Ik had het al tussen aanhalingstekens staan. Voor Nederlandse begrippen is het niks bijzonders, maar ik heb het idee dat ze in Macadonië nog in oude Ladaatjes en Volkswagen busjes rijden uit de jaren 70. Dan valt hij wellicht meer op voor de haviken onder het volk.quote:
quote:Op donderdag 26 mei 2016 21:51 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik had het al tussen aanhalingstekens staan. Voor Nederlandse begrippen is het niks bijzonders, maar ik heb het idee dat ze in Macadonië nog in oude Ladaatjes en Volkswagen busjes rijden uit de jaren 70. Dan valt hij wellicht meer op voor de haviken onder het volk.
Ja, ben er inderdaad bij de terugweg ook wel een beetje nerveus voor. Goed, ik ben van plan alleen maar snelweg te rijden in 'die landen'. Deur op slot van binnenuit en dan denk ik / hoop ik dat het wel meevalt.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 08:44 schreef Apekoek het volgende:
Zou om eerlijk te zijn niet echt trek hebben om de vluchtelingen route te rijden in deze tijden.
Maar waarom lijkt het jou nou zo leuk om daar naar toe te rijden dan? Waarom niet naar Portugal rijden? Of wellicht vliegen? Want NL - Turkije en vooral terug gaat je veel oponthoud bij de grenzen opleveren.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:36 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ja, ben er inderdaad bij de terugweg ook wel een beetje nerveus voor. Goed, ik ben van plan alleen maar snelweg te rijden in 'die landen'. Deur op slot van binnenuit en dan denk ik / hoop ik dat het wel meevalt.
Volgens mij gaan de meeste via Griekenland-Macedonië-Servië dat lijkt mij inderdaad geen fijne route, zeker niet terug naar Nederland. Je hebt sowieso al gedonder aan de grens in die landen, maar nu wel extra verwacht.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:45 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Maar waarom lijkt het jou nou zo leuk om daar naar toe te rijden dan? Waarom niet naar Portugal rijden? Of wellicht vliegen? Want NL - Turkije en vooral terug gaat je veel oponthoud bij de grenzen opleveren.
Omdat we naar het ouderlijk huis van mijn vrouw gaan. En die wonen niet in Portugalquote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:45 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Maar waarom lijkt het jou nou zo leuk om daar naar toe te rijden dan? Waarom niet naar Portugal rijden? Of wellicht vliegen? Want NL - Turkije en vooral terug gaat je veel oponthoud bij de grenzen opleveren.
We gaan naar een badplaats helemaal zuid-west Turkije. Niet dichtbij, maar had inderdaad nog erger gekund als je helemaal in het oosten moet zijn.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 19:44 schreef polariteit het volgende:
Wel gave roadtrip hoor, nice! Zou zoiets ook wel eens willen doen
Waar ergens in Turkije ga je heen? Scheelt volgens een oudcollega van me nogal een paar 1000 kilometer of je oosten of westen moet zijn
Inderdaad, ik weet er weinig van. Behalve dan de informatie die ik lees online over vignets, wat je in je auto moet hebben, etc.quote:Op zondag 29 mei 2016 15:09 schreef Mandéra het volgende:
M.b.t. vignetten: voor Oostenrijk heb je een vignet nodig die je bij de ANWB kunt kopen, Hongarije heft tol op alle M-wegen via digitale nummerplaatherkenning (kun je vooraf online regelen en betalen zodat je niet hoeft te stoppen bij de grens). In Servië en Macedonië wordt ook op alle snelwegen tol geheven, kun je contant betalen.
Overigens wel vreemd dat je over 2 weken deze trip gaat maken en nagenoeg niks weet over de omgeving waar je doorheen gaat rijden, behalve dat je Bulgarije niet vertrouwt.
Wees eens iets concreter over wat de negatieve verhalen zijn die je hebt gehoord over Bulgarije. Ik ben er zelf ook nog nooit geweest maar wel in bijv. Macedonië. Mijns inziens redelijk vergelijkbaar met elkaar. Misschien ben ik het met je eens of kan ik het tegenspreken. Maar dan moet ik wel weten over wat je het hebt.quote:Op zondag 29 mei 2016 21:10 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Inderdaad, ik weet er weinig van. Behalve dan de informatie die ik lees online over vignets, wat je in je auto moet hebben, etc.
Daar ga ik me de komende twee weken nog dieper op voorbereiden. Verder kom ik pas echt te weten hoe het daar is, als ik er ben. Ik heb echter geen negatieve verhalen gehoord over Servië, maar wel altijd over Bulgarije.
Ook als ik topics lees van andere mensen die dezelfde vragen hebben over deze route komen er altijd wel wat negatieve verhalen naar voren over Bulgarije.
Ik geloof best dat de meesten het ook maar van horen zeggen hebben en dat het wellicht overdreven is, maar ik wil ook de risico's zo veel mogelijk beperken.
Vandaar dat ik hier vraag over de ervaringen.
Wat ik lees op internet:quote:Op zondag 29 mei 2016 21:27 schreef Mandéra het volgende:
[..]
Wees eens iets concreter over wat de negatieve verhalen zijn die je hebt gehoord over Bulgarije. Ik ben er zelf ook nog nooit geweest maar wel in bijv. Macedonië. Mijns inziens redelijk vergelijkbaar met elkaar. Misschien ben ik het met je eens of kan ik het tegenspreken. Maar dan moet ik wel weten over wat je het hebt.
Zoals ik al zei, via Roemenië en Bulgarije denk ik dat je in principe minder tijd kwijt bent aan grenscontroles. Ik zou voor Bulgarije niet banger zijn dan die andere landen...quote:Op zondag 29 mei 2016 22:24 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Wat ik lees op internet:
- Corrupte politieagenten die je aanhouden en 'soepgeld' willen om je door te laten
- Lange grenscontroles (uren vertraging)
- Slechte wegen
Van horen zeggen:
- Bendes die het gemunt hebben op buitenlandse auto's
- Pas van iemand die ik ontmoette gehoord dat hij 3 jaar geleden werd aangehouden in Bulgarije door een 'neppe' politieauto. Was dus geen politie, maar nagemaakt. 3 sterke kerels stapten uit en eisten 500 euro van hem. Hij had betaald en werd vrijgelaten.
Tja, er zullen natuurlijk ook mensen zijn die nergens last van hebben gehad maar elke keer als ik het woord Bulgarije uitspreek hoor ik 'oeh ik zou opletten'.
Ik kan niks bevestigen want ik ben er nog nooit geweest, maar dit moet toch wel iets zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |