote:
15s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:00 schreef eriksd het volgende:

[..]

Mwa, hbo-p is minder dan vwo. Je zat niet voor niets op de havo toch?
Heb ook wel eens gehoord dat het minder gewaardeerd wordt. Maar om op je 21e nou nog je vwo papiertje te halen lijkt mij niet zo nuttig.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 16:02:07 #235
165633 eriksd
The grand facade...
pi_162646334
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:01 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Heb ook wel eens gehoord dat het minder gewaardeerd wordt. Maar om op je 21e nou nog je vwo papiertje te halen lijkt mij niet zo nuttig.
Oh, dat had ik niet gelezen. Nee, dat lijkt mij zonde van je tijd.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_162646406
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:01 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, de focus zal alleen verschuiven naar compliance, omzet- en loonbelasting.
Zou best kunnen, al beweerde mijn docent dat er 7500 banen aan gaan aan de advieskant waar de structuren bedacht worden. Vraag me af of dat echt waar is.
pi_162646458
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:56 schreef Ryon het volgende:

[..]

Die kantoren zijn sowieso niet heel relevant meer met jouw huidige studieachtergrond. Je kan beter gewoon zo snel mogelijk aan de slag gaan met een wo studie en die proberen te halen.
Wut? Vertel aub want dit is wel belangrijk. Op welk aspect van de studieachtergrond doel je en in hoeverre kan dat gerepareerd worden door nominaal met goede cijfers af te studeren? Zie namelijk veel mensen met matige cijfers die zes jaar over hun studie hebben gedaan wel bij grote kantoren terechtkomen.
pi_162646473
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:02 schreef eriksd het volgende:

[..]

Oh, dat had ik niet gelezen. Nee, dat lijkt mij zonde van je tijd.
Zie hierboven.
pi_162646547
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:58 schreef DoubleDip het volgende:
Overigens, hoezo drie tussenjaren? Had het stukje wel gelezen maar vind het nog steeds een rare keuze. Waar je ook aan begint, je weet toch niet of je aan het einde van de rit een baan gaat krijgen of niet. Niks is zeker, ook bij fiscaal zal het de komende jaren minder gaan worden ivm de plannen van de OESO.

Ik ken overigens iemand die met die instelling Archeologie ging studeren, toen het nog verplicht was om bij nieuwbouw eerst te checken of er niks waardevols in de grond lag. Toen hij (nominaal, master van 2 jaar) afstudeerde waren er haast geen banen meer omdat de verplichting was afgeschaft.
Het is een combinatie van de economisch situatie toen, niet weten wat je wil studeren en meehelpen in het eigen bedrijf.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 16:14:26 #240
165633 eriksd
The grand facade...
pi_162646668
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:04 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Zou best kunnen, al beweerde mijn docent dat er 7500 banen aan gaan aan de advieskant waar de structuren bedacht worden. Vraag me af of dat echt waar is.
Iedereen kan wat beweren. Sowieso oersaai, dat geklier met cooperaties en de rommelige buitenlandse belastingplichtbepalingen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_162646713
15.gif
  dinsdag 31 mei 2016 @ 16:19:08 #242
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162646771
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:06 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Wut? Vertel aub want dit is wel belangrijk. Op welk aspect van de studieachtergrond doel je en in hoeverre kan dat gerepareerd worden door nominaal met goede cijfers af te studeren? Zie namelijk veel mensen met matige cijfers die zes jaar over hun studie hebben gedaan wel bij grote kantoren terechtkomen.
Nou, de paar bedrijven die heel gericht vragen naar een vwo cijferlijst doen dat omdat ze daar zo hun redenen voor hebben :P Ze denken o.a dat intelligentie en capaciteiten al vrij vroeg in de ontwikkeling van een persoon zichtbaar worden ;) Hier bestaat een bekende theorie over.

Wanneer jij afgezakt bent naar de havo vanwege de bčtavakken ben je voor die kantoren al niet meer interessant / relevant. Geen nut dus om voor dat handjevol kantoren nog een heel vwo diploma te gaan halen als je 21 bent. Kan je beter gewoon je studie goed gaan doen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_162646841
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:19 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nou, de paar bedrijven die heel gericht vragen naar een vwo cijferlijst doen dat omdat ze daar zo hun redenen voor hebben :P Ze denken o.a dat intelligentie en capaciteiten al vrij vroeg in de ontwikkeling van een persoon zichtbaar worden ;) Hier bestaat een bekende theorie over.

Wanneer jij afgezakt bent naar de havo vanwege de bčtavakken ben je voor die kantoren al niet meer interessant / relevant. Geen nut dus om voor dat handjevol kantoren nog een heel vwo diploma te gaan halen als je 21 bent. Kan je beter gewoon je studie goed gaan doen.
Duidelijk, maar handvol kantoren? Dacht dat bijna de volledig Zuidas daarom vraagt?
pi_162646947
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:21 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Duidelijk, maar handvol kantoren? Dacht dat bijna de volledig Zuidas daarom vraagt?
Big Four vraagt niet om je middelbareschoollijst en de meeste kleinere en middelgrote advieskantoren ook niet. Zijn vaker de advocatenkantoren die dat doen, grote en kleine.
pi_162647040
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:27 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Big Four vraagt niet om je middelbareschoollijst en de meeste kleinere en middelgrote advieskantoren ook niet. Zijn vaker de advocatenkantoren die dat doen, grote en kleine.
Vragen ze wel of je uberhaupt vwo of hbo p hebt gedaan of dat eveneens niet? Waarom kijken sommigrn zo neer op big four?
  dinsdag 31 mei 2016 @ 16:33:18 #246
165633 eriksd
The grand facade...
pi_162647099
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:31 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Vragen ze wel of je uberhaupt vwo of hbo p hebt gedaan of dat eveneens niet? Waarom kijken sommigrn zo neer op big four?
Daarom dus.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_162647261
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:33 schreef eriksd het volgende:

[..]

Daarom dus.
Ja ze zijn wellicht minder selectief maar zijn de fiscalisten van big four in de praktijk echt minder goed dan die van de grote advocatenkantoren?
pi_162647348
Waarom kan je niet gewoon alle vragen in een post zetten?
  dinsdag 31 mei 2016 @ 16:47:29 #249
165633 eriksd
The grand facade...
pi_162647460
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:38 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Ja ze zijn wellicht minder selectief maar zijn de fiscalisten van big four in de praktijk echt minder goed dan die van de grote advocatenkantoren?
Sommige wel, sommige niet. Alleen wordt er meer geselecteerd bij advocatenkantoren dus kunnen de eisen wat hoger liggen. De gemiddelde fiscalist op een advocatenkantoor is m.i. beter dan de gemiddelde fiscalist bij de Big 4.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')