abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162427660
De koppakking van mijn auto lekt. Nieuwe pakking is gelukkig snel geregeld maar nu beweerd degene die het voor me gaat vervangen dat het slim is om ook de distributieriem te vervangen wegens kans op knappen. Die riem zit er nog niet lang om, dus zelf zie ik er het nut niet van in die ook te vervangen.

Ik heb vaker een auto met lekkende koppakking gehad en normaal repareert mijn vader het altijd voor me maar niet tegelijk met distributieriem. Heb ook nog nooit problemen met de distributieriem gehad na vervangen van een koppakking. Vanwege erge haast moet ik het nu bij een garage laten vervangen en daar beweren ze dus dat het riskant is als er geen nieuwe distributieriem geplaatst wordt.

Is dat waar? Dit is voor mij de 4e auto waarvan de koppakking is gaan lekken. Mijn vader heeft het ook al met vele auto's meegemaakt maar dus net als ik ook nooit distributieriem problemen gehad.
pi_162427740
Waarom niet even een tweede garage checken?
pi_162427781
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 09:33 schreef TUFKAL het volgende:
Waarom niet even een tweede garage checken?
Omdat die waar ik nu naartoe ga geen uurloon berekend, garage voor minima, kost me maar 25 euro voor het repareren (exclusief onderdelen), andere garage kan ik niet betalen. Maar zou een beetje zonde van het geld zijn om een nieuwe riem te kopen terwijl het niet noodzakelijk is.
pi_162427800
Tja als je twijfelt... Ben je zo alsnog duurder uit. Niks mis met rondkijken.
pi_162427823
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 09:36 schreef TUFKAL het volgende:
Tja als je twijfelt... Ben je zo alsnog duurder uit. Niks mis met rondkijken.
Er is hier verder nergens een garage in de buurt waar het redelijk goedkoop is helaas :( Kan momenteel ook niet meer betalen want heb een WW uitkering van 915 euro per maand. En er is haast bij omdat ik per volgende week weer aan het werk ga en dan niet zonder auto kan.

Riem+pakking kost me 50 euro gezien de garage het voor me via de groothandel wil bestellen.
pi_162428245
Vervangen. Is eenmalige momtage
pi_162429103
Hebben alles nog eens nagekeken en het is waarschijnlijk niet de koppakking die lekt want rondom de koppakking s het schoon en droog. Hebben steenmarterpoep gevonden dus denken nu aan een lekkend slangetje o.i.d. dus we gaan alle slangen nu controleren.

Als het werk van een steenmarter is dan werkt mijn anti-steenmarter piep apparaat dus ook niet goed :( Heb met mijn vorige auto ook ellende gehad door die beesten, bedrading van verlichting aangevreten, tot 2x toe bougiekabels kapot gevreten.

[ Bericht 15% gewijzigd door Alieda-R op 23-05-2016 11:13:50 ]
pi_162430141
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 09:38 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Er is hier verder nergens een garage in de buurt waar het redelijk goedkoop is helaas :( Kan momenteel ook niet meer betalen want heb een WW uitkering van 915 euro per maand. En er is haast bij omdat ik per volgende week weer aan het werk ga en dan niet zonder auto kan.

Riem+pakking kost me 50 euro gezien de garage het voor me via de groothandel wil bestellen.
Ja riem zeker meenemen. Officieel mag je een distributie riem maar 1 maal spannen.

50 euro voor alleen de riem en pakking?

En de rest dan?

Nieuwe olie, koelvloeistof, inlaat uitlaat pakkingen, rekbouten, kop vlakken.

Reken maar op 300eu en dan nog arbeidsloon.
pi_162430184
Lekke koppakking kun je niet per se aan de buitenkant zien. Dan moet je kvs op druk zetten en in de cilinders kijken, compressie meten, koelvloeistof reservoir bekijken?

Riem gelijk laten vervangen en waterpomp ook, die kan gaan lekken en dan moet het weer.
  maandag 23 mei 2016 @ 11:43:37 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_162430332
Koppakking kan ook intern lekken, dat hoef je niet te zien aan de buitenkant.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_162430420
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 11:36 schreef Taks999 het volgende:

[..]

Ja riem zeker meenemen. Officieel mag je een distributie riem maar 1 maal spannen.

50 euro voor alleen de riem en pakking?

En de rest dan?

Nieuwe olie, koelvloeistof, inlaat uitlaat pakkingen, rekbouten, kop vlakken.

Reken maar op 300eu en dan nog arbeidsloon.
Totale kosten 75 euro. 50 euro voor onderdelen en 25 euro arbeidsloon. Is een bedrijf die goedkope tarieven heeft voor de minima. Dus valt allemaal erg mee.

Olie, koelvloeistof heb ik dus dat neem ik gewoon mee. Had ook zelf de onderdelen kunnen bestellen maar dan zou ik duurder uit zijn omdat ze het bij de garage via de groothandel bestellen. Sowieso voor een pakking scheelt het al meer dan 13 euro, zij kunnen het inkopen voor 7 euro, als ik er zelf 1 zou bestellen en ik ruim 20 euro kwijt.
pi_162430500
quote:
3s.gif Op maandag 23 mei 2016 11:43 schreef Sounddragon het volgende:
Koppakking kan ook intern lekken, dat hoef je niet te zien aan de buitenkant.
Maar als de pakking lekt dan kun je dat wel zien in het koelvloeistof reservoir. De koelvloeistof begint dan te koken/pruttelen en dat is niet het geval nu, er gaat niets aan de kook. Ook komt er geen witte rook/damp uit de uitlaat wat normaal wel gebeurd als de koppakking lekt.
pi_162431310
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 11:46 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Totale kosten 75 euro. 50 euro voor onderdelen en 25 euro arbeidsloon. Is een bedrijf die goedkope tarieven heeft voor de minima. Dus valt allemaal erg mee.

Olie, koelvloeistof heb ik dus dat neem ik gewoon mee. Had ook zelf de onderdelen kunnen bestellen maar dan zou ik duurder uit zijn omdat ze het bij de garage via de groothandel bestellen. Sowieso voor een pakking scheelt het al meer dan 13 euro, zij kunnen het inkopen voor 7 euro, als ik er zelf 1 zou bestellen en ik ruim 20 euro kwijt.
Dus je gaat rekbouten opnieuw gebruiken, kop niet vlakken, verschillende pakkingen opnieuw gebruiken.... ik wens je veel succes.
pi_162432005
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:23 schreef Taks999 het volgende:

[..]

Dus je gaat rekbouten opnieuw gebruiken, kop niet vlakken, verschillende pakkingen opnieuw gebruiken.... ik wens je veel succes.
Kop vlakken wordt wel gedaan als het de koppakking is wat we dus betwijfelen gezien daar geen aanwijzingen voor zijn. Grote kans een steenmarter ergens aan een slang heeft zitten knagen.
  maandag 23 mei 2016 @ 13:40:42 #15
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_162433592
Die piepapparaatjes werken ook niet tegen steenmarters.

Het komt doordat er in de rubberdelen visolie is verwerkt
Je kunt de motorruimte van onderen dichtmaken met kippengaas of er een stuk kippengaas onder leggen, want ze lopen er ook niet graag overheen.
pi_162439673
Is al klaar :) Er was een slang een beetje aangevreten, dat vermoeden hadden wij al. Op de sloop andere slang gehaald, slang vervangen en het lekt niet meer.
pi_162440328
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 11:46 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Yea, right. Koppakking voor 7 euro. Wat voor magisch bedrijf is dat wel niet
pi_162440436
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 18:03 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Voor een Peugeot en Citroën heb ik ze bij Brezan zelf wel al voor ongeveer 10 euro gekocht, dus zou best kunnen dat zij het voor 7 euro in kunnen kopen.
pi_162440962
quote:

[..]

Je hebt een complete koppakkingset met rekbouten voor een (klein) TU-blokje voor zo'n 40e uit de UK - verzendkosten maken het dan nog bijna 50% duurder. Pakweg een tientje voor de pakking zelf wil ik dan best geloven :Y
pi_162441063
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 18:32 schreef Dingest het volgende:

[..]

Je hebt een complete koppakkingset met rekbouten voor een (klein) TU-blokje voor zo'n 40e uit de UK - verzendkosten maken het dan nog bijna 50% duurder. Pakweg een tientje voor de pakking zelf wil ik dan best geloven :Y
Ligt er ook maar net aan waar je het koopt. Ik ken iemand die er 1 via een autodealer bestelde en was veel meer geld kwijt dan bij de meeste webshops. Ik bestel onderdelen altijd online, stukken goedkoper dan via een dealer of 1 van de bekende automaterialen winkels. Alleen als er echt haast bij is ga ik weleens naar een winkel toe.

Nu had ik alleen een slang nodig, daarvoor maar naar de sloop gegaan. Op de sloop heb ik ook al regelmatig voor weinig geld iets gekocht zoals een ruitenwissermotor, achteras.
pi_162441179
quote:

[..]

TS zal wel een klepdekselpakking bedoelen schat ik zo in..
pi_162441263
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 18:40 schreef DonJames het volgende:

[..]

TS zal wel een klepdekselpakking bedoelen schat ik zo in..
Koppakking, die dingen kosten meestal weinig. Ik kocht ze voor Citroën Ax en Peugeot 106 voor ongeveer 10 euro bij Brezan, al is dat wel al jaren geleden. Maar online kosten ze tegenwoordig ook nog geen tientje.
pi_162441429
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 18:43 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Koppakking, die dingen kosten meestal weinig.
Hangt wel van je motor af. Hoe dan ook, mooi dat het weer is gefixt al vraag ik me wel af waarom je in de OP zo stellig roept dat de koppakking kapot is en even later post dat er geen aanwijzingen voor zijn dat de koppakking lekt
pi_162441492
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2016 18:48 schreef DonJames het volgende:

[..]

Hangt wel van je motor af. Hoe dan ook, mooi dat het weer is gefixt al vraag ik me wel af waarom je in de OP zo stellig roept dat de koppakking kapot is en even later post dat er geen aanwijzingen voor zijn dat de koppakking lekt
Mijn buurman had er naar gekeken en die was er stellig van overtuigd dat de koppakking lek was. Later zelf nog op onderzoek gegaan en gezien er geen witte rook uit de uitlaat kwam en de koelvloeistof niet aan de kook ging kreeg ik een vermoeden dat er iets anders lekte.
pi_162442009
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 18:43 schreef Alieda-R het volgende:
Ik kocht ze voor Citroën Ax en Peugeot 106 voor ongeveer 10 euro bij Brezan, al is dat wel al jaren geleden. Maar online kosten ze tegenwoordig ook nog geen tientje.
Je liegt een beetje he, wees maar eerlijk. De goedkoopste 44 euro en nog een beetje

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')