abonnement Unibet Coolblue
  maandag 28 november 2016 @ 22:00:59 #176
37887 Dauthi
Progressive
pi_166965179
Is het trouwens niet heel vreemd dat Kvyat aan het einde van het seizoen nog steeds meer waard is dan Max Verstappen?
Ik vind sowieso dat de prestaties tijdens een race, de verwachting, en de waarde van het onderdeel niet in verhouding staan tov hoeveel waarde erbij of af gaat per onderdeel.
Het zal echter wel ingewikkeld zijn omdat op een juiste gebalanceerde manier te programmeren ?
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_166966233
Na een slecht begin was het doel 250ste.Het is 230ste geworden.
pi_166969598
Blijft toch lastig om het tot het einde interessant te houden. Je krijgt al vrij snel het effect dat een succesvol team steeds succesvoller wordt, doordat het succesvol is: een goede score leidt tot meer geld, met meer geld koop je betere onderdelen, betere onderdelen leiden tot een betere score, een betere score leidt tot... etc. Dat is een zichzelf versterkend effect waardoor degenen die het in het begin goed doen al snel niet meer in te halen zijn.

Dat geldt zeker als na een paar races wel duidelijk is geworden welke onderdelen je moet hebben. Op een gegeven moment kun je niet meer stijgen, omdat iedereen om je heen precies hetzelfde heeft.

Zie hier:



Race 1: super goed, geëindigd op plek 16.
Race 2: super slecht, gedaald naar plek 528
Race 3 t/m 5: teruggevochten naar plek 223
Vervolgens zie je het effect dat echte stijging of daling nauwelijks nog optreedt. De schommelingen worden steeds kleiner. Alleen race 9 is heel slecht, met een daling van ca. 145 plekken, maar vooral vanaf race 16 blijkt echt dat stijgen of dalen niet meer lukt. Uiteindelijk geëindigd op plek 202.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2016 00:09:40 ]
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 29 november 2016 @ 00:29:13 #179
176766 crew  zoem
zoemt
pi_166970107
De eerste paar races bepalen voor een belangrijk deel je winkansen, dat klopt wel. Op dat moment kun je nog niet de beste onderdelen kopen en moet je mazzel hebben met de middenveld- en achterhoedeteams. Zodra je een suboptimaal pad in slaat, is het niet eenvoudig om de gemiste punten in te halen, tenzij er verrassende race-uitslagen zijn die gunstig zijn voor jouw team. Dit is inherent aan het budgetsysteem.
pi_166976263


Het is ook niet helemaal waar dat je niet kunt door stijgen, wanneer je in het begin laag staat. Denk wanneer ik 'gewoon' bij de combinatie van RB en Mercedes was gebleven ik uiteindelijk nog in de top 15 zou zijn terecht gekomen. Nu de laatste drie races al gegaan voor het uitvallen van een RB om zo de top 5 in te kunnen knallen, onwaarschijnlijk en dus ook niet gebeurt, daardoor niet verder gestegen en zelfs wat gezakt. Met een 32e plek, mijn slechtste notering in vier jaar.
pi_166978035
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 12:29 schreef RudyL het volgende:
[ afbeelding ]

Het is ook niet helemaal waar dat je niet kunt door stijgen, wanneer je in het begin laag staat. Denk wanneer ik 'gewoon' bij de combinatie van RB en Mercedes was gebleven ik uiteindelijk nog in de top 15 zou zijn terecht gekomen. Nu de laatste drie races al gegaan voor het uitvallen van een RB om zo de top 5 in te kunnen knallen, onwaarschijnlijk en dus ook niet gebeurt, daardoor niet verder gestegen en zelfs wat gezakt. Met een 32e plek, mijn slechtste notering in vier jaar.
Ook bij jou zie je de grootste sprongen in de eerste 5 races en vrijwel geen verandering meer in de laatste 5 races. Alleen tussendoor heb je het een stuk beter aangepakt. :)
pi_166980614
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 22:00 schreef Dauthi het volgende:
Is het trouwens niet heel vreemd dat Kvyat aan het einde van het seizoen nog steeds meer waard is dan Max Verstappen?
Ik vind sowieso dat de prestaties tijdens een race, de verwachting, en de waarde van het onderdeel niet in verhouding staan tov hoeveel waarde erbij of af gaat per onderdeel.
Het zal echter wel ingewikkeld zijn omdat op een juiste gebalanceerde manier te programmeren ?
Nee, daar is wel een (simpel) algoritme voor te bedenken waarbij je allerlei dingen in acht neemt, zoals het team waar de coureur bij rijdt, de historische eindpositie van de laatste 10 races, de prestatie t.o.v. teamgenoot, en daar dan een waarde aan koppelen.

Maar ja, dan krijg je weer gezeur dat Hamilton ineens 2 miljoen goedkoper wordt omdat ie 2e wordt ipv 1e... En Max ineens 20 miljoen duurder omdat ie in een RB gaat rijden.

Ik heb geen idee wat het huidige algoritme is, maar volgens mij is die best wel gebalanceerd uitgedacht (misschien zelfs wel te gebalanceerd).
pi_166980949
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:35 schreef k_man het volgende:

[..]

Ook bij jou zie je de grootste sprongen in de eerste 5 races en vrijwel geen verandering meer in de laatste 5 races. Alleen tussendoor heb je het een stuk beter aangepakt. :)
Ah oke, je bedoeld het op die wijze. Ja met relatief zekere finishers zal het zeker op het laatste gelijkwaardig zijn met de punten scores per ronde.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 26 februari 2017 @ 18:11:44 #184
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')