abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162501206
Hallo

Is dit een goeie brief, wat moet ik er aan veranderen?
En moet ik het via mail of per post sturen?
Moet er ook een CV bij ?

Betreft: Sollicitatie Beveiliger BBL

Geachte heer, mevrouw,

In augustus 2016 wil ik beginnen aan de studie Beveiliger BBL . Om een opleiding beroepsbegeleidende leerweg (BBL) te volgen is het van groot belang een leerbedrijf te vinden voor minimaal 20 uren in de week gedurende 1 jaar.

Uw bedrijf spreekt mij daarbij aan,ook omdat ik in de toekomst bij een soortgelijke bedrijf aan de slag wil gaan als beveiliger en daarom lijkt het me dus een enorme uitdaging om bij uw bedrijf aan het werk te kunnen tijdens mijn opleidingsperiode en wie weet ook in de toekomst.

Ik zal u in het kort vertellen waarom De functie goed bij mij past als persoon; ik houd van de uitdaging dat het werk met zich mee kan brengen daarnaast ben ik niet bang aangelegd hou ik van aanpakken en kan goed met mensen opschieten ook zelfstandig kan ik goed uit de voeten.

Ik hoop dat ik u voorlopig genoeg heb geïnformeerd en u reden ziet mij de kans te geven mijn sollicitatie verder toe te kunnen lichten in een persoonlijk gesprek.
Hoor hopelijk snel iets terug

Met vriendelijke groet,
pi_162501341
Je mist wat komma's in je opsomming en waarom is "de functie" met een hoofdletter D?

Verder zou ik vermijden om je zin met Ik te beginnen.
pi_162501579
Als je solliciteert begin je met uitleggen hoe je bij het bedrijf bent gekomen. Dus iets in de ttant van 'dan en dan start ik met mijn bbl opleiding en omdat ik x super interessant vind en jullie daar mee bezig zijn'. En waarom je specifiek daar je bbl wil doen.

Er zijn meer beveiligingsbedrijven, waarom bij deze en niet een andere?

Vervolgens leg je uit welke eigenschappen en ervaring (ook vrijwilligerswerk telt) als je die hebt, jou gecombineerd met je opleiding tot een goede medewerker maken.

Dan nodig je ze uit om verder te praten. Je cv stuur je mee.

Laat je brief voor je hem stuurt (mag per mail en per post) even op spelling checken, ik zie in jouw brief een paar foutjes staan.
pi_162501594
Thanks voor de tips.
pi_162501666
Je zegt daarbij in de tweede alinea, waarom daarbij?
Aantal punten en komma's
Wat voeg jij toe aan het bedrijf, wat zijn je goede en slechte punten?
Waarom specifiek die sector/dat soort bedrijf?
pi_162502581
Sowieso qua spelling door iemand naar laten kijken of misschien wil iemand het hier nalopen, maar ik mis regelmatig wat leestekens en kom her en daar een verdwaalde hoofdletter tegen.

Ik zou het proberen wat specifieker te maken. Dit is vrij algemeen beschreven. Koppel wat van het bedrijf terug in je motivatie en vertel ook waarom je voor deze studie hebt gekozen, wat je hoopt te leren gedurende stage en wat je van het stagebedrijf verwacht.

Het einde zou ik persoonlijk ook aanpassen. Zou er alleen iets neerzetten zoals: 'graag zou ik de mogelijkheid krijgen om mijn motivatie nader toe te lichten in een persoonlijk gesprek'.

Maar uiteindelijk zal het niet puur en alleen van jouw brief afhangen. Het zal er voornamelijk vanaf hangen of ze plek en tijd hebben voor een stagiair.
pi_162502737
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:48 schreef Azpilicueta het volgende:
Sowieso qua spelling door iemand naar laten kijken of misschien wil iemand het hier nalopen, maar ik mis regelmatig wat leestekens en kom her en daar een verdwaalde hoofdletter tegen.

Ik zou het proberen wat specifieker te maken. Dit is vrij algemeen beschreven. Koppel wat van het bedrijf terug in je motivatie en vertel ook waarom je voor deze studie hebt gekozen, wat je hoopt te leren gedurende stage en wat je van het stagebedrijf verwacht.

Het einde zou ik persoonlijk ook aanpassen. Zou er alleen iets neerzetten zoals: 'graag zou ik de mogelijkheid krijgen om mijn motivatie nader toe te lichten in een persoonlijk gesprek'.

Maar uiteindelijk zal het niet puur en alleen van jouw brief afhangen. Het zal er voornamelijk vanaf hangen of ze plek en tijd hebben voor een stagiair.
Is dit al beter ?
Ben nog niet klaar de spelling check ik op het laatst..

Betreft: Sollicitatie Beveiliger BBL(2)

Geachte heer, mevrouw,

In augustus 2016 wil ik beginnen aan de studie Beveiliger BBL niveau 2. Om een opleiding beroepsbegeleidende leerweg (BBL) te volgen is het van groot belang een leerbedrijf te vinden voor minimaal 20 uren in de week gedurende 1 jaar.

Uw bedrijf spreekt mij aan, omdat ik in de toekomst bij een soortgelijke bedrijf aan de slag wil gaan als beveiliger ,daarom lijkt het me dus een enorme uitdaging om bij uw bedrijf aan het werk te kunnen tijdens mijn opleidingsperiode ,en wie weet ook in de toekomst.

in het kort zal ik u vertellen waarom De functie goed bij mij past als persoon , ik houd van de uitdaging dat het werk met zich mee kan brengen daarnaast ben ik niet bang aangelegd , ben ik flexibel, en kan goed met mensen opschieten en ook zelfstandig kan ik goed uit de voeten.
Zoals u ziet matchen mijn sterke punten goed met wat er in de beveiliging word gevraagd.

Nadat ik mij diploma op het VMBO (techniek) heb behaald ben ik verder gaan studeren in de richting van de detailhandel, daar kwam ik na een jaar achter dat de opleiding niet bij mij paste en ben daarom al vroeg begonnen met werken wat ik tot nu altijd heb gedaan ,daar heb ik bij verschillende bedrijven ( zie CV ) zowel zelfstandig als in groepsverband ervaring opgedaan in het bedrijfsleven.
Afgelopen maand toch besloten heel graag een MBO diploma te willen halen ,en omdat de beveiliging mij altijd heeft aangetrokken heb ik daarom voor deze richting gekozen.

Graag zou ik de mogelijkheid krijgen om mijn motivatie nader toe te lichten in een persoonlijk gesprek'.
pi_162502752
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:24 schreef ghosty872 het volgende:
Je zegt daarbij in de tweede alinea, waarom daarbij?
Aantal punten en komma's
Wat voeg jij toe aan het bedrijf, wat zijn je goede en slechte punten?
Waarom specifiek die sector/dat soort bedrijf?
Ja da was een verdwaald woordje
pi_162502804
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:22 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Als je solliciteert begin je met uitleggen hoe je bij het bedrijf bent gekomen. Dus iets in de ttant van 'dan en dan start ik met mijn bbl opleiding en omdat ik x super interessant vind en jullie daar mee bezig zijn'. En waarom je specifiek daar je bbl wil doen.

Er zijn meer beveiligingsbedrijven, waarom bij deze en niet een andere?

Vervolgens leg je uit welke eigenschappen en ervaring (ook vrijwilligerswerk telt) als je die hebt, jou gecombineerd met je opleiding tot een goede medewerker maken.

Dan nodig je ze uit om verder te praten. Je cv stuur je mee.

Laat je brief voor je hem stuurt (mag per mail en per post) even op spelling checken, ik zie in jouw brief een paar foutjes staan.
Wat zou jij doen , emailen of per post / of beide..
pi_162502905
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:52 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Is dit al beter ?
Ben nog niet klaar de spelling check ik op het laatst..

Geachte heer, mevrouw,

In augustus 2016 wil ik beginnen aan de studie Beveiliger BBL niveau 2. Om een opleiding beroepsbegeleidende leerweg (BBL) te volgen is het van groot belang een leerbedrijf te vinden voor minimaal 20 uren in de week gedurende 1 jaar.

Uw bedrijf spreekt mij aan, omdat ik in de toekomst bij een soortgelijke bedrijf aan de slag wil gaan als beveiliger ,daarom lijkt het me dus een enorme uitdaging om bij uw bedrijf aan het werk te kunnen tijdens mijn opleidingsperiode ,en wie weet ook in de toekomst.

in het kort zal ik u vertellen waarom De functie goed bij mij past als persoon , ik houd van de uitdaging dat het werk met zich mee kan brengen daarnaast ben ik niet bang aangelegd , ben ik flexibel, en kan goed met mensen opschieten en ook zelfstandig kan ik goed uit de voeten.
Zoals u ziet matchen mijn sterke punten goed met wat er in de beveiliging word gevraagd.

Nadat ik mij diploma op het VMBO (techniek) heb behaald ben ik verder gaan studeren in de richting van de detailhandel, daar kwam ik na een jaar achter dat de opleiding niet bij mij paste en ben daarom al vroeg begonnen met werken wat ik tot nu altijd heb gedaan ,daar heb ik bij verschillende bedrijven ( zie CV ) zowel zelfstandig als in groepsverband ervaring opgedaan in het bedrijfsleven.
Afgelopen maand toch besloten heel graag een MBO diploma te willen halen ,en omdat de beveiliging mij altijd heeft aangetrokken heb ik daarom voor deze richting gekozen.

Graag zou ik de mogelijkheid krijgen om mijn motivatie nader toe te lichten in een persoonlijk gesprek'.
Het is geen* uitstekende brief, maar wel ruim voldoende voor iemand met MBO-2 niveau.

[ Bericht 0% gewijzigd door Popolo op 25-05-2016 23:04:11 ]
pi_162503088
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:57 schreef Popolo het volgende:

[..]

Het is goed uitstekende brief, maar wel ruim voldoende voor iemand met MBO-2 niveau.
Goed genoeg dus.
pi_162503178
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:01 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Goed genoeg dus.
Juist.
pi_162503218
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:03 schreef Popolo het volgende:

[..]

Juist.
Oke dan , ff de spelling controleren en dan stuur ik ze op.
Of kan ik het beter mailen?
pi_162503375
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:04 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Oke dan , ff de spelling controleren en dan stuur ik ze op.
Of kan ik het beter mailen?
Afhankelijk van wat voor soort bedrijf. Als ik zou solliciteren zou ik mijn sollicitatiebrief en de manier van solliciteren laten afhangen van de aard van het bedrijf.

Overigens geef ik doorgaans de voorkeur uit aan mailen.
pi_162503482
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:07 schreef Popolo het volgende:

[..]

Afhankelijk van wat voor soort bedrijf. Als ik zou solliciteren zou ik mijn sollicitatiebrief en de manier van solliciteren laten afhangen van de aard van het bedrijf.

Overigens geef ik doorgaans de voorkeur uit aan mailen.
Ah oke , het voordeel van mailen is dat je denk ik eerder een antwoord terug krijgt.
pi_162503569
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:09 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Ah oke , het oordeel van mailen is dat je denk ik eerder een antwoord terug krijgt.
Succes
pi_162503586
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:12 schreef Popolo het volgende:

[..]

Succes
Thanks
  donderdag 26 mei 2016 @ 08:52:29 #18
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_162508146
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:54 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Wat zou jij doen , emailen of per post / of beide..
Ik zou emailen.

Bij je tweede brief leg je eigenlijk niet uit waarom je bij dat bedrijf wil werken. Je zegt dat je enthousiast bent maar niet waarom. Waarom wil je bij een beveiligingsbedrijf werken in plaats van bijvoorbeeld bij een mij gewoon bedrijf als medewerker met de functie beveiliger?

Het stukje waarin je zegt dat een opleiding niet past en je daar pas na een jaar achterkwam zou ik achterwege laten. Dat is vrij negatief en je wil juist positief overkomen. Ik zou er helemaal niets over zeggen en enkel je al opgedane ervaring die relevant is vermelden.

Je zou wel kunnen zeggen bijvoorbeeld dat je in de detailhandel veel met diefstal te maken hadat en dat je aandacht voor beveiliging en later beveiliger worden heeft getrokken.

Belangrijk is dat de dingen die je vermeld ook echt relevant zijn voor de baan die je wil.
pi_162508238
Na een komma of punt altijd een spatie en nooit er vóór. Zou dat dus nog even aanpassen.
  donderdag 26 mei 2016 @ 09:32:34 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162508874
Ik zou je opleiding na vmbo techniek niet "verder studeren" noemen, maar "verder leren", dat geeft realiteitszin aan.
De opleiding zelf zou ik ook gewoon opleiding noemen, en niet studie.

• soortgelijk bedrijf, niet soortgelijke bedrijf.

• En wie weet ook in de toekomst --> en wie weet ook daarna.
Al je eventuele werkzaamheden voor dat bedrijf liggen immers in de toekomst, ook als tijdens je opleiding.

• De uitdaging die het werk met zich mee kan brengen, niet dat het werk met zich mee kan brengen.

• detailhandel, daar kwam ik na een jaar achter --> detailhandel, daar kwam ik er na een jaar achter
Hoewel je dat ook weg zou kunnen laten, zoals MevrouwVoorJou al zegt, maar als je het niet weg laat dan moet je iig zorgen dat het klopt, nu staat er dat je er pas na een jaar achter kwam dat je een opleiding detailhandel deed.

• Verder wat nutteloos en/of fout spatiegebruik, (zie CV) en niet ( zie CV ), en zoals eerder aangegeven een komma altijd voor een spatie, niet erna, en altijd direct na een letter of leesteken, zonder spatie tussen de laatste letter en de komma.

[ Bericht 19% gewijzigd door Leandra op 26-05-2016 09:47:04 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 26 mei 2016 @ 10:59:05 #21
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_162510597
Ik heb even wat punten en komma's veranderd en wat hoofdletters gezet en verwijderd.

Misschien kan iemand anders kijken of er verder nog haakjes en oogjes gecorrigeerd kunnen worden

quote:

Geachte heer, mevrouw,

Uw bedrijf spreekt mij aan, omdat ik in de toekomst bij een soortgelijk bedrijf aan de slag wil gaan als beveiliger, het lijkt me dus een enorme uitdaging om bij uw bedrijf aan het werk te kunnen tijdens mijn opleidingsperiode en wie weet ook in de toekomst.

In het kort zal ik u vertellen waarom deze functie goed bij mij past als persoon, ik houd van de uitdaging dat het werk met zich mee kan brengen en ben daarnaast niet bang aangelegd. Ook ben ik flexibel, kan goed met mensen opschieten en ook zelfstandig kan ik goed uit de voeten.

Nadat ik mij diploma op het VMBO (techniek) heb behaald ben ik verder gaan studeren in de richting van de detailhandel, na een jaar ontdekte ik dat de opleiding niet bij mij past en ben daarom al vroeg begonnen met werken wat ik sindsdien heb gedaan. Ik heb bij verschillende bedrijven (zie hiervoor ook mijn CV) zowel zelfstandig als in groepsverband ervaring opgedaan in het bedrijfsleven.

Afgelopen maand heb ik besloten dat ik heel graag een MBO diploma wil halen en omdat de beveiliging mij altijd heeft aangetrokken heb ik daarom voor deze richting gekozen.

Ik hoop spoedig een reactie te krijgen op deze sollicitatie.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_162512275
Nog even een paar kleine verbeteringen op de reactie van Nizno

Betreft: Sollicitatie Beveiliger BBL niveau 2

Geachte heer, mevrouw,

Uw bedrijf spreekt mij aan, omdat ik in de toekomst bij een soortgelijk bedrijf aan de slag wil gaan als beveiliger. Het lijkt me dus een enorme uitdaging om bij uw bedrijf aan het werk te kunnen tijdens mijn opleidingsperiode en wie weet ook in de toekomst.

In het kort zal ik u vertellen waarom deze functie goed bij mij past als persoon. Ik houd van de uitdaging dat het werk met zich mee kan brengen en ben daarnaast niet bang aangelegd. Ook ben ik flexibel, kan goed met mensen opschieten en zelfstandig kan ik goed uit de voeten.

Nadat ik mij diploma op het VMBO (techniek) heb behaald, ben ik verder gaan studeren in de richting van de detailhandel. Na een jaar ontdekte ik dat de opleiding niet bij mij past en daarom ben ik al vroeg begonnen met werken wat ik sindsdien heb gedaan. Ik heb bij verschillende bedrijven (zie hiervoor ook mijn CV) zowel zelfstandig als in groepsverband ervaring opgedaan in het bedrijfsleven.

Afgelopen maand heb ik besloten dat ik heel graag een MBO diploma wil halen en omdat de beveiliging mij altijd heeft aangetrokken heb ik daarom voor deze richting gekozen.

Graag zou ik de mogelijkheid krijgen om mijn motivatie nader toe te lichten in een persoonlijk gesprek. Ik hoop spoedig een reactie te krijgen op deze sollicitatie.
pi_162514961
"In augustus 2016 wil ik beginnen aan de studie Beveiliger BBL"

=> "In augustus 2016 ga ik beginnen aan de studie Beveiliger BBL"

Je wilt niet alleen beginnen aan die opleiding, je gaat het ook echt doen. Komt wat daadkrachtiger over en juist in de beveiliging is dat een gewenste eigenschap.

Verder staat het internet vol met voorbeelden en tips over solliciteren en brieven, ik denk dat er nog wel wat meer verbetering mogelijk is.
pi_162515061
Het is 'vmbo' en 'mbo'. Niet 'VMBO' en 'MBO'.
pi_162516383
Thanks allemaal , ik hou van jullie O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')