abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162472636
Ik ben al een tijdje opzoek naar een geschikte toilet-set, maar ik twijfel met name nog over het type/merk wandcloset/hangtoilet. Het wc-element wordt sowieso een Geberit aangezien ik hier de beste verhalen over lees en hoor.

Met mijn budget kom ik, voor de wc, eigenlijk uit op twee verschillende merken/types waar ik niet erg veel over kan vinden:

1. Boss en Wessing Design HU-330 || setprijs ¤229
&
2. Sphinx Econ II || setprijs ¤219

Nu lees ik op een site over Boss en Wessing ''kwaliteit van een A merk voor een B merk prijs'' samen met een paar ander merken, maar is dit ook echt zo? Wat mij verder opvalt is dat er op de foto ook een pot van Cersanit tevoorschijn komt. Schijnt een groot pools bedrijf te zijn toevallig hetzelfde? De naam Sphinx kom ik wat vaker tegen en zie ik ook her en der en wordt gezien als een premium merk. Maar goed, dit zijn natuurlijk wel budget modellen.

Mijn vraag is dan ook welke van de twee een beter keuze is? Zijn hier eventueel ervaringen mee? Ik denk dat ik niet wat beters kan krijgen met dit budget? Hoeft in principe ook niet als het element maar goed is, iets meer en langer schoonmaken vind ik niet erg.
pi_162472937
Als je budget zo krap is heb je dan nog wel geld voor de omtimmering van het reservoir, de tegels/afwerking, een zitting en een bedieningsplaat?
pi_162473112
Dat heb ik al berekend en deels aangeschaft. Dit is meer wat ik nog over heb voor het bovenstaande. Tevens is de zitting en bedieningsplaat bij de complete sets van een aantal sites inclusief.

Het gaat me meer op het type/merk wandcloset. Bij de sets is het overige wel hetzelfde en dat zou ik 'los' ook aanschaffen. Ik heb alleen zo het idee dat de wat goedkopere of no-name potten allemaal uit dezelfde fabriek rollen als ik zo de foto's bekijk. Maar goed zeker weten doe ik het niet daarom vraag ik hier om advies. Bedankt voor het meedenken though.

[ Bericht 49% gewijzigd door benbaba op 24-05-2016 21:15:55 ]
pi_162473693
Mijn ervaring is toch wel dat goedkopere potten een hoger percentage foutjes bevatten en de achterkant vaak slecht afgewerkt is waardoor montage een crime is. Maar dat komt ook wel bij de duurdere potten gewoon voor maar gewoon minder en dan wordt het gewoon omgeruild.

Het belangrijkste is gewoon dat het inbouwreservoir degelijk is en het goed gemonteerd wordt, beter je pot de sluitpost laten zijn dan het frame en nog tijden gezeik te hebben.
pi_162479171
Tussen de twee "potten"zie ik een verschil van wel helemaal ¤15,-, inbouwreservoir is bij allebei de gevallen wat je wil . Volg je hart , simpel !
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  woensdag 25 mei 2016 @ 08:59:16 #6
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_162482019
Wij hebben onze toiletten goedkoop ingekocht, ook met geberit reservoit, ik meen met potten van het Poolse Mondial, dat dan weer een onderdeel is van V&B. Maar anyway, goedkope potten, en geen probleem om te monteren. Spoelen ook prima, zien er keurig uit.
pi_162482327
Moet zeggen dat ik die ervaring niet deel. 2x een goedkope pot (Ben / Sanidirect) terug kunnen sturen omdat de manchet niet goed afsloot. Dat lag aan oneffenheden in de pot.

Dan loopt je dus wel het strontwater langs je net getegelde koof. Zijn ook geen klusjes waarvan je zegt, ach, ik haal de pot er vanavond wel weer eraf.
pi_162483225
Altijd een Rimfree pot nemen. :D
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_162487687
Villeroy & Boch. Verder niets.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_162492312
Tweedehands :D

Serieus, ik heb volgende week twee V&B Subway 2.0 potjes over.
pi_162492336
Heb je trouwens hulp nodig, een huls, of de Hulk?
pi_162493865
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 16:43 schreef RB42 het volgende:
Heb je trouwens hulp nodig, een huls, of de Hulk?
De hulk ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')