abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162367557
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 10:49 schreef Arnevld het volgende:

[..]

Dit heb ik al meermaals geprobeerd, maar dan krijg ik te horen dat de auto op kantoor moet staan omdat ik geen bijtelling betaal....
Dat is onzin. Als je geen bijtelling betaald mag je van de belastingdienst gewoon je woon-werk verkeer met de bedrijfswagen afleggen. Je mag alleen geen privé-kilometers rijden en je moet zorgen voor een sluitende kilometeradministratie die voldoet aan de eisen van de belastingdienst.

Heb je bij controle geen sluitende kilometeradministratie en/of heb je meer dan 500 privé kilometers in een jaar gereden dan is dat bovendien een zaak tussen jou en de belastingdienst waar je werkgever niets mee te maken heeft. Jij krijgt dan gewoon een naheffing inkomstenbelasting en eventueel een boete.

Je werkgever is dus zeer slecht op de hoogte van de regels omtrent inkomstenbelasting, wat mij zorgelijk lijkt, of hij is je moedwillig aan het dwarsbomen.

Maar als jij verplicht bent om eerst naar je standplaats te komen en daarna pas kan vertrekken richting je werklocatie, dan is de reistijd gewoon werktijd. Voor de terugweg idem dito.

Als je vanuit huis rechtstreeks naar je werklocatie mag rijden, dan is meestal een deel van de reistijd voor je eigen rekening. Vaak staan hierover in de CAO bepaalde afspraken, bijvoorbeeld dat alles wat je langer onderweg bent dan naar je gebruikelijke standplaats voor rekening is van de werkgever.
pi_162367694
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:22 schreef Arnevld het volgende:

[..]

Ja helaas, mijn ervaring is dat ze allemaal zo zijn hoor :-)
Gelukkig zijn ze niet allemaal zo. Mijn vorige werkgever waarvoor ik veel op pad was begon de teller vanaf mijn start van de dag op kantoor te lopen, totdat ik 's middags de laatste spullen weer had neergelegd. Zou wat zijn, sommige dagen had ik 2,5 uur reistijd enkele reis op weg naar de werklocatie.

En als ik eens met eigen auto vanaf kantoor ergens naartoe moest, werd er 29 cent per kilometer vergoed. Woon-werk verkeer werd 16 cent per kilometer voor vergoed.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 10:19:45 #28
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_162375100
Heeft je collega die net vader is geworden wel een auto van de zaak?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_162375172
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ik heb er ook ervaring mee hoor, die verwachten dat je gebruik maakt van kantoorauto's (vanaf kantoor), minstens 8 uur werkt per dag op een locatie die anderhalf uur rijden is en dan de eerste 90 km niet als werktijd zien.
Dat zijn de Lidl's onder de detacheringbedrijven.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')