quote:FC Twente gaat in beroep tegen het voornemen van de licentiecommissie op de club te laten degraderen naar de Jupiler League.
FC Twente legt zich niet neer bij de sanctie van de KNVB. De club moest gisteren de licentie inleveren van de licentiecommissie. De club kreeg vervolgens een nieuwe licentie van de Jupiler League. Twente gaat daartegen in beroep.
quote:Als FC Twente besluit om de straf van de licentiecommissie bij de rechter aan te vechten neemt het mogelijk een groot risico. Dat is de inschatting van hoogleraar sport en recht Marjan Olfers van de Vrije Universiteit in Amsterdam.
Het intrekken van de oude licentie is volgens haar te verantwoorden, maar aan de nieuwe licentie lijken zoveel haken en ogen te zitten dat die mogelijk niet rechtsgeldig is. Dat betekent dat de club na een gang naar de rechter dus helemaal zonder licentie kan komen te staan. "Als dat gebeurt ben je als club out of order", zegt Olfers veelzeggend.
Geen aanvaarding
Volgens Olfers is het de vraag of er juridisch sprake is van een overeenkomst, die vereist is voor de nieuwe licentie. "Voor een overeenkomst moet sprake zijn van aanbod en aanvaarding. Maar volgens mij heeft FC Twente nooit aangegeven wel in de Jupiler League te willen spelen. Deze manier waarop de licentiecommissie de eigen regels interpreteert vind ik dan ook creatief met kurk."
De hoogleraar noemt het 'vooral heel erg triest' dat FC Twente volgens de licentiecommissie moet degraderen. "De problemen rond het wanbeleid zijn al zo lang bekend, waarom is er dan niet eerder duidelijkheid gegeven? In Twente is bovendien ruimte voor deze club, die met een grote achterban echt kapitaalkrachtig kan zijn."
De KNVB heeft zelfs met Willem II gebeld om duidelijk te maken dat het besluit om Twente te laten degraderen echt een voorlopig besluit was en Willem II nergens op moest rekenen. Idem nu voor De Graafschap. Die worden door de KNVB gewoon als gedegradeerd beschouwd.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 17:43 schreef DonRaja het volgende:
[..]
- Ze moesten spelen tegen een team dat niet kon degraderen en daarom wat vrijer kon spelen?
- Je speelt een heel seizoen voor promotie en op het laatst wordt er even bepaald dat een eigenlijk gedegradeerd team toch mag blijven?
Ik kan zo snel ook niks anders bedenken.
Ik ben verre van een juridisch expert en ken natuurlijk ook lang niet alle ins en outs van de hele zaak maar ik denk dat Twente best wel eens in het gelijk gesteld kan worden dat de KNVB niet volgens de regels en procedures werkt.quote:Op maandag 23 mei 2016 16:33 schreef Coritchando het volgende:
Dat wordt een boeiende dag.
Ik zet mijn geld op de KNVB in dit geval.
Zo denkt iedereen buiten Breda erover.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 17:47 schreef Sked het volgende:
[..]
De KNVB heeft zelfs met Willem II gebeld om duidelijk te maken dat het besluit om Twente te laten degraderen echt een voorlopig besluit was en Willem II nergens op moest rekenen. Idem nu voor De Graafschap. Die worden door de KNVB gewoon als gedegradeerd beschouwd.
Derhalve moesten alle teams gewoon voluit en heeft NAC het dus gewoon zelf laten liggen.
Dat is irrelevant, op het moment dat zo'n beslissing genomen wordt speelt dat mee.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 17:47 schreef Sked het volgende:
[..]
De KNVB heeft zelfs met Willem II gebeld om duidelijk te maken dat het besluit om Twente te laten degraderen echt een voorlopig besluit was en Willem II nergens op moest rekenen. Idem nu voor De Graafschap. Die worden door de KNVB gewoon als gedegradeerd beschouwd.
Derhalve moesten alle teams gewoon voluit en heeft NAC het dus gewoon zelf laten liggen.
Dan moeten we die figuren toch verder gewoon negerenquote:Op dinsdag 24 mei 2016 17:48 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Zo denkt iedereen buiten Breda erover.
Blijft een stupide moment van de KNVB. ze hadden beter de playoffs kunnen afwachtenquote:Op dinsdag 24 mei 2016 17:47 schreef Sked het volgende:
[..]
Ze hadden Twente moeten verplichten op tijd de boeken in te leveren. Dan was het al veel eerder besloten.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 17:49 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Blijft een stupide moment van de KNVB. ze hadden beter de playoffs kunnen afwachten
Dat doen we toch al jaren? Net als alle clubs uit Limburg.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 17:49 schreef Sked het volgende:
[..]
Dan moeten we die figuren toch verder gewoon negeren
Ja, daar ben ik het mee eens, maar dat is een andere discussiequote:Op dinsdag 24 mei 2016 17:49 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Blijft een stupide moment van de KNVB. ze hadden beter de playoffs kunnen afwachten
Dat zijn professionals, die moesten zichzelf veilig spelen en wilde waarschijnlijk ook gewoon niet verliezen.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 17:49 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dat is irrelevant, op het moment dat zo'n beslissing genomen wordt speelt dat mee.
Een telefoontje maakt dat niet zomaar ongedaan.
Dat zeker.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 17:49 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Of zelf op tijd reageren.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 17:51 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ze hadden Twente moeten verplichten op tijd de boeken in te leveren. Dan was het al veel eerder besloten.
Hoe laat en waar?quote:
Van wie en waarover?quote:
quote:
Van de eredivisieclubs die hebben vergaderd, in Zeist en hoe laat idunnoquote:
twitter:FardauW twitterde op dinsdag 24-05-2016 om 17:29:13Veel pers in Zeist, het wachten is op de hoge heren van de clubs. We speculeren, maar kunnen alleen maar wachten #toekomstfctwente reageer retweet
NAC heeft het altijd in eigen hand gehad en het dus zelf laten liggen. Sterker nog, NAC heeft het eerder makkelijker dan moeilijker gehad om te promoveren. Willem II had niet hoeven winnen dus gaan toch anders/minder gemotiveerd de wedstrijd in.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 17:47 schreef Sked het volgende:
[..]
Preciesquote:Op dinsdag 24 mei 2016 18:02 schreef timmmmm het volgende:
Voor alle clubs behalve Twente is het natuurlijk het beste als deze blamage zo snel mogelijk afgelopen is. De KNVB met zijn allen aanspreken dat dit een partijtje kut is heeft toch geen zin dus vinden alle clubs maar dat Twente moet buigen.
Zou ik als ik Twente was ook neit aan beginnen
Tsjah, ze moeten natuurlijk wel. Je kan dit niet accepteren zonder verweer, dan ben je een lachertje.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 17:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ben verre van een juridisch expert en ken natuurlijk ook lang niet alle ins en outs van de hele zaak maar ik denk dat Twente best wel eens in het gelijk gesteld kan worden dat de KNVB niet volgens de regels en procedures werkt.
Ze spelen wel hoog spel. Als ik Twente was geweest had ik mijn verlies gepakt en was ik als de bliksem gaan werken aan het JL-bestendig krijgen van de club. Ik heb niet de indruk dat sponsors en gemeente Twente als een blok zouden laten vallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |