In welke wereld leef jij?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:30 schreef tailfox het volgende:
Je vocht terug. Je had moeten rennen. Dus aangifte heeft weinig zin
quote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:32 schreef DonJames het volgende:
Minder drinken en misschien even kritisch kijken naar wie je échte vrienden zijn..
Minder drinken en misschien even kritisch kijken naar wie je échte vrienden zijn..
Daar ben ik nu achter gekomen ja. Zie hem dan ook weinig in real life maar dat hij uit het niets mij als 'vriend' inderdaad in elkaar trapt vind ik echt niet kunnen. Maakt niet uit wat voor relatie ik met zo'n persoon heb maar om zo'n onbenullige reden ga je niet iemand zo behandelen.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:32 schreef DonJames het volgende:
LOL, net of TS nu ooit nog een biertje met die lul gaat drinkenquote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:43 schreef BarryOSeven het volgende:
Naar de politie gaan heeft als consequentie dat je zeker een vriend kwijt bent,
Nouja TS heeft de aanvaller natuurlijk ook wel voor schut gezet en laten vallen. Het is dan wel logisch dat hij boos word. Met wat drank in de man is een tikje zo gegeven.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:51 schreef hottentot het volgende:
[..]
LOL, net of TS nu ooit nog een biertje met die lul gaat drinken
Laat het sowieso eerst nog wel effe zakken voordat ik een beslissing neem. Het is nu net vannacht/vanochtend gebeurd en ben momenteel nog steeds erg over de zeik.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:43 schreef BarryOSeven het volgende:
Tja dat moet je zelf uitmaken, als het een incident is en je verder normaal met die vent kan omgaan zou ik aan een heel stevig gesprek genoeg hebben.
Als je echt woest bent en die vent graag wil laten helpen door moedertje staat dan zou ik naar de politie gaan. Zou dan niet verwachten dat je die vent ooit nog op een normale wijze kan ontmoeten.
Maar goed als ik dat zo hoor is het best ernstig en had je dit ook nooit zien aankomen en vindt dit absoluut onacceptabel van een zogenaamde vriend.
Ligt helemaal aan de relatie wat ik zou doen in dit geval. Naar de politie gaan heeft als consequentie dat je zeker een vriend kwijt bent, of dat erg is is een tweede. Maar er kan natuurlijk meer spelen bijvoorbeeld dat zijn vrouw met zijn vader vreemd gaat of zo.
Zou wel graag zijn verhaal horen in jouw geval.
En heeft hij al excuses gemaakt of geprobeerd contact op te nemen? Zo nee zou ik inderdaad ook naar de politie gaan wellicht.
Vreemd, ken jou normaal gesproken niet als een trol.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 16:08 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nouja TS heeft de aanvaller natuurlijk ook wel voor schut gezet en laten vallen. Het is dan wel logisch dat hij boos word. Met wat drank in de man is een tikje zo gegeven.
Waar twee vechten hebben twee schuld, en de TS is begonnen dus tja wat je zaait zul je oogsten.
quote:Op zaterdag 21 mei 2016 16:10 schreef hottentot het volgende:
[..]
Vreemd, ken jou normaal gesproken niet als een trol.
Hoef hem voorlopig nog niet te spreken. A zei dat hij er begrip voor had maar dat het eerst nog wat tijd overheen moest. Ook zou het onze vriendschap met zijn drieën erg veranderen.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 16:12 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]Soms wel soms niet.
Maar even serieus ik zou denk ik niet meteen naar de politie gaan als ik dat zo lees. Hij heeft geprobeerd contact te zoeken, maar jij (TS) bent te pissig. Ik zou eerst even met die andere vriend over je plan praten want wellicht kijkt hij er heel anders tegenaan en ben je straks de matennaaier omdat je naar de politie bent gestapt.
Lastig wel, maar ik zou er goed over nadenken.
Er spelen wel zaken mee:quote:Op zaterdag 21 mei 2016 16:27 schreef wgr123 het volgende:
[..]
Hoef hem voorlopig nog niet te spreken. A zei dat hij er begrip voor had maar dat het eerst nog wat tijd overheen moest. Ook zou het onze vriendschap met zijn drieën erg veranderen.
Wat ik me dan ook afvraag is stel ik doe aangifte, gaat de politie er ook echt achteraan (bewijs is er niet echt) en wat zijn dan de gevolgen voor hem (en mij evt)?
Waar haal je deze wijsheid vandaan?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 16:33 schreef Peter het volgende:
B. Heb je alleen jezelf afgeweerd of heb je hem ook geraakt?Als dat laatste zo is, dan zat je juridisch zelf waarschijnlijk ook fout.
A. Kloptquote:Op zaterdag 21 mei 2016 16:33 schreef Peter het volgende:
[..]
Er spelen wel zaken mee:
A. Jullie kennen elkaar en alle drie waren dronken.
B. Heb je alleen jezelf afgeweerd of heb je hem ook geraakt?Als dat laatste zo is, dan zat je juridisch zelf waarschijnlijk ook fout.
C. Zijn er camera's op dat station en in dat deel waar jullie aan het vechten waren?
Ik denk dat er een kans bestaat dat alle drie schuldig zijn aan openbare dronkenschap en openbare geweldpleging. Het is maar de vraag of de zaak tegen B goed rond te krijgen is. Dan zou uit de camerabeelden al goed moeten blijken dat hij uit het niets aan het slaan/schoppen ging en jij alleen afweerde.
Wil je dat hij straf krijgt van de rechter/justitie of wat is voor jou voldoende genoegdoening?
Ben je nu lichamelijk beperkt vanwege je verwondingen? Maak in ieder geval foto's.
En weet B wel wat hij gedaan heeft en in welke mate?
Dan heb je jouw antwoord toch al?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 16:57 schreef wgr123 het volgende:
[..]
Daarbij vind ik een goed gesprek en een excuses te makkelijk en neem ik daar geen genoegen mee.
Het is ook maar wat je verstaat onder afweren. Ik wilde niet vechten, ben ook totaal geen vechter, eerste echte gevecht ooit, maar natuurlijk verzette ik me tegen hem.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 16:56 schreef hottentot het volgende:
[..]
Waar haal je deze wijsheid vandaan?
Als iemand mij wil slaan mag ik alleen afweren volgens jou.... Nee hoor ik mag met gepast geweld ervoor zorgen dat hij ophoud met mij te willen slaan, en als dat betekend dat ik hem daarvoor 2x in de ballen moet trappen en beide ogen dicht moet slaan dan is daar niets mis mee.
Klopt, daarom overweeg ik ook de aangifte. Dat is alleen onbekend terrein voor mij, geen idee hoe dat in zijn proces gaat en wat de gevolgen zijn aangezien ik zelf ook bijv. dronken was en wie weet tijdens het afweren hem ook een tik heb gegeven voor het afweren.quote:
0900 8844 bellen en een afspraak plannen op het dichtstbijzijnde bureau.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:03 schreef wgr123 het volgende:
[..]
Klopt, daarom overweeg ik ook de aangifte. Dat is alleen onbekend terrein voor mij, geen idee hoe dat in zijn proces gaat en wat de gevolgen zijn aangezien ik zelf ook bijv. dronken was en wie weet tijdens het afweren hem ook een tik heb gegeven voor het afweren.
ALS ik aangifte doe en niet zelf gezeik krijg ga ik dat bellen. Dit weekend het eerst nog effe laten rusten.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:17 schreef Peter het volgende:
[..]
0900 8844 bellen en een afspraak plannen op het dichtstbijzijnde bureau.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |