abonnement Unibet Coolblue
  Vis een optie? zondag 29 mei 2016 @ 21:03:13 #51
70532 loveli
N
pi_162602927
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 20:58 schreef An24 het volgende:
Ik ga voor de grap bijhouden hoe vaak ik groenten op je lijstjes zie O-)
Aangezien ik vooral post als ik ongezond (bezig) ben en een trap onder m'n hol/AA-meeting nodig heb, zou het zomaar kunnen dat je 100% van m'n lijstjes rapporteert.
crap in = crap out
pi_162604394
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 21:03 schreef loveli het volgende:

[..]

Aangezien ik vooral post als ik ongezond (bezig) ben en een trap onder m'n hol/AA-meeting nodig heb, zou het zomaar kunnen dat je 100% van m'n lijstjes rapporteert.
Goed om te weten :+

Aan de andere kant vind ik het ook wel eens leuk om goede lijstjes te zien van iemand die er aan anderen zo veel over vertelt ^O^
pi_162611899
Lijst van gister:
Ontbijt:
• fruitsalade met vette yoghurt
• Bonensalade
• 3 gebakken eieren met spek

-schaapscheren-

middag:
• 2 haringen
• bak bietensalade
• 1 plak duits roggebrood met boter

-tuinwerkzaamheden-

avond:
• zoete-aardappelpuree
• versie groene asperges (eigen tuin)
• haaskarbonade (eigen vark)
• toe: custardpudding met eigen kweepeer

25duizend stappen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 30 mei 2016 @ 08:31:55 #54
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162612467
Lijstje van gister bleef niet ongestraft. :')
Terecht.

Planning vandaag:
O: boterham met pate, glas cola
T: Blikje red bull
L: 2 boterhammen filet
D: Geen idee, even kijken hoe ik dat nu weer moet fixen.

B: 2,5 km lopen avond 4 daagse.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 30 mei 2016 @ 08:34:53 #55
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_162612499
Volgens mij is het hier al eens gevraagd ticootje, maar waarom drink jij red bull en cola? En dan ook nog allebei? En regelmatig?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_162612653
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 20:30 schreef V1z0R het volgende:
Laatst met m'n neefje geweest, 25 pannekoeken moeten wegwerken. Heb de zak bugles die ik meekreeg maar weggegooid. "Als je misschien nog honger krijgt" :')
25 :o

zo, mijn weekend lijstje zal ik jullie besparen, was wel een top feest :D

vandaag weer netjes
O: mugcake met honing, koffie
t: aardbeien, kipfilet
l: zoete aardappel met groente en kip
t: protein pudding
t: banaan
s: paardrijden
d: soep met klein stukje quiche
  maandag 30 mei 2016 @ 08:55:06 #57
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_162612686
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:50 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

25 :o

zo, mijn weekend lijstje zal ik jullie besparen, was wel een top feest :D

vandaag weer netjes
O: mugcake met honing, koffie
t: aardbeien, kipfilet
l: zoete aardappel met groente en kip
t: protein pudding
t: banaan
s: paardrijden
d: soep met klein stukje quiche
We kennen het formaat van de pannenkoeken niet hè ;)
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 30 mei 2016 @ 09:04:26 #58
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162612790
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:34 schreef Tinkepink het volgende:
Volgens mij is het hier al eens gevraagd ticootje, maar waarom drink jij red bull en cola? En dan ook nog allebei? En regelmatig?
Anderen drinken koffie, dat lust ik niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_162612861
Mijn lijstje van gister:

O: 1 boterham, 2 scrambled eggs, spek en tomaat, glas innocent sap sinaasappel/wortel, cappuccino
B: 2,5 uur zwembad met oudste zoon
L: 2 boterhammen avocado/gerookte kip, 1 kapje nutella, glas ice tea
B: uurtje speeltuin met jongste zoon op mijn rug
T: 2 digestive koekjes, kaasstengeltje, paar nootjes
D: gebakken zalm, asperges met gesmolten boter, aardappelen
T: 1 digestive koekje
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_162613168
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:55 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

We kennen het formaat van de pannenkoeken niet hè ;)
dat is waar :P
  maandag 30 mei 2016 @ 10:04:22 #61
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_162613503
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 09:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Anderen drinken koffie, dat lust ik niet.
Vind je al die suiker niet zonde? Je kan er zoveel lekkere dingen voor in de plaats eten... Aan de andere kant, ik drink alcohol. Dat snappen anderen ook niet :+
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 30 mei 2016 @ 10:09:41 #62
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_162613598
Hier ook een hele nare weegschaal. Gewoon &@*(#&@(^#(& 76 kilo weer.

Ik ben er eigenlijk wel klaar mee. Kreeg melding dat ik 245 dagen achter elkaar ingelogd heb op MFP en ik heb eigenlijk gewoon geen zín meer. Maar ja, dan zie je dat gewicht... pfff... echt, even 1-2 daagjes boven de 1300 en ik ontplof gewoon.

Vanavond maar extra hard werken in de sportschool.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? maandag 30 mei 2016 @ 10:48:56 #63
70532 loveli
N
pi_162614195
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 21:35 schreef An24 het volgende:

[..]

Goed om te weten :+

Aan de andere kant vind ik het ook wel eens leuk om goede lijstjes te zien van iemand die er aan anderen zo veel over vertelt ^O^
Mijn eetpatroon is op mijn lijf afgestemd, ik kies als het even kan voedsel uit een beperkter aanbod dan wat de meesten zich kunnen permiteren. Het zijn dus niet per se goede voorbeeldlijstjes voor anderen.

Wat ik zo weinig mogelijk eet/drink:
Varkensvlees (ontstekingsbevorderend), suiker/snoep/koek, brood (carbs, bah), alcohol, suikerhoudende frisdrank (van de duivel!), aardappelen, paprika, scherp voedsel, melk (voor kalfjes)/vla/yoghurt, restaurantvoer of pakjes en zakjes met glutamaten (van de schoonmoeder van de duivel).

Wat ik graag eet/drink/in huis heb:
Kipfilet (gezond), zalm (als het in de aanbieding is, gezondst), biefstuk (lekkerst) en ander wit/rood vlees dat niet bewerkt of gemarineerd is (ik bak momenteel in cacaoboter want lekker), eieren, rijst, boontjes, broccoli, kwark, walnoten, honing. En veel koffie met room :9 Roomkaas en brie zo nu en dan.

Wat ik eet als het voor m'n neus staat, maar gewoon niet moet doen:
Hazelnootwafeltjes, brood met nutella (liefst vers wit, best spelt/desem), alles uit de frituur met mayo (frikadel) of mosterd (bitterbal/kroket), koekjes en paaseitjes.

Wat ik in huis heb voor als de boel van slag is:
Droge melbatoastjes, cola.

Een gemiddeld ontbijt (brunch, want ik eet nooit vroeg) heb ik niet, de ene keer is het kwark met noten en optioneel honing, de andere keer een paar gekookte eieren met of zonder rauwkost. Een andere keer is het biefstuk. In ieder geval iets met eiwitten.

In een gemiddelde week D ik 3 dagen thuis en 4 buitenshuis, waarvan 3x wat de pot schaft. Dus 1 keer relatief gezond/goed uit eten, waarbij ik de frietjes vaak toch wel opeet als ze erbij komen (en het vieze koekje bij de koffie, soms gebak/appeltaart). Van de 3 keren dat de pot het schaft, skip ik de friet als die er is en neem ik extra (diepvries :') ) groente, of als het pasta is, een minimaal beetje en dan extra groente. Soms komt daar een broodje kroket bij, omdat het er is. De 3 dagen dat ik zelf kook is het meestal kip met groene groente en soms rijst.

Meestal heb ik weinig meer in huis om te snaaien dan toastjes met roomkaas of kwark met noten, tenzij ik weer eens om de een of andere reden m'n vriendjes B&J tegenkom. Of hazelnootwafels cadeau krijg. En als ik dat of een pot nutella leeg eet, dan post ik het hier :+

Een "doorsnee" thuis-lijstje ziet er op het moment zo uit:
T: koffie + room
Br: 250g kwark + handje noten + optioneel honing
T: koffie + room
Late lunch: zelfde kwark
T: koffie + room
D: Kip, groente, evt rijst.
T: koffie
evt nog een ei of wat noten tussendoor, en als ik zin heb koffie ;), zo ongeveer om de dag wat fruit.

Plus elke keer als ik het hier post een zak paaseitjes, half brood met nutella of B&J. En dat is het achteraf eigenlijk nooit waard.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 30 mei 2016 @ 10:51:40 #64
70532 loveli
N
pi_162614233
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 09:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Anderen drinken koffie, dat lust ik niet.
Er zijn veel meer opties dan alleen koffie en cola, toch? Post je lijstjes voor commentaar/verbetering of voor jezelf om bij te houden/bloggen?
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 30 mei 2016 @ 11:06:08 #65
70532 loveli
N
pi_162614452
crap in = crap out
  maandag 30 mei 2016 @ 13:13:12 #66
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162617483
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 10:04 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Vind je al die suiker niet zonde? Je kan er zoveel lekkere dingen voor in de plaats eten... Aan de andere kant, ik drink alcohol. Dat snappen anderen ook niet :+
Suikervervangers, want ik drink uiteraard de zero versie.

Nee gezond is het niet. Maar het gaat vaak met vlagen, dan heb ik weer een periode dat ik voornamelijk water drink en nu heb ik echt even cola nodig om wakker te worden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_162620260
quote:
13s.gif Op maandag 30 mei 2016 10:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hier ook een hele nare weegschaal. Gewoon &@*(#&@(^#(& 76 kilo weer.

Ik ben er eigenlijk wel klaar mee. Kreeg melding dat ik 245 dagen achter elkaar ingelogd heb op MFP en ik heb eigenlijk gewoon geen zín meer. Maar ja, dan zie je dat gewicht... pfff... echt, even 1-2 daagjes boven de 1300 en ik ontplof gewoon.

Vanavond maar extra hard werken in de sportschool.
Ik snap dat je ervan baalt. Het is ook echt stom om weer zo'n hoog getal te zien als je verder zo goed oplet en maar relatief kort ongezond(er) eet. Maar je weet toch ook dat het niet mogelijk is om direct een aantal kilo's vet op te slaan als je, zeg, 2 dagen 1000 kcal meer eet dan anders?

Een snel rondje googlen leerde mij dat je 7777 kcal (extra) moet eten om 1 kg vet aan te komen. Ik geloof nooit dat dat je gelukt is in 2 dagen. Het zal heus grotendeels vocht zijn dat je nu vasthoudt. Extra hard sporten kan natuurlijk geen kwaad (meestal dan), maar ik gok dat het gewicht over 1-2 weken weer 2 kg gezakt kan zijn, als je je normale eetpatroon weer oppakt. :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_162621175
Wat zei zegt!
ik was zaterdagmorgen 56,9 en zondagmorgen 58,4...heb ik er echt zaterdag niet aangevreten en ik weet dat het woensdag of donderdag waarschijnlijk weer weg is.
Combi van warm weer en zout eten
  Vis een optie? maandag 30 mei 2016 @ 15:57:12 #69
70532 loveli
N
pi_162621192
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:56 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Wat zei zegt!
quote voor het nageslacht *D
crap in = crap out
pi_162621492
fuck.. :')
pi_162621717
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:13 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik snap dat je ervan baalt. Het is ook echt stom om weer zo'n hoog getal te zien als je verder zo goed oplet en maar relatief kort ongezond(er) eet. Maar je weet toch ook dat het niet mogelijk is om direct een aantal kilo's vet op te slaan als je, zeg, 2 dagen 1000 kcal meer eet dan anders?

Een snel rondje googlen leerde mij dat je 7777 kcal (extra) moet eten om 1 kg vet aan te komen. Ik geloof nooit dat dat je gelukt is in 2 dagen. Het zal heus grotendeels vocht zijn dat je nu vasthoudt. Extra hard sporten kan natuurlijk geen kwaad (meestal dan), maar ik gok dat het gewicht over 1-2 weken weer 2 kg gezakt kan zijn, als je je normale eetpatroon weer oppakt. :*
Volgens google slik je ook een heel aantal spinnen in als je slaapt. Dat van die kcal/ kilo vet is een napraatgetal.

Een kilo lichaamsgewicht erbij in twee dagen is aardig wat, en niet waarschijnlijk vastzittend vet, maar ik ken wel meer mensen die gewoon aankomen bij meer dan 1300 kcal/ dag.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 30 mei 2016 @ 19:26:31 #72
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_162626176
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:57 schreef loveli het volgende:

[..]

quote voor het nageslacht *D
_O-

O: kwark , muesli, aardbeien
L: 4 boterhammen schwarzwalder schinken
T: 2 plakjes cake
D: pastasalade met kip
T: aardbeien, banaan
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_162629076
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 10:48 schreef loveli het volgende:

[..]

Mijn eetpatroon is op mijn lijf afgestemd, ik kies als het even kan voedsel uit een beperkter aanbod dan wat de meesten zich kunnen permiteren. Het zijn dus niet per se goede voorbeeldlijstjes voor anderen.

Wat ik zo weinig mogelijk eet/drink:
Varkensvlees (ontstekingsbevorderend), suiker/snoep/koek, brood (carbs, bah), alcohol, suikerhoudende frisdrank (van de duivel!), aardappelen, paprika, scherp voedsel, melk (voor kalfjes)/vla/yoghurt, restaurantvoer of pakjes en zakjes met glutamaten (van de schoonmoeder van de duivel).

Wat ik graag eet/drink/in huis heb:
Kipfilet (gezond), zalm (als het in de aanbieding is, gezondst), biefstuk (lekkerst) en ander wit/rood vlees dat niet bewerkt of gemarineerd is (ik bak momenteel in cacaoboter want lekker), eieren, rijst, boontjes, broccoli, kwark, walnoten, honing. En veel koffie met room :9 Roomkaas en brie zo nu en dan.

Wat ik eet als het voor m'n neus staat, maar gewoon niet moet doen:
Hazelnootwafeltjes, brood met nutella (liefst vers wit, best spelt/desem), alles uit de frituur met mayo (frikadel) of mosterd (bitterbal/kroket), koekjes en paaseitjes.

Wat ik in huis heb voor als de boel van slag is:
Droge melbatoastjes, cola.

Een gemiddeld ontbijt (brunch, want ik eet nooit vroeg) heb ik niet, de ene keer is het kwark met noten en optioneel honing, de andere keer een paar gekookte eieren met of zonder rauwkost. Een andere keer is het biefstuk. In ieder geval iets met eiwitten.

In een gemiddelde week D ik 3 dagen thuis en 4 buitenshuis, waarvan 3x wat de pot schaft. Dus 1 keer relatief gezond/goed uit eten, waarbij ik de frietjes vaak toch wel opeet als ze erbij komen (en het vieze koekje bij de koffie, soms gebak/appeltaart). Van de 3 keren dat de pot het schaft, skip ik de friet als die er is en neem ik extra (diepvries :') ) groente, of als het pasta is, een minimaal beetje en dan extra groente. Soms komt daar een broodje kroket bij, omdat het er is. De 3 dagen dat ik zelf kook is het meestal kip met groene groente en soms rijst.

Meestal heb ik weinig meer in huis om te snaaien dan toastjes met roomkaas of kwark met noten, tenzij ik weer eens om de een of andere reden m'n vriendjes B&J tegenkom. Of hazelnootwafels cadeau krijg. En als ik dat of een pot nutella leeg eet, dan post ik het hier :+

Een "doorsnee" thuis-lijstje ziet er op het moment zo uit:
T: koffie + room
Br: 250g kwark + handje noten + optioneel honing
T: koffie + room
Late lunch: zelfde kwark
T: koffie + room
D: Kip, groente, evt rijst.
T: koffie
evt nog een ei of wat noten tussendoor, en als ik zin heb koffie ;), zo ongeveer om de dag wat fruit.

Plus elke keer als ik het hier post een zak paaseitjes, half brood met nutella of B&J. En dat is het achteraf eigenlijk nooit waard.
Wow, tof antwoord, thanks!

Qua lijf reacties komen we aardig overeen denk ik. Carbs :(

Valt me op dat je wel redelijk veel vet kunt hebben. Zou ik ook wel willen O+

Denk dat jij je ook wel zou kunnen vinden in het killerbody dieet van Faya. Ze gebruikt alleen minder vet. Komt mij goed uit, want ik wil ook weer wat droger worden :')

Lijstje vandaag is bijna Faya proof :')

O: 200 gram skir met kaneel
T: appel
L: gamba salade, paar stukjes stokbrood met boter. Cappuchino met koekje, een half stukje lemon cheese cake (uit lunchen met vriendin)
S: 75 minuten yoga
D: nasi goreng (alleen kip, rijst en groenten)
T: geen proteineshake om cheesecake te compenseren
  maandag 30 mei 2016 @ 21:51:02 #74
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_162631002
Dat Faya Lourens boek snijdt hout ja? Ik zie soms door alle publicaties het bos niet meer (ha, en boeken zijn van papier, dat is bos, ha. ha. :')). Destijds wel de Voedselzandloper gelezen. Best interessant, maar kreeg beetje jeuk van het hele "De wetenschap wordt gesubsidieerd en is niet onafhankelijk!!1einz! Lees mijn wetenschappelijk onderbouwde boekske!" :+

Dat gezegd hebbende, vrije-maandag-lijstje.

O: twee sneetjes speltbrood met ham en kaas en boter
L: speltbagel met gerookte kip, hummus, chutney, sla en pompoenpitten
T: wortel
D: kerrie-ovenschotel met prei, gehakt, rozijnen en aardappelschijfjes
T: kommetje pure chocoladevla :9

Zonet weer ontbijt en lunch voor de komende kantoordagen gemaakt: quinoa-baksel met appel voor de ochtend en salade met zalm, artisjok, tomaat, peterselie en nog wat dingen voor lunch. >:O
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_162631262
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:51 schreef MariaEtcetera het volgende:
Dat Faya Lourens boek snijdt hout ja? Ik zie soms door alle publicaties het bos niet meer (ha, en boeken zijn van papier, dat is bos, ha. ha. :')). Destijds wel de Voedselzandloper gelezen. Best interessant, maar kreeg beetje jeuk van het hele "De wetenschap wordt gesubsidieerd en is niet onafhankelijk!!1einz! Lees mijn wetenschappelijk onderbouwde boekske!" :+

Dat gezegd hebbende, vrije-maandag-lijstje.

O: twee sneetjes speltbrood met ham en kaas en boter
L: speltbagel met gerookte kip, hummus, chutney, sla en pompoenpitten
T: wortel
D: kerrie-ovenschotel met prei, gehakt, rozijnen en aardappelschijfjes
T: kommetje pure chocoladevla :9

Zonet weer ontbijt en lunch voor de komende kantoordagen gemaakt: quinoa-baksel met appel voor de ochtend en salade met zalm, artisjok, tomaat, peterselie en nog wat dingen voor lunch. >:O
Nou ja, ze heeft een heel panel achter zich en het is niet helemaal zelf gedaan. Maar het is wel ok. Ipv haar sportregime doe ik natuurlijk yoga. Dus geen idee hoe je het schema ervaart als je het sportschema ook doet. Wel super veel eiwitten, waar ik ook geen fan van ben. Bijv. In de voedselzandloper kan je daarover ook lezen dat het wel ondersteunt bij spieropbouw, maar dat zoveel gram per kilo lichaamsgewicht voldoende is. Alles daarboven heeft geen zin. Er wordt ook onderzoek gedaan naar de celopbouw als je veel eiwitten eet. Spiercellen groeien misschien sneller, maar eventuele kankercellen mogelijk ook.

Ah well, het perfecte dieet voor iedereen bestaat toch niet :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')