Omdat die waar ik nu naartoe ga geen uurloon berekend, garage voor minima, kost me maar 25 euro voor het repareren (exclusief onderdelen), andere garage kan ik niet betalen. Maar zou een beetje zonde van het geld zijn om een nieuwe riem te kopen terwijl het niet noodzakelijk is.quote:Op maandag 23 mei 2016 09:33 schreef TUFKAL het volgende:
Waarom niet even een tweede garage checken?
Er is hier verder nergens een garage in de buurt waar het redelijk goedkoop is helaasquote:Op maandag 23 mei 2016 09:36 schreef TUFKAL het volgende:
Tja als je twijfelt... Ben je zo alsnog duurder uit. Niks mis met rondkijken.
Ja riem zeker meenemen. Officieel mag je een distributie riem maar 1 maal spannen.quote:Op maandag 23 mei 2016 09:38 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Er is hier verder nergens een garage in de buurt waar het redelijk goedkoop is helaasKan momenteel ook niet meer betalen want heb een WW uitkering van 915 euro per maand. En er is haast bij omdat ik per volgende week weer aan het werk ga en dan niet zonder auto kan.
Riem+pakking kost me 50 euro gezien de garage het voor me via de groothandel wil bestellen.
Totale kosten 75 euro. 50 euro voor onderdelen en 25 euro arbeidsloon. Is een bedrijf die goedkope tarieven heeft voor de minima. Dus valt allemaal erg mee.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:36 schreef Taks999 het volgende:
[..]
Ja riem zeker meenemen. Officieel mag je een distributie riem maar 1 maal spannen.
50 euro voor alleen de riem en pakking?
En de rest dan?
Nieuwe olie, koelvloeistof, inlaat uitlaat pakkingen, rekbouten, kop vlakken.
Reken maar op 300eu en dan nog arbeidsloon.
Maar als de pakking lekt dan kun je dat wel zien in het koelvloeistof reservoir. De koelvloeistof begint dan te koken/pruttelen en dat is niet het geval nu, er gaat niets aan de kook. Ook komt er geen witte rook/damp uit de uitlaat wat normaal wel gebeurd als de koppakking lekt.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:43 schreef Sounddragon het volgende:
Koppakking kan ook intern lekken, dat hoef je niet te zien aan de buitenkant.
Dus je gaat rekbouten opnieuw gebruiken, kop niet vlakken, verschillende pakkingen opnieuw gebruiken.... ik wens je veel succes.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:46 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Totale kosten 75 euro. 50 euro voor onderdelen en 25 euro arbeidsloon. Is een bedrijf die goedkope tarieven heeft voor de minima. Dus valt allemaal erg mee.
Olie, koelvloeistof heb ik dus dat neem ik gewoon mee. Had ook zelf de onderdelen kunnen bestellen maar dan zou ik duurder uit zijn omdat ze het bij de garage via de groothandel bestellen. Sowieso voor een pakking scheelt het al meer dan 13 euro, zij kunnen het inkopen voor 7 euro, als ik er zelf 1 zou bestellen en ik ruim 20 euro kwijt.
Kop vlakken wordt wel gedaan als het de koppakking is wat we dus betwijfelen gezien daar geen aanwijzingen voor zijn. Grote kans een steenmarter ergens aan een slang heeft zitten knagen.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:23 schreef Taks999 het volgende:
[..]
Dus je gaat rekbouten opnieuw gebruiken, kop niet vlakken, verschillende pakkingen opnieuw gebruiken.... ik wens je veel succes.
Yea, right. Koppakking voor 7 euro. Wat voor magisch bedrijf is dat wel nietquote:Op maandag 23 mei 2016 11:46 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Totale kosten 75 euro. 50 euro voor onderdelen en 25 euro arbeidsloon. Is een bedrijf die goedkope tarieven heeft voor de minima. Dus valt allemaal erg mee.
Olie, koelvloeistof heb ik dus dat neem ik gewoon mee. Had ook zelf de onderdelen kunnen bestellen maar dan zou ik duurder uit zijn omdat ze het bij de garage via de groothandel bestellen. Sowieso voor een pakking scheelt het al meer dan 13 euro, zij kunnen het inkopen voor 7 euro, als ik er zelf 1 zou bestellen en ik ruim 20 euro kwijt.
Voor een Peugeot en Citroën heb ik ze bij Brezan zelf wel al voor ongeveer 10 euro gekocht, dus zou best kunnen dat zij het voor 7 euro in kunnen kopen.quote:Op maandag 23 mei 2016 18:03 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Yea, right. Koppakking voor 7 euro. Wat voor magisch bedrijf is dat wel niet
Je hebt een complete koppakkingset met rekbouten voor een (klein) TU-blokje voor zo'n 40e uit de UK - verzendkosten maken het dan nog bijna 50% duurder. Pakweg een tientje voor de pakking zelf wil ik dan best gelovenquote:Op maandag 23 mei 2016 18:03 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ligt er ook maar net aan waar je het koopt. Ik ken iemand die er 1 via een autodealer bestelde en was veel meer geld kwijt dan bij de meeste webshops. Ik bestel onderdelen altijd online, stukken goedkoper dan via een dealer of 1 van de bekende automaterialen winkels. Alleen als er echt haast bij is ga ik weleens naar een winkel toe.quote:Op maandag 23 mei 2016 18:32 schreef Dingest het volgende:
[..]
Je hebt een complete koppakkingset met rekbouten voor een (klein) TU-blokje voor zo'n 40e uit de UK - verzendkosten maken het dan nog bijna 50% duurder. Pakweg een tientje voor de pakking zelf wil ik dan best geloven
TS zal wel een klepdekselpakking bedoelen schat ik zo in..quote:Op maandag 23 mei 2016 18:03 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Koppakking, die dingen kosten meestal weinig. Ik kocht ze voor Citroën Ax en Peugeot 106 voor ongeveer 10 euro bij Brezan, al is dat wel al jaren geleden. Maar online kosten ze tegenwoordig ook nog geen tientje.quote:Op maandag 23 mei 2016 18:40 schreef DonJames het volgende:
[..]
TS zal wel een klepdekselpakking bedoelen schat ik zo in..
Hangt wel van je motor af. Hoe dan ook, mooi dat het weer is gefixt al vraag ik me wel af waarom je in de OP zo stellig roept dat de koppakking kapot is en even later post dat er geen aanwijzingen voor zijn dat de koppakking lektquote:Op maandag 23 mei 2016 18:43 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Koppakking, die dingen kosten meestal weinig.
Mijn buurman had er naar gekeken en die was er stellig van overtuigd dat de koppakking lek was. Later zelf nog op onderzoek gegaan en gezien er geen witte rook uit de uitlaat kwam en de koelvloeistof niet aan de kook ging kreeg ik een vermoeden dat er iets anders lekte.quote:Op maandag 23 mei 2016 18:48 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hangt wel van je motor af. Hoe dan ook, mooi dat het weer is gefixt al vraag ik me wel af waarom je in de OP zo stellig roept dat de koppakking kapot is en even later post dat er geen aanwijzingen voor zijn dat de koppakking lekt
Je liegt een beetje he, wees maar eerlijk. De goedkoopste 44 euro en nog een beetjequote:Op maandag 23 mei 2016 18:43 schreef Alieda-R het volgende:
Ik kocht ze voor Citroën Ax en Peugeot 106 voor ongeveer 10 euro bij Brezan, al is dat wel al jaren geleden. Maar online kosten ze tegenwoordig ook nog geen tientje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |