Alleen ik zet een groot vraagteken bij bijv. het mobiele-flits-team dat mij midden in de nacht pakte omdat ik 110 reed waar het 100 was.
Als er niet te discussieren is over de onzin van dat soort dingen?
Mensen wordt het op die manier afgeleerd om zelf te bepalen wat verstandig is.
Ik heb een hekel aan agressief rijgedrag, maar mensen die hier tegen zijn vind ik hier wel enorm agressief posten...
quote:Je redenatie klopt alleen maar op het moment dat allochtonen gemiddeld even vaak veroordeeld worden en even hoge straffen krijgen als autochtonen. Officiëel is dat uiteraard ook zo, maar ik heb toch de indruk dat men allochtonen sneller ziet als potentiële verdachten.
Op donderdag 28 november 2002 11:43 schreef Kaaltie het volgende:
Dus om die link met allochtonen te leggen... Meer dan de helft van de mensen die in de gevangenis zit IS allochtoon... dus dat betekend waarschijnlijk ook dat er nog een heleboel criminelen, waarvan meer dan de helft dus allochtoon is, nog vrij rond loopt
quote:Het komt misschien niet helemaal juist over, maar als de helft van de mensen in de bak allochtoon is... En terecht opgepakt is... dan betekend dat de rest van de criminelen ook ongeveer voor 50% uit allochtonen bestaat. Er dan idd niet vanuit gaan dat ze eerder worden opgepakt...
Op donderdag 28 november 2002 11:47 schreef Litpho het volgende:[..]
Je redenatie klopt alleen maar op het moment dat allochtonen gemiddeld even vaak veroordeeld worden en even hoge straffen krijgen als autochtonen. Officiëel is dat uiteraard ook zo, maar ik heb toch de indruk dat men allochtonen sneller ziet als potentiële verdachten.
Maar dat is de link die bedoeld wordt denk ik... niet dat allochtonen zich opgeven om achter die flitskasten te gaan staan...
quote:Als racisme een plaats heeft in iemands denkbeelden zal dat zo zijn, dat geloof ik ook wel. Maar het is voor mij vaak zo, ff gewoon "van de straat" zega maar, dat een heleboel allochtonen zo maatschappijonbewust uit hun ogen kijken, sommige gevaarlijk en weer andere superhappy en toprilekst. Als ik een vreemde recht in de ogen kijken en hij mij ook terwijl we langs elkaar lopen, ookal is het een "allochtoon", dan krijgt diegene van wel die groet of big smile.
Op donderdag 28 november 2002 11:47 schreef Litpho het volgende:[..]
Je redenatie klopt alleen maar op het moment dat allochtonen gemiddeld even vaak veroordeeld worden en even hoge straffen krijgen als autochtonen. Officiëel is dat uiteraard ook zo, maar ik heb toch de indruk dat men allochtonen sneller ziet als potentiële verdachten.
Waarom allochtoon tussen haakjes? Ik heb laatst ook al eens aangegeven(geloof op de FP) dat de naam allochtoon de lading vaak niet meer dekt in de context waarin hij gebruikt word. Maar daar is ook lang niet iedereen het mee eens. Maar ik pleit dus voor een duidelijk scheiding in woorden tussen allochtonen die parasiteren en allochtonen die altruïstisch zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |