Ben verschillende sites nagegaan en kom uit op rond de 145 a 150 duizend euro wat ik kan lenen. Zelfs als schiet ik eigen kapitaal voor dan zit ik nog met een gat van 30 tot 40 duizend.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:11 schreef DrNick het volgende:
Heb je al zo'n berekending ingevuld om te kijken wat je zou kunnen lenen? Als dat een beetje in de buurt komt heb je misschien kans.
En dan is er tevens geen geld om dingen op te knappen, fatsoenlijk in te richten, natuurlijk kun je daar de tijd voor nemen, maar als de c.v. ketel na een maand kapot gaat is daar al geen geld voor.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:13 schreef Dibble het volgende:
[..]
Ben verschillende sites nagegaan en kom uit op rond de 145 a 150 duizend euro wat ik kan lenen. Zelfs als schiet ik eigen kapitaal voor dan zit ik nog met een gat van 30 tot 40 duizend.
Sinds de overheid nadenkt voor jouw als je een hypotheek afsluit (zgn financieringslastpercentage) is dat geen issue meer. Max hypotheek ligt zo laag dat je helemaal bij 20 jaar vast zetten spotgoedkoop kunt wonen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:28 schreef karr-1 het volgende:
Plus is het wel verstandig om meteen tot aan je nek in de hypotheek te gaan zitten? Wat als je je baan kwijtraakt, of langdurig ziek word?
Omdat de rente niet veel meer kan dalen, evenals de huizenprijzen welke in menig regio alweer omhoog gaat. Men heeft het gevoel de boot te missen, daarbij fluctueren prijzen door de jaren heen en is nu in veel regio's het idee dat het dal bereikt is.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:28 schreef devlinmr het volgende:
Wat is dat toch de laatste tijd, net uit de crisis waar velen hun huis moesten verkopen en nu willen mensen zich alweer tot over de oren in de schulden steken om maar een huis te kopen.
TS komt voor sociale huur in aanmerking, dan is het wellicht een beetje gek, ik betaal nu relatief veel voor particulier, dus ja, ik wil liever kopen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:28 schreef devlinmr het volgende:
Wat is dat toch de laatste tijd, net uit de crisis waar velen hun huis moesten verkopen en nu willen mensen zich alweer tot over de oren in de schulden steken om maar een huis te kopen.
Je verdient te weinig, stel of je eisen bij en koop binnen budget, of blijf huren.
ditquote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:18 schreef Ridocar het volgende:
Spaargeld is leuk, maar zelfs dat is voor een bank geen bewijs van vertrouwen, maar gewoon een kapitaal waarmee het huis meegefinancieerd wordt. De tijd dat je zelfs met een uitkering een villa kon kopen is wel een beetje voorbij.
Had t ook specifiek over TS in mn laatste zinquote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:33 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
TS komt voor sociale huur in aanmerking, dan is het wellicht een beetje gek, ik betaal nu relatief veel voor particulier, dus ja, ik wil liever kopen.
Haal er nog 40k af en dan begint het realistisch te worden.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:42 schreef Dibble het volgende:
Oke haha wilde reacties hier. Dit topic heeft mij aan het denken gezet en inderdaad zoals hottentot en velen anderen zeggen zit ik ver boven het budget. Ik heb even rustig gezeten voor mijzelf ZENNNNNNN en het groter geheel bekeken.
Het komt voornamelijk ook dat ik hardstikke onzeker ben en mijzelf meteen heb gefocust op het eerste de beste huis. Ik heb wat breder gekeken en vond mooie appartementen in dezelfde buurt met hetzelfde aantal kamers voor rond de 180k 190k.
En zijn/haar spaargeld dan?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:47 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Haal er nog 40k af en dan begint het realistisch te worden.
Tja.. Dat zou je erin kunnen gooien, maar dan is het nog steeds verstandig niet maximaal te lenen. En je hebt ook geld nodig voor inboedel en klussen etc.quote:
Met een hypotheek van maar 75% van de woningwaarde is het toch vrij probleemloos als je in die situatie weer moet verkopen? Het risico op een restschuld is immers toch bijna nul.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:28 schreef karr-1 het volgende:
Plus is het wel verstandig om meteen tot aan je nek in de hypotheek te gaan zitten? Wat als je je baan kwijtraakt, of langdurig ziek word?
lijkt mij tamelijk overdreven om iemand van 27 te adviseren meer dan 50K achter de hand te houden wat in dit geval meer dan 1/3de van de woning betreft...quote:Op zondag 15 mei 2016 00:11 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Tja.. Dat zou je erin kunnen gooien, maar dan is het nog steeds verstandig niet maximaal te lenen. En je hebt ook geld nodig voor inboedel en klussen etc.
Maximum hypotheek is ongeveer 150k. Max lenen is niet heel verstandig dus ga naar 140k. Leg zelf 10k plus kostenkoper (ongeveer 5k) bij, is er nog 45k over van zijn 60. Beetje inboedel en bijvoorbeeld een nieuwe keuken, nog 25k over. Met zijn salaris gaat hij niet heel veel sparen, dus kan je ook nog eens wat leuks doen als je wat centen overhoudt.quote:Op zondag 15 mei 2016 00:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
lijkt mij tamelijk overdreven om iemand van 27 te adviseren meer dan 50K achter de hand te houden wat in dit geval meer dan 1/3de van de woning betreft...
Aha en we praten dus niks van de prijs af.quote:Op zondag 15 mei 2016 00:52 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Maximum hypotheek is ongeveer 150k. Max lenen is niet heel verstandig dus ga naar 140k. Leg zelf 10k plus kostenkoper (ongeveer 5k) bij, is er nog 45k over van zijn 60. Beetje inboedel en bijvoorbeeld een nieuwe keuken, nog 25k over. Met zijn salaris gaat hij niet heel veel sparen, dus kan je ook nog eens wat leuks doen als je wat centen overhoudt.
Met een beperkter budget zul je ook af en toe compromissen moeten doen, zeker als je in Amsterdam wil wonen. Verder vind ik het persoonlijk prettig dat mijn vaste lasten maandelijks niet te hoog zijn zodat ik ook geld overhoud van dingen die ik leuk vind om te doen of te kopen (of sparen).quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:42 schreef Dibble het volgende:
Jullie hebben iig wat verstand bij mij erin geslagen. Ik moet niet snel panieken en gewoon verder blijven kijken tot ik iets vind wat aan mijn eisen voldoet en HAALBAAR is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |