quote:Mijn moeder heeft nog zo'n ding in de kelder staan. Niet meer gebruikt sinds ze een jaar of 2 geleden een nieuwe wasmachine heeft gekocht.
Op zondag 1 december 2002 18:10 schreef lipboutje het volgende:
breng je was naar de buren en koop gewoon een goedkope centrifuge je weet wel zo'n ding uit de jaren 70
quote:
Op maandag 2 december 2002 13:21 schreef Lucille het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag een wasmachine en droger gekocht van AEG. De droger kan dus ook 5 kg hebben, dus alles kan, zelfs bij een volle machine, compleet in de droger.
Toevallig heb ik de typenummers voor me liggen:
LVM 74640
[afbeelding]
LVT 57720
[afbeelding]
Eigenlijk moet jij niet vragen of je moet kiezen voor een was/droog combi, maar je moet vragen voor welke was/droog combi... Je hebt namelijk geen ruimte voor beide dus als je ook wil drogen is dit de enige optie. Daarna krijg je van genoeg mensen te horen welke je wel moet hebben en welke niet...
Als je overigens op deze link klikt kom je uit bij kieskeurig en daar kan je al je eisen ingooien en daar komt dan een type was/droogmachine uitrollen!!
quote:Is het ook, maar ons kwam het gunstig uit. We verwachten tegen die tijd inderdaad een groter huis te hebben en dus wasmachine + droger te kunnen kopen. Een droogrek was niet echt een optie, omdat ik die kleren niet lekker vind drogen en ik vaak snel iets droog wil hebben.
Op zondag 1 december 2002 18:20 schreef MissX het volgende:Ik vind dit best belangrijk, vind het behoorlijk kort maar 5 jaar.
De belangrijkste overweging was dat het vanwege de lage prijs goed te doen was. En ik moet zeggen dat ik er ongelofelijk veel gemak van heb. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad.
quote:Nu ja, met mijn droger hoef ik dus maar voor 1 ronde te gaan, en erg lang duurt het niet. Ik ben me er niet bewust van dat het langer duurt dan wassen + drogen bij m'n ouders die er wel aparte machines voor hebben.
Op maandag 2 december 2002 14:00 schreef moussy het volgende:
Anders stond dat ding zeker een paar uur te draaien voor het droog was. Dubbel op dus.
quote:Ik denk dat dat drogen in dat dingetje vooral te maken heeft met het toerental van de centrifuge. Hoe hogere toeren, hoe droger dat het wordt natuurlijk. Waarom je vaak ook de trommel niet te vol kan doen als je gaat drogen, is omdat er dan van die heerlijke kreuke-bolletjes uit trommel komen rollen. Maar als je fan bent van strijken, lijkt het me geen probleem om smorgens je was aan te zetten voor je naar je werk gaat en als je thuis komt dat dan de was gewassen en gedroogd is.
Op maandag 2 december 2002 15:41 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Nu ja, met mijn droger hoef ik dus maar voor 1 ronde te gaan, en erg lang duurt het niet. Ik ben me er niet bewust van dat het langer duurt dan wassen + drogen bij m'n ouders die er wel aparte machines voor hebben.
Heel erg veel geld, maar daar doe je dan ook minstens 15 jaar mee. En waarschijnlijk een jaar of 20.
Ik geef toe dat het voor studenten (ja, we studeren allebei nog) misschien niet gebruikelijk is om zulke 'luxe' spullen te kopen, maar als ik geld uitgeef doe ik het liever meteen goed.
quote:Ja, ik neem er geen, ik heb nu al teveel negatieve reacties gezien. Daar komt nog eens bij dat ik al een goeie wasmachine heb. Ik ben niet van plan hier meer dan 5 jaar te wonen. Ik moet dus echt iets bedenken om een droger kwijt te kunnen. Heel misschien is er nog een mogelijkheid een soort kast op mijn balkonnetje te bouwen en hier bijvoorbeeld de wasmachine en droger in te plaastsen.
Op dinsdag 3 december 2002 15:34 schreef pos het volgende:
En heb je al wat besloten?
Ik ga in ieder geval een nieuw wasrekje kopen
quote:
Op dinsdag 3 december 2002 16:54 schreef Conflict het volgende:
Mensen, bedankt voor de nuttige reacties.
[..]Ik ga in ieder geval een nieuw wasrekje kopen
Laat je goed voorlichten over welk merk goed bekent staat met zijn was/droogcombinatie en je hebt er jaren plezier van.
Ik ben aan het sparen voor een nieuwe bosch. Mijn machine is immers 15 jaar en heeft uiteindelijk niet het eeuwige leven. Maar dat er weer een Bosch combi komt staat als een paal boven water.
Groetjes
quote:ik koop liever voor 1/3 van het geld iets wat 5-6 jaar meegaat: na die tijd koop je een nieuwe machine met alle nieuwe gadgets erop en uiteindelijk ben je net zoveel geld kwijt...
Op maandag 2 december 2002 20:22 schreef Safari het volgende:
M'n vriendin en ik hebben meteen maar goed spul gekocht. Miele dus. Voor de wasmachine waren we € 1100 kwijt en voor de droger € 900. Daarbovenop kwam nog 2x € 125 euro voor 10 jaar garantie. Totaal kostte onze was-droog-combo-toren dus € 2250.Heel erg veel geld, maar daar doe je dan ook minstens 15 jaar mee. En waarschijnlijk een jaar of 20.
Ik geef toe dat het voor studenten (ja, we studeren allebei nog) misschien niet gebruikelijk is om zulke 'luxe' spullen te kopen, maar als ik geld uitgeef doe ik het liever meteen goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |