Pfff... Weer ruim 300 erop zitten vandaag. Waar de heenrit eigenlijk totdat ik de A27 op draaide, heerlijk rustig was, was de terugrit een stuk erger. Even opsommend, de irritantste boven, de rest willekeurig:
- Groene golf op de Bredaseweg in Tilburg. Mooi knipperend golfje, 80 eronder, dus pizzatje rijdt daar lekker 80, ieder fucking stoplicht dat voor je smoel op rood springt. Zet dat fucking bord aan het begin dan uit.
- Beste B klasse rijder. Nee, je hoeft geen voorrang te verlenen aan verkeer dat invoegt. Klopt. Echter getuigd het niet van veel verkeersinzicht om terug naar rechts te gaan, 150* rijdend, op het punt waar er 2 rijstroken bij komen (A2 -> A27 richting 't zuiden). Ten eerste, je komt van links, dus je bent slecht zichtbaar en ten tweede, je rijdt vlot door, dus mensen verwachten na het spiegelen en het schouder checken niet dat je dan opeens halverwege hun invoegactie wel naast ze zit. Daarbij valt dit volgens mij onder de regel: "Invoeger hinderen", hetgeen weer niet mag.
* Er waren wat campers aan het inhalen op strook 2. Aangezien strook 1 eraf gaat en het weer 2strooks wordt, maar even doorgetrapt om daar op een nette manier voor te komen. Pas bij ruim 150 op de teller werd het gat tussen ons niet meer groter.- Een Nweg is in de regel 80... Geen 65 (op de teller). Gelukkig mocht (en kon) je hier nog gewoon inhalen.
- Ik snap best dat je, als je uit een zijweg komt en een 80 weg op draait die over 1000 meter de kom in gaat, geen zin hebt om nog op te trekken naar 80. Immers, dat duurt een eeuw in je Kia Rio. Maar knal hem dan de volgende keer niet voor mij. Ik reed 80 op de teller, tik toen ik die auto door zag rijden de cruise eraf en moest nog terugremmen naar 50. Zit je achter hem, eindelijk op 50, kan ie het gas wel vinden.
Waarom geef je niet meteen gas als je op de provinciale weg draait dan.
- Zelfde figuur als hierboven: Je komt uit de buurt, als je bij Oosterhout (17) de A27 op gaat, moet je planken. Ik laat, op de voorsorteerstrook, al een gat vallen terwijl jij weg stuift, zodat we allebei de ruimte hebben. Op de oprit trap ik hem in en moet ik toch weer terugremmen naar 70 omdat je geen gas meer geeft, maar op 70 blijft hangen.
- Beste vrachtwagenchauffeur op de A27: Ik snap heel goed dat een rijtje nieuwe vrachtwagens die 82 rijden terwijl jouw (Spaanse) combinatie 90 haalt, vervelend kan zijn. Maar de methode: "Knipper aan en ruimte opeisen die er niet is", is niet echt een methode die op veel sympathie van je mede weggebruikers kan rekenen. Vooral niet als je dit 7x doet op een stuk waar je 130 mag, waardoor iedereen elke keer weer lekker op de rem kan.
Verder: Ben ik onzichtbaar ofzo? Tot 3x toe eentje die, terwijl ik al op de uitvoegstrook zit, mij nog inhaalt en dan bedenkt dat ie er ook af moet, dus maar gewoon dwars door mij heen wilt. En ook lekker doorsturen terwijl ik op de toeter en de rem hang. Weet iig dat de toeter het nog doet.
Ik snap mensen ook niet, we naderen een 90 stuk, je zit met 100 links en op het moment dat ik nog ca. 2 autolengtes van je af ben, besluit je in te gaan halen. In in de ankers (want tot de borden 90 is het 130). Vervolgens in het 90 stuk zit je nog voor me en loop je met 120 weg, om je gas los te laten en naar rechts te gaan. Ik ga je voorbij, ook weer naar rechts en zet de cruise op 105, kom je me even later weer met behoorlijk snelheidsverschil voorbij. Detail: Het was een Golf plus.
Ik dacht vanochtend echt: "Goh, het valt wel mee met het maffe verkeer." Totaan de A27 niets opvallends. De gebruikelijke linksplakkers op de A2 in de TC en verder niets en zelfs totaan de eindbestemming niets opvallends, behalve de groene golf en de 65@80 rijder.