abonnement Unibet Coolblue
pi_171403051
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 19:30 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Heb zo het vermoeden dat Klopkoek #Team_RR is :P
Daarvoor is RR niet links genoeg.
  vrijdag 2 juni 2017 @ 20:17:08 #77
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171403870
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 19:30 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Daarvoor is RR niet links genoeg.
Ik ben van huis uit gewoon een ouderwetse sociaal democraat.

Uiteraard ben ik het volledig met RR eens.

Waar ik wel in verschil, is dat ik 70% van de tijd een Trump of Wilders verkies boven een type Macron, Clinton of Pechtold (die ik allen als grote 'The Matrix' figuren zie).

Enfin, terug naar het onderwerp :P
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171715042
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 18:11 schreef Max23 het volgende:
Godverdomme
Finale schoonspringen 3 meter van de dames is net afgelopen. NOS had juist gezegd dat het om 18:00 begon :')

Inge Jansen is net 4e geworden. Scheelde 0,1 voor het brons :(
  Moderator / Redactie Sport woensdag 21 juni 2017 @ 14:12:28 #79
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_171834607
Sport bij de NOS deze zomer
http://nos.nl/artikel/217(...)omer-bij-de-nos.html
WK Judo in Budapest staat niet op de kaart, hoort er wel op.
Verder komt Sport24 weer terug op Politiek24.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 24 juni 2017 @ 22:20:52 #80
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171923575
Dat hele NOS wordt ook steeds nationalistischer, bekrompen en in zichzelf gekeerd. Zo'n Henry Schut die in Co Adriaanse nog steeds een cutting edge expert ziet die bij de KNVB een functie moet hebben is daar een toonbeeld van.

Het is allemaal zo enorm nationalistisch (de Britten en BBC zijn er niks bij), zo enorm gefixeerd op enorm irrelevante C-sporten... het verschil met 10-15 jaar terug is echt merkbaar. Het PVV-tijdperk kun je wel zeggen. De open blik is er niet meer.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 juni 2017 @ 22:24:15 #81
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_171923619
_O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 24 juni 2017 @ 23:19:06 #82
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171924496
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 22:24 schreef heywoodu het volgende:
_O-
Neem de sport in jouw avatar bijvoorbeeld... ik kan het commentaar van Evert ten Napel nog wel herinneren, ook al deden er geen Nederlanders aan mee.

Werd nog redelijk naar gekeken ook.

En geen fixatie zoals Jan Roelfs bij Federer heeft
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 juni 2017 @ 23:28:15 #83
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_171924634
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 23:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Neem de sport in jouw avatar bijvoorbeeld... ik kan het commentaar van Evert ten Napel nog wel herinneren, ook al deden er geen Nederlanders aan mee.

Werd nog redelijk naar gekeken ook.

En geen fixatie zoals Jan Roelfs bij Federer heeft
Ik kan me niet herinneren dat er op de Nederlandse TV, uiteraard buiten Eurosport, ooit enige aandacht aan het schansspringen is besteed buiten de Olympische Spelen en de Vierschansentournee. Volkomen logisch overigens, het is in Nederland immers een irrelevante C-sport.

Verder, voor de honderdste keer, praat de NOS vooral over sporten die in Nederland enige populariteit hebben, zoals werkelijk elke zender uit elk land dat zou doen en overigens ook doet. Ski orienteering of de World Cup telemark op de Duitse TV bijvoorbeeld, honderd keer irrelevanter dan schaatsen of wielrennen :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_171925455
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 23:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren dat er op de Nederlandse TV, uiteraard buiten Eurosport, ooit enige aandacht aan het schansspringen is besteed buiten de Olympische Spelen en de Vierschansentournee. Volkomen logisch overigens, het is in Nederland immers een irrelevante C-sport.

Verder, voor de honderdste keer, praat de NOS vooral over sporten die in Nederland enige populariteit hebben, zoals werkelijk elke zender uit elk land dat zou doen en overigens ook doet. Ski orienteering of de World Cup telemark op de Duitse TV bijvoorbeeld, honderd keer irrelevanter dan schaatsen of wielrennen :)
allemaal begrijpelijk. Ik erger me vooral aan het commentaar als de NOS bij de OWS opeens biatlon, skeleton of noordse combinatie gaat uitzenden. Dan besef ik opeens hoe blij we mogen zijn met ARD/ZDF en zelfs Eurosport!

Maar dat geldt niet voor wielrennen: daar is Eurosport de hel
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 juni 2017 @ 00:17:59 #85
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_171925476
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 00:16 schreef komrad het volgende:

[..]

allemaal begrijpelijk. Ik erger me vooral aan het commentaar als de NOS bij de OWS opeens biatlon, skeleton of noordse combinatie gaat uitzenden. Dan besef ik opeens hoe blij we mogen zijn met ARD/ZDF en zelfs Eurosport!
Maar ook dat is allemaal best te begrijpen. Als de BBC tijdens een samenvatting van de dag wat schaatsen laat zien tijdens de Spelen zullen wij van hun commentaar ook denken "wat is dit :') ". Het zijn logischerwijze geen sporten die in een regulier seizoen uitgebreide aandacht krijgen, dan zullen er ook minder kundige commentatoren zitten :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_171925508
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 00:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar ook dat is allemaal best te begrijpen. Als de BBC tijdens een samenvatting van de dag wat schaatsen laat zien tijdens de Spelen zullen wij van hun commentaar ook denken "wat is dit :') ". Het zijn logischerwijze geen sporten die in een regulier seizoen uitgebreide aandacht krijgen, dan zullen er ook minder kundige commentatoren zitten :+
Minder kundig kan, maar een commentator die minder weet dan een gemiddelde sportliefhebber kan niet. Ik heb wel eens gedacht tijdens een uitzending van de NOS: kan heywoodu, Columbiafan enz het commentaar niet over nemen :D
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 juni 2017 @ 00:30:18 #87
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_171925638
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 00:20 schreef komrad het volgende:

[..]

Minder kundig kan, maar een commentator die minder weet dan een gemiddelde sportliefhebber kan niet. Ik heb wel eens gedacht tijdens een uitzending van de NOS: kan heywoodu, Columbiafan enz het commentaar niet over nemen :D
Kennis is niet het enige wat je nodig hebt om commentator te zijn :+

Hét zwakke punt van Eurosportcommentatoren, waar men bij de NOS weer beter en 'professioneler' mee is: zaken als volwaardige volzinnen vormen en uitspreken zonder teveel twijfel, gewoon netjes verzorgd en rustig praten en dergelijken. Commentatoren die dat alles beheersen in een vrij kleine sport zijn zeldzaam gok ik.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 25 juni 2017 @ 10:40:18 #88
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171928776
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 23:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren dat er op de Nederlandse TV, uiteraard buiten Eurosport, ooit enige aandacht aan het schansspringen is besteed buiten de Olympische Spelen en de Vierschansentournee. Volkomen logisch overigens, het is in Nederland immers een irrelevante C-sport.

Verder, voor de honderdste keer, praat de NOS vooral over sporten die in Nederland enige populariteit hebben, zoals werkelijk elke zender uit elk land dat zou doen en overigens ook doet. Ski orienteering of de World Cup telemark op de Duitse TV bijvoorbeeld, honderd keer irrelevanter dan schaatsen of wielrennen :)
Ik vind de NOS hier zeker extremer in dan de Duitsers. Maarja, die spreken dan ook bij meerdere A-sporten een woordje mee. Dat heeft er ook mee te maken.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 juni 2017 @ 10:43:44 #89
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_171928817
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 10:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik vind de NOS hier zeker extremer in dan de Duitsers. Maarja, die spreken dan ook bij meerdere A-sporten een woordje mee. Dat heeft er ook mee te maken.
In de winter dan weer vooral in sporten die minder internationaal zijn dan bijvoorbeeld schaatsen. Waar ze overigens ook uitgebreid aandacht voor hebben. Op de BBC zie ik dan weer steeds triatlon langskomen, want er moet op de Brownlee's gegeild worden. Rolstoelschermen krijgt in Italië aandacht, want Bea Vio, terwijl we hier in Nederland nog wel eens Marlou van Rhijn langs zien komen.

Kortom, het is allemaal volkomen logisch: aandacht voor sporten waar je goed in bent of die enige populariteit genieten. Doet de NOS, doet men in elk land. Niks meer dan normaal.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 25 juni 2017 @ 11:16:56 #90
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171929462
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 10:43 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Waar ze overigens ook uitgebreid aandacht voor hebben.
Precies, en dat is dan ook het verschil met de NOS.

Die zijn echt op meerdere vlakken de verkeerde kant op gegroeid. Spruitjeslucht.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 juni 2017 @ 11:52:14 #91
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_171930181
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Precies, en dat is dan ook het verschil met de NOS.

Die zijn echt op meerdere vlakken de verkeerde kant op gegroeid. Spruitjeslucht.
Ze hebben er aandacht voor omdat er Duitsers goed meedoen. Als die weg zijn is de aandacht ook weg. Logischerwijze. Het is allemaal echt zo simpel, logisch en nagenoeg hetzelfde over de hele wereld.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 25 juni 2017 @ 11:58:51 #92
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171930347
quote:
10s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:52 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ze hebben er aandacht voor omdat er Duitsers goed meedoen. Als die weg zijn is de aandacht ook weg. Logischerwijze. Het is allemaal echt zo simpel, logisch en nagenoeg hetzelfde over de hele wereld.
Hoelang waren de Britten wel niet slecht op Wimbledon? En American football, en basketbal enzovoorts.

De BBC is ook een circlejerk gebeuren (op The Clinic staat deze ontwikkeling goed gedocumenteerd) maar dit doen ze dan nog wel.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator zondag 25 juni 2017 @ 13:40:57 #93
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_171933102
Wat wel is bij ek/wk atletiek en zwemmen, is dat als er even geen Nederlander meedoet op een nummer, er dan maar door een 'analist' over de Nederlanders geluld moet worden.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zondag 25 juni 2017 @ 14:09:36 #94
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171933695
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 13:40 schreef ijs_beer het volgende:
Wat wel is bij ek/wk atletiek en zwemmen, is dat als er even geen Nederlander meedoet op een nummer, er dan maar door een 'analist' over de Nederlanders geluld moet worden.
Dat dus. Nationalistische navelstaarderij en noord Koreaanse censuur. Vernauwd blikveld.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator zondag 25 juni 2017 @ 16:58:36 #95
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_171939681
Dat gaat me weer wat ver. :P
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_171940438
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 13:40 schreef ijs_beer het volgende:
Wat wel is bij ek/wk atletiek en zwemmen, is dat als er even geen Nederlander meedoet op een nummer, er dan maar door een 'analist' over de Nederlanders geluld moet worden.
Dit is dus het probleem.
  zondag 25 juni 2017 @ 17:28:59 #97
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171940760
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 10:43 schreef heywoodu het volgende:

[..]

In de winter dan weer vooral in sporten die minder internationaal zijn dan bijvoorbeeld schaatsen. Waar ze overigens ook uitgebreid aandacht voor hebben. Op de BBC zie ik dan weer steeds triatlon langskomen, want er moet op de Brownlee's gegeild worden. Rolstoelschermen krijgt in Italië aandacht, want Bea Vio, terwijl we hier in Nederland nog wel eens Marlou van Rhijn langs zien komen.

Kortom, het is allemaal volkomen logisch: aandacht voor sporten waar je goed in bent of die enige populariteit genieten. Doet de NOS, doet men in elk land. Niks meer dan normaal.
M.u.v. de Spelen is de triatlon door de BBC achter de red button geplaatst.

Daar snappen ze het dus wel.

De masters van golf zitten bijvoorbeeld op het eerste net. Net als atletiek.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 25 juni 2017 @ 19:37:34 #98
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171944363
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 00:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Kennis is niet het enige wat je nodig hebt om commentator te zijn :+

Hét zwakke punt van Eurosportcommentatoren, waar men bij de NOS weer beter en 'professioneler' mee is: zaken als volwaardige volzinnen vormen en uitspreken zonder teveel twijfel, gewoon netjes verzorgd en rustig praten en dergelijken. Commentatoren die dat alles beheersen in een vrij kleine sport zijn zeldzaam gok ik.
Han Kok is écht het absolute dieptepunt qua nerveus hakkelen en de clichés er dubbeldik bovenop leggen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171951059
Het is gewoon heel makkelijk. De kijkers haken af wanneer er geen Nederlander meer mee doet, afgelopen EK voetbal was natuurlijk het beste voorbeeld maar zo gaat dit voor zoveel sporten op.

Compleet logisch dat de NOS daarom geen aandacht besteed aan de 1500 meter vrije slag als Kromowidjojo net 4e is geworden. De echte liefhebber vind toch wel een zender of stream om de wedstrijd op te volgen.
  zondag 25 juni 2017 @ 22:56:35 #100
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171951947
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 22:28 schreef Remzz het volgende:
Het is gewoon heel makkelijk. De kijkers haken af wanneer er geen Nederlander meer mee doet, afgelopen EK voetbal was natuurlijk het beste voorbeeld maar zo gaat dit voor zoveel sporten op.

Compleet logisch dat de NOS daarom geen aandacht besteed aan de 1500 meter vrije slag als Kromowidjojo net 4e is geworden. De echte liefhebber vind toch wel een zender of stream om de wedstrijd op te volgen.
Dan is de Nederlandse kijker kennelijk nog nationalistischer, bijziender en geborneerder dan bijvoorbeeld de Britten, de echte sportliefhebbers en waar dat ook veel meer in hun schoolcultuur zit ingebakken.

Zo krijg je ook dat zelfs het WK fierljeppen als wereldprestatie wordt verkocht.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')