abonnement Unibet Coolblue
pi_162213871
Hoe leren jullie de kenmerkende aspecten?

ik deel ze in in 3 categorieën: politiek,economie en cultuur. Ik probeer daarnaast een verkorte versie van de kenmerkende aspecten te maken zodat ik het makkelijker kan onthouden.
pi_162214343
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 13:33 schreef Stopcontact2000 het volgende:
Hoe leren jullie de kenmerkende aspecten?

ik deel ze in in 3 categorieën: politiek,economie en cultuur. Ik probeer daarnaast een verkorte versie van de kenmerkende aspecten te maken zodat ik het makkelijker kan onthouden.
Gewoon stampen :)
pi_162214415
Ben ik trouwens te laat met het verbeteren van mijn leesvaardigheid Duits? :')
pi_162214500
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 13:50 schreef Longcat. het volgende:

[..]

Gewoon stampen :)
Dat snap ik, maar hoe stamp je ze erin?
Gewoon domweg alles overschrijven of wat?
pi_162214575
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 12:50 schreef fb12fb12 het volgende:

[..]

Waaar staat dat filmpje van de examen bespreking :) Zijn er tevens nog meer van dat soort filmpjes dat je weet?
Hier staan alle afspeellijsten van Juf Janssen :) En hier de examenbespreking.

Verder zijn deze filmpjes ook nog handig. En hier vind je nog hele handige powerpoint presentaties, handig als je snel even wat meer wilt weten over een bepaald onderwerp ;)

quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 13:33 schreef Stopcontact2000 het volgende:
Hoe leren jullie de kenmerkende aspecten?

ik deel ze in in 3 categorieën: politiek,economie en cultuur. Ik probeer daarnaast een verkorte versie van de kenmerkende aspecten te maken zodat ik het makkelijker kan onthouden.
Ik heb 24 tijdlijnen gemaakt :P Die kan je terugvinden bij deze post: EXA / [EXA SC] #28 We gaan weer van start! (klik op de link dan kom je bij de post uit) Deze tijdlijnen lees ik nu steeds voor aan mezelf :)

quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 13:22 schreef Stopcontact2000 het volgende:
Kan ik ook nog in de OP?
stopcontact2000-Havo E&M
Je staat erbij! :D
pi_162214665
Je staat erbij! :D
[/quote]
Top, danku!
pi_162215060
Ik heb trouwens ontzettend veel filmpjes en nuttige sites verzameld de afgelopen jaren, elke keer als ik wat tegenkwam heb ik het opgeslagen. Hierboven dus over M&O bijvoorbeeld.

Als er interesse is dan kan ik even een lijst maken van alles? Excl. de vakken die al zijn geweest heb ik voor de volgende vakken nog links: Engels, Wiskunde A, Economie, M&O en Geschiedenis.

Ik ga nu weer ff verder dus ik lees zo wel of er interesse is ;)
pi_162215218
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 14:08 schreef JoelBaka het volgende:
Ik heb trouwens ontzettend veel filmpjes en nuttige sites verzameld de afgelopen jaren, elke keer als ik wat tegenkwam heb ik het opgeslagen. Hierboven dus over M&O bijvoorbeeld.

Als er interesse is dan kan ik even een lijst maken van alles? Excl. de vakken die al zijn geweest heb ik voor de volgende vakken nog links: Engels, Wiskunde A, Economie, M&O en Geschiedenis.

Ik ga nu weer ff verder dus ik lees zo wel of er interesse is ;)
Ik heb zeker interesse. Alvast bedankt!


En verder niemand Duits hier?
  zondag 15 mei 2016 @ 14:22:12 #34
389496 fb12fb12
Come at me,bro
pi_162215561
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 14:08 schreef JoelBaka het volgende:
Ik heb trouwens ontzettend veel filmpjes en nuttige sites verzameld de afgelopen jaren, elke keer als ik wat tegenkwam heb ik het opgeslagen. Hierboven dus over M&O bijvoorbeeld.

Als er interesse is dan kan ik even een lijst maken van alles? Excl. de vakken die al zijn geweest heb ik voor de volgende vakken nog links: Engels, Wiskunde A, Economie, M&O en Geschiedenis.

Ik ga nu weer ff verder dus ik lees zo wel of er interesse is ;)
Dat zou zeer handig zijn denk ik . Alvast bedankt
  zondag 15 mei 2016 @ 14:47:26 #35
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_162216416
Wat ik zelf een hele fijne manier vind om GS te leren is om voor de toets met iemand te skypen die ook GS heeft. Dan kun je elkaar nog vragen stellen en ook lastige dingen nog eens nabespreken. Of een aparte whatsappgroep ofzo.
pi_162216811
hey ik heb voor wiskunde a (havo) een samengevat en examenbundel van het oude stijl, ofja van 14/15
maaar het is dus verandert, wat moet ik nu wel/niet leren? waar kun je het vinden..zie het echt nergens staan
pi_162217107
Oké, hier komt ie dan :)

Engels:

- BBC: Op deze pagina staat ongelofelijk veel materiaal voor alle vaardigheden. Filmpjes, podcasts, uitspraak, grammatica, het nieuws met leerzame shit erin verwerkt echt vanalles! Is een leuke manier om te leren.

-----------------------------------

Wiskunde

- Wiskunde-Examens: Heel veel examens allemaal op onderwerp gesorteerd. Zowel WiA, WiB, WiC. Op zowel vwo, havo als vmbo niveau.

- Wiskunjeleren: Een heleboel prezi-uitlegfilmpjes op onderwerp gesorteerd. Let op: Er is ook een examen onderdeel met veel algemene examentips. Alleen havo. Zowel WiA als WiB.

- Math4All: Een soort online methode, heel handig om nog wat onderwerpen door te nemen die je even met een andere methode wilt oefenen. Je moet bij het kopje 'Wiskunde HV' zijn. Voor zowel havo als vwo. En voor WiA, WiB, WiC en WiD

- Digistudies: Wat youtube filmpjes. Alleen WiA.

-----------------------------------

Economie:

- Expertisecentrum Economie: Lesmateriaal. Zowel havo als vwo.

- Economielokaal: Ontzettend veel uitleg, begrippen, oefenmateriaal en een online examentraining. Aanrader! Voor zowel vwo, havo als mavo.

- OsAcademie: Youtube filmpjes. Heel basic en goede uitleg. Ik zie ook iets van een examentraining staan, dat is nieuw dus dat moet je maar gewoon bekijken. Zowel havo als vwo.

- Studio Economie: Online lesmateriaal. Uitleg en oefenen. Zowel havo als vwo.

-----------------------------------

M&O:

- Tim Haarlemmer: Youtube lessen.

- Juf Janssen: Alle afspeellijsten van Juf Janssen, met ook een examenbespreking. Past bij de methode Stoffels, maar ook los te gebruiken. Aanrader! Zowel havo als vwo.

- jdjong: Handige powerpoints over heel veel onderwerpen. Ook economie! Zowel havo als vwo.

-----------------------------------

Geschiedenis:

- JORTgeschiedenis: Youtube filmpjes van alle tijdvakken en historische contexten. Ook filmpjes met leertips. Zowel havo als vwo

- WMEgeschiedenis: Nog meer filmpjes! Zowel havo als vwo

- ZAG-geschiedenis: Uitgebreide filmpjes van de historische contexten, hij heeft ze allemaal verzameld in 3 stuks van een uur. En nog een filmpje met leertips voor de KA's. Alleen havo.

- MBRgeschiedenis: Handige korte filmpjes over alle tien tijdvakken. Fijn om snel door te nemen. Hij heeft ook nog filmpjes van de HC's. Tijdvakken: Zowel havo als vwo. Historische Contexten: Alleen havo.
pi_162217327
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 14:12 schreef Longcat. het volgende:

[..]

En verder niemand Duits hier?
Ik doe geen Duits examen, maar heb het t/m 5 vwo nog gehad.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beetje jammer dus :{w Nou ben ik absoluut geen held in Duits, maar wie weet kan ik je ergens mee helpen als ik het toevallig weet :P

quote:
99s.gif Op zondag 15 mei 2016 14:57 schreef kdricklamar het volgende:
hey ik heb voor wiskunde a (havo) een samengevat en examenbundel van het oude stijl, ofja van 14/15
maaar het is dus verandert, wat moet ik nu wel/niet leren? waar kun je het vinden..zie het echt nergens staan
Ik neem aan dat je gewoon regulier Wiskunde A examen doet, of doet jouw school mee aan de pilot? Het nieuwe programma gaat namelijk pas in 2017 in, dit jaar dus nog oude stijl. (Tenzij je dus een pilot examen doet.) Dus dan kan je die examenbundel gewoon gebruiken :)

En: Lees de syllabus door! Daar staat alles in wat je moet weten :P Syllabus WiA havo.
pi_162217388
Ik voel me echt het moedertje van EXA met al mijn informatieve posts O+ :P

Edit: Hoe oud zijn jullie eigenlijk allemaal?
  zondag 15 mei 2016 @ 15:14:27 #40
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_162217462
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 15:11 schreef JoelBaka het volgende:
Ik voel me echt het moedertje van EXA met al mijn informatieve posts O+ :P

Edit: Hoe oud zijn jullie eigenlijk allemaal?
18 jaartjes!
pi_162217517
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 15:11 schreef JoelBaka het volgende:
Ik voel me echt het moedertje van EXA met al mijn informatieve posts O+ :P

Edit: Hoe oud zijn jullie eigenlijk allemaal?
17
pi_162217628
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 15:04 schreef JoelBaka het volgende:
Oké, hier komt ie dan :)

Engels:

- BBC: Op deze pagina staat ongelofelijk veel materiaal voor alle vaardigheden. Filmpjes, podcasts, uitspraak, grammatica, het nieuws met leerzame shit erin verwerkt echt vanalles! Is een leuke manier om te leren.

-----------------------------------

Wiskunde

- Wiskunde-Examens: Heel veel examens allemaal op onderwerp gesorteerd. Zowel WiA, WiB, WiC. Op zowel vwo, havo als vmbo niveau.

- Wiskunjeleren: Een heleboel prezi-uitlegfilmpjes op onderwerp gesorteerd. Let op: Er is ook een examen onderdeel met veel algemene examentips. Alleen havo. Zowel WiA als WiB.

- Math4All: Een soort online methode, heel handig om nog wat onderwerpen door te nemen die je even met een andere methode wilt oefenen. Je moet bij het kopje 'Wiskunde HV' zijn. Voor zowel havo als vwo. En voor WiA, WiB, WiC en WiD

- Digistudies: Wat youtube filmpjes. Alleen WiA.

-----------------------------------

Economie:

- Expertisecentrum Economie: Lesmateriaal. Zowel havo als vwo.

- Economielokaal: Ontzettend veel uitleg, begrippen, oefenmateriaal en een online examentraining. Aanrader! Voor zowel vwo, havo als mavo.

- OsAcademie: Youtube filmpjes. Heel basic en goede uitleg. Ik zie ook iets van een examentraining staan, dat is nieuw dus dat moet je maar gewoon bekijken. Zowel havo als vwo.

- Studio Economie: Online lesmateriaal. Uitleg en oefenen. Zowel havo als vwo.

-----------------------------------

M&O:

- Tim Haarlemmer: Youtube lessen.

- Juf Janssen: Alle afspeellijsten van Juf Janssen, met ook een examenbespreking. Past bij de methode Stoffels, maar ook los te gebruiken. Aanrader! Zowel havo als vwo.

- jdjong: Handige powerpoints over heel veel onderwerpen. Ook economie! Zowel havo als vwo.

-----------------------------------

Geschiedenis:

- JORTgeschiedenis: Youtube filmpjes van alle tijdvakken en historische contexten. Ook filmpjes met leertips. Zowel havo als vwo

- WMEgeschiedenis: Nog meer filmpjes! Zowel havo als vwo

- ZAG-geschiedenis: Uitgebreide filmpjes van de historische contexten, hij heeft ze allemaal verzameld in 3 stuks van een uur. En nog een filmpje met leertips voor de KA's. Alleen havo.

- MBRgeschiedenis: Handige korte filmpjes over alle tien tijdvakken. Fijn om snel door te nemen. Hij heeft ook nog filmpjes van de HC's. Tijdvakken: Zowel havo als vwo. Historische Contexten: Alleen havo.
Kanjer dat je bent :*
  zondag 15 mei 2016 @ 15:24:36 #43
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_162217827
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 15:04 schreef JoelBaka het volgende:
Oké, hier komt ie dan :)

Engels:

- BBC: Op deze pagina staat ongelofelijk veel materiaal voor alle vaardigheden. Filmpjes, podcasts, uitspraak, grammatica, het nieuws met leerzame shit erin verwerkt echt vanalles! Is een leuke manier om te leren.

-----------------------------------

Wiskunde

- Wiskunde-Examens: Heel veel examens allemaal op onderwerp gesorteerd. Zowel WiA, WiB, WiC. Op zowel vwo, havo als vmbo niveau.

- Wiskunjeleren: Een heleboel prezi-uitlegfilmpjes op onderwerp gesorteerd. Let op: Er is ook een examen onderdeel met veel algemene examentips. Alleen havo. Zowel WiA als WiB.

- Math4All: Een soort online methode, heel handig om nog wat onderwerpen door te nemen die je even met een andere methode wilt oefenen. Je moet bij het kopje 'Wiskunde HV' zijn. Voor zowel havo als vwo. En voor WiA, WiB, WiC en WiD

- Digistudies: Wat youtube filmpjes. Alleen WiA.

-----------------------------------

Economie:

- Expertisecentrum Economie: Lesmateriaal. Zowel havo als vwo.

- Economielokaal: Ontzettend veel uitleg, begrippen, oefenmateriaal en een online examentraining. Aanrader! Voor zowel vwo, havo als mavo.

- OsAcademie: Youtube filmpjes. Heel basic en goede uitleg. Ik zie ook iets van een examentraining staan, dat is nieuw dus dat moet je maar gewoon bekijken. Zowel havo als vwo.

- Studio Economie: Online lesmateriaal. Uitleg en oefenen. Zowel havo als vwo.

-----------------------------------

M&O:

- Tim Haarlemmer: Youtube lessen.

- Juf Janssen: Alle afspeellijsten van Juf Janssen, met ook een examenbespreking. Past bij de methode Stoffels, maar ook los te gebruiken. Aanrader! Zowel havo als vwo.

- jdjong: Handige powerpoints over heel veel onderwerpen. Ook economie! Zowel havo als vwo.

-----------------------------------

Geschiedenis:

- JORTgeschiedenis: Youtube filmpjes van alle tijdvakken en historische contexten. Ook filmpjes met leertips. Zowel havo als vwo

- WMEgeschiedenis: Nog meer filmpjes! Zowel havo als vwo

- ZAG-geschiedenis: Uitgebreide filmpjes van de historische contexten, hij heeft ze allemaal verzameld in 3 stuks van een uur. En nog een filmpje met leertips voor de KA's. Alleen havo.

- MBRgeschiedenis: Handige korte filmpjes over alle tien tijdvakken. Fijn om snel door te nemen. Hij heeft ook nog filmpjes van de HC's. Tijdvakken: Zowel havo als vwo. Historische Contexten: Alleen havo.
Wauw!
AZ
ALKMAAR
pi_162221235
Kan ik er misschien ook nog bij :) (BrokenBoy, E&M+C&M vwo)?
pi_162222164
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 15:18 schreef Longcat. het volgende:

[..]

Kanjer dat je bent :*
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 15:24 schreef Durmada het volgende:

[..]

Wauw!
O+

quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 16:39 schreef BrokenBoy het volgende:
Kan ik er misschien ook nog bij :) (BrokenBoy, E&M+C&M vwo)?
Je staat erbij! :)

----------------------------------------------------

Poeh, net M&O gemaakt. Hij was inderdaad wel wat moeilijker dan die van vorig jaar, maar meer omdat er echte onderwerpen in voorkwamen en die van vorig jaar erg globaal was. Maar een 7.4 gehaald :o

Vind het heel bizar dat ik nou een 7.1 en een 7.4 heb gehaald terwijl ik onvoldoende sta :X

Maar yay? *O*

Edit: Volgensmij heeft die docent 2014 en 2013 door de war gehaald _O- 2013 heeft N=1,7 dus die is moeilijker denk ik :P Zal die morgen nog eens gedeeltelijk doornemen.
pi_162222433
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 17:07 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

[..]

O+

[..]

Je staat erbij! :)

----------------------------------------------------

Poeh, net M&O gemaakt. Hij was inderdaad wel wat moeilijker dan die van vorig jaar, maar meer omdat er echte onderwerpen in voorkwamen en die van vorig jaar erg globaal was. Maar een 7.4 gehaald :o

Vind het heel bizar dat ik nou een 7.1 en een 7.4 heb gehaald terwijl ik onvoldoende sta :X

Maar yay? *O*

Edit: Volgensmij heeft die docent 2014 en 2013 door de war gehaald _O- 2013 heeft N=1,7 dus die is moeilijker denk ik :P Zal die morgen nog eens gedeeltelijk doornemen.
Waren alle twee de tijdvakken van 2015 makkelijk? Of alleen het 1e tijdvak? Ik ga zo namelijk M&O maken.
pi_162222511
Weet iemand welk Engels vwo examen moeilijk was van de afgelopen jaren? Dan ga ik die als enige oefenen.
pi_162222521
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 17:13 schreef Longcat. het volgende:

[..]

Waren alle twee de tijdvakken van 2015 makkelijk? Of alleen het 1e tijdvak? Ik ga zo namelijk M&O maken.
Allebei N=0,5 dus goed te doen ;)

quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 17:16 schreef Kauai het volgende:
Weet iemand welk Engels vwo examen moeilijk was van de afgelopen jaren? Dan ga ik die als enige oefenen.
2013-1 = N 1,1
2013-2 = N 1,2

Dus 2013 tijdvak 2 zou ik doen :)

-------------

Ik zit nu te twijfelen of ik een examen Geschiedenis ga maken of een examen Engels... Of eerst Engels en dan een gedeelte van Geschiedenis en morgen weer verder?

Engels kan ik in principe in een uurtje er even doorheen knallen...
pi_162222660
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 17:16 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Allebei N=0,5 dus goed te doen ;)

[..]

2013-1 = N 1,1
2013-2 = N 1,2

Dus 2013 tijdvak 2 zou ik doen :)

-------------

Ik zit nu te twijfelen of ik een examen Geschiedenis ga maken of een examen Engels... Of eerst Engels en dan een gedeelte van Geschiedenis en morgen weer verder?

Engels kan ik in principe in een uurtje er even doorheen knallen...
Thanks :)
pi_162222760
Oh :') Die van 2013 hadden we allebei al in de les geoefend zie ik, daar heeft mn docent over nagedacht. Die vond ik inderdaad best wel lastig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')