abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 19 mei 2016 @ 14:09:33 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_162323613
Rode konen en ongemakkelijke lachjes bij de Tweede Kamerleden die donderdag een lesje seksuele voorlichting kregen van de Vlaamse seksuologe Goedele Liekens.

Zij was naar de Tweede Kamer gekomen om ervoor te pleiten dat Nederland vooral koploper blijft met seksuele educatie voor kinderen. Wat haar betreft begint dat zelfs al in de kleuterklas. En dat deed ze door ook de Kamerleden zelf aan een lesje te onderwerpen.
Rode kaart

Zo moesten de Kamerleden met groene en rode kaarten reageren op stellingen over seksualiteit. Zoals: meiden hebben net zo vaak zin in seks als jongens. Prompt staken alle mannelijke parlementariërs de groene kaart omhoog, samen met D66-Kamerlid Pia Dijkstra. De rest van de vrouwen hield het bij een rode kaart.

De Kamerleden wilden op hun beurt vooral weten hoe Nederlandse scholen het beste om kunnen gaan met seksuele voorlichting. „Niet iedere docent is een ’dokter Corrie’”, merkte bijvoorbeeld PVV-Kamerlid Beertema op. „Dus niet iedere docent doet dat even handig. En hoe ga je om met culturele verschillen?”

Volgens Liekens is het vooral belangrijk dat ook de ouders bij de invulling van de seksuele educatie betrokken worden, bijvoorbeeld in een vergadering met de schoolleiding. „Want het is nooit de bedoeling dat bepaalde opvattingen worden doorgedrukt. En dat is toch de angst die vaak nog bij schooldirecties speelt.”

Weerbaarheid
Van vrijwel alle partijen waren er Kamerleden aanwezig, behalve van de christelijke partijen. Het CDA was naar eigen zeggen verhinderd, de kleinere partijen ChristenUnie en SGP lieten weten er niet zoveel behoefte aan te hebben. Tot teleurstelling van Liekens: „Het gaat niet alleen maar over penissen en vagina’s, zoals ze misschien dachten. Maar ook over relaties

http://www.telegraaf.nl/b(...)or_Kamerleden__.html

Wat jammer dat toevallig net vandaag alle CDAers verhinderd zijn. :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_162323649
Belachelijk.
pi_162323955
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 14:11 schreef loni55 het volgende:
Belachelijk.
Want?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_162323967
En wie was de hoer van de kamer ? Diegene wat alle vragen goed had dus.
U MAD?
pi_162324093
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 14:23 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Want?
Zij was naar de Tweede Kamer gekomen om ervoor te pleiten dat Nederland vooral koploper blijft met seksuele educatie voor kinderen.
pi_162324293
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 14:28 schreef loni55 het volgende:

[..]

Zij was naar de Tweede Kamer gekomen om ervoor te pleiten dat Nederland vooral koploper blijft met seksuele educatie voor kinderen.
En het is belachelijk, omdat?

Ze toetst de kamerleden, omdat het meestal niet al te best gesteld is met de kennis op dat vlak, ook al is men er niet zelden van overtuigd dat men alles al weet.

En zo'n overhoring geeft je dan een goede brug om aan te geven dat het geen flauwekul is om seksuele voorlichting te geven. Ouders weten (net als de kamerleden dus) niet altijd van de hoed en de rand, als het onderwerp thuis überhaupt al besproken wordt.

Landen waar seksuele voorlichting achterblijft, kennen bijvoorbeeld een veel hoger percentage tienerzwangerschappen. Dat op zich is al een belangrijke reden om seksuele voorlichting te promoten. En de kamer zijn de beleidsmakers, dus groot gelijk dat ze dat daar doet.

Als je iets belachelijk wil vinden, mag je het over de struisvogelinstelling van de Christelijke partijen hebben. :{w
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Trouwste user 2022 donderdag 19 mei 2016 @ 14:40:26 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_162324346
quote:
3s.gif Op donderdag 19 mei 2016 14:23 schreef de_boswachter het volgende:
En wie was de hoer van de kamer ? Diegene wat alle vragen goed had dus.
Waren er goede en foute antwoorden ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 19 mei 2016 @ 14:40:55 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_162324356
Cursus fatsoenlijk en integer bestuur. Plus wat economie lessen. Lessen in internationaal al dan niet gewapend conflict management en dergelijke lijkt me meer van nut voor het gemiddeld kamerlid.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 19 mei 2016 @ 14:41:33 #10
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_162324370
We moeten de kleine gristelijke partijen dankbaar zijn!

Ook in Nederland (net als in Duitsland en een trits andere Westerse landen) is het aantal kinderen per vrouw (1,9) lager dan wat het zou moeten zijn (2,1) om de bevolking op peil te houden; de gristengekkies fokken ten minste gewoon door. En abortus mag in die kringen niet, dus door weg te blijven (en hun kinderen weg te houden) bij sexuele voorlichting houden we tenminste nog énige tienermoedertjes.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_162324371
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 14:37 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

En het is belachelijk, omdat?

Ze toetst de kamerleden, omdat het meestal niet al te best gesteld is met de kennis op dat vlak, ook al is men er niet zelden van overtuigd dat men alles al weet.

En zo'n overhoring geeft je dan een goede brug om aan te geven dat het geen flauwekul is om seksuele voorlichting te geven. Ouders weten (net als de kamerleden dus) niet altijd van de hoed en de rand, als het onderwerp thuis überhaupt al besproken wordt.

Landen waar seksuele voorlichting achterblijft, kennen bijvoorbeeld een veel hoger percentage tienerzwangerschappen. Dat op zich is al een belangrijke reden om seksuele voorlichting te promoten. En de kamer zijn de beleidsmakers, dus groot gelijk dat ze dat daar doet.

Als je iets belachelijk wil vinden, mag je het over de struisvogelinstelling van de Christelijke partijen hebben. :{w
Het is belachelijk dat de tweedekamer hierover gaat. Blijkbaar.
pi_162324587
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 14:41 schreef loni55 het volgende:

[..]

Het is belachelijk dat de tweedekamer hierover gaat. Blijkbaar.
Ik denk dat het in dit geval om de controlerende rol van de Tweede kamer ging.

De tweede kamer controleert het beleid van de ministers. Liekens is uitgenodigd door Rutgers, het Nederlandse kenniscentrum op het gebied van seksualiteit, nadat Rutgers het verzoek had gekregen van de onderwijscommissie om wat te komen vertellen over seksuele voorlichting binnen het Nederlandse onderwijs.
pi_162324723
Snotmiljaar nog an toe Goedele :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9 :9 :9 :9

"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_162324727
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 14:52 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik denk dat het in dit geval om de controlerende rol van de Tweede kamer ging.
Leg uit.
pi_162324749
Een fatsoenlijk programma voor seksuele educatie op scholen lijkt mij prima, zolang men alle onzin over transgenderisme et al. netjes buiten de deur houdt.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_162325635
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 15:00 schreef loni55 het volgende:

[..]

Leg uit.
De kamer controleert beleid van de ministers (en kan dez eook sturen).

Goedele Liekens is uitgenodigd om te vertellen hoe het gesteld is met de seksuele voorlichting op scholen, maar omdat de kamer de minister ook kan sturen, doet ze ook de oproep om de seksuele voorlichting vooral niet te laten afzwakken.
pi_162325790
'Koploper blijft'? Ik heb in mijn leven één keer iets vaags qua voortplanting gehoord tijdens een biologieles toen ik 14-15 was.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_162326035
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 15:33 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

De kamer controleert beleid van de ministers (en kan dez eook sturen).

Goedele Liekens is uitgenodigd om te vertellen hoe het gesteld is met de seksuele voorlichting op scholen, maar omdat de kamer de minister ook kan sturen, doet ze ook de oproep om de seksuele voorlichting vooral niet te laten afzwakken.
Nieuwsbericht klopt dus niet.
  Trouwste user 2022 donderdag 19 mei 2016 @ 15:55:34 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_162326131
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 14:41 schreef BaardaapAd het volgende:
de gristengekkies fokken ten minste gewoon door.
Kom ze zelden tegen.

donderdag 19 mei 2016 @ 16:45:21 #20
454110 Alektorophobia
minderminderminder
pi_162327240
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 15:55 schreef tong80 het volgende:

[..]

Kom ze zelden tegen.

Als je heel vroeg de bossen van Limburg intrekt heb je nog een kans dat je er een paar tegen komt. Ook in Friesland zie je ze af en toe nog langs de weg grazen.
God bestaat niet dus geniet van het leven
  vrijdag 20 mei 2016 @ 11:20:52 #21
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_162347438
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 15:40 schreef MrSalazar het volgende:
'Koploper blijft'? Ik heb in mijn leven één keer iets vaags qua voortplanting gehoord tijdens een biologieles toen ik 14-15 was.
En dat was de rector die samen met de concierge in de bezemkast bezig was?
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_162347576
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:20 schreef BaardaapAd het volgende:

[..]

En dat was de rector die samen met de concierge in de bezemkast bezig was?
ik heb er de kracht niet voor
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_162382793
Dus Rutte wordt van achteren genomen???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')