Ik ben al een tijdje opzoek naar een geschikte toilet-set, maar ik twijfel met name nog over het type/merk wandcloset/hangtoilet. Het wc-element wordt sowieso een Geberit aangezien ik hier de beste verhalen over lees en hoor.
Met mijn budget kom ik, voor de wc, eigenlijk uit op twee verschillende merken/types waar ik niet erg veel over kan vinden:
1.
Boss en Wessing Design HU-330 ||
setprijs ¤229&
2.
Sphinx Econ II ||
setprijs ¤219Nu lees ik op een site over Boss en Wessing ''kwaliteit van een A merk voor een B merk prijs'' samen met een paar ander merken, maar is dit ook echt zo? Wat mij verder opvalt is dat er op de foto ook een pot van Cersanit tevoorschijn komt. Schijnt een groot pools bedrijf te zijn toevallig hetzelfde? De naam Sphinx kom ik wat vaker tegen en zie ik ook her en der en wordt gezien als een premium merk. Maar goed, dit zijn natuurlijk wel budget modellen.
Mijn vraag is dan ook welke van de twee een beter keuze is? Zijn hier eventueel ervaringen mee? Ik denk dat ik niet wat beters kan krijgen met dit budget? Hoeft in principe ook niet als het element maar goed is, iets meer en langer schoonmaken vind ik niet erg.