Noriega | zondag 15 mei 2016 @ 20:24 |
Het succes van Max Verstappen zou een goede aanleiding zijn om de discussie te starten om de Formule 1 terug naar Nederland te halen. Het is pijnlijk dat ons land al heel lang niet meer gastheer kan zijn van de hoogste raceklasse. Het kabinet zou zich moeten inzetten om ook in Nederland . Dit in samenwerking met het bedrijfsleven. We kunnen Zandvoort opwaarderen of een nieuw circuit bouwen in Flevoland. Als er weer Formule 1 is in Nederland is dat goed voor de racesport en de PR van Nederland. Daarom is het een goede investering. | |
Rezania | zondag 15 mei 2016 @ 20:27 |
Waarom het circuit van Zandvoort? Waarom niet gewoon Assen? | |
Paper_Tiger | zondag 15 mei 2016 @ 20:28 |
Het kabinet moet vooral de mensen die dat willen en kunnen niet in de weg zitten met allerhande flutregels. Verder niets. | |
heywoodu | zondag 15 mei 2016 @ 20:28 |
Zandvoort zou gaaf zijn want het is een geniaal circuit en het is echt schitterend gelegen in de duinen Zolang ze de duinen langs de baan dan niet gaan vervangen voor tribunes zou het schitterend zijn, ook qua historie natuurlijk. Qua infrastructuur zie ik het alleen echt niet gebeuren daar, waar Assen juist bijzonder geschikt zou zijn volgens mij. | |
Noriega | zondag 15 mei 2016 @ 20:32 |
Ik denk dat als de regering de regie neemt zoiets veel sneller van de grond komt. Op dit moment kan er geen krachtige vuist gemaakt worden. Daarnaast mag de staat ook best meebetalen Een goed circuit in NL is mooi voor ons allemaal. | |
Paper_Tiger | zondag 15 mei 2016 @ 20:35 |
De overheid is de enige reden dat het er niet is. In Amsterdam hadden we een echt kartcircuit waar wedstrijden konden worden gereden. Het linkse stadsbestuur heeft dat een jaar of 7 geleden de nek omgedraaid. Nederlandse bestuurders houden niet van auto en motorsport. De overheid kan niks en moet alleen ophouden met hinderen. | |
Hexagon | zondag 15 mei 2016 @ 20:35 |
Ik ben er niet per definitie tegen maar dan wil ik wel een betere business case zien dan deze paar regeltjes. | |
Paper_Tiger | zondag 15 mei 2016 @ 20:36 |
Geen publiek geld. Alleen maar faciliteren en niet in de weg lopen. | |
opgebaarde | zondag 15 mei 2016 @ 20:39 |
ik betwijfel of het zo makkelijk is, dat ze iets om zeep helpen om onbekenden te pesten. Van wat ik ooit las want de discussie over een Nederlandse F1 race is niet nieuw. Is dat het niet te exploiteren valt. | |
byah | zondag 15 mei 2016 @ 20:39 |
Ook weer lekker de waan van de dag, daarnaast zijn er amper rendabele circuits te vinden qua bezoekers | |
Paper_Tiger | zondag 15 mei 2016 @ 20:42 |
Wellicht niet in Zandvoort met zijn gebrekkige infrastruktuur. In Assen zou het prima kunnen. Het is moeilijk om überhaupt een circuit te exploiteren in Nederland omdat er altijd wel iemand last zegt te hebben van het geluid. | |
Hyperdude | zondag 15 mei 2016 @ 20:43 |
We kunnen nog goedkoper België annexeren. Krijg je er gratis een prima circuit bij. En Max kan thuis in zijn eigen bedje slapen. | |
Noriega | zondag 15 mei 2016 @ 20:53 |
Waarom lukt het eigenlijk in Belgie wel om een Formule 1 circuit te hebben en hier niet? Wat doen ze daar goed dat hier niet lukt? | |
Nattekat | zondag 15 mei 2016 @ 20:53 |
Assen is geen autosportcircuit. Zandvoort is met de amputatie van het deel wat nu Center Parks is behoorlijk geraakt en heeft natuurlijk geen geweldige infra. Om dat circuit F1 klaar te maken, moet er behoorlijk wat gebeuren in de duinen. | |
Janneke141 | zondag 15 mei 2016 @ 20:54 |
Dit. Het actief faciliteren van (brood en) spelen is verder geen taak van de overheid, maar als een paar investeerders dat circuit weer op willen kalefateren dan moeten ze dat vooral doen. | |
Hyperdude | zondag 15 mei 2016 @ 20:57 |
Geen bestemmingsplannen/ruimtelijke ordening Heeft nadelen; zoals je in heel België iedere dag kan zien. Maar ook voordelen. En in de Ardennen woonden alleen maar een paar boeren die ze van hun land hebben getrapt. | |
Paper_Tiger | zondag 15 mei 2016 @ 20:58 |
Ik vertel het je nog een keer. Het probleem met gemotoriseerde sporten in Nederland heet de overheid. Maakt de prestatie van Verstappen extra groot want je moet voor bijna al je traineningen en wedstrijden de grens over. | |
#ANONIEM | zondag 15 mei 2016 @ 20:58 |
Ik ben voor. Met zo'n (toekomstig) topcoureur, moet er ook weer een F1 in Nederland komen. Zandvoort... Assen is voor Motors | |
Nattekat | zondag 15 mei 2016 @ 20:59 |
Spa is net zoals Zandvoort een gigantisch oud circuit. Het verschil is dat er in Spa wel geïnvesteerd is om het weer modern te maken, en dat Zandvoort zelf bedreigd werd met algehele sluiting. | |
Noriega | zondag 15 mei 2016 @ 21:00 |
Het is vrij naief te denken dat we dit zonder hulp op politiek niveau naar Nederland halen. Bij toewijzingen van andere landen zijn ook regeringen van landen betrokken. Zo gaat dat altijd bij grote sportevenementen. | |
heywoodu | zondag 15 mei 2016 @ 21:02 |
En dan is meteen de complete charme van het circuit weg, dus dan hoop ik maar van harte dat de F1 daar niet meer terugkomt. | |
Hexagon | zondag 15 mei 2016 @ 21:02 |
Komt ook nog bij dat de Waalse regering jaarlijks miljoenen overmaakt naar meneer Ecclestone. | |
Paper_Tiger | zondag 15 mei 2016 @ 21:02 |
Beter een nieuw circuit in Lelystad bijvoorbeeld met de ruimte om meer te organiseren dan alleen die F1. In Engeland sterft het van de cirquits en daar wordt elke week gereden. | |
Bluesdude | zondag 15 mei 2016 @ 21:03 |
joh een Nederlander wint eens wat in die racerij so what ? Leuk voor hem.. voor die ene eikel miljoenen investeren .? | |
Ali-Chemicali | zondag 15 mei 2016 @ 21:04 |
Zure socialist gespot | |
Janneke141 | zondag 15 mei 2016 @ 21:06 |
Ik mag toch niet hopen dat onze overheid op dezelfde manier de portemonnee gaat trekken als dat al die olieparadijzen dat doen. | |
Bluesdude | zondag 15 mei 2016 @ 21:07 |
rjaaaaa... dat is jouw hobby... had je nog argumenten ? | |
opgebaarde | zondag 15 mei 2016 @ 21:08 |
En wie moet dat nieuwe circuit en het binnenhalen van de F1 betalen? | |
#ANONIEM | zondag 15 mei 2016 @ 21:11 |
dat is misschien ook weer waar. In Duitsland zijn er toch ook twee (die meedoen met de F1)? | |
#ANONIEM | zondag 15 mei 2016 @ 21:11 |
hoe doen andere landen dat? | |
nostra | zondag 15 mei 2016 @ 21:12 |
Je staat daar al twee uur in de file als de eerste lentezon zich laat zien. | |
nostra | zondag 15 mei 2016 @ 21:13 |
Betalen. | |
opgebaarde | zondag 15 mei 2016 @ 21:14 |
Politiek en laat paper_tiger net een probleem hebben met diezelfde politiek | |
Ali-Chemicali | zondag 15 mei 2016 @ 21:15 |
Genoeg, ben zeker voor. Goed voor de werkgelegenheid. | |
heywoodu | zondag 15 mei 2016 @ 21:17 |
Ja, dat bedoel ik met slechte infrastructuur. Jammer, want het circuit en de hele sfeer eromheen met die duinen ipv tribunes is echt schitterend, maar het is kut om er massaal aan te komen. Ik denk dat het een keer of 2-3 echt compleet uitverkocht was (DTM met Albers die om de titel meedeed en A1GP) en dat was één gigantische opstopping. | |
Hexagon | zondag 15 mei 2016 @ 21:17 |
Die steken er veel geld in. Zonder dat gaat het ook niet gebeuren. De grote vraag is of het het waard is. | |
Nattekat | zondag 15 mei 2016 @ 21:18 |
Dat hoeft natuurlijk niet meteen te gebeuren. Het paddock kan verhuizen naar de huidige startgrid, is ook gelijk het ruimteprobleem opgelost. Gelijk nieuwe pitgebouwen, vers asfalt en een flinke ruimte aan de noordkant reserveren. Vergeet ook niet dat een groot deel van het probleem pas in de jaren 90 aangelegd is. | |
#ANONIEM | zondag 15 mei 2016 @ 21:18 |
het moet wel wat opleveren uiteraard. | |
Janneke141 | zondag 15 mei 2016 @ 21:18 |
Nee, de grote vraag is of het überhaupt een overheidstaak is om zoveel geld in (selectief) volksvermaak te investeren. | |
heywoodu | zondag 15 mei 2016 @ 21:19 |
Laat ze dan maar naar Assen gaan of Spa gewoon als "Nederlandse thuisrace" houden, want dit lijkt me echt drie keer niks | |
Nattekat | zondag 15 mei 2016 @ 21:20 |
Niet naar Assen Zandvoort heeft ook een aantal jaar de A1GP georganiseerd hè | |
Hyperdude | zondag 15 mei 2016 @ 21:20 |
Uitkeringen verstrekken is ook selectief vermaak. On-topic: Maar net zoals Olympische Spelen en WK/EK moet je dit niet willen qua kosten. | |
heywoodu | zondag 15 mei 2016 @ 21:22 |
Klopt, dat was in één van die jaren inderdaad compleet uitverkocht. Vanwege Jos Verstappen overigens, die iedereen vervolgens in de stront liet zakken en maar niet ging rijden want geld | |
Nattekat | zondag 15 mei 2016 @ 21:24 |
En nu heb je Max. Over tickets zou ik me geen zorgen maken | |
hmmmz | zondag 15 mei 2016 @ 21:24 |
Ze hebben de mooiste baan ter wereld. Dat helpt. Overigens zijn er ook wat jaren geweest waarin de baan in Spa niet voldeed aan de regels en daarom niet in de kalender was opgenomen. | |
Paper_Tiger | zondag 15 mei 2016 @ 21:24 |
Of zoals ze dat bij voetbal doen. | |
#ANONIEM | zondag 15 mei 2016 @ 21:24 |
Waarom niet...gebeurt bij voetbal (en andere sporten) ook. | |
Paper_Tiger | zondag 15 mei 2016 @ 21:24 |
Iedereen behalve de overheid. | |
Janneke141 | zondag 15 mei 2016 @ 21:26 |
En dat is dus ook niet bedoeling. | |
Paper_Tiger | zondag 15 mei 2016 @ 21:26 |
Nu weet je hoe het voelt om te schreeuwen in de Woestijn. | |
#ANONIEM | zondag 15 mei 2016 @ 21:28 |
eerlijker verdelen, zou beter zijn idd. | |
Janneke141 | zondag 15 mei 2016 @ 21:29 |
U gaat verstappen aanmoedigen bij de Grand Prix van Abu Dhabi? | |
Janneke141 | zondag 15 mei 2016 @ 21:30 |
Laten we het eerlijk verdelen onder de belanghebbenden. Kunnen ze de buitenstaanders erbuiten houden. | |
Paper_Tiger | zondag 15 mei 2016 @ 21:30 |
Nee de overheid moet geen vermaakt financieren. Zeker niet als dat vermaak commercieel is. | |
Paper_Tiger | zondag 15 mei 2016 @ 21:30 |
Ik moedig hem aan vanaf de bank in de woonkamer. | |
heywoodu | zondag 15 mei 2016 @ 21:33 |
Dat doe ik ook niet | |
Blue_Panther_Ninja | zondag 15 mei 2016 @ 21:33 |
Misschien. | |
#ANONIEM | zondag 15 mei 2016 @ 21:37 |
waarom niet? | |
Noriega | zondag 15 mei 2016 @ 21:37 |
We geven ook miljoenen uit aan Rembrandt schilderijen. Dan kan de staat ook wel een aandeel nemen in een goed racecircuit waarmee we in de wereldtop kunnen meedoen. One overheid mag ook wel af en toe investeren in dingen die mooi en leuk zijn voor ons land. | |
Paper_Tiger | zondag 15 mei 2016 @ 21:40 |
Omdat in een sport waar miljoenen omgaan het geen pas geeft daarvan ook nog eens kosten af te wentelen op de belastingbetaler. Met al die miljarden die er in omgaan kan de autosport prima de eigen broek ophouden. | |
Janneke141 | zondag 15 mei 2016 @ 21:40 |
Het argument "we geven geld uit aan onzin A, dus dan kunnen we ook wel geld uitgeven aan onzin B" is niet geldig. Sorry, dat heb ik hierboven ook al ergens neergezet. | |
#ANONIEM | zondag 15 mei 2016 @ 21:40 |
wat minder naar het koningshuis en wat meer naar de sport... | |
Paper_Tiger | zondag 15 mei 2016 @ 21:40 |
Die schilderijen zouden ook nooit aangekocht mogen worden van belastinggeld. | |
#ANONIEM | zondag 15 mei 2016 @ 21:41 |
het is de belastingbetaler die naar de sport toegaat. | |
Paper_Tiger | zondag 15 mei 2016 @ 21:42 |
Nee. Geen geld naar beiden. Stel grond beschikbaar voor een circuit en verder basta. | |
Paper_Tiger | zondag 15 mei 2016 @ 21:43 |
Niet allemaal. Laat hij geld in zijn zak houden en zijn vermaak zelf betalen. | |
opgebaarde | zondag 15 mei 2016 @ 21:46 |
Dan gaat het er waarschijnlijk niet komen of een bedrijf als BrandLoyalty moet ineens bedenken dat ze veel te veel geld over hebben | |
#ANONIEM | zondag 15 mei 2016 @ 21:46 |
koningshuis halveren en we hebben een gigantische circuit | |
Hexagon | zondag 15 mei 2016 @ 21:47 |
Ik vind dat anders een duurzamere investering dan dat het naar de kortetermijn consumptiedrift van jullie gaat. | |
Hexagon | zondag 15 mei 2016 @ 21:51 |
Ik denk dat je Wim Lex en Maxima hard nodig zal hebben om Bernie om te krijgen. | |
Paper_Tiger | zondag 15 mei 2016 @ 21:51 |
Ik wil naar geen van beiden belastinggeld. | |
Hexagon | zondag 15 mei 2016 @ 21:55 |
Dat de libertarische ideologie voor een groot deel bestaat uit niks willen is me onderhand ook wel duidelijk. Maar zo nu en dan zul je mee moeten betalen aan zaken die de samenleving als geheel aangaang of die van waarde zijn voor iedereen in dit land. Dat maakt het even in ons land een stuk mooier. | |
Paper_Tiger | zondag 15 mei 2016 @ 21:57 |
Ik wil heel graag F1 in Nederland en heel graag een museum vol met mooie kunst. Ik wil alleen niet dat de staat dat gaat betalen. | |
Janneke141 | zondag 15 mei 2016 @ 21:59 |
Maar zestiende-eeuwse kunstwerken van tig miljoen en een commercieel circus als de Formule 1 vallen daar natuurlijk allebei niet onder. | |
#ANONIEM | zondag 15 mei 2016 @ 22:03 |
dat bedoel ik, al loopt het voor sommige sporten wel behoorlijk uit de hand. Niet eerlijk verdeeld. | |
Noriega | zondag 15 mei 2016 @ 22:13 |
Natuurlijk wel. De politiek vind het prima om geld uit te geven aan dit sort dingen. Dus is de discussie over een topcircuit heel legitiem. | |
Noriega | zondag 15 mei 2016 @ 22:15 |
De staat doet nu niks en dus is er ook geen F1 in Nederland. Als je het in Nederland wilt dan moet de staat zich ermee bemoeien. | |
Hexagon | zondag 15 mei 2016 @ 22:19 |
DIe kunstwerken zijn in ieder geval waardevast en je kan ze ook weer verkopen. Geen groot issue dus. | |
Janneke141 | zondag 15 mei 2016 @ 22:22 |
Mooi staaltje achterstevoren redeneren. | |
LXIV | maandag 16 mei 2016 @ 00:00 |
Het levert nauwelijks iets op of kost enkel geld, het draagt niks bij aan Nederland en het veroorzaakt een hoop overlast. Niet doen. Maak van Zandvoort maar een mooi natuurgebied. | |
Bluurgh | maandag 16 mei 2016 @ 00:11 |
Dat kan je natuurlijk overal voor zeggen dus dat slaat nergens op. | |
#ANONIEM | maandag 16 mei 2016 @ 00:54 |
Die andere wagen heeft er niks mee te doen? | |
Fir3fly | maandag 16 mei 2016 @ 01:13 |
Geen idee waarom de regering dat zou moeten doen. Gemeente Assen investeert in het TT-circuit maar dat is gewoon een solide businesscase. Assen zou de beste kandidaat zijn maar dan moet het circuit wel een beetje gerenoveerd worden. | |
#ANONIEM | maandag 16 mei 2016 @ 01:21 |
1 dag zon maakt nog geen zomer of wel? Oftewel roem de dag als het avond is! [ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2016 01:22:22 ] | |
SR4 | maandag 16 mei 2016 @ 04:15 |
Zandvoort is niet veilig genoeg voor F1 door de veel te kleine grindbakken. | |
Braindead2000 | maandag 16 mei 2016 @ 04:54 |
Kansloos in dit politiek-correcte kikkerland. Er rijden geen negers, moslims, transgenders en vrouwen mee dus het is een zwaar racistische/seksistische/islamofobische sport. Ze stoten teveel CO2 uit. Ze rijden te hard. Kaartjes zijn te duur voor de armen in Nederland. Geluidsoverlast. De vogeltjes schrikken ervan. Te gevaarlijk. | |
Lyrebird | maandag 16 mei 2016 @ 07:41 |
Is een stratencircuit geen oplossing? Me dunkt dat er genoeg asfalt in Nederland ligt. | |
Hochwinter | maandag 16 mei 2016 @ 08:24 |
Wordt lastig qua infrastructuur. Paar maanden geleden op BNR was er een item over, wat het zou kosten om F1 op Zandvoort te realiseren. Exacte bedragen weet ik niet meer, maar het ging om zeer veel geld, omdat de infrastructuur op orde te krijgen (verbreden van toegangswegen etc.). Dit zou nooit rendabel kunnen zijn voor de organisatie. Organisatie kijkt alleen maar naar geld, dus zonder publiek geld/grote sponsoren (maar die willen ook rendement), is het niet reëel. Hopelijk komt het dus niet naar Nederland. Want waarom zouden we dat willen als het alleen maar een hoop geld kost? | |
Hexagon | maandag 16 mei 2016 @ 08:54 |
Gast, ga ergens anders trollen | |
Klopkoek | maandag 16 mei 2016 @ 09:15 |
Ik ben hier geen voorstander van. Het is niet voor niets dat een aantal Europese landen zoals Engeland en Duitsland moeite hebben om het rond te krijgen. Die markten zijn veel te belangrijk om terzijde te schuiven, maar het gedoe omtrent financiering zegt genoeg. De meerwaarde is hoogst discutabel, en je sponsort de zakken van Ecclestone plus een aantal sprinhaankapitalisten. Vergeet niet: het is géén echte sport. Bij andere sportevenementen kun je nog goede argumenten aanvoeren. Zoals dat het een sneeuwbal effect teweeg brengt, de jeugd stimuleert tot sporten, de maatschappij inspireert en gemeenschapszin in de samenleving (één van de weinige momenten dat het volk samen komt). En zo zijn er nog wel een aantal positieve effecten te noemen. Vandaar ook dat overheden met grof geld in willen investeren. Het huidige Barcelona kon niet los gezien worden van de Olympische Spelen in 1992. Daar ben ik dan ook minder kortzichtig in en niet persé op tegen. | |
Hexagon | maandag 16 mei 2016 @ 09:18 |
Ik verwacht ook eigenlijk niet dat er draagvlak voor is om hier miljoenen aan te gaan spenderen. | |
Resistor | maandag 16 mei 2016 @ 09:23 |
Bernhard Junior is nu de eigenaar van Circuitpark Zandvoort, die zal vast wel wat voor elkaar kunnen krijgen. | |
Paper_Tiger | maandag 16 mei 2016 @ 09:52 |
Waarom pokhouterig vasthouden aan Zandvoort? | |
Paper_Tiger | maandag 16 mei 2016 @ 09:54 |
Het is vooral een mooie manier om geld van arm naar rijk te laten stromen. | |
Hexagon | maandag 16 mei 2016 @ 10:13 |
Hoezo, de rijkeren betalen hier toch ook belasting? | |
Noriega | maandag 16 mei 2016 @ 10:25 |
Je zou het bouwen van een topcircuit als werkverschaffingsproject kunnen opzetten om werklozen of vluchtelingen aan het werk te zetten. En dat circuit kun je dan in een krimpgebied neerleggen zodat dat ook weer een impuls is voor dat gebied. Zo sla je meerdere vliegen in een klap. Geld steken in de bouw van een mooi circuit voor ons land is al een stuk waardevoller dan het enkel aan uitkeringen uitgeven. | |
Janneke141 | maandag 16 mei 2016 @ 10:27 |
Toch wel met een mooie poort vooraan het terrein hè? | |
Hexagon | maandag 16 mei 2016 @ 10:34 |
Als dat nou de enige kosten waren. Maar ik denk dat je de uitkering aan Bernie Ecclestone niet meegerekend hebt. | |
ems. | maandag 16 mei 2016 @ 10:46 |
Dit lijkt me misschien relevanter om te overwegen op het moment dat de kijkcijfers in Nederland gigantisch omhoog schieten. Vooralsnog heeft het knaapje knap geraced maar een zwaluw maakt verder nog geen zomer en het lijkt me wat voorbarig om aan de hand hiervan maar meteen allerlei projectjes te starten. Bovendien interesseert F1 mij geen fuck maar dat geheel terzijde | |
Pietverdriet | maandag 16 mei 2016 @ 11:50 |
Jammeren dat de regering het moet doen, stelletje lamzakken Als je dit zo graag wilt, richt een stichting op, of een BV en ga het regelen, zorg dat je geld en ruimte voor elkaar krijgt. | |
Fir3fly | maandag 16 mei 2016 @ 11:51 |
Crowd funding zou hier wel ideaal voor kunnen zijn. | |
Wespensteek | maandag 16 mei 2016 @ 12:05 |
Je kunt erg eenvoudig in het buitenland naar een race, in Nederland een F1 circuit is grote verspilling. | |
Paper_Tiger | maandag 16 mei 2016 @ 12:41 |
Die schilderijen worden niet gekocht van Jan de bouwvakker die hem boven de schoorsteen heeft hangen is het wel? | |
Paper_Tiger | maandag 16 mei 2016 @ 12:42 |
| |
Pietverdriet | maandag 16 mei 2016 @ 13:12 |
En waarom jammer je dat de regering dat moet doen en richt je geen stichting of BV op, schrijft een businessplan en haal je kapitaal op van investeerders of crowdfunding? | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 13:17 |
20% van het geld dat bedoeld is voor sport gaat naar BETAALD voetbal. En dan heb ik het nog niet over al het geld dat gemeenten aan die sport uitgeven en alle ellende die ervan komt. Heel simpel; maak daar 10 van en je haalt de F1 binnen. | |
Lyrebird | maandag 16 mei 2016 @ 13:19 |
Voor 1 (1!) race per jaar? Nogmaals, leg dan een stratencircuit aan (van bestaande snelwegen). Of zoals de Amerikanen dat zo graag zeggen: Think outside the box. | |
#ANONIEM | maandag 16 mei 2016 @ 13:20 |
Nou nou lamzakken? Wie heeft ooit een organisatie opgericht voor de Betuwe lijn of het EU ge......? Ik ben er ook niet voor hoor, roem de dag pas als die om is, als hij nog in zijn eerdere wagen gereden had zou die dan op die plaats hebben gestaan? Dus niet al de eer naar hem maar ook naar de wagen toch? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2016 13:21:04 ] | |
Janneke141 | maandag 16 mei 2016 @ 13:20 |
Maak er 0 van, dan kan iedereen zijn of haar geld investeren in de (sport)activiteiten die hij/zij interessant vindt, en komt er nog een stuk meer én gevarieerder aanbod van de grond. | |
#ANONIEM | maandag 16 mei 2016 @ 13:21 |
Geen slecht idee. Moet wel ergens haalbaar zijn in Nederland. | |
#ANONIEM | maandag 16 mei 2016 @ 13:23 |
En daar zitten de kosten van politie etc bij in? Voetbal is leuk, maar kost een vermogen. | |
Fir3fly | maandag 16 mei 2016 @ 13:23 |
Dat kan niet, dan slaan de voetbal 'supporters' elkaar de hersenen in. | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 13:23 |
Het mooie is, die investering in een Zandvoort is eenmalig. Daarna heb je aan een fractie genoeg om het circuit te onderhouden, zeker als het circuit winstgevend wordt. En voetbal verdient natuurlijk ook enigsinds eenzelfde vergoeding als andere sporten, en dat gaat per lid. | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 13:24 |
Jup. Dat is +- 1% | |
Janneke141 | maandag 16 mei 2016 @ 13:26 |
Ik zie daar geen probleem in. | |
Revolution-NL | maandag 16 mei 2016 @ 13:26 |
Motorsport in het bekrompen overgereguleerde NEEderland | |
Janneke141 | maandag 16 mei 2016 @ 13:27 |
Subsidie op sport is nuttig om te zorgen dat de jeugd kan sporten. Niet om commerciële organisaties zoals betaald voetbalverenigingen of Formule-1-circuits te bekostigen. Dat zijn twee totaal verschillende dingen. | |
SR4 | maandag 16 mei 2016 @ 13:27 |
Omdat handje ophouden makkelijker is. | |
Fir3fly | maandag 16 mei 2016 @ 13:27 |
Kom nou, een beetje empathie mag wel. Er zitten ook mensen tussen die wel gewoon naar het stadion gaan voor het voetbal. Voor hen is het dan ook verpest. | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 13:30 |
Sport komt uit hetzelfde potje als cultuur. En dat heeft een hele goede reden | |
#ANONIEM | maandag 16 mei 2016 @ 14:08 |
Het is een handjevol die het verpest voor de rest. Maar het zegt alweer genoeg dat iemand denkt dat de meeste voetbalsupporters ook meteen hooligans zijn. | |
#ANONIEM | maandag 16 mei 2016 @ 14:38 |
Zie je al een koper voor de Betuwelijn? En zou die opbrengen wat die gekost heeft? Vergeten te vermelden offtopic heeft er net zoveel mee te doen als die kunstwerken. [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2016 14:45:48 ] | |
Pietverdriet | maandag 16 mei 2016 @ 15:47 |
Boe fucking Hoe, denk jij dat die voetbalclubs er gekomen zijn omdat de regering ze heeft opgericht? | |
Noriega | maandag 16 mei 2016 @ 15:53 |
Omdat dat simpelweg niet van de grond komt, in bijna geen enkel land. We kunnen nog Jaren gaan wachten maar het gebeurt niet vanzelf. Als we topsportevenementen willen zal de overhead daar een belangrijke financier in moeten zijn. | |
Paper_Tiger | maandag 16 mei 2016 @ 16:15 |
Omdat iedereen zo fucking lethargisch is geworden door een overheid die altijd alles maar voor ze regelt dat we een land vol met huilende tokkies zijn geworden. | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 16:50 |
Als ik over tig jaar toevallig een succesvol bedrijf heb en met tonnen mag smijten, koop ik Zandvoort op en maak ik het F1 waardig. Daar ligt het probleem niet. Probleem: dat gaat never nooit gebeuren, zeker met mijn werkhouding | |
Hyperdude | maandag 16 mei 2016 @ 16:57 |
We hebben een dictator nodig die zijn bij elkaar geroofde geld aan leuke dingen uitgeeft ipv. aan uitkeringen en andere onzin. O, wacht... http://www.ad.nl/ad/nl/1020/Formule-1/article/detail/4243802/2016/02/12/Prins-Bernhard-nu-officieel-eigenaar-Circuit-Zandvoort.dhtml | |
Noriega | maandag 16 mei 2016 @ 17:05 |
Nee, het is te complex om zonder overheid dit soort topsport in ons land te krijgen. Het is dus gewoon een democratisch besluit. Is de meerderheid van het volk voor, dan komt het er en anders niet. | |
Paper_Tiger | maandag 16 mei 2016 @ 17:18 |
Onzin. Een stuk land toegewezen krijgen van de staat waar je 5 km asfalt aanlegt, parkeerplaatsen en wat tribunes. Als Max nog wat wedstrijden wint krijg je alle neuzen de goede kant op. Ga maar vast spotten voorveen locatie en bereid je crowdfunding maar vast voor. | |
#ANONIEM | maandag 16 mei 2016 @ 17:18 |
Waarom kon het tot 1985 dan wel? | |
#ANONIEM | maandag 16 mei 2016 @ 17:23 |
Bericht uit 2015 6 november 2015 – De gemeente Zandvoort gaat bekijken of een Grand Prix op Nederlandse bodem weer mogelijk is. Een motie van de VVD om te onderzoeken of een Formule 1-race op Circuit Park Zandvoort weer georganiseerd kan worden, werd door de gemeenteraad van de badplaats unaniem aangenomen. De laatste race was in 1985. "Iedereen is er enthousiast over, ook de wethouder. Ik denk dat we het gezamenlijk moeten aanpakken. Overheden en het bedrijfsleven in de regio", zegt VVD-lid Jerry Kramer. De fractievoorzitter van de partij beseft echter wel dat een dergelijk evenement een hoog prijskaartje heeft. "Het is een historisch circuit, het zou toch mooi zijn als we weer op de kalender kunnen komen. Ik realiseer me dat het tientallen miljoenen euro's kost om de Formule 1 terug te halen, maar we moeten zeker de mogelijkheden onderzoeken.'' Circuitdirecteur Erik Weijers kan zich wel in het plan van de gemeente vinden. "Er is veel geld mee gemoeid, maar dit is een eerste stap. Mocht het tot een concreet plan komen dan zal het nog wel even duren. Misschien in 2019 of 2020", aldus Weijers tegen NU.nl. Mocht het ooit zover komen dan moet er volgens de directeur wel het nodige aangepakt worden. "Simpel gezegd moeten er drie dingen gebeuren. De infrastructuur moet verbeterd worden, het circuit moet worden opgeknapt en aan de financiële eisen van de Formule 1-organisatie moet worden voldaan. En als we dat doen dan krijgen we weer een Grand Prix in Nederland." Afgelopen weekend werd op het Autodromo Hermanos Rodriquez na 23 jaar weer een Grand Prix verreden. Volgens Weijers is dat een perfect voorbeeld, gezien de volle tribunes. "Meer dan 100.000 toeschouwers waren aanwezig bij die race. Het was fantastisch voor Mexico en voor Nederland kan het net zo mooi worden. De FIA staat echt open voor een terugkeer van Grands Prix en ook voor nieuwe races", vervolgt de operationeel directeur. "Volgend jaar wordt de Grand Prix van Azerbeidzjan voor het eerst verreden, op een stratencircuit in Baku. Als ze het daar kunnen organiseren, dan moet het ons ook lukken." Eerder dit jaar had GPUpdate.net een interview met onder andere Weijers over dertig jaar Formule 1 op Zandvoort. Toen gaf de Zandvoorter aan dat het lastig zou worden om de Formule 1 terug naar Nederland te halen. "Dan kun je net zo goed een nieuw circuit of tijdelijk een stratencircuit bouwen", zei Weijers toen. "Zandvoort is natuurlijk wel de meest logische locatie, maar het kost tientallen miljoenen en dan tel ik de investeringen in het circuit nog niet eens mee. Het organiseren van een Formule 1-race kost tegenwoordig gewoon dertig miljoen euro. Wij maken op dit moment elk jaar tussen de zeven en negen miljoen euro winst. Het heeft voor ons dus geen zin om aan zo'n duur evenement te beginnen. We kunnen het wel organiseren en we willen ook wel meewerken, maar er zal een bak geld moeten komen om het risico af te dekken. En dat zie ik in Nederland niet snel gebeuren." http://www.gpupdate.net/n(...)ederland-terughalen/ | |
Fer | maandag 16 mei 2016 @ 17:24 |
Daar ligt nu toch een klantloze woonboulevard? Maar voor de rest. 3 Zonnestralen en ik een uur vast in Haarlem of Heemstede. Amper hotels voor de crew zelf en betaalt die 50M aan ome Bernie? | |
Nober | maandag 16 mei 2016 @ 17:25 |
Doe dan maar een stratencircuit zoals ze in Spanje deden toen Alonso een goede periode had. Is ook wel leuk voor de kijkers hoe ze de rotondes en drempels nemen, wellicht in Amsterdam? Tussen de trams door. | |
Paper_Tiger | maandag 16 mei 2016 @ 17:26 |
Daar ja. Wat een triestheid. Groen links houdt nou eenmaal niet van gemotoriseerde sporten. | |
Paper_Tiger | maandag 16 mei 2016 @ 17:29 |
In Australië legde de belastingbetaler er dit jaar 43 miljoen bij. Laten we dat maar niet doen. Wel een tof idee natuurlijk maar levensgevaarlijk dus dat gaat nooit gebeuren. | |
Hexagon | maandag 16 mei 2016 @ 18:18 |
Even wat persoonlijk geneuzel weggehaald | |
Pietverdriet | maandag 16 mei 2016 @ 19:14 |
Is geen persoonlijk geneuzel, het is typisch voor veel mensen, janken dat er niets voor ze georganiseerd wordt, of dat er wat voor ze gedaan moet worden, maar zelf geen poot uit willen steken wat te doen. | |
Klopkoek | maandag 16 mei 2016 @ 19:18 |
Investeren in voetbal of andere sporten is echt niet te vergelijken met Formule 1. Dit snappen andere landen ook dondersgoed. Bij Formule 1 draait het daadwerkelijk alleen maar puur om de commercie, met vrij weinig positieve neveneffecten. Puur geldverspilling. De argumenten zijn nog minder sterk dan bij een eventuele Olympische Spelen. Alle tegenargumenten die op gaan voor een WK of OS zijn hier nog veel sterker aanwezig, en de pluspunten zijn simpelweg minder sterk en minder veelzijdig/pluriform van aard. Dit toont wel een beetje aan waar we over praten: http://nos.nl/artikel/210(...)en-ga-uitzenden.html http://www.bnr.nl/opinie/(...)e-zwagerman-zeikerds | |
Hexagon | maandag 16 mei 2016 @ 19:21 |
Ja zo kun je iedere niet libertarier de mond wel snoeren. | |
#ANONIEM | maandag 16 mei 2016 @ 19:57 |
Met een potentiële wereldkampioen uit eigen land trekt dat natuurlijk wel veel publiek, waar je uiteraard veel geld mee kan verdienen. | |
Klopkoek | maandag 16 mei 2016 @ 20:18 |
De Duitse en Engelse regeringen hebben bewezen dat dit tegen valt. Bovendien is de overheid geen Goldman Sachs. 'Geld verdienen' is iets te mager als fundering. Het palet aan argumenten en baten moet diverser, en dat is er gewoon niet. | |
Klopkoek | maandag 16 mei 2016 @ 21:35 |
30% commissie betalen aan een Hitler fan en homohater? http://edition.cnn.com/20(...)n-sochi-formula-one/ | |
Pietverdriet | maandag 16 mei 2016 @ 22:28 |
Volledige onzin, humbug met kletskoek | |
Pietverdriet | maandag 16 mei 2016 @ 22:29 |
Nee, de FIFA is een hele goede organisatie | |
Klopkoek | maandag 16 mei 2016 @ 23:46 |
Dat zeg ik niet, maar de argumenten zijn veelzijdiger en sterker. Het is ook makkelijker om geen enorme verliezen te laten zien. | |
Wombcat | dinsdag 17 mei 2016 @ 08:34 |
Omdat er toen nog niet allerlei dubieze dictatorstaatjes waren die graag 50 miljoen wilden neerleggen om een GP in hun land te krijgen. | |
#ANONIEM | dinsdag 17 mei 2016 @ 08:49 |
Kansloze exercitie dit. De overheid moet daar geen cent aan willen besteden, we zijn geen Rusland of een oliestaat, en particulier komt dit nooit van de grond omdat het niet rendabel zal zijn. | |
Klopkoek | dinsdag 17 mei 2016 @ 14:27 |
Allemaal dit even luisteren. http://m.radio1.nl/item/3(...)%20voor%20radio.html Door iemand die al 40 jaar bij de f1 is trouwens. | |
Monolith | dinsdag 17 mei 2016 @ 14:40 |
Ik snap dat dit het 'lekker gefrusteerd huilende libertariër'-topic van de dag is, maar het gros van de evenementen in Nederland kent volgens mij gewoon particulier initiatief. Misschien moet je iets meer naar de realiteit kijken in plaats van te vervallen in deze Pavlov-reflex. | |
KoosVogels | dinsdag 17 mei 2016 @ 15:08 |
Sterker, mijn ervaring is dat wanneer de overheid het voortouw probeert te nemen, evenementen ofwel niet van de grond komen of na een editie een stille dood sterven. Wel willen gemeenten nog wel eens een evenemtensubsidie ergens tegenaan smijten. Maar dan is de overheid slechts een van de vele sponsors. | |
Klopkoek | dinsdag 17 mei 2016 @ 15:32 |
In de f1 is de Monaco gp de grootste. Heeft ook een uitzonderingspositie vwb veiligheid en commercie. Dat is dan weer een typisch overheidsevenement. | |
Pietverdriet | dinsdag 17 mei 2016 @ 16:14 |
Ik vind dat prima, als jij zo graag voetbal of F1 wil zien, betaal je daar maar voor. | |
Pietverdriet | dinsdag 17 mei 2016 @ 16:16 |
Nee, dit is het huilende tiepje de staat moet alles voor mij regelen topic. | |
Monolith | dinsdag 17 mei 2016 @ 16:23 |
Valt best mee hoor. TS zou graag zien dat overheid en bedrijfsleven zich inzetten om een GP naar Nederland te halen. In tegenstelling tot zelf evenementen organiseren is het bij dergelijke evenementen er maar een zeer beperkt aanbod is (F1 GPs, EKs / Wks / Olympische spelen) zo dat de organisaties die zorgen voor de toewijzing van dergelijke evenementen (FIA / FIFA / UEFA / IOC) het nodige verwachten van de overheid in het land waar dat evenement gehouden wordt. Dat staat natuurlijk los van de kolderieke generalisaties die jij en P_T dit topic in gooien. Ik weet wel zeker dat het gros van de evenementen in Nederland gewoon op particulier initiatief wordt georganiseerd, hoewel overheden nog wel eens wat bijdragen. Maar goed, lekker ongefundeerd gefrustreerd tieren is iets dat je doorgaans goed ligt, dus veel plezier ermee. | |
Paper_Tiger | dinsdag 17 mei 2016 @ 16:29 |
Monaco kent niet echt een overheid zoals wij die kennen. Het is een plek die net te vergelijken is met de natiestaten in Europa. | |
Paper_Tiger | dinsdag 17 mei 2016 @ 16:33 |
Je hebt helemaal gelijk. Ik verzet me er echter sterk tegen dat sporten waar de deelnemers miljoenen verdienen georganiseerd moeten worden van mijn geld. | |
Klopkoek | dinsdag 17 mei 2016 @ 16:38 |
Leuke Libertarische logica. Natuurlijk is er een overheid. Een vrij dwingende zelfs. Maar het is niet democratisch en dus vind jij het top. | |
Paper_Tiger | dinsdag 17 mei 2016 @ 16:40 |
Er zijn eigenaren van een autonoom stuk grond die anderen er onder voorwaarden laten wonen en daar rijk van zijn geworden. | |
Klopkoek | dinsdag 17 mei 2016 @ 16:44 |
Ja, dat is een situatie waar jij naartoe wilt. Terug naar de 17e eeuw. | |
Pietverdriet | dinsdag 17 mei 2016 @ 16:55 |
Ongefundeerd tieren doe jij hier. TS stelt dat de regering het moet regelen, mijn commentaar daarop is waarom hij geen stichting of BV opricht die dit initiatief neemt, een businessplan schrijft en geld gaat zoeken hiervoor. Dit is de manier om iets voor elkaar te krijgen, een beetje gaan jammeren dat de overheid dit moet doen is dat duidelijk niet. Sail Amsterdam was een idee van twee vrienden, die gingen er mee aan de haal en zochten sponsors. De TT Assen komt voort uit een motorclub, Assen en omstreken Robert Dover nam het initiatief om (regionaal) weer olympische spelen te organiseren en Pierre de Coubertin zag daar een inspiratie in het internationaal te doen. Particulier initiatief heerst gewoon, dat geef jij ook gewoon toe. Kortom, wil je een F1 naar Nederland halen, ga dat doen, hou op met zeuren dat de regering dat moet doen. | |
Pietverdriet | dinsdag 17 mei 2016 @ 16:56 |
Das nog altijd stukken beter dan het deel van de 20ste eeuw waar jij naartoe wilt | |
Kaas- | dinsdag 17 mei 2016 @ 17:00 |
Dwars door Rotterdam. | |
Paper_Tiger | dinsdag 17 mei 2016 @ 17:09 |
Dat zou geweldig zijn ja maar onbetaalbaar en onveilig. | |
Kaas- | dinsdag 17 mei 2016 @ 17:29 |
Die Bavaria City Racing werd er wel jarenlang gehouden, maar zit nu zonder sponsor. | |
KoosVogels | dinsdag 17 mei 2016 @ 17:31 |
Onveilig Tiger wil dat de overheid evenementen kapot maakt met overdreven veiligheidseisen. | |
Klopkoek | dinsdag 17 mei 2016 @ 17:36 |
Doet er niet toe. Het is een overheid en een ondemocratische overheid. | |
Lord_Vetinari | dinsdag 17 mei 2016 @ 17:38 |
Een snelweg circuit. Over een knooppunt, zoals bij Rotterdam. Fly overs en zo. Uniek. | |
Paper_Tiger | dinsdag 17 mei 2016 @ 17:55 |
Dat doet niet de overheid maar de F1 organisatie slimbo. | |
Paper_Tiger | dinsdag 17 mei 2016 @ 17:59 |
Maar geen uitloop stukken. Monaco zou vandaag de dag nooit meer in overweging worden genomen. Het is de historie die er voor zorgt dat dat circuit op de kalender blijft staan. | |
Pietverdriet | dinsdag 17 mei 2016 @ 18:00 |
17e eeuw, religieuze vrijheid, geen koning, geen dictatuur, een volk dat zichzelf regeerde, iedereen vrij naar eigen opvatting gelukkig te worden, voor zichzelf te beginnen. Vrijheid van drukpers, filosofie, etc. Klinkt toch een stuk aangenamer dan jouw socialistische staat. | |
Fer | dinsdag 17 mei 2016 @ 18:00 |
Vliegveld Lelystad moest toch ook nog steeds een charterhaven worden? Pakken ze gelijk twee vliegen in een klap. Nieuwe startbanen, die ook als rechte stukken kunnen dienen. Parkeerplaatsen die tevens langparkeren kunnen zijn. Hotel enz... | |
Pietverdriet | dinsdag 17 mei 2016 @ 18:01 |
Op het prins Claus bij den haag. | |
Klopkoek | dinsdag 17 mei 2016 @ 18:04 |
Geschiedvervalsing | |
KoosVogels | dinsdag 17 mei 2016 @ 18:04 |
Dergelijke evenementen moeten een veiligheidsplan indienen bij de gemeente en die toetst vervolgens of het in orde is. | |
#ANONIEM | dinsdag 17 mei 2016 @ 18:13 |
Waar was dat het geval dan? In Nederland immers zeker niet. | |
Gutmensch | dinsdag 17 mei 2016 @ 18:15 |
De A10 nemen, gewoon al het autoverkeer rondom Amsterdam drie dagen stil leggen. | |
Paper_Tiger | dinsdag 17 mei 2016 @ 18:23 |
En als ze falen in die toets slaan ze wild om zich heen en sturen ze een onschuldige man naar de gevangenis. In Nederland is F1 dus uitgesloten op de openbare weg | |
KoosVogels | dinsdag 17 mei 2016 @ 18:26 |
Het ging mij er even om dat jij deed alsof veiligheid puur een zaak is van de organisatie. Dat is natuurlijk onzin. | |
Paper_Tiger | dinsdag 17 mei 2016 @ 18:52 |
Ambtenaren hebben gelukkig veel verstand van de veiligheidseisen rondom de F1. Zelfregulering is ondenkbaar. | |
#ANONIEM | dinsdag 17 mei 2016 @ 18:56 |
Waarom gelijk altijd in extremen duiken? Zoals Koos terecht aangeeft is zoiets normaal gesproken iets wat in ondergingen samenwerking gebeurt. | |
KoosVogels | dinsdag 17 mei 2016 @ 18:56 |
Volgens jou blijkbaar wel, daar jij degene was die F1 wedstrijden 'te onveilig' noemde en mij er in de daaropvolgende post op wees dat veiligheid een zaak is van de organiserende partij. | |
Klopkoek | dinsdag 17 mei 2016 @ 18:58 |
O.a. Haaksbergen was een gevolg van meer zelfregulering | |
Paper_Tiger | dinsdag 17 mei 2016 @ 19:02 |
Nee van falende ambtenaren en vooral van heel veel pech. Ongelukkige samenloop van omstandigheden. | |
Paper_Tiger | dinsdag 17 mei 2016 @ 19:04 |
Iedereen die F1 volgt is op de hoogte van de veiligheidseisen. Deze sport weet zichzelf prima te reguleren inderdaad. | |
Paper_Tiger | dinsdag 17 mei 2016 @ 19:04 |
Wat gaat de kennis van zo'n ambtenaar toevoegen dan? | |
KoosVogels | dinsdag 17 mei 2016 @ 19:05 |
Hoe hebben de ambtenaren precies gefaald? Ze hebben de regels niet streng genoeg toegepast, bedoel je? | |
Klopkoek | dinsdag 17 mei 2016 @ 19:05 |
Er was juist sprake van vrijheid en weinig/geen interventie. Makkelijkere vergunningen dan de internationale norm. Je kunt niet iets aanwijzen waar de ambtenaren hebben geïntervenieerd. Eerder het tegendeel. | |
KoosVogels | dinsdag 17 mei 2016 @ 19:06 |
Maar toch is het volgens jou te onveilig om in Rotterdam een GP te houden. Hoe zit dat? | |
Paper_Tiger | dinsdag 17 mei 2016 @ 19:07 |
Nee achteraf bleek duidelijk dat de gemeente had zitten slapen. Maar waar zeuren we over. Het was gewoon een ongeluk. Dat in dit land altijd iemand de schuld moet krijgen doet daar niets aan af. Die stomme toeschouwers hadden ook zelf kunnen bedenken dat ze wel akelig dichtbij dat ding stonden. | |
Paper_Tiger | dinsdag 17 mei 2016 @ 19:08 |
Lees de circuiteisen er maar eens op na. | |
KoosVogels | dinsdag 17 mei 2016 @ 19:10 |
De gemeente heeft liggen slapen? Dus het ongeluk had voorkomen kunnen worden als de overheid zijn werk beter had gedaan en de regels strenger had toegepast? Tijgertje toch. | |
KoosVogels | dinsdag 17 mei 2016 @ 19:11 |
Daar jij die blijkbaar kent, is het handiger als jij de relevante artikelen hier post. Is ook nuttig voor dit topic. | |
#ANONIEM | dinsdag 17 mei 2016 @ 19:12 |
Kennis van de lokale omstandigheden bijvoorbeeld. | |
Klopkoek | dinsdag 17 mei 2016 @ 19:22 |
Viola. Precies wat jij altijd wilt! | |
Paper_Tiger | dinsdag 17 mei 2016 @ 19:23 |
Ik zie dat voorval dan ook als domme pech. | |
Gutmensch | dinsdag 17 mei 2016 @ 19:24 |
Wie? | |
Paper_Tiger | dinsdag 17 mei 2016 @ 19:25 |
Zoals waar de dichtstbijzijnde parkeerplaatsen zijn en dat iedereen een blauwe schijf bij zich moet hebben? | |
antiderivative | woensdag 18 mei 2016 @ 15:21 |
Zag toevallig dit topic toen ik wat buitenlandse nieuwssites aan het doornemen was: F1 set to announce £100m 5-year global Heineken deal & potentially a Dutch Grand Prix | |
Achterhoker | donderdag 19 mei 2016 @ 02:42 |
Laat die auto's lekker in Zandvoort. Assen is een motor circuit. | |
Braindead2000 | donderdag 19 mei 2016 @ 05:35 |
Ja als mensen van de wieg tot het graf beschermd worden en alles wat ook maar een beetje gevaarlijk is verboden wordt dan verliezen mensen hun alertheid, hun zintuig om gevaar te herkennen. Dat zie je ook in het aantal ongelukken in het buitenland waar mensen meer op zichzelf aangewezen zijn. Dan gaan ze opeens een foto nemen op de rand van een ravijn en pletteren naar beneden of gaan een lange wandeling maken op 4 kilometer hoogte in zomerkleding en vriezen dood doordat het weer opeens slecht werd. Als je zulke mensen dan opeens niet de juiste bescherming biedt dan gebeuren er ongelukken. Maar verplichte veiligheid maakt het leven niet altijd leuker. | |
Klopkoek | donderdag 19 mei 2016 @ 08:14 |
Het aantal verkeersongevallen ligt in de VS vele malen hoger dan in Denemarken of Zweden. Per 1000 inwoners. | |
Braindead2000 | donderdag 19 mei 2016 @ 08:20 |
Dat ontken ik ook niet. Het probleem is dat veiligheid vaak ten koste gaat van plezier. We kunnen ook elke Nederlander in een isoleercel stoppen, dat is nog veiliger maar of dat nou je kwaliteit van leven verbetert.... | |
#ANONIEM | donderdag 19 mei 2016 @ 08:29 |
Auto-ongelukken mogen veroorzaken geeft jou plezier? | |
Braindead2000 | donderdag 19 mei 2016 @ 08:34 |
Nee minder regels geeft meer plezier. In sommige landen is het bijvoorbeeld verplicht om met een helm te fietsen. Dat zou wel veiliger zijn maar ook mijn plezier in fietsen verminderen. | |
xpompompomx | donderdag 19 mei 2016 @ 08:47 |
Dan ga je toch in een lolbertarische utopie wonen? | |
Klopkoek | donderdag 19 mei 2016 @ 09:00 |
Je had het niet over plezier maar over gevaarherkenning en alertheid. Het gelukkigste land op de wereld is Denemarken. Wat blijkt: de rijkste 10% is even happy als de rijkste 10% in de UK (ietsjes happier zelfs), en ook de VS of Hong Kong. Maar de armste 30% is vele malen gelukkiger. | |
Braindead2000 | donderdag 19 mei 2016 @ 09:01 |
Regels heb je nodig maar het kan wel een stuk minder. Vooral regels ter bescherming van jezelf. Stel nou eens dat dat F1-circuit er komt en er duikt een beschermde cavia op die de boel lam legt. Ik snap dat jij je dan grote zorgen maakt over die beschermde cavia maar je ontneemt wel een hoop mensen het plezier om een F1-race te volgen. Het is kiezen of delen; of de beschermde cavia heeft dan een dagje stress en honderdduizenden mensen hebben een dagje plezier of je neemt de cavia in bescherming. | |
Braindead2000 | donderdag 19 mei 2016 @ 09:10 |
Mijn theorie is nog niet wetenschappelijk bewezen maar ik kan me voorstellen dat als je heel je leven veiligheid gewend bent je onveilige situaties minder snel herkent. Zoals in Haaksbergen waar mensen er vanuit gingen dat ze beschermd werden door twee paaltjes met een touwtje ertussen terwijl er een Bigfoot van een paar duizend kilo op ze afkwam. | |
KoosVogels | donderdag 19 mei 2016 @ 09:15 |
Ik ben het op zich wel met Hersendood eens dat wanneer het kan, er moet worden ingezet op deregulering. | |
Klopkoek | donderdag 19 mei 2016 @ 09:29 |
Ja joh. Lekker 'inspectievakanties' en veel corruptie. Heeft goed gewerkt in 2008. Haaksbergen was een gevolg van deregulering, niet overregulering en intervenierende ambtenaren. | |
Monolith | donderdag 19 mei 2016 @ 09:36 |
Ik denk dat er wel een behoorlijk negatieve correlatie zit tussen mate van regulering in bijvoorbeeld verkeer en industrie en het aantal ongelukken. Dat zal wellicht ook te maken hebben met het feit dat regelgeving ook vaak gepaard gaat met het bewust maken van risico's. Het lijkt me in ieder geval een niet al te realistische hypothese dat mensen in Zuid-Europese, Afrikaanse en Aziatische landen waar de wetgeving een stuk minder stringent is dan in Noord- en West-Europa er ook sprake zou zijn van het beter herkennen van onveilige situaties. | |
Klopkoek | donderdag 19 mei 2016 @ 10:14 |
Die paaltjes en touwtje stonden er niet als fysieke bescherming maar ter signalering. De fysieke bescherming behoort te zijn dat de bigfoot 10 meter verwijderd blijft van het touw. Er bestaan internationale minimumnormen, en die werden niet gehanteerd. | |
KoosVogels | donderdag 19 mei 2016 @ 10:17 |
Wat snap jij niet aan 'wanneer het kan', druktemaker? | |
Klopkoek | donderdag 19 mei 2016 @ 10:18 |
http://www.rtvoost.mobi/n(...)243525181.1463645765 Daar komt bij dat het in de VS weer normaler is om schadeclaims van ettelijke miljoenen neer te leggen, ofschoon de Republikeinse big business lobby dat beperkt. Minder regels en bescherming, maar als het dan mis gaat dan zijn de kosten en genoegdoening daar. | |
Klopkoek | donderdag 19 mei 2016 @ 11:55 |
Er zijn wel wat onderzoeken te vinden over agressief en roekeloos rijgedrag in de diverse landen. | |
Sotchi2014 | donderdag 19 mei 2016 @ 16:12 |
Circuit zandvoort met parkeerplaatsen in Lowestoft | |
Pietverdriet | donderdag 19 mei 2016 @ 16:51 |
Nee, Haaksbergen was het gevolg van een overheid die verantwoording naar zich toe trekt maar ze niet draagt | |
Klopkoek | donderdag 19 mei 2016 @ 17:24 |
Ze trokken de verantwoordelijkheid voor de veiligheid niet naar zich toe. | |
Paper_Tiger | donderdag 19 mei 2016 @ 17:26 |
Nee dat klopt. Als het fout gaat begint de overheid altijd wild om zich heen te wijzen | |
Paper_Tiger | donderdag 19 mei 2016 @ 17:31 |
Het mooiste voorbeeld van ongereguleerde actie is de tt op Man. Elk jaar verongelukt er wel een rijder en elk jaar staan ze weer in de rij om er te rijden. Onversneden spektakel wat met de Nederlandse bedilzucht ondenkbaar zou zijn. | |
Peter | donderdag 19 mei 2016 @ 18:15 |
Een stratencircuit of bijv een circuit op voormalig vliegveld Twenthe zou ook ene idee zijn. Ga daar de rest van het jaar lekker rijden met elektrische auto's, zonne-energie-wagens, automatisch rijdende auto's etc. etc. | |
Pietverdriet | donderdag 19 mei 2016 @ 18:18 |
Uitstekend idee! | |
Klopkoek | donderdag 19 mei 2016 @ 18:21 |
In het geval van Haaksbergen niet helemaal waar.... | |
Paper_Tiger | donderdag 19 mei 2016 @ 19:28 |
Nee. Spot on. | |
Paper_Tiger | donderdag 19 mei 2016 @ 19:30 |
Tribunes modulair bouwen zodat ze snel geplaatst en verwijderd kunnen worden net zoals de pit boxen. | |
Klopkoek | donderdag 19 mei 2016 @ 20:25 |
Er waren onregelmatigheden met 7 vergunningen. De internationale normen werden niet gehanteerd. Dat het desondanks doorgang kon vinden zonder gemekker is zelfregulering zoals je het zelden ziet. De PvdA, SP en GL spelen daar al decennia geen rol van betekenis. | |
Klopkoek | donderdag 19 mei 2016 @ 20:36 |
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)g-haaksbergen-idioot Natuurlijk: jezelf verzekeren. Hét stokpaardje dat je altijd hoort. | |
#ANONIEM | vrijdag 20 mei 2016 @ 12:28 |
Limburg hoorde toch helemaal niet bij Nederland, komt hier vaak genoeg ter sprake of niet, waarom dan nou Formule 1 naar Nederland halen voor een Limburger? Haal het dan naar Limburg! Kom er maar in hoor! | |
Berk-24 | maandag 23 mei 2016 @ 11:54 |
Ik vind het niet echt nodig dat Formule 1 in Nederland komt. Het kost bakken met geld wat beter aan iets anders besteed kan worden. Dat Verstappen won in Spanje is natuurlijk een geweldige prestatie, maar dat betekent niet meteen dat Nederland een Formule 1-land is, dat is het nooit geweest. | |
Mike | maandag 23 mei 2016 @ 11:56 |
Onzin, dat is het echt wel geweest. Tussen 1952 en 1985 hebben we hier F1 gehad in Zandvoort (https://nl.wikipedia.org/wiki/Grand_Prix_Formule_1_van_Nederland). Daarna werd het wat stiller, maar het leefde weer op tijdens de races van Jos Verstappen. Ook andere grote evenementen in Zandvoort zijn standaard loeidruk. | |
Ramsess | maandag 23 mei 2016 @ 15:34 |
Haha wat een reactie zeggen mr. Chemicali, foei. Maar jees wat was dat tegek zeg Max Verstappen, heel Nederland vergat spontaan de afgang van het Eurosongfestival | |
#ANONIEM | maandag 23 mei 2016 @ 15:37 |
Nou nou zeg heel Nederland nog wel? Geloof jij in sprookjes? | |
Pietverdriet | maandag 23 mei 2016 @ 15:38 |
Dus wat je zegt is dat de overheid faalde in de handhaving, de verantwoording had maar deze niet nakwam | |
Ramsess | maandag 23 mei 2016 @ 15:42 |
sprookjes ja nou ik verstappen die finish over zag gaan wel ja. Betreft heel Nederland excuses ik lijd aan grootheidswaan | |
#ANONIEM | maandag 23 mei 2016 @ 15:43 |
Wel een Limburger he, horen die wel bij Nederland? | |
Ramsess | maandag 23 mei 2016 @ 15:52 |
Jazeker wel anders moeten we Groningen er ook uit ketsen verstaat toch niemand | |
#ANONIEM | maandag 23 mei 2016 @ 15:53 |
O als het uitkomt dus wel, en Groningers niet verstaan? Friezen versta je wel? | |
Paper_Tiger | maandag 23 mei 2016 @ 16:33 |
Het probleem is dat het circuit in de bewoonde wereld ligt en de overheid onvoldoende herriedagen toestaat. Een circuit moet doorlopend inkomsten kunnen hebben. | |
bluemoon23 | maandag 23 mei 2016 @ 17:01 |
Inderdaad vanwege geld, volgens zijn contract zou hij salaris krijgen maar dat werd niet betaald. Het geld van het seizoen daarvoor heeft hij maandenlang op moeten wachten, en een bankgarantie voor dat huidige seizoen kon niet overhandigd worden door de teamleiding. Jij werkt ook voor niks ? Verstappen hiervoor nog eens door het slijk halen is nergens voor nodig. Tenzij hij eerst eens een paar honderd miljoen investeert in de infrastructuur naar het circuit toe, is dat ook voor hem een onbegonnen zaak. Om over de investeringen op het circuit zelf nog maar niet te beginnen. Precies, in vergelijking met Zandvoort ligt Spa midden in het bos, en de snelweg is een km verderop. Voor de dromers over Zandvoort: kijk voor de grap maar eens op Google Maps, als je de bereikbaarheid van Zandvoort wilt verbeteren, dan red je dat niet met alleen kijken naar de N200 en de N201. Eigenlijk moet je dan bijna rechtstreeks op een snelweg aansluiten, de A9 of A5 dus. Dwars door duingebied en dorpen met kapitaalkrachtige inwoners als Bloemendaal (aan zee), Overveen, Aerdenhout etc, die weten doorgaans de wetten, regeltjes en bezwaarprocedures aardig goed te vinden. | |
heywoodu | maandag 23 mei 2016 @ 17:07 |
Ik zou de honderdduizend fans, waarvan je weet dat die voornamelijk voor jou komen, niet hebben laten zitten nee. Ik zou dat weekend gereden hebben en daarna kon Lammers m'n kont kussen, maar laat niet al die fans er de dupe van worden. Maar goed, om op het onderwerp terug te komen: Zandvoort in de F1 zou fenomenaal zijn, maar is inderdaad helaas gewoon onhaalbaar qua infrastructuur. Het kenmerkende duingebied rond het circuit ervoor aantasten moet je ook niet willen, dus dat gaat gewoon niet. Assen is de enige enigszins realistische optie (hoewel het in Nederland wel weer veel te moeilijk zal zijn allemaal, dus ik zie het sowieso somber in). | |
bluemoon23 | maandag 23 mei 2016 @ 17:09 |
Maakt niet uit dat die beste man al 40 jaar bij de F1 is, de NOS wil voor een dubbeltje op de 1e rang zitten. At5 of RTVoost mag ook geen beelden van de Champions League uitzenden. Ja dat krijg je met een beschermende overheid, dat zie je ook in het verkeer. Veel wegen op het platteland zijn gedegradeerd naar 60km/h wegen, terwijl je op een zelfde soort weg in bijvoorbeeld Duitsland 100km/h mag. Ja ook bij die scherpe bocht of op die berg mag je dan 100, is niet altijd verstandig, dan moet jezelf even nadenken. | |
Nielsch | maandag 23 mei 2016 @ 20:07 |
Asjeblieft, hou op zeg. | |
Fir3fly | maandag 23 mei 2016 @ 20:33 |
Dit ja. Meer dan twintig jaar geen ene fuck geven om autosport en dan achteraf gaan janken dat je geen speler meer bent. Ik vind de tranen heerlijk. | |
Beathoven | dinsdag 24 mei 2016 @ 05:08 |
Formule 1 zat in die tijd dan ook wat in de ontwikkelfase, er werd meer geexperimenteert en coureurs riskeerden voor ieder rondje hun leven. Toen was 't ook financieel nog wel aantrekkelijk, inmiddels wordt iedere dollar door Ecclestone uitgemolken. Het lijkt me dat dit continentale circus Renz Nederland vandaag de dag meer gaat kosten dan dat het oplevert. En zowel Zandvoort als Assen zijn niet klaar, dus de weg ernaartoe is ook een lange. | |
Klopkoek | dinsdag 24 mei 2016 @ 11:27 |
Dit is nonsens en feitelijk onjuist. | |
Nattekat | dinsdag 24 mei 2016 @ 11:31 |
Voor je die achterlijke discussie weer gaat uitvoeren: de NOS heeft de afgelopen 20 jaar geen enkele poot uitgestoken, feit. | |
Klopkoek | dinsdag 24 mei 2016 @ 11:39 |
Dat jij dat zegt - of wie dan ook met een persoonlijk belang - maakt het nog geen feit. Uit de mond van een Firefly is het bovendien een oneigenlijk en hypocriet argument, maar laat maar zitten. | |
Nattekat | dinsdag 24 mei 2016 @ 11:42 |
Nee, feit. Ze zijn niet meer betrokken geweest bij het verkrijgen van de rechten sinds 1990. | |
Fir3fly | dinsdag 24 mei 2016 @ 12:05 |
Het feit dat dit hele gedoe pas begon toen Verstappen een race won zegt genoeg. Er is genoeg autosport behalve F1 (ook met Nederlands succes) maar daar wordt nooit een seconde aan besteed. | |
Kaas- | dinsdag 24 mei 2016 @ 12:27 |
Ook niks mis mee trouwens, het is nou eenmaal leuker om sporten te kijken waar we goed in zijn. | |
Fir3fly | dinsdag 24 mei 2016 @ 12:53 |
Enigszins waar. Formule 1 kijk je sowieso niet omdat je de sport interessant vindt. Op dit moment is F1 het slechtste voorbeeld van autosport. Iedereen klaagt en zeurt over gebrek aan inhalen en dergelijke maar klasses op ongeveer hetzelfde niveau waar wel veel ingehaald wordt kijken ze dan niet naar. Zelfs niet als daar een Nederlander het goed doet. Of er nou een Nederlander mee doet of niet, mensen kijken over het algemeen sport voor hele andere redenen dan het daadwerkelijke sportieve element. | |
Geralt | dinsdag 24 mei 2016 @ 12:55 |
Pardon? | |
Fir3fly | dinsdag 24 mei 2016 @ 13:06 |
Vooruit, dat geldt voor de meeste mensen. De diehards zijn uitzonderingen. | |
Kaas- | dinsdag 24 mei 2016 @ 14:05 |
We kijken plotseling massaal naar iets als waterpolo of beachvolleybal, wanneer we er toevallig goed presteren. Zo is het meestal. Leuk toch, een beetje chauvinisme in de sport. | |
nils7 | dinsdag 24 mei 2016 @ 16:35 |
Ik zie dit nu pas. Even mijn visie over een F1-waardig circuit in Nederland. Ik denk dat een nieuwe F1 circuit echt wel haalbaar is voor Nederland. Op Zandvoort moet je niet meer willen rijden, het staat vanaf Halfweg al vast als Max er alleen komt rijden. Laat staan als hij z'n 21 vriendjes meeneemt. Het is enkel haalbaar met een hoop mits'en en maar'en. Het meeste kans heeft een multifunctionele locatie. Voor ander soort events (kijk even hoe ze dat bij Austin hebben gedaan): Daarnaast kunnen we het circuit inrichten met test faciliteiten waar fabrikanten gebruik van kunnen maken of ander soort rij-belevenis of rij-vaardigheden getest kunnen worden. (hier een voorbeeld in het "infield" van de Red Bull Ring): Buiten het weekje van de F1 moet het voldoende mensen trekken om exploitabel te maken. Daarnaast heb je nog de geluids- en Milieuclubs die je moet overtuigen of om de tuin moet leiden. Qua lay-out heb ik mijn hart verkocht aan de volgende baan (die helaas, (of gelukkig als je m nog wil bouwen) niet in het echt bestaat). Mij lijkt dit een lay-out die je, in dien nodig in tweeen kan splitsen en toch uitdagend genoeg blijft. Veel inhaal mogelijkheden, snelle bochten, langzame bochten, een technisch gedeelde en lange rechte stukken. Daarnaast zit er voldoende hoogteverschil in de baan, voor de liefhebbers: dit is een Mod voor Assetto Corsa. Laat het een beetje tweaken (1%) door Herman Tilke en we hebben een publieks trekker (ja ik snap dat het "test gedeelte" en "event" gedeelte op onder staande plaatjes niet staan): Lay out: Wat "snapshots" (met de klok mee genomen): [ Bericht 4% gewijzigd door nils7 op 24-05-2016 19:32:17 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 24 mei 2016 @ 16:40 |
Uit welk spel kommen die snapschots? | |
nils7 | dinsdag 24 mei 2016 @ 19:09 |
Assetto Corsa | |
Klopkoek | dinsdag 24 mei 2016 @ 19:12 |
Wat mij stoort zijn teksten als dat de NOS altijd de gemotoriseerde sport en F1 links heeft laten liggen, en ze dus "aan het gas kunnen." Dit klopt gewoon niet. Ze hebben jarenlang samenvattingen van 10+ minuten uitgezonden, via de radio uitgezonden, ruimte vrijgemaakt in het sportjournaal (helft ging soms over Verstappen sr.). Ze hebben ook jarenlang motercross laten zien en zelfs live MotoGP. De reden dat dit stoort is omdat veel van dezelfde lieden - waaronder jijzelf en bluemoon23 - het er graag over hebben dat entertainment en evenementen zoals de Champions League niet thuis horen op de publieke omroep. Is dat eenmaal dankzij bezuinigingen/keuzes het geval, dan wordt het geframed als "volledig negeren", "zuurpruimen" en "geen fuck geven". Dit wordt aangevoerd ter verdediging van de veredelde reclamespotten en non-journalistiek die je bij Humberto Tan en Jack van Gelder krijgt te zien. Het is een oneigenlijk en hypocriet argument. De situatie is zoals je het wilt zien. Maar in plaats van dat je zegt "Van Persie kan best het sportjournaal" te woord staan, wordt het in het negatieve getrokken ten nadele van de NOS. Dit is natuurlijk precies waar Jan Slagter jarenlang voor waar schuwt. Dat een steeds smallere publieke omroep resulteert in minder draagvlak, en dat tegenstanders (jijzelf) en mensen met belangen (Z-iggo moderators) het negatief zullen benaderen. Zenden ze entertainment uit, zoals elke Westerse publieke omroep, dan is het 'kan ook wel op SBS'. Doen ze dat niet, dan is het 'grachtengordel' en 'het mediapark kijkt neer op [vul in].' Dat is alles wat ik erover kwijt wil. | |
Fir3fly | dinsdag 24 mei 2016 @ 19:16 |
Tjonge. Wat een verzameling stropoppen. Ik zeg alleen maar dat de NOS autosport nooit interessant gevonden heeft. En dat klopt. De rest is allemaal projectie van jouw kant. Het zal me aan mijn reet roesten of Champions League of F1 op de NOS te zien is of niet. | |
Pietverdriet | dinsdag 24 mei 2016 @ 19:17 |
Wat moet de PO allemaal uitzenden volgens jou, klopkoek, en waar moet het geld vandaan komen? | |
Klopkoek | dinsdag 24 mei 2016 @ 19:20 |
Het is helemaal geen 'projectie'. Jij bent een van de voornaamste representanten van 'ressentiment-rechts' op dit forum. Evenals bluemoon. Ik weet waar ik over praat. | |
Fir3fly | dinsdag 24 mei 2016 @ 19:25 |
Het is nogal moeilijk om mezelf te verdedigen als jij mij standpunten toedicht die ik niet heb . Nogmaals, het maakt mij helemaal niets uit wat er op de NOS wordt getoond en wat niet. Ik kijk er toch niet naar. | |
nils7 | dinsdag 24 mei 2016 @ 19:44 |
Wel man, nu Singapore er jaren terug is bijgekomen en ze dit jaar in Baku rond de 340 halen tussen de betonnenmuren Qua bedrag zou dat wel kunnen. Zet er nog eens een Jumbo tegenaan. Alleen nog een circuit maar goed dat voorstel heb ik hier boven gelegd | |
MakkieR | woensdag 25 mei 2016 @ 23:51 |
De regering zou daar zeker goed aan doen, al heb ik wel het gevoel dat de meeste Nederlanders en zeker ook de regering geen benul heeft hoe groot Max Verstappen aan het worden is. Alleen al hoe bizar het is dat hij als jongste coureur ooit debuterend in een nieuwe team de GP van Barcelona wint is bijna niet te beschrijven. En de landen waar het formule 1 echt leeft spreken al van een ongelooflijke coureur die je maar eens in de 100 jaar ziet. De jonge Max wordt nu al groter gezien dan Senna, Schumacher en Hamilton bij elkaar Het oranje voetbal elftal is aan zijn retour, laten we dat geld investeren in het Formule 1 racen Daar staan we aan het begin van een prachtige periode van misschien wel 20 jaar die aanbreekt. Net als de rechten voor de komende seizoenen. betaal dat met de rechten van het EK of WK voetbal waar we niks meer hebben te zoeken. Wil je voetbal kijken zet je zender dan maar lekker op een Belgische tv zender | |
Klopkoek | woensdag 25 mei 2016 @ 23:55 |
Ten eerste steun je dan vooral de buitenlandse autoindustrie. Ten tweede zijn de collectieve voordelen nog niet half zo groot als bij voetbal. | |
MakkieR | donderdag 26 mei 2016 @ 00:11 |
Ik heb het niet over voetbal de breedtesport, maar ik heb het over voetbal de topsport, daar zijn de collectieve voordelen echt niet zo groot meer, Sterker het zorgt voor een en al ergernis. Laat de clubs en de internationals eerst maar eens presteren. In de Autosport en dan met name de F1 is juist een hele andere ontwikkeling gaande. Daar gaat de steun echt niet alleen naar de buitenlandse auto-industrie, maar hebben juist Nederlandse bedrijven er ook profijt van, wanneer de uitzendrechten op de Nederlandse televisie te zien zijn. Een open kanaal betekent immers het bereiken van een veel groter doelgroep voor sponsoren en bedrijven Als Max verstappen echt zo groot wordt als iedereen in de wereld dat voorspelt, dan moet je als regering er niet achterna lopen, maar juist voorop. Want voor je het weet loop je de boot mis. Er gaat namelijk veel geld om in de auto industrie en auto bedrijven kunnen zich hier ook gaan vestigen, als er daadwerkelijk een Nederlands F1 circuit komt. Formule 1 is namelijk niet racen alleen, het is ook ontwikkelen van nieuwe technologie voor de massa-industrie, waar Nederland op in zou moet haken. Elk bedrijf wil zich met de naam Verstappen identificeren en bedrijven zijn er gek op. Als je als land dit laat verwaarlozen dan kun je wel eens heel veel geld en werkgelegenheid mislopen. | |
bluemoon23 | donderdag 26 mei 2016 @ 00:57 |
En juist met die 2 "kleine dingen" hebben zo`n beetje alle bestaande circuits in Europa al problemen mee Aanleg van een circuit is makkelijker ergens in de woestijn (Abu Dhabi, Bahrein) of op de prairie in Texas dan in het dichtbevolkte Europa. | |
Klopkoek | vrijdag 27 mei 2016 @ 09:53 |
http://www.telegraaf.nl/t(...)020_haalbaar___.html Zou echt belachelijk zijn als de VVD hier de geldbuidel voor wil trekken. | |
#ANONIEM | vrijdag 27 mei 2016 @ 10:43 |
Kijk dat bedoel ik. Nederland moet investeren, het verdient zichzelf uiteindelijk weer terug | |
Hyperdude | vrijdag 27 mei 2016 @ 10:54 |
Nederland is te klein, en te bekrompen, voor dit soort grappen. En geen taak voor De Staat. Als belastingbetaler kan ik niet anders het daar mee eens te zijn. Ik zie al meer dan genoeg bodemloze putten met balken er omheen waar geld aan 'besteed' wordt, langskomen. | |
Klopkoek | vrijdag 27 mei 2016 @ 11:07 |
Auto bedrijven gaan er echt niet opeens vestigen omdat er een F1 circuit is hoor | |
Pietverdriet | vrijdag 27 mei 2016 @ 14:29 |
Het zou idd belachelijk zijn als de overheid hiervoor geld betaald, net zo belachelijk als het hele overheids sportbeleid. | |
Pietverdriet | vrijdag 27 mei 2016 @ 14:30 |
Waarom investeer jij het dan niet, als je er winst mee maakt? | |
#ANONIEM | vrijdag 27 mei 2016 @ 14:38 |
Ik heb geen geld Misschien kan jij het doen | |
#ANONIEM | vrijdag 27 mei 2016 @ 14:39 |
weet je het zeker? | |
Pietverdriet | vrijdag 27 mei 2016 @ 14:47 |
Richt een stichting of een bv op en zoek investeerders. Maar net is natuurlijk altijd gemakkelijk te roepen dat anderen of de overheid het moeten betalen. | |
Nielsch | vrijdag 27 mei 2016 @ 15:43 |
Wow, wat een hoop niet onderbouwde aannames. | |
Hexagon | donderdag 23 november 2017 @ 11:03 |
Deze discussie maar eens een zwieper geven. https://nos.nl/artikel/22(...)r-maar-kostbaar.html Het schijnt haalbaar te zijn maar ik vermoed dat er wel wat overheidsgeld bij moet | |
#ANONIEM | donderdag 23 november 2017 @ 11:25 |
Wat overheidsgeld? Dat gaat om vele tientallen miljoenen voor een uurtje rondjes rijden. Laat dat lekker bij rijke sjeiks. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2017 11:26:15 ] | |
zakjapannertje | donderdag 23 november 2017 @ 11:29 |
Er rijdt ook een trein naar het strand aldaar https://nos.nl/op3/artike(...)erland-nog-meer.html | |
Hexagon | donderdag 23 november 2017 @ 11:30 |
Ik ben met je eens dat we er geen tientallen miljoenen belastinggeld in moeten gooien. Maar ik vermoed dat dat wel voorwaarde is in die haalbaarheidsstudie | |
Tijger_m | donderdag 23 november 2017 @ 11:51 |
Ik zou een terugkeer van de F1 in Nederland fantastisch vinden maar niet als er tientallen miljoenen aan overheidsgeld in moet, daar is het een te beperkt evenement voor. Heh, ik liep vroeger gewoon van het treinstation naar Zandvoort in de tijd dat er nog F1 races waren daar | |
pvdplanet | donderdag 23 november 2017 @ 12:10 |
De pitsstraat moet sowieso op de plaats van de huidide tribune komen en de grintbakken deels vervangen door asfalt. Maar het grootste probleem is achterstallig onderhoud op het gehele terrein. | |
Fer | donderdag 23 november 2017 @ 22:37 |
Is het terrein eigenlijk groot genoeg om de hele hospitality caravan van alle teams en hoofdsponsors te huisvesten? Hoeveel trucks is het hele circus eigenlijk en past dat allemaal door de rotonde van Overveen of langs de basisschool in Heemstede? | |
bluemoon23 | donderdag 23 november 2017 @ 23:16 |
Dat is natuurlijk allemaal modulair opgebouwd en qua afmetingen zijn het "gewone" vrachtwagens. Het zijn er alleen heel veel Stukkie van 2016: *HGV is "Heavy Goods Vehicle" trekker/trailer combinatie van 18m lang. 300 vrachtwagens dus. , maar niet al die vrachtwagens zijn eigendom van de teams. DHL is officieel logistiek partner, veel spul wordt door "gewone" DHL trucks vervoerd. | |
#ANONIEM | donderdag 23 november 2017 @ 23:27 |
zou leuk zijn. | |
Hexagon | donderdag 23 november 2017 @ 23:30 |
Het kabinet houdt de boot nog af. https://nos.nl/artikel/22(...)erland-te-halen.html Maar het lijkt er niet op dat het onbespreekbaar is | |
Hexagon | donderdag 23 november 2017 @ 23:39 |
Het hangt ook een beetje af van hoeveel geld en of het structureel is. Een paar miljoen co-financiering eenmalig om dat circuit te moderniseren zou ik prima vinden. Dat is de investering wel waard imo. Maar als het een jaarlijkse begrotingspost moet worden die direct de zakken van Ecclestone in glijdt dan laat maar zitten. | |
Tijger_m | donderdag 23 november 2017 @ 23:56 |
Ecclestone is er niet meer, Hexagon, wel een beetje bijblijven De moedermaatschappij van Ziggo, Liberty Global, is de baas nu. Een paar miljoen is ok, tientallen miljoenen niet. | |
DeParo | vrijdag 24 november 2017 @ 00:49 |
Ik zou liever zien dat dit topic gaat over het nut van grote evenementen in de Nederlandse economie, niet specifiek Formule 1, dan heb je een interessant discussieonderwerp te pakken. | |
Nielsch | vrijdag 24 november 2017 @ 02:44 |
De gemeente Utrecht heeft 15,6 miljoen betaald voor de start van de Tour de France in 2015. Het evenement heeft 23 miljoen opgeleverd voor de stad. De gemeentes Zandvoort en Amsterdam kunnen toch prima samen investeren in dit evenement? Van mij mogen ze. Probleem hier is dat er 20 miljoen voor dat circuit nodig is zonder zekerheid dat die race er komt. Tsja, ga dat maar eens uitleggen aan je burgers mocht de race er uiteindelijk niet komen. | |
nils7 | vrijdag 24 november 2017 @ 07:55 |
Hoeveel publiek geld is er wel niet in de Eredivisie gepompt ter ondersteuning van bepaalde clubs? En wordt er nog in gepompt. Politie optreden tijdens voetbalwedstrijden betalen jij en ehm niet ik want ik woon gelukkig niet in een stad met zo'n club. Maar als je een dance-feest wil organiseren in zo'n zelfde evenementlocatie dan moet je dat wel zelf betalen als organisatie | |
DeParo | vrijdag 24 november 2017 @ 15:53 |
Voetbalclubs zijn het hele jaar door geintegreerd met de identiteit en de economie van een stad, op een een-keer-per-jaar terugkerend dance-feest, of sowieso een eenmalig dance-feest, kan je geen verdienmodel bouwen. Mocht het de strategie zijn van een gemeente om meer van dit soort feesten te organiseren en dit met de lokale economie te integreren heeft het zin voor de gemeente om er meer geld in te stoppen. Overigens zullen er ook voor eenmalige en eens-per-jaar-terugkerende evenementen ongetwijfeld subsidiepotjes of budgetten te vinden zijn, wat betreft Formule 1 is dat natuurlijk een jaarlijks terugkerend evenement dat ontzettend veel kost en niet per se meer oplevert dan een heel groot dance-feest (waarvan de organisatie ongetwijfeld een stuk goedkoper zal zijn). Dit soort evenementen dragen echter wel weer bij aan de PR van regio en land, en heeft indirect ongetwijfeld gunstige effecten, ik zou het ervoor over hebben en ik zou het er als gemeente en land zelfs voor over hebben om meer geld in voetbal te stoppen. De teloorgang van het Nederlandse voetbal op dit moment gaat ook zijn effect hebben op ons imago in het buitenland en daarmee handelsrelaties. Je kan wel elke keer Gullitt en Hiddink laten opdraven maar je zal er ook iets in moeten investeren wil je nieuwe helden vinden op den duur. |