abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 juni 2016 @ 18:53:57 #151
76207 nerd4sale
Het is wat
pi_162721704
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 18:14 schreef Woods het volgende:
[..]
Overigens is het genoemde 150 crore circa ¤2 miljoen, koopje.
Euh,,, het is bijna ¤20 miljoen.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 20:02:21 #152
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_162723024
Als Trump president word kunnen ze zijn vliegtuig wel overnemen. Of dat vliegtuig wat hij nu gebruikt als ie overstapt naar de af one, of de af one als hij liever zijn eigen toestel blijft gebruiken :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_162723157
Dit is nu een dagelijks zicht in Auckland:



Over lange vluchten gesproken; de langste non-stop vlucht ter wereld (Dubai - Auckland) wordt nu een Airbus A380 in plaats van de huidige Boeing 777-200LR.

Met vier dagelijkse Emirates vluchten naar Auckland (non-stop en via Sydney, Brisbane en Melbourne) die ongeveer dezelfde tijden aanwezig zijn in Auckland, wordt dit vanaf december dit jaar een dagelijkse uitzicht:





(Dit zijn foto's van de inaugurele non-stop vlucht van Dubai naar Auckland;
pi_162726377
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 21:17 schreef Iemand91 het volgende:
Daarover gesproken;

Zurich; 1 juni 2016. Iron Maiden met de 747-400; daarvoor de toestellen van Angela Merkel en François Hollande. :P
De Duitse regering (en de Franse) hebben natuurlijk wel grotere vliegtuigen dan die zakenjets https://en.m.wikipedia.org/wiki/Konrad_Adenauer_(aircraft)
pi_162726974
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 21:58 schreef bluemoon23 het volgende:
De Duitse regering (en de Franse) hebben natuurlijk wel grotere vliegtuigen dan die zakenjets https://en.m.wikipedia.org/wiki/Konrad_Adenauer_(aircraft)
Als ik het ludieke aan de foto direct zou uitleggen/verbeteren is het ook zo -O- ;)
  vrijdag 3 juni 2016 @ 22:36:55 #156
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_162727687
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 20:07 schreef Iemand91 het volgende:
Dit is nu een dagelijks zicht in Auckland:

[ afbeelding ]

Over lange vluchten gesproken; de langste non-stop vlucht ter wereld (Dubai - Auckland) wordt nu een Airbus A380 in plaats van de huidige Boeing 777-200LR.

Met vier dagelijkse Emirates vluchten naar Auckland (non-stop en via Sydney, Brisbane en Melbourne) die ongeveer dezelfde tijden aanwezig zijn in Auckland, wordt dit vanaf december dit jaar een dagelijkse uitzicht:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

(Dit zijn foto's van de inaugurele non-stop vlucht van Dubai naar Auckland;
Mooie plaatjes, maar wel een beetje grootheids waanzin van die Arabieren lijkt me. Het kan er bij mij niet in dat Emirates dagelijks 2000 passagiers van Auckland naar waar dan ook ter wereld zal brengen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_162727807
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 22:36 schreef buzz1291 het volgende:
Mooie plaatjes, maar wel een beetje grootheids waanzin van die Arabieren lijkt me. Het kan er bij mij niet in dat Emirates dagelijks 2000 passagiers van Auckland naar waar dan ook ter wereld zal brengen.
Tim Clark heeft aangegeven dat de loadfactor op deze vluchten (de non-stop tussen Dubai en Auckland) boven de 85% zit. (en dan is het nog geen zomer daar)
Daarnaast is het heel veel local traffic tussen Nieuw-Zeeland en Australië.
pi_162734104
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 22:40 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Tim Clark heeft aangegeven dat de loadfactor op deze vluchten (de non-stop tussen Dubai en Auckland) boven de 85% zit. (en dan is het nog geen zomer daar)
Daarnaast is het heel veel local traffic tussen Nieuw-Zeeland en Australië.
Ze hebben toch ook de fifth freedom op die routes? Hadden ze dat niet dan kon je misschien je vraagtekens zetten achter het draagvlak voor vier A380's op een dag.
pi_162734231
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 09:12 schreef Leatherface het volgende:
Ze hebben toch ook de fifth freedom op die routes? Hadden ze dat niet dan kon je misschien je vraagtekens zetten achter het draagvlak voor vier A380's op een dag.
Dat klopt; anders zou Emirates dus ook geen lokale passagiers mogen vervoeren tussen Nieuw-Zeeland en Australië.
pi_162735134
Het is een ziekelijke bak capaciteit, maar verder vliegen er niet zo heel veel maatschappijen nog. Plus, Emirates verbindt als enige ook heel Europa en India met die hoek ongeveer, dus dan kan je best aardig wat tickets verkopen. 85% LF is trouwens niet bizar hoog voor ICA vluchten, veel maatschappijen gaan toch wel 90-95%+ op drukke routes...

QR gaat nu vanaf februari naar Auckland als het goed is, de launch is iets naar achter geschoven vanwege de vertraging qua vliegtuigleveringen. Dus de nieuwe langste non-stop laat nog even op zich wachten!
Jack does it in real time...
  zaterdag 4 juni 2016 @ 11:55:20 #161
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162736479
Emirates vliegt tevens met 2 A380s naar Mauritius. Een inimini eilandje in de Indischd Oceaan
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  zondag 5 juni 2016 @ 11:45:20 #162
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_162759417
31 years later, we found the flight recorders

31 jaar geleden : https://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Air_Lines_Flight_980
quote:
Eastern Air Lines Flight 980 was a scheduled international flight from Asunción, Paraguay, to Miami, Florida, United States, with stops in La Paz and Guayaquil. On January 1, 1985, it struck Mount Illimani at an altitude of 19,600 feet (6,000 m). All 19 passengers and 10 crew were killed.
Gisteren : https://operationthonapa.(...)corders-786d0f9fde61
quote:
We started out this trip with the goal of finding the black box — the cockpit voice recorder and the flight data recorder — of Eastern Airlines Flight 980.

We found what we believe to be the flight recorders.
pi_162764445
Ik heb sinds kort een ads-b ontvanger, zijn er specialisten in de zaal de me antwoord kunnen geven op het volgende;

1) wanneer zet een vliegtuig zijn ads-b zender aan? Op de luchthaven zijn maar een paar toestellen die hem aan hebben staan.
2) in de data van de ads-b zit het toestel nummer, maar niet het vlucht nummer. Is er een online database waar dit soort vlucht nummers opgehaald worden, ik heb tooltje RTL1090 dat dit automatisch doet. Ben benieuwd waar die data vandaan komt.
  zondag 5 juni 2016 @ 17:14:31 #164
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162765150
Even wachten op iemand

:+
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  zondag 5 juni 2016 @ 21:42:24 #165
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_162772229
Morgen weer lekker een stukje VFR vliegen vanaf Lelystad!
pi_162773626
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 16:34 schreef Sparqq het volgende:
Ik heb sinds kort een ads-b ontvanger, zijn er specialisten in de zaal de me antwoord kunnen geven op het volgende;

1) wanneer zet een vliegtuig zijn ads-b zender aan?
Op de luchthaven zijn maar een paar toestellen die hem aan hebben staan.
Als ze gesleept worden staan ze vaak niet aan, daarnaast zijn veel toestellen niet voorzien van een ADS-B transponder.
(Veel van de Embraers bijvoorbeeld niet)
quote:
2) in de data van de ads-b zit het toestel nummer, maar niet het vlucht nummer. Is er een online database waar dit soort vlucht nummers opgehaald worden, ik heb tooltje RTL1090 dat dit automatisch doet. Ben benieuwd waar die data vandaan komt.
Naar mijn weten stuurt de transponder onder andere een toestel specifiek nummer uit met daarnaast nog allerlei data (hoogte, snelheid etc.).
Sites als FR24 koppelen dan data van internet (zoals vliegschema's e.d.) aan vast.



TV-tip. De komende drie weken elke zondagavond op BBC2: City in the Sky.
Met vanavond om 22:00 uur aflevering 1:

quote:
Departures
What does it take to get a million people and their luggage off the ground and up in the air? From building the world's biggest passenger plane to navigating through the busiest airport on the planet, to the perils of getting airborne in the coldest city on earth - Dallas and Hannah go to extremes to get under the skin of the remarkable story of departure.

You will never look at flying in the same way again...
pi_162773906
KLM widebodies in front of Schiphol Skyline by Tim de Groot, on Flickr

Verkeerstoren Schiphol kwart eeuw oud
quote:
SCHIPHOL - De verkeerstoren op Schiphol viert vandaag haar 25ste verjaardag. De toren werd op 4 juni 1991 geopend door koningin Beatrix. Het bouwwerk was op dat moment met ruim 101 meter de hoogste verkeerstoren van de wereld. Vanuit de toren leiden luchtverkeersleiders het startende en landende vliegverkeer op Schiphol in goede banen.

Sinds de opening zijn er bijna tien miljoen vliegtuigen op Schiphol gestart of geland, meldt Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) vandaag. De drukste dag gemeten naar het aantal vliegbewegingen was recent: op 27 mei waren er 1509 starts en landingen op één dag.

In de verkeerstoren werken luchtverkeersleiders, ground controllers en assistent luchtverkeerleiders. Vanuit de toren wordt verkeersleiding gegeven aan vliegtuigen in een straal van vijftien kilometer rondom Schiphol en de vliegtuigen op het luchthaventerrein.

De luchtverkeersleiding werkt vanuit de koepel op ongeveer negentig meter boven de grond. Daar zijn acht twaalf medewerkers actief. Het vliegverkeer voor de Polderbaan wordt gecoördineerd vanuit Toren West.

Enkele bijzondere gebeurtenissen sinds de bouw:
•22 mei 1989 Brand in de toren tijdens de bouw
•4 juni 1991 Koningin Beatrix nam de toren in gebruik
•24 mei 1995 Record meer dan 1000 starts en landingen op één dag op Schiphol
•20 september 2008 Vervanging radar bovenop de verkeerstoren
•15 april 2010 Geen starts en landingen vanwege aswolk vulkaanuitbarsting IJsland
•30 april 2013 Deel van de toren Oranje voor inhuldiging Koning Willem-Alexander
•24 maart 2014 Vele staatshoofden en regeringsleiders waaronder president Obama landen op Schiphol voor Nuclear Security Summit
•27 mei 2016 Record van 1509 starts en landingen op één dag op Schiphol


  zondag 5 juni 2016 @ 23:13:36 #168
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_162776254
Grappig dat wel wordt gesproken over een aswolk, maar dat er tijdens de millenniumnacht zo'n 200 kisten op Schiphol stonden mag ook bijzonder heten.
So we just called him Fred
pi_162778738
Boeing 787 TUIfly wijkt uit naar Azoren
quote:
RIJSWIJK – Een Boeing 787-8 van de Nederlandse touroperator en luchtvaartmaatschappij TUI, vlucht OR373, heeft zaterdag een onvoorziene landing op de Azoren gemaakt. Dat bevestigt TUI-woordvoerster Petra Kok aan Reismedia. Een vrouwelijke passagier, aan boord van de vlucht van Amsterdam naar Bonaire en Aruba, misdroeg zich dusdanig dat de gezagvoerder besloot te landen in Terceira op de Azoren. Ter plaatse haalde de politie de vrouw en haar reisgenoot van boord.

"De vrouw was aan het krijsen, schelden en spugen. De bemanning besloot haar daarom vast te maken aan haar stoel met tiewraps. Waarom ze zich zo gedroeg is niet bekend", aldus de woordvoerster.

Door het oponthoud is de crew uit de uren gelopen en is er voor hun en de passagiers voor hotels gezorgd op het eiland. Petra Kok: "Terceira is een van onze stations, dus waren we in staat de bemanning en passagiers goed op te vangen. Morgenvroeg vliegen ze alsnog naar hun bestemming."


In plaats van dat de passagiers nu al aan hun cocktail zaten op Bonaire of Aruba -geplande landing op Bonaire was zaterdagavond en Aruba net na middernacht - is de 787 pas net geland in Aruba...

En hiermee werd TUI genoodzaakt om onderstaand toestel in te huren zodat die enkele vluchten kon overnemen:
EC-MFA A340 Plus Ultra (Schiphol 5-6-2016) by Alexander Schelbergen, on Flickr

En niet vergeten; morgen rond 15:45 uur landt onderstaande dame op Schiphol vanuit Wenen:

pi_162780733
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 22:12 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Als ze gesleept worden staan ze vaak niet aan, daarnaast zijn veel toestellen niet voorzien van een ADS-B transponder.
(Veel van de Embraers bijvoorbeeld niet)

[..]

Zou je kunnen stellen dat ADS-B aan gezet wordt zodra het toestel de deur sluit en vertrekt en dus in beweging is? Als een toestel gesleept wordt hoeft de ADS-B niet aan te staan omdat de towtruck een eigen ADS-B heeft.

In 2020 is het verplicht voor alle toestellen las ik.

  Moderator maandag 6 juni 2016 @ 09:28:54 #171
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162781792
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 23:13 schreef FredvZ het volgende:
Grappig dat wel wordt gesproken over een aswolk, maar dat er tijdens de millenniumnacht zo'n 200 kisten op Schiphol stonden mag ook bijzonder heten.
Hoezo? Is dit een zeer hoog aantal?

Waarom stonden ze aan de grond, angst voor computer storingen? Of vuile lucht door vuurwerk?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162781963
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 16:34 schreef Sparqq het volgende:
1) wanneer zet een vliegtuig zijn ads-b zender aan? Op de luchthaven zijn maar een paar toestellen die hem aan hebben staan.
Heb je wel volledig zicht op de grond van de luchthaven trouwens?

Als ik zelf vlieg (C172) moet de transponder ook pas aan als ik de baan op ga.

quote:
2) in de data van de ads-b zit het toestel nummer, maar niet het vlucht nummer. Is er een online database waar dit soort vlucht nummers opgehaald worden, ik heb tooltje RTL1090 dat dit automatisch doet. Ben benieuwd waar die data vandaan komt.
ACARS heeft oa dat soort informatie geloof ik. Ik wil steeds daar ook eens een decoder voor gaan draaien om te zien wat voor info dat geeft.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 6 juni 2016 @ 09:59:40 #173
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_162782200
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 09:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoezo? Is dit een zeer hoog aantal?

Waarom stonden ze aan de grond, angst voor computer storingen? Of vuile lucht door vuurwerk?
Dat is meer dan er op de apron past. Er werden toen vliegtuigen op de landingsbanen geparkeerd.

Oorzaak: de millenniumbug, waardoor de angst bestond dat vliegtuigen uit de lucht zouden vallen bij de overgang van 31-12-1999 naar 01-01-2000.
So we just called him Fred
pi_162783177
Denk eerder dat men bang was dat de computersystemen van bijv, atc en fly-by-wire ermee zouden stoppen, dat dan de natuurwetten stomweg zouden ophouden met bestaan :P
Maar het heeft wel interessante foto's opgeleverd:



  Moderator maandag 6 juni 2016 @ 11:04:31 #175
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162783447
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 09:59 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat is meer dan er op de apron past. Er werden toen vliegtuigen op de landingsbanen geparkeerd.

Oorzaak: de millenniumbug, waardoor de angst bestond dat vliegtuigen uit de lucht zouden vallen bij de overgang van 31-12-1999 naar 01-01-2000.
Aha, dat dacht ik al. Ben wel benieuwd op wat voor besturingssysteem vliegtuigen draaien. De VIRM dubbeldekkers van NS op W95 dacht ik :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')