Hij heeft net als een groot deel van de andere piloten bij KLM gewoon de RLS/KLS doorlopen en voldoet aan officiële IL&T-eisen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mwoah, WL is niet bepaald een helder licht en de pilotenopleiding niet bepaald makkelijk. Vandaar mijn twijfel, die achternaam helpt om ergens binnen te komen...
Gaat natuurlijk wel ten koste van piloten die dan ook geld hadden kunnen verdienen...
Nogmaals, hij heeft gewoon de RLS/KLS doorlopen net als menig ander KLM-piloot. Je kunt dus niet zomaar stellen dat KLM hem laat vliegen vanwege zijn naam.. Hooguit dat hij een speciaal soort deeltijdcontract heeft.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:24 schreef El_Grando101 het volgende:
Wim Lex is best een sympathieke kerel maar het vliegen van hem is toch gewoon puur hobby, het dient geen ander doel. Als je dan gaat vliegen op het regerings-toestel of even wat uurtjes pakt bij de KLM dan gebruik je je positie als koning voor je hobby. Het regeringstoestel hebben wij betaald en ik neem ook aan dat hij zelf ook niet voor de peut betaald.
Dat de KLM hem laat vliegen snap ik vanuit de KLM, is natuurlijk wel leuke promotie als koninklijke. Maar slaat voor de rest natuurlijk nergens op.
Hij zou in mijn ogen gewoon niet zijn positie als koning mogen gebruiken om zijn hobby's mogelijk te maken. Hij verdient genoeg centjes dus laat hem lekker als ieder ander zelf een vliegtuig huren om zijn uurtjes bij te houden in z'n vrije tijd.
Mooi gedaan en mooi om te zien vind ik. Lijkt me trouwens wel heel apart; tientallen jaren elke zoveel dagen voorin de cockpit vluchten uitvoeren en dan ineens...nooit meer...quote:SCHIPHOL - Eén familie, één passie, één grote wens: Derk Somsen, gezagvoerder op de Boeing 777 bij KLM, wilde op zijn laatste vlucht als gezagvoerder dat zijn vader, Maarten Somsen, het 'remmen vast' symbool zou geven als marshaller. Het afscheid van de gezagvoerder werd op video vast gelegd.
Het gevoel van afscheid dat Derk meemaakt komt zijn vader bekend voor.
Derk begon zijn carrière in 1981 bij KLM als steward.
"niet bepaald een helder licht" is ook wat overdreven.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:52 schreef derLudolf het volgende:
Mwoah, WL is niet bepaald een helder licht en de pilotenopleiding niet bepaald makkelijk.
Ik ken ook nog wel wat oud RLS mensen die ook wel graag zo'n contract zouden willen hebben. Gaat natuurlijk wel om z'n achternaam dat de KLM dit mogelijk maakt, dat weet jij ook wel.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 19:03 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nogmaals, hij heeft gewoon de RLS/KLS doorlopen net als menig ander KLM-piloot. Je kunt dus niet zomaar stellen dat KLM hem laat vliegen vanwege zijn naam.. Hooguit dat hij een speciaal soort deeltijdcontract heeft.
Als hij geen koning was geweest had hij er wellicht ook gewoon gevlogen
KLM betaalt voor al hun piloten de typerating.quote:Op zondag 22 mei 2016 21:52 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Ik ken ook nog wel wat oud RLS mensen die ook wel graag zo'n contract zouden willen hebben. Gaat natuurlijk wel om z'n achternaam dat de KLM dit mogelijk maakt, dat weet jij ook wel.
Waarom moet die man zijn uurtjes kunnen maken als koning zijnde nu terwijl net afgestudeerde piloten van de KLS op de wachtlijst komen.
Gaat de KLM ook zijn nieuwe 737 typerating betalen?
Hij is nu koning, wees dan nu zo sjeik om gewoon je vlieghobby in je vrije tijd in je met eigen geld gehuurde kist uit te oefenen.
Maar goed genoeg over geluld dacht ik zo.
Het lijkt mij uitgesloten dan de normale man een dergelijk snoepcontractje heeft bij de KLMquote:Op zondag 22 mei 2016 23:08 schreef NewHorizon het volgende:
Maar als hij geen koning was dan had je het niet erg gevonden? Als het een gewone man was die de opleiding had gedaan en een dienstverband met de KLM had?
Heel kort: brandstofbesparing.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:06 schreef Parafernalia het volgende:
Waar zijn die flapjes aan het einde can de vleugels eigenlijk voor?
hoe werkt dat precies?quote:Op maandag 23 mei 2016 10:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heel kort: brandstofbesparing.
Die dingen heten winglets
Als ik iets meer had geweten had ik dat wel gezegdquote:Op maandag 23 mei 2016 10:43 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
hoe werkt dat precies?
Nvm, Wikipedia
Schadevergoeding bij vertraging vluchtquote:Op maandag 23 mei 2016 11:55 schreef Parafernalia het volgende:
bij hoeveel vertraging kan je (deel) van je geld terugkrijgen?
Je woont aan de Marsum-kant?quote:Op maandag 23 mei 2016 15:49 schreef Janeiros het volgende:
Ik woon aan de rand van Leeuwarden bij de vliegbasis. Als het kut weer is blijf ik lekker binnen op de stream kijken met die drukte die ze verwachten. Kan ze zelfs uit mijn raam hier zien landen
Over 3 weken moeten ze weer terug. Zo'n bootreis zal een week zijn enkele reis?quote:Op maandag 23 mei 2016 14:09 schreef FredvZ het volgende:
Zouden ze die dingen niet beter per boot vervoeren?
Lijkt een stuk goedkoper en minder omslachtig.
Ik woon in 1 van de 12 hoog's in Bilgaard. Maar das niet zo handig voor een landing aan marssum kant. Ga toch maar even ri de baan straks denk ikquote:
Allemaal propaganda om de JSF salonfähig te maken. Kranten staat er morgen vol mee hoe succesvol wel niet was en hoeveel mensen wel niet gekeken hebben. Omwonenden krijgen nog eens 25K extra subsidie voor isolatie en vinden het ook wel best verder.quote:Op maandag 23 mei 2016 14:09 schreef FredvZ het volgende:
Zouden ze die dingen niet beter per boot vervoeren?
Lijkt een stuk goedkoper en minder omslachtig.
Geen subsidie, de isolatie is hier zelfs grotendeels weggehaald vorig jaarquote:Op maandag 23 mei 2016 19:35 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
Omwonenden krijgen nog eens 25K extra subsidie voor isolatie en vinden het ook wel best verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |